| Auteur |
Bericht |
|
marakoeschtra |
Berichttitel: Re: Collectible Minifigures
Geplaatst: do jan 28, 2010 16:59 |
|
Thema: minifigschaal |
TAFOL schreef: Van Brickset: Brickset schreef: As for the second line of minifigs, I have vague recollections of a vampire and a South American musician in green/red cape and maracas but that's about all. Ssst! Dat wil ik nog helemaal niet weten! Voor de eerste serie moeten we al wachten tot Juni, dus die tweede mag wat mij betreft nog wel een tijdje een verrassing blijven...
|
|
|
|
|
 |
|
DNL |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 12:53 |
|
Thema: Castle |
 De tweede lijn ziet er zelfs nog interessanter uit dan de eerste! 
Laatst bijgewerkt door DNL op zo feb 07, 2010 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt
|
|
|
|
|
 |
|
marakoeschtra |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 12:54 |
|
Nog een foto: 
|
|
|
|
|
 |
|
Gerjan Lennips |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 12:57 |
|
Thema: City en Modular |
Clownspruik ook in het zwart! En nog meer fantastische haarstukjes 
|
|
|
|
|
 |
|
mikeblokje |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 12:59 |
|
This is Sparta!! 
|
|
|
|
|
 |
|
Fenneke-Jose |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 13:06 |
|
Die romein gaat het helemaal worden! Misschien dat ze eindelijk met een romeinen thema komen, als ze zien hoe populair dat figuurtje is/gaat worden 
Laatst bijgewerkt door Fenneke-Jose op zo feb 07, 2010 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
|
|
 |
|
stuifzand |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 13:18 |
|
| Hoofdredactie |
 |
Die zijn gaaf!
|
|
|
|
|
 |
|
WvdP |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 15:50 |
|
| Moderator |
 |
Thema: Pirates+Western |
Die 'Romeinse' figuur is eigenlijk een Griek (maar dat zal de minifig waarschijnlijk niet minder populair maken) 
|
|
|
 |
|
Brickhead |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 15:52 |
|
Thema: Res-Q |
Een reden te meer om een Griekse trireem aan mijn lijst met WIP's te voegen... 
|
|
|
|
|
 |
|
thomassio |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 17:27 |
|
Thema: Adventurers |
|
|
|
 |
|
merman |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 18:21 |
|
| Ik ben zelf erg weg van die Dracula. Kewl!!!
|
|
|
 |
|
HPSterk |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 20:48 |
|
Die Mexicaan vind ik juist dan weer ontzettend gaaf 
|
|
|
|
 |
|
eti |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 21:02 |
|
Thema: Bergsteigen |
| Die zwarte baret helemaal rechts op de foto, die lijkt sprekend op de baretten van Brickforge. Zou niet het eerste zijn wat Lego min of meer van Brickforge kopieert...
|
|
|
|
|
 |
|
workfromtheheart |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 21:05 |
|
Thema: City |
eti schreef: Die zwarte baret helemaal rechts op de foto, die lijkt sprekend op de baretten van Brickforge. Zou niet het eerste zijn wat Lego min of meer van Brickforge kopieert... Als deze beter blijft zitten dan die van BrickForge, prima.
|
|
|
 |
|
Telemachus |
Geplaatst: zo feb 07, 2010 21:33 |
|
Thema: Starwars Space |
toen ik de clown zag vond ik het jammer dat zijn pruik niet in het zwart was, maar die komt dus ook  In combinatie met een bruin starwars hoofdje wordt dat toch echt een neger met een grote afro! Die Griek cq vermomde Romein(Hij heeft ook een pilum(speer)  ) is echt onwijs leuk! 
|
|
|
|
|
 |
|
Lupos |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 8:30 |
|
Mikeblokje haalt me de woorden uit de mond!  die mexicaan is ook gaaf 
|
|
|
 |
|
Rusty |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 9:11 |
|
Thema: Classic Space |
| 2 woorden, minifig overdosis!
