Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Bouwwerken/MOC's » Bouwwerken en MOC's

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ralph's modellen
 Bericht Geplaatst: ma aug 15, 2011 22:18 

Thema: Trains
Auto ziet er top uit zoals iedereen al zegt, maar zoals rest sluit ik mij er ook bij aan over het vooruit.

Misschien proberen met cheese slopes en die op goede manier laten verspringen op die manier mooi strak glad voorruit te krijgen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: di aug 16, 2011 7:44 

Thema: Model Team
En toch, als ik de auto van een afstandje op mijn plank zie staan zie ik weinig mis met die voorruit. Cheese slopes zijn geen optie. Als ik het voor elkaar zou krijgen om ze zodanig te laten verspringen dat ze een aaneegesloten vlak vormen (wat ik bij andere MOCs wel eens gedaan heb), dan wordt de ruit te steil. Ik ga het dit weekend proberen met een laagje tiles.

Groeten,
Ralph

Profiel  

Bericht Geplaatst: do sep 22, 2011 16:37 

Thema: Space
Afbeelding
Lego Intrepid by Red Spacecat, on Flickr

Mooie vliegtuigjes hoor :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: do okt 06, 2011 14:45 

Thema: city en technic
Gave moc's

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma feb 06, 2012 10:15 

6.000.000 views! :feest:

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma feb 06, 2012 10:47 

^Ja, het ging hard. Afgelopen zaterdag was het exact vier jaar geleden dat ik een account op flickr begon te gebruiken. Toevallig was zaterdag ook de dag dat het tellertje door de 6 miljoen heen ging :feest:

Overigens heb ik geen idee of dat echt veel is. Ik kan me voorstellen dat mensen met foto's van Star Wars modellen of, beter nog, Star Wars modellen en schattige kittens hogere aantallen scoren.

Groeten,
Ralph

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma feb 06, 2012 13:24 

Blijft indrukwekkend. Ik zit na 1 jaar op 1/100ste van dat aantal. Het lijkt me wel dat het aantal views op een gegeven moment exponentieel gaat stijgen, al zit ik wel wat meer in een niche.

Incidenteel: ben je er 4 maart bij?

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma feb 06, 2012 14:35 

Bij mij lijkt het aantal per dag een beetje te stabiliseren, maar in het begin was er zeker groei. Je bouwt iets, mensen zien het, voegen je toe aan hun contacten en de volgende keer iets bouwt kun je er donder op zeggen dat dezelfde mensen het weer zien. Als er een model van je verschijnt op, bijvoorbeeld, the Brothers Brick of Gizmodo gaat dat nog sneller.

Wat helpt is dat ik wel in meerdere verschillende genres bouw. Het zijn allemaal schaalmodellen, maar wel van verschillende soorten dingen en op verschillende schalen.

Wat bij mij ook voor veel hits zorgt zijn zoekmachines. Bij de directe links naar mijn foto's is dat een procent of vijf, maar ik vermoed dat een deel van de mensen die via een zoekmachine in mijn photsotream komen even blijft hangen en nog meer bekijken.

Ik ben er helaas niet bij in Oss. Het is ver weg op op een enkele dag op-en-neer te reizen (ik woon in Den Helder) en ik ben het weekend ervoor weer in Engeland bij een show met Brickish. Als er weer een meeting wat dichterbij is hoop ik wel weer van de partij te zijn.

Groeten,
Ralph

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma feb 06, 2012 17:32 

Ben jij toevallig ook bekend met de lego show in Manchester? Ik overweeg om daar heen te gaan, maar weet niet goed wat ik moet verwachten.

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma feb 06, 2012 17:55 

Nee. Die is maar een keer eerder gehouden en toen kon ik er niet naartoe. Ik wil er dit jaar wel heen, maar dat hangt ervan af hoeveel vrije dagen ik kan regelen. Mijn ervaring met shows in Engeland in het algemeen is super, dus ik ga ervan uit dat ook deze leuk gaat worden.

Groeten,
Ralph

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo apr 11, 2012 17:44 

Het is alweer maanden geleden dat ik voor het laatst nieuwe MOCs heb gepost, terwijl ik toch vanalles heb gebouwd.

