| Auteur |
Bericht |
|
Free-Willy8
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: vr dec 23, 2011 23:31 |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 14:46 Berichten: 735 Woonplaats: Hardenberg
Thema: Mindstorm,City
|
Purno schreef: Yep, vind het ook niet erg. Maar is dan de set destijds verbeterd en geen budget het boekje bij te werken? Ik heb ook wel eens een set gehad waar een boekje bij zat met nog de oudere onderdelen erin getekend. Het is toch ook niet nodig om dat aan te passen?
_________________ Free-Willy's Mindstorm NXT :) Wel lachuh als zo'n ding ook doet wat je wilt ;) ;)
|
|
 |
|
 |
|
legolijntje
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: za dec 24, 2011 9:26 |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 9:55 Berichten: 900 Woonplaats: Houten
Thema: Technic
|
Hmm, dan zou het kunnen, maar ik besefte opeens iets. Als je jouw idee van het kleiner worden van het model combineert met hetgene wat ik net besefte, dan zou het volgens mij kunnen kloppen: Een tijdje terug kwam ik bij google een patent tegen van Lego dat heet "Automatic generation of building instructions for building element models" ( linkje), en het is vrij recent, namelijk 21 juli 2011. Ik heb niet het hele patent door gelezen, maar als Lego gewoon 1 model maakt van de hele set (in Maya overigens), en dan aan dat programma geeft dat dat programma dan zelf instructies maakt en rendert. Maar misschien moet dat programma dan zoveel renderen en denken, dat ze de details weggelaten hebben. Zucht, wat maakt het ook uit eigenlijk, ik hoop alleen wel dat ze dit niet blijven doen, want het leidt heel erg af 
|
|
 |
|
 |
|
Erik Leppen
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: za dec 24, 2011 12:54 |
|
Geregistreerd: zo jul 18, 2004 13:17 Berichten: 3225 Woonplaats: Huizen
|
legolijntje schreef: ik hoop alleen wel dat ze dit niet blijven doen, want het leidt heel erg af  Juist als ze dit zo blijven doen raak je er wel aan gewend. Purno schreef: is dan de set destijds verbeterd en geen budget het boekje bij te werken? De set is niet veranderd. Het onderdeel is aangepast. En als Lego de onderdelen als gelijkwaardig ziet, dan wordt er geen onderscheid gemaakt en is het afwachten welke variant er toevallig in de doos valt bij het inpakken. Een hele nieuwe reeks boekjes drukken om dat verschil aan te geven, en dus bovendien controle te hebben op welke versie er wordt ingepakt en dat gelijktrekken, lijkt me dan onnodig veel extra werk. 
_________________ Carolien, Daniël, Ewout, Janine, Joep, Kees, Paulien, Tania, Tim of Zarayda?
|
|
 |
|
 |
|
Free-Willy8
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: za dec 24, 2011 14:57 |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 14:46 Berichten: 735 Woonplaats: Hardenberg
Thema: Mindstorm,City
|
|
Lijkt mij ook, dat bedoelde ik dus: ik zie d noodzaak niet in. Alleen begrijp ik wel dat het verwarrend kan zijn.
_________________ Free-Willy's Mindstorm NXT :) Wel lachuh als zo'n ding ook doet wat je wilt ;) ;)
|
|
 |
|
 |
|
Rusty
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: ma dec 26, 2011 9:43 |
|
Geregistreerd: di aug 03, 2004 20:46 Berichten: 14194 Woonplaats: Emmeloord
Thema: Classic Space
|
|
"Vroeger" deden ze dan een extra blaadje in de doos, waar het oude onderdeel op getekend stond met een kruis erdoor, en dan het nieuwe onderdeel, zodat je wist dat er iets was aangepast.
|
|
 |
|
 |
|
ejboer
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: ma dec 26, 2011 10:38 |
|
Geregistreerd: vr mei 28, 2010 10:17 Berichten: 103 Woonplaats: Veenendaal
Thema: Star Wars
|
"vroeger"?, zo'n blaadje zat ook bij mijn 10155 Maersk Line containerschip  Maar even wat anders, hoe moet je je auti-zoontje uitleggen dat de hoofdjes van piraat en soldaat van set 6239 (Cannon Battle) zijn omgewisseld op de voorkant van de instructies? Zelfs Bricklink komt er niet helemaal uit... Hij maakte er direct een opmerking over ook al heb ik de set net na een paar maanden weer opgebouwd 
|
|
 |
|
 |
|
Legobrick
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: vr dec 30, 2011 20:56 |
|
Geregistreerd: do dec 13, 2007 18:50 Berichten: 757 Woonplaats: België Leeftijd: Twintiger Geslacht: Man
|
LegoHenkie schreef: In de handleiding van de 9391 wordt één klein geel opvul ringetje op de as geschoven, maar op de volgende afbeelding kun je zien dat er twee op moeten. Ook tijdens het bouwen zie je al dat het daar mis zit en de extra ring volgens Bricklink moet dus toch gebruikt worden. Als je goed kijkt, zie je goed dat het er toch slechts één is en dat er gevraagd wordt om ruimte te laten tussen de verschillende blokjes. Ik kan er echter wel inkomen dat dit zeer verwarrend is voor kinderen die deze set bouwen.
