| Auteur |
Bericht |
|
BrickJohannes
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: ma aug 15, 2011 22:18 |
|
Geregistreerd: vr jun 06, 2008 14:29 Berichten: 4179 Woonplaats: Burgum (friesland)
Thema: Trains
|
|
Auto ziet er top uit zoals iedereen al zegt, maar zoals rest sluit ik mij er ook bij aan over het vooruit.
Misschien proberen met cheese slopes en die op goede manier laten verspringen op die manier mooi strak glad voorruit te krijgen.
_________________ * Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
|
|
 |
|
 |
|
Ralph_S
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: di aug 16, 2011 7:44 |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 17:31 Berichten: 327 Woonplaats: Noord-Holland
Thema: Model Team
|
|
En toch, als ik de auto van een afstandje op mijn plank zie staan zie ik weinig mis met die voorruit. Cheese slopes zijn geen optie. Als ik het voor elkaar zou krijgen om ze zodanig te laten verspringen dat ze een aaneegesloten vlak vormen (wat ik bij andere MOCs wel eens gedaan heb), dan wordt de ruit te steil. Ik ga het dit weekend proberen met een laagje tiles.
Groeten, Ralph
_________________ Auto's, trucks en jets? Bekijk mijn foto's op Flickr.
|
|
 |
|
 |
|
Red Spacecat
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: do sep 22, 2011 16:37 |
|
Geregistreerd: vr aug 05, 2011 11:57 Berichten: 180 Woonplaats: Breda
Thema: Space
|
|
 |
|
 |
|
coolbody1988
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: do okt 06, 2011 14:45 |
|
Geregistreerd: ma aug 15, 2011 15:15 Berichten: 58 Woonplaats: Deventer
Thema: city en technic
|
|
 |
|
 |
|
Red Spacecat
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: ma feb 06, 2012 10:15 |
|
|
6.000.000 views! 
|
|
 |
|
 |
|
Ralph_S
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: ma feb 06, 2012 10:47 |
|
|
^Ja, het ging hard. Afgelopen zaterdag was het exact vier jaar geleden dat ik een account op flickr begon te gebruiken. Toevallig was zaterdag ook de dag dat het tellertje door de 6 miljoen heen ging Overigens heb ik geen idee of dat echt veel is. Ik kan me voorstellen dat mensen met foto's van Star Wars modellen of, beter nog, Star Wars modellen en schattige kittens hogere aantallen scoren. Groeten, Ralph
|
|
 |
|
 |
|
Red Spacecat
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: ma feb 06, 2012 13:24 |
|
|
|
Blijft indrukwekkend. Ik zit na 1 jaar op 1/100ste van dat aantal. Het lijkt me wel dat het aantal views op een gegeven moment exponentieel gaat stijgen, al zit ik wel wat meer in een niche.
Incidenteel: ben je er 4 maart bij?
|
|
 |
|
 |
|
Ralph_S
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: ma feb 06, 2012 14:35 |
|
|
|
Bij mij lijkt het aantal per dag een beetje te stabiliseren, maar in het begin was er zeker groei. Je bouwt iets, mensen zien het, voegen je toe aan hun contacten en de volgende keer iets bouwt kun je er donder op zeggen dat dezelfde mensen het weer zien. Als er een model van je verschijnt op, bijvoorbeeld, the Brothers Brick of Gizmodo gaat dat nog sneller.
Wat helpt is dat ik wel in meerdere verschillende genres bouw. Het zijn allemaal schaalmodellen, maar wel van verschillende soorten dingen en op verschillende schalen.
Wat bij mij ook voor veel hits zorgt zijn zoekmachines. Bij de directe links naar mijn foto's is dat een procent of vijf, maar ik vermoed dat een deel van de mensen die via een zoekmachine in mijn photsotream komen even blijft hangen en nog meer bekijken.
Ik ben er helaas niet bij in Oss. Het is ver weg op op een enkele dag op-en-neer te reizen (ik woon in Den Helder) en ik ben het weekend ervoor weer in Engeland bij een show met Brickish. Als er weer een meeting wat dichterbij is hoop ik wel weer van de partij te zijn.