Ik begin met het oudste model. Zowat een jaar geleden kreeg ik via LEGO het verzoek een artikel te schrijven over het bouwen van vliegtuigen en helikopters voor LEGO Master Builder. Het punt was wel een beetje dat ze geen militaire modellen wilden hebben en dat ik maar een paar civiele modellen heb, die ook nog eens niet tot mijn favorieten reken. Ik besloot daarom een nieuwe helikopter te bouwen en dan wel een helikopter met een Nederlands tintje: een EC135 van het KLPD.
Afbeelding
Dutch Police EC135 (1) by Mad physicist, on Flickr

Ik heb veel gebouwd met shows in het vooruitzicht. Ik heb een aantal jaar in Engeland gewoond en ben nog steeds lid van Brickish. In tegenstelling tot LowLUG organiseren zij ook vrij veel shows voor publiek en ik heb daar altijd veel lol aan beleefd. Ik ga dus ook nu nog regelmatig naar shows in Engeland en ik probeer voor die shows eigenlijk ook altijd iets nieuws te bouwen.

Voor een show in Swindon in oktober wilde ik graag een aantal modellen van vliegtuigen uit de tweede Wereldoorlog meenemen en dat was aanleiding om een nieuwe te bouwen: een P-61 Black Widow. Dit was een nachtjager die tegen het einde van de oorlog gebruikt werd door de Amerikanen. Sommigen van jullie hebben het model al gezien op de meeting in Drachten.
Afbeelding
P-61 Black Widow with air- and ground crew by Mad physicist, on Flickr

Voor een show in Brighton, afgelopen februari, wilde ik een aantal van mijn militaire rupsvoertuigen meenemen: de Abrams tank die ik al jaren heb en ook een nieuw Bradley Infantry Fighting Vehicle.
Afbeelding
M2A2 Bradley and infantry squad (1) by Mad physicist, on Flickr

Voor de Modelshow Europe, in Ede, waar ook een groep LowLUGgers aanwezig was met hun modellen besloot ik ook iets nieuws te bouwen. Ik wilde een hijskraan hebben in een kleurenschema van een Nederlands bedrijf. Mijn keuze viel op een Liebherr van Van der Tol. Ik wist overigens niet dat het evenement o.a. door Van der Tol gesponsord werd!
Afbeelding
Liebherr LTM 1050-3 by Mad physicist, on Flickr

Ik ga zoals ik in mijn vorige post al aankondigde inderdaad naar AFOLCon in mei. Hiervoor wilde ik eens een keer geen militaire modellen meenemen. LEGO is officieel bij het geheel betrokken en ze hebben het daar niet op militair spul. Daarbij wilde ik modellen hebben die een Engels publiek zal herkennen. Mijn keuze is gevallen op Britse hulpverleningsvoertuigen.
Afbeelding
UK emergency vehicles (1) by Mad physicist, on Flickr
Ik ben op dit moment nog bezig met een bijpassende brandweerwagen.

Voor een wedstrijd van LUGNuts (waar ik in tegenstelling tot Bricksonwheels buiten de prijzen bleeft) over droomauto's bouwde ik deze Mercedes 500K.
Afbeelding
Mercedes 500K Special Roadster (1) by Mad physicist, on Flickr
Ik mag dan wel niet gewonnen hebben, ik vind hem mooi.

Mijn nieuwste model is ook voor LUGNuts. LUGNuts heeft deze maand een build challenge die gericht is op het bouwen van je eigen versie van een LEGO set. Net zoals Legotrucks was LEGO set 5580, 'Highway Rig' als kind een van mijn favorieten en ik bouw eigenlijk nog steeds in dezelde stijl als toen, zij het met andere onderdelen en technieken. Het lag voor mij dan ook voor de hand om mijn eigen interpretatie te geven aan 5580, met het volgende resultaat:

Afbeelding
Kenworth W900, in the style of set 5580 (1) by Mad physicist, on Flickr

Af en toe bouw ik ook nog wel eens iets zonder aanleiding, simpelweg omdat ik er zelf zin in heb. Zo heb ik jaren lopen nadenken over het bouwen van een Osprey tiltrotor, maar er waren lang een aantal probleempjes die ik niet kon oplossen. Die hadden vooral te maken met het opvouwen van de vleugels en met de vorm van de vleugels zelf. Eind vorig jaar had ik een ingeving en heb die toen ook uitgevoerd met het onderstaande resultaat.
Afbeelding
MV-22B Osprey (4) by Mad physicist, on Flickr

Ook tussendoor, omdat ik al lang met het idee rondliep, heb ik een klassieke Land Rover 109 gebouwd, met bijbehorende (Britse) boer en zijn hond.
Afbeelding
Farmer Jim, his pooch and his Landy. by Mad physicist, on Flickr
Het is een redelijk simpel uitziend bouwwerk en het is ook niet vreselijk ingewikkeld, maar om de verhoudingen goed te krijgen was toch nog wel wat gepuzzel nodig.