|
|
|
|
|
 |
|
LegoRK |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 13:40 |
|
|
|
|
 |
|
Joris Blok |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 20:43 |
|
Ik moet wel zeggen dat dit allemaal een beetje overhaast is van LEGO, jongens... Op de een of andere manier denk ik dat ze te veel thema's in een keer weggeven, mischien niet in sets, maar wel in poppetjes. Als de mensen dan op een gegeven moment de sets zien (waar mischien eventueel deze poppetjes laten in zullen verschijnen, hoeven de mensen mischien de sets helemaal niet meer... Kijk, ik keek laatst in mijn collectie: Ik zag verschillende dingetjes, van het eerste primitieve zwaardje, tot aan het nieuwe clone wars pistooltje. conclusie: De dingen zijn opzich heeel langzaam opgebouwd qua 'tsja, originaliteit' Nu ik dus zo al deze poppetjes zie, denk ik van, 'hallo, waar zijn we nou mee bezig? Zombies, zonder zombiethema, clowns zonder clownthema, romeinen zonder romeins thema? Ik bedoel, komop, dat voel t gewoon een beetje vreemd aan? Het is gewoon te veel originaliteit! Al heb ik nooit een kind geadopteerd, laatstaan een kind gehad, kan ik het maar beter vergelijken met een hondje dat je uit het asiel haalt. Je mist een deel van zijn verleden, zijn oorsprong... Nu klinkt dit allemaal een beetje raar, en ik wil ook echt niet vreemd overkomen, maar ik vind persoonlijk dat er iets niet klopt Ik ben wel heel erg blij met de nieuwe figuurtjes en zal waarschijnlijk er toch een stuk of, mwa 15 aanschaffen (o.k. mischien ook wel meer, shhh), maar ik vroeg me gewoon af of ik de enige ben met dit vreemde gevoel... 
Laatst bijgewerkt door Joris Blok op ma feb 08, 2010 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt
|
|
|
|
|
 |
|
Jalkow |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 21:10 |
|
Thema: Enkelvoud?? |
| Ben ik wel met je eens eigenlijk. Ik vind het stuk voor stuk prachtige popkes, maar wel érg veel van het goede. Van te veel chocola-eten word je uiteindelijk ook misselijk.
Ik begrijp wel dat het financieel gezien misschien erg slim is om in te springen op de verzamel- en ruilrage onder kinderen, maar ik vind het jammer dat deze poppetjes blijkbaar alleen in zo'n serie kunnen. Erg sneu toch, dat zo'n zuster, clown of zangeres niet 'gewoon' in een CITY-subthema kan uitkomen? En als het blijkbaar niet zo moeilijk is om een gave romein, indiaan of holbewoner te ontwerpen, dan moet een aardige serie toch ook kunnen?
Ik vind het gewoon jammer dat deze serie nodig is en dat er in de reguliere thema's niet zulke vette poppetjes zitten.
|
|
|
 |
|
marakoeschtra |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 21:21 |
|
Wat Joris en Jalkow zeggen, daar zit wel wat in eigenlijk. Het is alsof je de hele pot met snoepjes krijgt, in plaats van steeds eentje tegelijk... En inderdaad; minifigs in bv. City-sets hebben vaak jaren achtereen dezelfde hoofdjes of torsootjes, en nu komen er ineens vanuit het niets 32 figuurtjes die stuk voor stuk uit compleet nieuw ontworpen onderdelen bestaan... Het maakt ze er niet minder begerenswaardig van, maar ook ik ben bang dat Lego hiermee een beetje over the top gaat. Ik bedoel; er zijn natuurlijk nog tig mogelijkheden voor nieuwe minifigs, maar op een gegeven moment wordt het denk ik wel moeilijk om nog met echt vernieuwende of verrassende dingen te komen.
|
|
|
|
|
 |
|
Jalkow |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 21:43 |
|
Thema: Enkelvoud?? |
| En dan snap ik helemaal niet waarom er meteen een tweede serie werd aangekondigd. Als de eerste een gigantische misser blijkt, dan zitten ze wel mooi met de gebakken peren. Ik werk in een speelgoedwinkel en zie dit nog niet zo 123 persé werken hoor. Kinderen willen er misschien hun spaargeld wel aan uitgeven, maar het zijn de (groot-)ouders die ermee moeten instemmen en ik weet niet of die zo gek zullen zijn om een relatief hoge prijs te betalen voor een popje waar zij de meerwaarde niet van zien. Gogo's en voetbalplaatjes werken prima, maar zodra men ervoor moet betalen loopt het vaak mis.
Wat mij betreft schiet TLG dus een beetje door. Leuke poppetjes, maar een beetje over the top.
