Geregistreerd op: za jun 16, 2007 17:10 Berichten: 224 Woonplaats: Nijmegen
Ik dacht dat er bij mij altijd gewoon aanhalingstekens kwamen ipv letter met accent, maar ik blijk gewoon automatisch altijd een spatie te typen als ik aanhalingstekens nodig heb. Dat er dan overbodige spaties komen heb ik geen last van. Ligt misschien aan het programma dat je gebruikt?
Ik type ook automatisch een spatie na een aanhalingsteken. De meeste bijzondere tekens type ik toch via alt-combinatie, omdat ik niet weet hoe ik anders æ, ß, ą, ł, ė, ń, ś (die laatste werken namelijk helaas weer niet via de dode toetsen) kan typen.
_________________ Kind 1: "Kijk een goederentrein" Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
Aliencat
Berichttitel: Re: Slow Chat XII - Het Zwarte Gat
Geplaatst: do jul 29, 2010 21:10
Geregistreerd op: di feb 05, 2008 8:57 Berichten: 2331 Woonplaats: San Antonio Thema: Ben10
Geplaatst: do jul 29, 2010 21:49
Geregistreerd op: za okt 18, 2003 20:26 Berichten: 6792 Woonplaats: Tipperary (It's a long way...) Thema: Treinen
Behalve AZERTY en QWERTY toetsenborden zijn er ook nog Dvorak toetsenborden: Maar die zijn nooit een hit geworden.
Op het UK toetsenbord zit er een toets (\) tussen de Z en een vrij kleine Shift toets. Heel vervelend als je het US international gewend bent. En dan moet je eens voor je werk in Kopenhagen op een Deens toetsenbord werken. Qwerty, maar met alle leestekens op een andere plek...
Geplaatst: do jul 29, 2010 22:10
Geregistreerd op: ma dec 25, 2006 14:27 Berichten: 3347 Woonplaats: utrecht Thema: Bergsteigen
Oh ja, een toets tussen Z en Shift, da's pas irritant! Dat gaat bij mij dus altijd mis.
Ik heb wel nu zelf een toetsenbord met een toets (alweer die backslash) op de helft van de plek waar normaal de backspace zit. Daar was ik wel snel aan gewend.
Ben ik de enige die altijd TAB intoetst ipv CapsLock en andersom?
Geregistreerd op: di aug 07, 2007 22:05 Berichten: 1961 Woonplaats: Groningen Thema: Technic Huizen
Ik tik vaak de CapsLock aan in plaats van de 'a'. Kan ik weer een aantal woorden deleten.
Aliencat
Geplaatst: do jul 29, 2010 22:24
Geregistreerd op: di feb 05, 2008 8:57 Berichten: 2331 Woonplaats: San Antonio Thema: Ben10
Mijn caps lock ligt zeg maar dieper, als ik de A helemaal indruk ligt-ie net zo hoog als de caps lock, dus dan druk je'm niet per ongeluk in. Wel heb ik die \ zitten tussen de SHIFT en Z zoals Duq noemde, de Shift is daardoor niet breder dan een normale lettertoets, dus ik type wel eens \\\\\\\\\\\\k als ik een hoofdletter K wil bijvoorbeeld
@Erik: ik heb me vergist, er komt nooit een spatie bij US international na het typen van een aanhalingsteken. Alleen mep ik die spatie er nooit automatisch achter, omdat dat vroeger op de PC/terminal nooit nodig was en nu nog niet in 2/3 van de gevallen (bij de meeste medeklinkers). Ik vind het irritant dat je niet typt wat je typt, en dat Windows denkt mee te denken maar ik denk dat Windows tegendenkt.
Verder typ ik vaak aansalg als ik aanslag bedoel. Mijn hersens denken sneller dan mijn vingers technisch gevorderd zijn. Iets waar m'n gitaar ook last van heeft. Of eigenlijk mijn oren, de gitaar vind het zelf niet zo hinderlijk.