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo apr 11, 2012 17:53 

Thema: Technic
probeer die boer met zijn hond ook eens met een tractor(extra uitdaging met de banden)

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo apr 11, 2012 18:03 

Thema: Crossover :-)
Ralph_S schreef:
Voor een wedstrijd van LUGNuts (waar ik in tegenstelling tot Bricksonwheels buiten de prijzen bleeft) over droomauto's bouwde ik deze Mercedes 500K.

Jouw spul is altijd top Ralph, en niet jaloers zijn he! :lol: :lol: :lol: :duim:

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo apr 11, 2012 19:07 

bertolli schreef:
probeer die boer met zijn hond ook eens met een tractor(extra uitdaging met de banden)

Het is een leuke suggestie en misschien ook wel iets wat ik een keertje ga proberen, maar of het nou echt zo'n uitdaging is?
Afbeelding
JCB Backhoe loader (2) by Mad physicist, on Flickr

Bricksonwheels schreef:
Ralph_S schreef:

Jouw spul is altijd top Ralph, en niet jaloers zijn he! :lol: :lol: :lol: :duim:

Dank je, maar natuurlijk ben ik wel een beetje jaloers. De eerste prijs en jouw tweede prijs waren welverdiend, maar ik had een derde prijs voor mezelf zeker niet erg gevonden.

Laatst bijgewerkt door Ralph_S op wo apr 11, 2012 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo apr 11, 2012 19:13 

^ probeer eens een echte tractor, dus met hef en machines, dat noem ik een loader, maar wel :duim:

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo apr 11, 2012 20:03 

Thema: Trains
Raapt zijn kaken weer op! Ziet er goed uit. Wordt ik gelijk weer ontmoedigd verder gaan met mijn eigen 2 projecten op auto's gebied. :duim:

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo apr 11, 2012 21:17 

Thema: lego trucks
Bricksonwheels schreef:
Ralph_S schreef:

Ik had toch voor een van de modellen van Ralph_S gegaan :wink:

Prachtig allemaal weer! LEGO-events in Engeland heb ik nog niet meegemaakt. Geen idee of ik daar dit jaar nog een keer beland.

Profiel  

Bericht Geplaatst: do apr 12, 2012 9:29 

En ze weten dat je eraan komt :)

http://www.thelegoshow.com/Displays.html

Profiel  

Bericht Geplaatst: vr apr 13, 2012 23:19 

Leuk dat die foto op de site staat :feest:

Engelse events zijn mij altijd goed bevallen. AFOLCon wordt voor mij ook de eerste keer, maar bij de Great Western LEGO Show in het Steam museum in Swindon, ieder jaar in het eerste weekend van oktober, ben ik inmiddels een keer of vijf geweest. Dat is inmiddels vaker sinds ik terug ben in Nederland dan toen ik er woonde :slygrin: Ook Duq, welbekend binnen LowLUG is er een paar keer geweest. legotrucks, ik kan je Steam zeker aanraden.

Profiel  

Bericht Geplaatst: za apr 14, 2012 12:30 

Thema: Treinen
Als het lukt kom ik dit jaar ook weer naar STEAM (wellicht met een paar andere brick.ie leden). Het is inderdaad een leuk evenement, van harte aan te raden om eens te bezoeken.

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma apr 16, 2012 22:43 

Prachtige modellen weer! Vanwege hobbies spreekt vooral die LaRo 109 mij erg veel aan. Ik herkende 'm direct, dus hij is erg geslaagd!

Profiel  

Bericht Geplaatst: di apr 17, 2012 8:51 

Ziet er erg mooi uit Ralph, jouw modellen zien er zeer verzorgd uit :duim:

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo apr 18, 2012 16:31 

Duq, het zal leuk zijn je weer te zien. Probeer James Shields ook zover te krijgen dat ie meegaat. Ik heb hem al lang niet meer gezien :(

Dank je, Dikkie. Land Rover fan, neem ik aan? Ik heb nog gekeken of een nieuwere Defender zou bouwen, maar ik vind die oude modellen toch leuker. Wat de oudere ook aantrekkelijk maakt is dat de spatborden niet uitsteken. Dat maakt het net wat makkelijker te bouwen.