En dan heb ik het nog niet eens over een echt-enge-als-zombie-bedoelde-zombie in LEGO, of een mexicaan en romein die wel érg Playmobil-achtig lijken...
|
|
|
 |
|
koffiemoc |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 21:52 |
|
Thema: Voertuigen |
De actie doet me sowieso een beetje aan deze Playmobil specials denken. Ook 1 fig met een accessoire in een doosje van 2,50. En ook in dit geval soms losstaand van alle speelthema's. Er is geen Playmobilserie "mongoolse krijgers"...
|
|
|
|
|
 |
|
Gerjan Lennips |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 22:23 |
|
| Ik had graag gezien dat ze op die manier verkocht zouden gaan worden. Gewoon in doosjes net zoals de impuls setjes. Maar dat is natuurlijk niet commercieel genoeg...
|
|
|
|
|
 |
|
thomassio |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 22:28 |
|
Thema: Adventurers |
je hebt gelijk Jalkow dat ouders van kinderen het niet snel zullen kopen, maar ik weet zeker dat afols het wel zullen doen, en dat als alles uitverkocht is, ze voor belachelijke bedragen op bricklink komen. het mooiste zou inderdaad zijn als er ook een thema bij zo'n figuurtje zit, maar mijn enige zorg is dat er van de mooiste figuurtjes minder worden gemaakt dan de anderen. - Spoiler: bekijken
- joris: voeld met een d?
|
|
|
 |
|
Joris Blok |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 22:40 |
|
thomassio schreef: voeld met een d? Haha, geloof me, dat is echt een tikfoutje, want als er iemand op spelling let, en een tik heeft qua het corrigeren van anderen qua d/t/ beter als, etc dan ben ik het. Toch bedankt voor de correctie
|
|
|
|
|
 |
|
WvdP |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 23:37 |
|
| Moderator |
 |
| Het stimuleert natuurlijk wel de fantasie en het bouwen: bij een clown en een goochelaar hoort immers ook een circus? Oh nee, daarvoor heb ik niet genoeg blokjes. Maar ik heb die clown van mijn zakgeld betaald en de goochelaar van oma gekregen, misschien krijg ik van papa en mama dan wel die doos met extra blokjes.
Wie weet stimuleert dit juist de verkoop van de grotere sets enorm... (maar ook ik moet het eerst zien voor ik het geloof hoor).
|
|
|
 |
|
Joris Blok |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 23:48 |
|
WvdP schreef: Maar ik heb die clown van mijn zakgeld betaald en de goochelaar van oma gekregen, misschien krijg ik van papa en mama dan wel die doos met extra blokjes. Aangezien je niet weet welk poppetje je krijgt, klopt je hypothese niet helemaal. Bovendien denk ik juist dat dit de ouders er juist van weerhoudt kinderen de zakjes te laten geven. Uiteraard is dit mijn hypothese, en moeten we nog wachten op het resultaat
|
|
|
|
|
 |
|
WvdP |
Geplaatst: ma feb 08, 2010 23:52 |
|
| Moderator |
 |
Kind koopt/krijgt zakje, ziet thuis wat er in zit, bedenkt dat er voor betreffende minifig eigenlijk nog geen bestemming bestaat, besluit die te bouwen... Nee hoor, deze hypothese is nog niet verworpen 
|
|
|
 |
|
eti |
Geplaatst: di feb 09, 2010 0:31 |
|
| Ik vind het juist helemaal niet over the top! Het is juist een gouden greep.
Het aantal verschillende lijnen van Lego dat tegelijk loopt, is natuurlijk beperkt. De winkels hebben maar een paar m2 en Lego zelf wil natuurlijk ook genoeg omzet per set halen om geen 60 series tegelijk te hebben.
Dus er is helemaal geen ruimte om een Romeinenthema én een circusthema én een Mexicanenmetgrotehoedenthema enzovoort uit te brengen. Daarom hadden we dat soort figuurtjes dus niet.
Nou hebben ze verzonnen dat als ze die figuurtjes los uitbrengen, dat ze dan wel Romeinen, clowns, Mexicanen en wat al niet kunnen uitbrengen. Geweldig toch? Alleen zonder dat er per thema ook gelijk 10 sets moeten komen. Daarbij hebben ze bedacht dat ze er een stuk meer van kunnen verkopen als ze het in dichte zakjes doen... en daar zouden ze best wel eens gelijk kunnen hebben.