Groeten, Ralph
|
|
 |
|
 |
|
Red Spacecat
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: ma feb 06, 2012 17:32 |
|
|
|
Ben jij toevallig ook bekend met de lego show in Manchester? Ik overweeg om daar heen te gaan, maar weet niet goed wat ik moet verwachten.
|
|
 |
|
 |
|
Ralph_S
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: ma feb 06, 2012 17:55 |
|
|
|
Nee. Die is maar een keer eerder gehouden en toen kon ik er niet naartoe. Ik wil er dit jaar wel heen, maar dat hangt ervan af hoeveel vrije dagen ik kan regelen. Mijn ervaring met shows in Engeland in het algemeen is super, dus ik ga ervan uit dat ook deze leuk gaat worden.
Groeten, Ralph
|
|
 |
|
 |
|
Ralph_S
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: wo apr 11, 2012 17:44 |
|
|
Het is alweer maanden geleden dat ik voor het laatst nieuwe MOCs heb gepost, terwijl ik toch vanalles heb gebouwd. Ik begin met het oudste model. Zowat een jaar geleden kreeg ik via LEGO het verzoek een artikel te schrijven over het bouwen van vliegtuigen en helikopters voor LEGO Master Builder. Het punt was wel een beetje dat ze geen militaire modellen wilden hebben en dat ik maar een paar civiele modellen heb, die ook nog eens niet tot mijn favorieten reken. Ik besloot daarom een nieuwe helikopter te bouwen en dan wel een helikopter met een Nederlands tintje: een EC135 van het KLPD. Dutch Police EC135 (1) by Mad physicist, on Flickr Ik heb veel gebouwd met shows in het vooruitzicht. Ik heb een aantal jaar in Engeland gewoond en ben nog steeds lid van Brickish. In tegenstelling tot LowLUG organiseren zij ook vrij veel shows voor publiek en ik heb daar altijd veel lol aan beleefd. Ik ga dus ook nu nog regelmatig naar shows in Engeland en ik probeer voor die shows eigenlijk ook altijd iets nieuws te bouwen. Voor een show in Swindon in oktober wilde ik graag een aantal modellen van vliegtuigen uit de tweede Wereldoorlog meenemen en dat was aanleiding om een nieuwe te bouwen: een P-61 Black Widow. Dit was een nachtjager die tegen het einde van de oorlog gebruikt werd door de Amerikanen. Sommigen van jullie hebben het model al gezien op de meeting in Drachten. P-61 Black Widow with air- and ground crew by Mad physicist, on Flickr Voor een show in Brighton, afgelopen februari, wilde ik een aantal van mijn militaire rupsvoertuigen meenemen: de Abrams tank die ik al jaren heb en ook een nieuw Bradley Infantry Fighting Vehicle. M2A2 Bradley and infantry squad (1) by Mad physicist, on Flickr Voor de Modelshow Europe, in Ede, waar ook een groep LowLUGgers aanwezig was met hun modellen besloot ik ook iets nieuws te bouwen. Ik wilde een hijskraan hebben in een kleurenschema van een Nederlands bedrijf. Mijn keuze viel op een Liebherr van Van der Tol. Ik wist overigens niet dat het evenement o.a. door Van der Tol gesponsord werd! Liebherr LTM 1050-3 by Mad physicist, on Flickr Ik ga zoals ik in mijn vorige post al aankondigde inderdaad naar AFOLCon in mei. Hiervoor wilde ik eens een keer geen militaire modellen meenemen. LEGO is officieel bij het geheel betrokken en ze hebben het daar niet op militair spul. Daarbij wilde ik modellen hebben die een Engels publiek zal herkennen. Mijn keuze is gevallen op Britse hulpverleningsvoertuigen. UK emergency vehicles (1) by Mad physicist, on Flickr Ik ben op dit moment nog bezig met een bijpassende brandweerwagen. Voor een wedstrijd van LUGNuts (waar ik in tegenstelling tot Bricksonwheels buiten de prijzen bleeft) over droomauto's bouwde ik deze Mercedes 500K. Mercedes 500K Special Roadster (1) by Mad physicist, on Flickr Ik mag dan wel niet gewonnen hebben, ik vind hem mooi. Mijn nieuwste model is ook voor LUGNuts. LUGNuts heeft deze maand een build challenge die gericht is op het bouwen van je