Jurgenkrooshoop, dank je. Ik ben altijd redelijk wat tijd in de weer met de details en ik probeer, los van de zichtbare studs, altijd alles redelijk strak te houden zonder gaten of al te grote stappen. Verzorgd. Dat bevalt me wel. :duim:

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo apr 18, 2012 22:15 

Niet specifiek LaRo fan, wel heel erg fan van oude legervoertuigen. En de 109 is daar een van! ;)

Ik vind zelf de 109 mooier dan de defender, vanwege de zeer herkenbare neus met versprongen radiateur en er "los op liggende" motorkap. Een auto met meer charme, zeg maar.

Profiel  

Bericht Geplaatst: zo jun 09, 2013 22:29 
Moderator

Thema: City
Okee, even een al wat verouderd topic weer ophalen.
Naast dat Brothers Brick het druk hebben met Ralph (ooh nee, dat kan hij nu zelf doen..? :wink: ) krijgen ook meer mainstream sites LEGO in de gaten.
http://www.want.nl/gaaf-de-a-team-bus-e ... -van-lego/
Met de jaren 80 auto's van Ralph is dit de 3e LEGO gerelateerde post in een week...

Profiel  

Bericht Geplaatst: zo jun 09, 2013 22:38 

Grappig dat van alles doorgelinkt wordt. Zeker een mooie vermelding waard :duim:

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jun 10, 2013 11:52 

Dat is leuk. Bedankt. Die auto's vallen schijnbaar in de smaak. Dat had ik aan mijn stats op flickr ook al gemerkt. Ik heb over aandacht sowieso niet te klagen, maar ik heb de afgelopen dagen ongeveer twee keer zoveel views dan gemiddeld.

De post op TBB over mijn eigen auto's is de meest gelinkte en gelezen van afgelopen week. Enerzijds is dat erg leuk. Anderzijds is het een beetje gênant. Je mag als schrijver voor het blog je eigen modellen wel bloggen (een van de redenen waarom ik gevraagd ben om te gaan schrijven voor TBB is dat ik zelf enigszins weet wat ik doe met mijn blokjes), maar dat de post in kwestie andere een beetje overschaduwt is denk ik niet helemaal de bedoeling. :look:

Een luxe-probleem. Dat wel.

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jun 10, 2013 15:42 

Ik zag je modellen ook op Autoblog.nl

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jun 10, 2013 17:47 

Bricksonwheels schreef:
Ik zag je modellen ook op Autoblog.nl

Ik heb even gekeken.
http://www.autoblog.nl/nieuws/autos-uit ... lego-59570
Ik zou eigenlijk beter moeten weten dan commentaren op zo'n pagina lezen, maar ik moet altijd wel een beetje lachen om mensen die schijnbaar niet zien dat als commentaar op een internetforum schrijven dat iemand die iets creatiefs doet tijd teveel heeft wel een beetje ironisch is. :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jun 10, 2013 19:46 

Ja, dat is wel erg stereotypisch....

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jun 10, 2013 21:36 

Wat een zeikcommentaren van buitensporig zielig volk … :notimpressed:

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jun 10, 2013 22:04 

Ach, dat is toch op alle blogs zo, waar men geen verstand heeft van het vernuft dat nodig is om sommige modellen te bouwen. Daar moeten we simpelweg boven staan.

Al mijn Mocs : Flickr
Mijn website: www.konajra.com

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jun 10, 2013 22:15 

konajra schreef:
Ach, dat is toch op alle blogs zo, waar men geen verstand heeft van het vernuft dat nodig is om sommige modellen te bouwen. Daar moeten we simpelweg boven staan.

Ik kan er ook niet echt mee zitten. Het is makkelijk om zonder kennis van zaken iets op internet te plempen. Er zijn in Nederlands zat sites en zelfs een omroep die het daarvan moeten hebben.
Het verschilt trouwens wel een beetje van blog tot blog. Hier staan ook wel leuke tussen, maar de reacties op Gizmodo waren toch wel aardiger.

Ik heb dit topic trouwens wel al erg lang niet meer bijgewerkt. :oops:

Hier een paar modellen van de afgelopen twee jaar.