Overigens zouden ze van mij gerust mogen stoppen met van die 'stoere' thema's als Atlantis en Power Miners, die naast de vele andere jongetjesthema's staan. Als ze in plaats daarvan nou eens het ene jaar circus, het jaar erop cheerleaders of wat dan ook uitbrengen, dan krijg je een groter bereik aan thema's en krijg je meisjes ook enthousiaster. Maar goed, die meisjes zullen voor deze poppetjes ook warmlopen, en het ligt voor de hand dat je de bijbehorende attributen zelf gaat bouwen. Als ik als kind die clowntjes had gehad, had ik er echt wel een circus bij gemaakt!
|
|
|
|
|
 |
|
koffiemoc |
Geplaatst: di feb 09, 2010 1:30 |
|
Thema: Voertuigen |
| Nou heb ik geen behoefte aan een Mexicanenmetgrotehoedenthema (hoewel dat wel weer aanleiding zou zijn voor een Western revival), maar met één minifig uit het kansloze headbangermetbeukendegitarenthema zou ik al blij zijn.
|
|
|
|
|
 |
|
LegoRK |
Geplaatst: di feb 09, 2010 9:39 |
|
| Ik kan wel instemmen met bovenstaande posts'. Misschien gaat Lego wel kijken welk thema het meest aanslaat (qua minifigs dan) en dat thema uitgebreid uitbrengen. Maar ja, meer thema's = meer budget verdelen... Nu dus wachten op; western-, circus-, holbewoners-, etc. sets.
|
|
|
 |
|
darksider |
Geplaatst: di feb 09, 2010 10:50 |
|
| Ik moet heel eerlijk zeggen dat hoewel ik de collectable minifigs een heel erg leuk idee vind, de beide series mij echt HEEL erg aan Playmobil figuurtjes doen denken. Niets mis mee op zich, maar opvallend genoeg doet ook de nieuwe Castle / Kingdoms serie mij heel erg aan Playmobil kastelen denken. Ik hoop niet dat Lego en Playmobil elkaar gaan beconcureren?
|
|
|
 |
|
Gerjan Lennips |
Geplaatst: di feb 09, 2010 11:16 |
|
| Dat doen ze toch al jaren?
|
|
|
|
|
 |
|
darksider |
Geplaatst: di feb 09, 2010 11:51 |
|
Gerjan Lennips schreef: Dat doen ze toch al jaren? Tja... Eigenlijk wel! Beiden zitten natuurlijk in het 'enigszins verantwoord, niet al te rolbevestigend of agressief' speelgoed segment, en beiden hebben regelmatig dezelfde thema's behandeld. Maar ik vind Lego nu wel erg dicht tegen Playmobil aanschurken: met name sommige van de unieke gereedschapjes, helmpjes en hoedjes bij de collectible minifigs lijken sprekend op Playmobil en minder op Lego (kwestie van wennen, misschien), maar ook als geheel lijken ze op de kleine setjes van Playmobil met een enkel poppetje + attributen.
|
|
|
 |
|
JunkstyleGio |
Geplaatst: di feb 09, 2010 11:54 |
|
Thema: Technic |
Gelezen op MocLug: Citaat: Oh! And I did confirm this verbally... the new minifig collectables Series 1 (available June 2010) where you can collect 16 unique minifigs... there will be a COMPLETE series of the minifigs in each display box... so to ensure you get them all, you'll have to buy an unopened box and sell off the duplicates. And yes I also confirmed that Series 2 will be available in Canada September 2010. My recommendation is that you make very good friends with your favourite retailer... and have them order you an extra box of each if you plan on getting the whole series. Misschien wellicht een idee?
|
|
|
 |
|
Neanderthaler |
Geplaatst: di feb 09, 2010 12:32 |
|
Kijk nou eens goed naar die foto, dit is gewoon het CARNAVALSTHEMA! 
|
|
|
|
|
 |
|
stuifzand |
Geplaatst: di feb 09, 2010 12:33 |
|
| Hoofdredactie |
 |
JunkstyleGio schreef: Misschien wellicht een idee? Als er 16 in een doos zitten zou ik dat wel overwegen. Het is wel in me opgekomen in ieder geval...
|
|
|
|
|
 |
|
WvdP |
Geplaatst: di feb 09, 2010 12:37 |
|
| Moderator |
 |
Dit plaatje suggereert dat er minstens 27 zakjes in een doos zitten (zullen er dan wel 30 zijn). Dan nog ben ik wel bereid een hele doos te kopen en de dubbele exemplaren te ruilen of door te verkopen hoor 
|
|
|
 |
|
eti |
Geplaatst: di feb 09, 2010 12:57 |
|
| Tof nieuws! Dat wordt dan een hele doos kopen.
|
|
|
|
|
 |
|