Gisteren heb ik onverwacht een 41e verjaardag gevierd. (niet die van Eti) Je drinkt een glaasje. Het wordt laat. Maar... Wat is nu het verschil tussen Ierse en Schotse whiskey? De overeenkomsten weet ik wel....
Geplaatst: vr jul 30, 2010 9:10
Geregistreerd op: ma dec 25, 2006 14:27 Berichten: 3347 Woonplaats: utrecht Thema: Bergsteigen
Mijn 41ste verjaardag kun je volgend jaar pas vieren!
Geregistreerd op: di jul 18, 2006 15:47 Berichten: 67 Woonplaats: Arnhem Thema: Star Wars
@JunkstyleGio: Het graan dat voor de Ierse whiskey gebruikt wordt, wordt niet op turf gerookt. Hierdoor krijgt het niet de typische rooksmaak die Schotse whisky wel heeft. Mijn ervaring is dat Ierse whiskey wat scherper en minder complex is dan Schotse. Daarom heeft mijn voorkeur de Schotse whisky!
Geplaatst: vr jul 30, 2010 10:33
Geregistreerd op: ma maart 22, 2004 19:52 Berichten: 1518 Woonplaats: Eindhoven Thema: castle, space
die rooksmaak is maar net afhankelijk van de whisky zelf. Als je bijvoorbeeld Dalwhinnie of Glenmorangie neemt, die zijn juist heel zacht. Het is vaak juist de turf en jodium die eerder bij schotse dan ierse te vinden is. En wat complexiteit betreft: probeer eens Bushmills en dan zeker de oudere versies!
legomannetje schreef:
omdat ik niet weet hoe ik anders æ, ß, ą, ł, ė, ń, ś (die laatste werken namelijk helaas weer niet via de dode toetsen) kan typen.
æ = AltGr + z ß = AltGr + s è = `+ e
Maar ik ben blij dat ik niet zo vaak Oosteuroops typ want al die Poolse letters krijg je met US International niet voor elkaar, alleen Duits en Scandinaafs zit erin.
Tja, met whisky ben ik er onderhand wel achter dat het niet uitmaakt in wat voor gezelschap je bent, iedereen heeft altijd ontzettend veel verstand van whisky, maar niemand is het ooit met elkaar eens
Geplaatst: vr jul 30, 2010 14:02
Geregistreerd op: za okt 18, 2003 20:26 Berichten: 6792 Woonplaats: Tipperary (It's a long way...) Thema: Treinen
Een ander verschil tussen Schotse Whisky en Ierse Whiskey (andere spelling!) is dat Ierse whiskey drie keer gedistilleerd wordt, en Schotse twee keer. Daardoor is Ierse juist vaak zachter dan Schotse. Overal zijn uitzonderingen natuurlijk. Connemara is Iers maar wel 'peaty' of rokerig en Auchentoshan is Schots maar drie keer gedistilleerd en 'unpeated' dus niet rokerig. De Schotse whiskies ken ik niet zo. Vroeger wel Glen Fiddich gedronken en ik heb nu een lekkere fles Auchentoshan op de plank staan, maar meestal drink ik Iers (gek he?). Als je meer over Scotch (en auto's) wil weten moet je 'Raw spirit' van Iain Banks eens lezen. Zijn andere boeken zijn trouwens ook de moeite...
Bushmills maakt lekkere whiskey, maar blijf van de standaard (white label) af en neem een 'Black Bush' (vanwege het zwarte etiket) of een Bushmills Single Malt (groen etiket), allebei gewoon bij Gall en Gall te koop. Tullamore dew is wat zoetig en schijnt in Duitsland erg goed te verkopen. Killbeggan of John Locke heeft voor een Ierse whiskey een vrij scherpe smaak. Paddy's drink ik eigenlijk nooit. De bekendste is Jameson. Drinkt makkelijk weg. Lekker, maar niet speciaal. Mijn favoriet is Black Bush.