Afbeelding
Mercedes Actros car transporter (3) by Mad physicist, on Flickr

Afbeelding
Routemaster (1) by Mad physicist, on Flickr

Afbeelding
Mercedes Econic turntable ladder (1) by Mad physicist, on Flickr

Afbeelding
B-52H Stratofortress (8) by Mad physicist, on Flickr

Afbeelding
Dutch Police EC135 (1) by Mad physicist, on Flickr

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jun 10, 2013 22:54 

Ik zou ook niet wakker kunnen liggen van het commentaar, maar het er zo dom uit :wink:

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jun 10, 2013 22:59 

legotrucks schreef:
Ik zou ook niet wakker kunnen liggen van het commentaar, maar het er zo dom uit :wink:

Dat is ook zo. Over dom gesproken, ik moet mijn posts beter lezen voordat ik op submit druk.

Afbeelding
Mercedes Econic turntable ladder (1) by Mad physicist, on Flickr

--- mod edit: gefixed ;) ---

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jun 10, 2013 23:10 

Thema: technic
Beste Ralph,
Ik denk dat de meeste van ons lowluggers je modellen wel volgen en je maakt de echt de meest geweldige modellen van auto's, trucks en vliegtuigen, met passende figuren voor elk project weer.
Ondanks dat je niet zoveel op lowlug post zien we gelukkig wel al je bouwwerken wereldwijd voorbij komen.
Ik heb in Almere je paar bouwwerken echt bewonderd om de technieken die je heb gebruikt in elk stuk, ook je uitleg was ook tof hoe je alles gemaakt heb.
Laat je vooral niet gek maken met je blog functie en post alleen kwaliteit :duim:
Groetjes Edwin

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jun 10, 2013 23:48 

Thema: Castle/Pirates
Ralph_S schreef:
Een luxe-probleem. Dat wel.

Ik denk dat ze een erg goede aan je hebben op BB, vooral omdat je weet wat je allemaal met Lego kan vanuit je eigen ervaring. Ga zo door, ik vind je stukken altijd erg fijn om te lezen, ook die van je eigen bouwwerken.

En wat betreft commentaar, de beste stuurlui staan altijd aan wal.

Profiel  

Bericht Geplaatst: di jun 11, 2013 21:20 

VFracingteam schreef:
Beste Ralph,
Ik denk dat de meeste van ons lowluggers je modellen wel volgen en je maakt de echt de meest geweldige modellen van auto's, trucks en vliegtuigen, met passende figuren voor elk project weer.
Ondanks dat je niet zoveel op lowlug post zien we gelukkig wel al je bouwwerken wereldwijd voorbij komen.
Ik heb in Almere je paar bouwwerken echt bewonderd om de technieken die je heb gebruikt in elk stuk, ook je uitleg was ook tof hoe je alles gemaakt heb.
Laat je vooral niet gek maken met je blog functie en post alleen kwaliteit :duim:
Groetjes Edwin

Dank je. We hebben niet zo veel met elkaar gepraat, maar het was een leuke meeting. Er zitten gasten bij TBB die best wel competitief zijn en er is druk om veel nieuwe dingen te plaatsen, maar ik vind zelf dat ik iets ook echt mooi en interessant moet vinden. Het idee was altijd dat TBB de mooiste en beste modellen had en daar wil ik mijn best voor doen.

mcdenbesten schreef:

Ik denk dat ze een erg goede aan je hebben op BB, vooral omdat je weet wat je allemaal met Lego kan vanuit je eigen ervaring. Ga zo door, ik vind je stukken altijd erg fijn om te lezen, ook die van je eigen bouwwerken.

En wat betreft commentaar, de beste stuurlui staan altijd aan wal.

Dank je wel. Het is erg leuk te lezen dat mijn stukken in de smaak vallen. Ik moet er nog steeds aan wennen. Engels schrijven is iha. geen probleem, maar de juiste toon vinden kost me wel wat moeite. Het schrijven van een nieuwe post kost me al gauw een uur.

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo jun 12, 2013 15:41 

*veeg het kwijl van mijn toetsenbord*

Ik wou dat ik de tijd, de kennis en de kunde had om zoiets te bouwen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo jun 12, 2013 17:28 

Thema: Modular+Technic
Heb zondag ook weer genoten van je meesterlijke bouwkwaliteiten, leuk dat we even konden bomen over een mogelijk nieuw onderwerp uit een tv- of flimserie. Hopelijk zien we elkaar een volgende keer weer.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Forumoverzicht » Bouwwerken/MOC's » Bouwwerken en MOC's