eigen versie van een LEGO set. Net zoals Legotrucks was LEGO set 5580, 'Highway Rig' als kind een van mijn favorieten en ik bouw eigenlijk nog steeds in dezelde stijl als toen, zij het met andere onderdelen en technieken. Het lag voor mij dan ook voor de hand om mijn eigen interpretatie te geven aan 5580, met het volgende resultaat: Kenworth W900, in the style of set 5580 (1) by Mad physicist, on Flickr Af en toe bouw ik ook nog wel eens iets zonder aanleiding, simpelweg omdat ik er zelf zin in heb. Zo heb ik jaren lopen nadenken over het bouwen van een Osprey tiltrotor, maar er waren lang een aantal probleempjes die ik niet kon oplossen. Die hadden vooral te maken met het opvouwen van de vleugels en met de vorm van de vleugels zelf. Eind vorig jaar had ik een ingeving en heb die toen ook uitgevoerd met het onderstaande resultaat. MV-22B Osprey (4) by Mad physicist, on Flickr Ook tussendoor, omdat ik al lang met het idee rondliep, heb ik een klassieke Land Rover 109 gebouwd, met bijbehorende (Britse) boer en zijn hond. Farmer Jim, his pooch and his Landy. by Mad physicist, on Flickr Het is een redelijk simpel uitziend bouwwerk en het is ook niet vreselijk ingewikkeld, maar om de verhoudingen goed te krijgen was toch nog wel wat gepuzzel nodig.
|
|
 |
|
 |
|
bertolli
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: wo apr 11, 2012 17:53 |
|
Geregistreerd: zo apr 08, 2012 22:33 Berichten: 127 Woonplaats: Baexem
Thema: Technic
|
|
probeer die boer met zijn hond ook eens met een tractor(extra uitdaging met de banden)
_________________ Kennis is een weten dat een tomaat een vrucht is, maar wijsheid is hem niet in een fruitsalade te doen
|
|
 |
|
 |
|
Bricksonwheels
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: wo apr 11, 2012 18:03 |
|
Geregistreerd: zo jan 06, 2008 10:19 Berichten: 1309 Woonplaats: Twente
Thema: Crossover :-)
|
Ralph_S schreef: Voor een wedstrijd van LUGNuts (waar ik in tegenstelling tot Bricksonwheels buiten de prijzen bleeft) over droomauto's bouwde ik deze Mercedes 500K. Jouw spul is altijd top Ralph, en niet jaloers zijn he! 
|
|
 |
|
 |
|
Ralph_S
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: wo apr 11, 2012 19:07 |
|
|
bertolli schreef: probeer die boer met zijn hond ook eens met een tractor(extra uitdaging met de banden) Het is een leuke suggestie en misschien ook wel iets wat ik een keertje ga proberen, maar of het nou echt zo'n uitdaging is? JCB Backhoe loader (2) by Mad physicist, on Flickr Bricksonwheels schreef: Ralph_S schreef: Voor een wedstrijd van LUGNuts (waar ik in tegenstelling tot Bricksonwheels buiten de prijzen bleeft) over droomauto's bouwde ik deze Mercedes 500K. Jouw spul is altijd top Ralph, en niet jaloers zijn he!  Dank je, maar natuurlijk ben ik wel een beetje jaloers. De eerste prijs en jouw tweede prijs waren welverdiend, maar ik had een derde prijs voor mezelf zeker niet erg gevonden.
Laatst bijgewerkt door Ralph_S op wo apr 11, 2012 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt
|
|
 |
|
 |
|
bertolli
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: wo apr 11, 2012 19:13 |
|
Geregistreerd: zo apr 08, 2012 22:33 Berichten: 127 Woonplaats: Baexem
|
^ probeer eens een echte tractor, dus met hef en machines, dat noem ik een loader, maar wel 
_________________ Kennis is een weten dat een tomaat een vrucht is, maar wijsheid is hem niet in een fruitsalade te doen
|
|
 |
|
 |
|
BrickJohannes
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: wo apr 11, 2012 20:03 |
|
Geregistreerd: vr jun 06, 2008 14:29 Berichten: 4179 Woonplaats: Burgum (friesland)
Thema: Trains
|
Raapt zijn kaken weer op! Ziet er goed uit. Wordt ik gelijk weer ontmoedigd verder gaan met mijn eigen 2 projecten op auto's gebied. 
_________________ * Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
|
|
 |
|
 |
|
legotrucks
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: wo apr 11, 2012 21:17 |
|
Geregistreerd: zo okt 19, 2003 22:18 Berichten: 3361 Woonplaats: Verweggisstan
Thema: lego trucks
|
Bricksonwheels schreef: Ralph_S schreef: Voor een wedstrijd van LUGNuts (waar ik in tegenstelling tot Bricksonwheels buiten de prijzen bleeft) over droomauto's bouwde ik deze Mercedes 500K. Jouw spul is altijd top Ralph, en niet jaloers zijn he!  Ik had toch voor een van de modellen van Ralph_S gegaan Prachtig allemaal weer! LEGO-events in Engeland heb ik nog niet meegemaakt. Geen idee of ik daar dit jaar nog een keer beland.
|
|
 |
|
 |
|
Red Spacecat
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: do apr 12, 2012 9:29 |
|
|
|
 |
|
 |
|
Ralph_S
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: vr apr 13, 2012 23:19 |
|
|
Leuk dat die foto op de site staat Engelse events zijn mij altijd goed bevallen. AFOLCon wordt voor mij ook de eerste keer, maar bij de Great Western LEGO Show in het Steam museum in Swindon, ieder jaar in het eerste weekend van oktober, ben ik inmiddels een keer of vijf geweest. Dat is inmiddels vaker sinds ik terug ben in Nederland dan toen ik er woonde  Ook Duq, welbekend binnen LowLUG is er een paar keer geweest. legotrucks, ik kan je Steam zeker aanraden.
|
|
 |
|
 |
|
Duq
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: za apr 14, 2012 12:30 |
|
Geregistreerd: za okt 18, 2003 21:26 Berichten: 7856 Woonplaats: Dublin
Thema: Treinen
|
Als het lukt kom ik dit jaar ook weer naar STEAM (wellicht met een paar andere brick.ie leden). Het is inderdaad een leuk evenement, van harte aan te raden om eens te bezoeken.
_________________ Het belang van onderschriften in de hedendaagse cultuur wordt hevig overschat.
|
|
 |
|
 |
|
Dikkie
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: ma apr 16, 2012 22:43 |
|
Geregistreerd: ma dec 11, 2006 21:09 Berichten: 617 Woonplaats: Den Helder
|
|
Prachtige modellen weer! Vanwege hobbies spreekt vooral die LaRo 109 mij erg veel aan. Ik herkende 'm direct, dus hij is erg geslaagd!
_________________ "I personally love the internet. It's just too bad that many people seem to fake quotes." - Abraham Lincoln, 1869
|
|
 |
|
 |
|
Jurgenkrooshoop
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: di apr 17, 2012 8:51 |
|
|
Ziet er erg mooi uit Ralph, jouw modellen zien er zeer verzorgd uit 
|
|
 |
|
 |
|
Ralph_S
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: wo apr 18, 2012 16:31 |
|
|
Duq, het zal leuk zijn je weer te zien. Probeer James Shields ook zover te krijgen dat ie meegaat. Ik heb hem al lang niet meer gezien Dank je, Dikkie. Land Rover fan, neem ik aan? Ik heb nog gekeken of een nieuwere Defender zou bouwen, maar ik vind die oude modellen toch leuker. Wat de oudere ook aantrekkelijk maakt is dat de spatborden niet uitsteken. Dat maakt het net wat makkelijker te bouwen. Jurgenkrooshoop, dank je. Ik ben altijd redelijk wat tijd in de weer met de details en ik probeer, los van de zichtbare studs, altijd alles redelijk strak te houden zonder gaten of al te grote stappen. Verzorgd. Dat bevalt me wel. 
|
|
 |
|
 |
|
Dikkie
|
Berichttitel: Re: Ralph's modellen Geplaatst: wo apr 18, 2012 22:15 |
|
Geregistreerd: ma dec 11, 2006 21:09 Berichten: 617 Woonplaats: Den Helder
|
Niet specifiek LaRo fan, wel heel erg fan van oude legervoertuigen. En de 109 is daar een van!  Ik vind zelf de 109 mooier dan de defender, vanwege de zeer herkenbare neus met versprongen radiateur en er "los op liggende" motorkap. Een auto met meer charme, zeg maar.
_________________ "I personally love the internet. It's just too bad that many people seem to fake quotes." - Abraham Lincoln, 1869
|
|
 |
|
 |
|