Geplaatst: vr jul 30, 2010 16:49
Geregistreerd op: zo jan 06, 2008 9:19 Berichten: 577 Woonplaats: Twente
Een 'black bush'.... 'smooth' whiskey..... ik weet het niet hoor, maar ik krijg er andere associaties van Ik moet ook maar eens aan de Whiskey.
Haaa, whisky! Ik heb er geen verstand van, maar weet wel welke soort ik meestal het lekkerste vind: Single malt Islay. Rook, turf, wier, zeezout, jodium. Jammie. Bijvoorbeeld Bowmore, Lagavulin of Laphroaig.
Ook van andere eilanden dan Islay heb ik wel eens smakelijke geproefd, van Jura of van Scapa (een van de Orkney eilanden). En als ik geen dure single malt wil/kan kopen en een goedkopere blended wil, dan is het altijd Jameson.
De overeenkomst tussen Ierse en Schotse whisky/whiskey is, dat je tong na een glaasje of paar altijd hetzelfde gaat doen: probeer maar eens "Bruichladdich Bunnahabhain Auchentoshan Craigellachie Laphroaig!" fatsoenlijk uit te spreken.
Ik tik vaak de CapsLock aan in plaats van de 'a'. Kan ik weer een aantal woorden deleten.
Ik tik vaak de Capslock aan in plaats van de tab. Vervelend bij inloggen, da's standaard gebruikersnaam [tab] wachtwoord [enter] en bij wachtwoorden zie je niet dat je hoofdletters typt en dat indicatielampje op m'n toetsenbord is onduidelijk...
Citaat:
Verder typ ik vaak aansalg als ik aanslag bedoel.
Ja ik verwissel ook altijd letters (wil ook altijd te snel typen) Krijg je soms echt bizarre tikfouten door Laatst had ik de irritantste fout in lange tijd - wilde een teken verwijderen en vervangen door hoofdletter Y. Dus ik wil delete, en dan shift + Y doen. Wat deed ik? Shift-delete en dan Y. Niet handig, want shift-delete is een sneltoets voor "iets weggooien waar je veel tijd in hebt gestoken" (krijg je zo'n venster, "Are you sure you want to delete [...]") en Y is een sneltoets voor "Yes"...
Je kan via de instellingen een geluidje aan het inschakelen van de caps-lock koppelen.
Citaat:
In Windows zit een optie verborgen die u waarschuwt als u de Caps Lock-toets gebruikt. U hoort dan een geluid als u de toets indrukt. Om deze waarschuwing te activeren gaat u naar het configuratiescherm (Start - Instellingen - Configuratiescherm) en dubbelklikt u op de icoon Toegankelijkheid. Op het tabblad Toetsenbord vinkt u de optie Schakeltoetsen gebruiken aan. Klik op OK. Windows laat voortaan een geluid horen als u Caps Lock, Scroll Lock en Num Lock gebruikt.
@Bricknook: klopt, het zijn Schotse whiskynamen, in Gaelic dus. Tolkien vond het Iers (keltisch) een 'modderige' taal. Ik vind dat er teveel ongebruikte letters in Iers zitten, dwz letters die je wel schrijft, maar niet uitspreekt. Aoife spreek je uit als Ife. Nog een paar (moderne vs. oude Ierse spelling): Dubhghaill - Doyle ó Raghallaigh - O'Reilly ó Conchobhair - O'Connor ó Súilleabháin - O'Sullivan
@Erik: herkenbare problemen. Op mijn werk komt het woord 'doorenteren' voor. Dat doe je als je weet dat je het bekende rijtje van vijf vragen moet beantwoorden en zoals altijd dezelfde vijf standaard voorgeselecteerde antwoorden wilt geven: 5 x Enter. Een heel enkele keer blijft na de vijfde Enter de vijfde vraag open staan. Rara wat zou de zesde vraag zijn die de computer ertussenin heeft gesmokkeld en waar je onbedoeld een antwoord op hebt gegeven?