|
|
 |
|
 |
|
LegoHenkie
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: vr dec 30, 2011 21:07 |
|
Geregistreerd: di aug 07, 2007 23:05 Berichten: 3708 Woonplaats: Groningen
Thema: Technic Moduls
|
Legobrick schreef: en dat er gevraagd wordt om ruimte te laten tussen de verschillende blokjes. Ik zou niet weten hoe dat gevraagd wordt.
_________________ Er gaat niets boven Groningen.
|
|
 |
|
 |
|
Rick2000nl
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: za dec 31, 2011 1:03 |
|
Geregistreerd: di dec 25, 2007 16:13 Berichten: 109 Woonplaats: Almere
Thema: Starwars/Castle
|
|
 |
|
 |
|
superkees
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: ma jan 02, 2012 20:06 |
|
|
|
Set 9391, het aantal schakels bij de bouwbeschrijving van het bulldozertje klopt niet. Er staat 29x, maar het moet 33x zijn. Bij de inventarisatie achterin staat het wel goed: 66x.
Overigens een erg leuk setje.
|
|
 |
|
 |
|
LegoHenkie
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: ma jan 02, 2012 21:07 |
|
Geregistreerd: di aug 07, 2007 23:05 Berichten: 3708 Woonplaats: Groningen
Thema: Technic Moduls
|
|
Das geen foutje.
Voor de kraanwagen, het A-model, zijn er 2 maal 33 nodig. Voor de buldozer, het B-model, zijn er 2 maal 29 nodig. Dus 66 stuks nodig, zoals in de inventory van deze set is aangegeven.
Idd een leuke set, heb ze allebei opgebouwd staan.
_________________ Er gaat niets boven Groningen.
|
|
 |
|
 |
|
superkees
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: di jan 03, 2012 14:38 |
|
|
Ik heb op de Bulldozer toch echt 33 schakels aan één kant zitten. Of zou ik nou een foutje hebben gemaakt (as een gaatje te ver)? Ga ik vanavond toch even checken. Op de lego-site is nog geen bouwinstructie beschikbaar, maar op het plaatje tel ik er ook 29 aan één kant. Ik vond dat die schakels er al zo moeilijk om gingen. 
|
|
 |
|
 |
|
JunkstyleGio
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: di jan 03, 2012 16:28 |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 18:59 Berichten: 2826 Woonplaats: Breda
|
superkees schreef: ... Op de lego-site is nog geen bouwinstructie beschikbaar,.....  Oh nee? klik voor instructies 9391 b-modelRest van de bouwnstructies zijn gewoon beschikbaar op de technic produkt site.
_________________ "Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Laatst bijgewerkt door JunkstyleGio op di jan 03, 2012 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt
|
|
 |
|
 |
|
Arthur
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: di jun 05, 2012 17:39 |
|
Geregistreerd: do jan 19, 2012 21:15 Berichten: 56 Woonplaats: leiderdorp
Thema: exclusive
|
|
 |
|
 |
|
vries2k
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: wo jul 18, 2012 14:15 |
|
Geregistreerd: zo jul 20, 2008 11:40 Berichten: 141 Woonplaats: West-Friesland / Noord Holland
Thema: Allround
|
Ik heb net de Nederlandse 1592 gekregen. Er stond echter een vertaalfout in de instructies, zo moet er een brick geplaatst worden waar Soap en Worst op staat. 
|
|
 |
|
 |
|
vries2k
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: wo jul 18, 2012 19:55 |
|
Geregistreerd: zo jul 20, 2008 11:40 Berichten: 141 Woonplaats: West-Friesland / Noord Holland
|
Foto gemaakt van de instructies:  
|
|
 |
|
 |
|
legomannetje
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: wo jul 18, 2012 19:59 |
|
Geregistreerd: vr okt 24, 2003 10:08 Berichten: 2501 Woonplaats: Highland
|
|
Deze was ook al genoemd op pagina 1 van dit draadje.
_________________ Kind 1: "Kijk een goederentrein" Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
|
|
 |
|
 |
|
vries2k
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: wo jul 18, 2012 20:02 |
|
|
Oh, sorry hoor. Had wel gezocht op Soap e.d. maar had hem dus niet gezien, vandaar..
|
|
 |
|
 |
|
Trijntje
|
Berichttitel: Re: Lego Foutje Geplaatst: za dec 22, 2012 0:20 |
|
Thema: 4,5V + heleboel
|