Geregistreerd op: ma maart 23, 2009 17:56 Berichten: 1083 Woonplaats: Nuenen Thema: Town & City
Even iets anders: Om terug te komen op een winterdorp: ik ben erover aan het denken om zelf een dorp te maken dat onder de kerstboom komt te staan. Tot nog toe heb ik de planning staan: -De 10199 Winter Toy Shop -De 10216 Winter Bakery -De 10173 Holiday Train (gaat een mooi rondje om de boom rijden. Ik heb onlangs een bouwbeschrijving gevonden om een 9V-motorwagen in de tender te plaatsen). -Een winterversie van de 7997 Station. -Verder wilde ik zelf proberen een slager en een groneteboer te maken in dezelfde stijl en misschien een kerkje. Nog suggesties? Het hoeven geen gebouwen te zijn, maar het mogen ook zaken zijn die aan het straatbeeld bijdragen.
Geplaatst: za jul 31, 2010 17:26
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 23:49 Berichten: 464 Woonplaats: Rotterdam
Een ijshotel: Natuurlijk met ijsbar:
En laps landschap (ja echt, daar woont de kerstman):
Hondenslee, Sami dorp met lavvu's en rendier coral...
Geplaatst: za jul 31, 2010 17:31
Geregistreerd op: zo nov 04, 2007 20:44 Berichten: 3401 Woonplaats: Urk Thema: City
Een megasneeuwpop:
En natuurlijk houthakkers, kerstboomverkoper, een kerstman die geld inzamelt voor het Leger des Heils en misschien verzin ik zo nog wat...
Geplaatst: za jul 31, 2010 17:39
Geregistreerd op: ma maart 23, 2009 17:56 Berichten: 1083 Woonplaats: Nuenen Thema: Town & City
Eh, die kabelbaan gaat helaas niet passen. Het dorp moet letterlijk ONDER de kertboom komen. Onze boom staat op een tafel. De ruimte tussen tafelblad en de onderste takken is niet hoog genoeg om er een bergdorp met een kabelbaan van te maken. Daarom sprak ik ook al over een kerkje en niet een kerk.
Geplaatst: za jul 31, 2010 17:51
Geregistreerd op: zo aug 06, 2006 13:37 Berichten: 1943 Woonplaats: winterswijk Thema: technic
stoer mocht je niet met je broertje mee(of is Levi helemaal geen familie van jou)?
Geplaatst: za jul 31, 2010 17:58
Geregistreerd op: zo nov 04, 2007 20:44 Berichten: 3401 Woonplaats: Urk Thema: City
Inderdaad, dat is mijn broertje Levi. Diezelfde week zat ik met mijn vriendin in IJsland, anders was ik zeker meegegaan.
Misschien volgend jaar nog, al gaan we dan al wel met de vereniging naar Korea... Lastig, lastig.
Geplaatst: za jul 31, 2010 18:58
Moderator
Geregistreerd op: wo dec 26, 2007 21:58 Berichten: 2994 Woonplaats: nabij Leiden Thema: Pirates+Western
Als je vereniging naar Noord-Korea gaat, lijkt het me anders niet zo'n lastig dilemma hoor
(maar ik neem aan dat ze naar Zuid-Korea gaan, dan wordt de keuze weer wel lastig
Geplaatst: za jul 31, 2010 19:02
Als het echt Noord-Korea was, dan zou ik de kans om dat land met eigen ogen te zien zeker aangrijpen! Maar dat zal wel niet, nee...
We gaan altijd naar Seoul. Daar is namelijk de dojang van Master Ko, onze 'leermeester'.
Maar we kregen deze zomer ook de mogelijkheid om met een of andere Amerikaanse instelling mee te gaan naar Noord Korea, om daar huizen te bouwen of zo, weet het niet meer precies. Hebben we uiteindelijk niet gedaan.
Geplaatst: za jul 31, 2010 20:10
Ja, het is natuurlijk Zuid-Korea waar je heen gaat, als je een beetje normale reis wilt hebben. Maar zelf zou ik een kans om Noord-Korea te bezoeken wel willen benutten, om misschien toch enigszins een idee te krijgen van hoe het leven daar is. Al weet ik natuurlijk ook wel dat ze je toch niet laten zien hoe het echt is. Er staan vast geen bezoekjes aan strafkampen en hongersnoden op het programma.
Ik vind het bizar dat dat land er nog altijd is in die vorm. Het is ondertussen echt zo'n beetje het laatste communistenreservaat, en misschien ook wel de meest onmenselijke van alle communistische dictaturen. Het is duidelijk dat de rest van de wereld weinig belang heeft bij Noord-Korea, want als er één land ter wereld is waar je een gruwelijke dictator zou moeten verdrijven, dan is het toch wel Noord-Korea.
Geregistreerd op: ma jan 27, 2003 19:04 Berichten: 14633 Woonplaats: Meijel Thema: Castle
Een collega van mij gaat met die vakantiereizen mee die voeren naar dat soort oorden. Die is dus ook in N-Korea geweest. Unieke ervaring zegt ze. Je komt dan wel op plaatsen die je anders nooit te zien krijgt. Bijvoorbeeld in zo'n stadion waar die schoolkinderen van die mars-achtige dingen met vlaggen enzo opvoeren. Je moet wel heel voorzichtig zijn (vooral met fotograferen).
Ik word er altijd een beetje droevig van als ik die jonge mensjes zo dubbelgevouwen zie worden en met rugpijn nog een driedubbele salto moeten maken.
In deze videoclip van Faithless zie je beide kanten van dit verhaal:
Aan het eind van de clip zie je ze allemaal [gemaakt] lachen, maar aan het begin zie je ook een meisje over haar zere rug wrijven.
Neemt niet weg dat het knap is wat ze doen, maar of ze dit allemaal vrijwillig EN voor de lol doen?
_________________ Weltrusten, tot morgen zonder zorgen! Did you know?... On average, every person on earth has 62 LEGO bricks!
Telemachus
Geplaatst: zo aug 01, 2010 11:50
Geregistreerd op: wo jul 09, 2008 18:03 Berichten: 810 Woonplaats: Duh Haag Thema: Starwars Space
Ik ken iemand en die is er 2 keer geweest. En die vertelde dat heel erg afhangt van de officials die met je mee gaan. De eerste keer mochten ze zelf geen opnames maken met een videocamera maar de 2e keer wel en toen deden ze daar niet moeilijk over.
Noord Korea is erg corrupt, iedereen houdt daar de handen boven elkaars hoofd en de mensen die lager staan binnen de partij draaien daar dus voor op. Dat betekend: enkeltje strafkamp! Een eerlijk proces hoef je dus ook niet te verwachten.
Nu we het toch over bijzondere vakantie bestemmingen hebben: Pripyat: Dit is het plaatje wat naast de kerncentrale van Tsjernobyl ligt. op 26 april 1986 woonde daar ongeveer 15000 inwoners. Die mensen zijn binnen 24 uur geëvacueerd Ze hebben dus alles achter gelaten, de stad ziet er dus nog uit zoals in 1986. Echter in 1995 is de stad geplunderd en zijn alle waardevolle spullen verwijderd. Daarna is de stad beveiligd door de Oekraïense geheime dienst, om verdere plunderingen te voorkomen. Het rare is: je zou verwachten dat de stad helemaal kaal is door de straling, dit is echter niet zo. De stad is een groot park geworden, overal staan bomen, planten struiken, zelf op de bovenste verdieping van een hotel is een boom gegroeid! De straling zit in de grond, dus je mag niet op mos en groen lopen alleen op asfalt en stenen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum