Gezelschapsspellen: wat ligt er bij jou op tafel?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rijkvv
Berichten: 26
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:28 am

Sinds een paar jaar ben ik weer gezelschapsspellen gaan waarderen, na mijn Monopoly-trauma's te hebben verwerkt. Mijn schoonfamilie is ook wel van het gezelschapsspellen spelen en dat heeft ook een boost in mijn activiteit gegeven (en een hap ruimte uit de opbergkast). Ik ben benieuwd wat er bij de medeluggers op tafel (of in de kast) ligt.

Een aantal van mijn meest gespeelde spellen:
-Ticket to Ride. Inmiddels een klassieker. Europa heeft wat meer regels en het ligt wat dichter bij huis, maar Amerika kán wat competitiever zijn door het gebrek aan stations. Ook een hele treinlading aan uitbreidingen leverbaar. Sommigen heb ik op Steam, en dat is handig te bepalen welke mij leuk lijken om in het echt te kopen, maar ik ben toch een beetje bang dat die dan niet snel aan bod zouden komen omdat men weer even in het basisspel moet komen (zó regelmatig spelen we het ook niet).
-30 Seconds. Leuk als je met wat meer mensen bent, en dan natuurlijk hopen dat je een beetje op je teamgenoten bent ingespeeld.
-Het Verboden Eiland. Ondergetekende kan niet goed tegen zijn verlies, en wat is er dan beter dan een coöperatief spel? Samen winnen of samen verliezen, ideaal. Van de maker van het bekendere Pandemic.

En Pandemic is nou net een spel waar ik heel benieuwd naar ben. Het lijkt me net wat minder simpel (qua regels) dan Verboden Eiland.
Een ander spel waar ik wel benieuwd naar ben is Wingspan. Het ziet er prachtig uit en is ongekend populair, en dat zal z'n reden hebben. Maar is het een beetje te doen voor iemand die niet teveel regels/mechanismen moet volgen, die van een beetje simpele spellen houdt? Ik vind de bovenstaande spellen nog goed te doen wat dat betreft, maar ik had bijvoorbeeld moeite met Imperial Settlers (ik had echt geen idee wat de bedoeling was of waar ik mee bezig was) en ik krijg de indruk dat Wingspan een beetje vergelijkbaar is. Kan iemand hier meer over zeggen? Of andere aanraders of juist spellen waar je bij uit de buurt moet blijven?
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2105
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik heb een tijd lang mahjongg gespeeld met een groepje van 4.
Ook gerikt.
Verder doen we veel te weinig gezelschapsspellen moet ik zeggen. We hebben hier met z’n twee wel eens de kaart versie van Catan gespeeld en op vakantie rummicub of Triominos.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1596
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Leuk!
‘Vroeger’ veel gekaart, vooral klaverjassen en toepen.
Ben de helft van mijn leven nu al uit huis, en met z’n tweeën zijn er eigenlijk niet veel leuke spellen, maar spelen we soms Carcassonne, Uno, Scrabble of Rummikub.
Met vrienden of buren ook Rummikub, Koehandel, 30 seconds (hilarisch) en sinds kort Weerwolven (maar dan moet je met een grotere groep kunnen zijn).

Als iemand nog een tip heeft voor een leuk spel met 2 personen………. :klappen:
 
 
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Pandemic is fantastisch. Als die wappies het nou gespeeld hadden waren er geen wappies geweest.

Hier al sinds de eerste Duitse editie lang geleden groot fan van Colonisten van Catan. (En de steden en ridders uitbreiding) verder 7 wonders tof. En Agricola. En nog wel wat andere semi nieuwerwetse spelen voor volwassenen uit de speciaal zaken. Want bij de intertoys verkopen ze nog steeds alleen maar Monopoly en mens erg je niet. Man wat middeleeuws. Dat kan echt niet meer. (Ik ben in het verleden meerdere keren naar Spiel geweest de Europese spellenbeurs van het jaar in de messehallen van Essen
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 692
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Leuk topic! Volgens mij hadden we op het oude oude forum ook zo'n topic, maar het kan geen kwaad om weer eens een actueler overzicht te bieden ;-)
Wij hebben inmiddels een aardig uitgebreide collectie. Wat regelmatig op tafel komt:
- Bonanza
- Beverbende
- Graantje de voorste
- Koehandel
- Rozenkoning (tweepersoons)
- Yahtzee

Grotere spellen:
- Ticket to Ride (zowel Europa als VS)
- Carcassonne (met diverse uitbreidingen)
- Carcassonne van de Stille Zuidzee / Jagers & Verzamelaars / Amazone
- Kolonisten van Catan (traditioneel met Oud en Nieuw) met Steden & Ridders

Al enige tijd niet meer gespeeld, maar wel aanraders:
- Diplomacy (kan ik wel een apart topic voor openen, wat een tópspel, duurt alleen wel lang)
- Eufraat & Tigris
- El Grande

Kaartspellen:
- klaverjassen (vooral de tweepersoonsversie, helaas)
- bonaken (regionaal erfgoed!)
 
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 641
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Ik ben weer begonnen met schaken.
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 287
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Leuk topic!

Met vrienden speel ik vaker gezelschapsspellen.
Spellen als Kolonisten van Catan vind ik leuk, maar ook eenvoudigere spellen kan ik zeer waarderen.
Eenvoudigere spellen doen het goed na een werkweek:)
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

I like Settlers of Catan too! I like to play LEGO Creationary as well :)
 But there's a long list of other games i love to play... I think my Grandma must have hundreds of board games! :lol:
 
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Aangord schreef: di dec 14, 2021 9:55 pm Pandemic is fantastisch. Als die wappies het nou gespeeld hadden waren er geen wappies geweest.





 
:lookaround: :turn:

Ik heb veel spellen in huis, maar we spelen ze eigenlijk nooit.
Sjoelen doen we vaak tijdens verjaardagen.
Rummikub hebben we laatst gedaan. Dat was ook wel weer eens leuk.
Mens-erger-je-niet heb ik al heel lang niet gedaan. Kaartspellen heb ik ook al een tijd niet meer gedaan.
Ik heb ook nog een stapel Lego spellen. Leuk voor een meeting?  :P
 
 
 
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Ik speel ook regelmatig Catan, TTR, Monopoly, etc...

Een gezellig avondje met een drankje er bij resulteert regelmatig in een potje Cards Against Humanity  :lol:
 
Ook hebben we Unstable Unicorns ontdekt, waarvan een NSFW editie bestaat  :sunnies2:
 
 
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 692
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Oh, en Munchkin in allerlei varianten. Ook erg leuk om met een gezelschap te doen!
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 423
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Munchkin is helemaal niet leuk.
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 692
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Hangt ervan af welke variant en welke medespelers ;-)
Munchkin Booty ooit geprobeerd?
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Sander die over gezelschapsspellen praat is als eti die over superheldenfilms praat...  Wij hebben net van de Sint Ticket to Ride gekregen, bevalt erg goed. Ander spelletjes die we hier in huis of met familie wel spelen zijn Kolonisten van Catan, Het verboden eiland, Elfengold, Triviant, en allerlei kaartspellen zoals Wizard (met speciale kaarten) of kapitalisten (ook wel bekend als Dickhead of Asshole) of jokeren. Cards Against Humanity ook, overigens.
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2383
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Wij hebben sinds kort, heel net voor we met zijn allen corona kregen :) , 'de taveernen van de oude stad'
Leuk spel, zowel met 2 als met 3 of 4 spelers.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1487
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Gezelschapsspellen zijn hier ook zeker te vinden, daar kunnen we zeker wel onze tijd mee vullen. Het spel dat het meeste gepakt word is The game extreme, omdat het ook lekker vlot speelt. Ander spel wat we er wat makkelijker bij pakken is Guillotine, ook omdat het niet te lang duurt (en uiteraard leuk).

Wanneer we wat meer tijd hebben pakken we Carcassone erbij, daar hebben we een big box van met nog een stuk of 4 losse uitbreidingen. Door iedere keer een andere uitbreiding erbij te pakken blijft het een veelzijdig spel. Wanneer we wat meer strategisch willen spelen, is Lords of Waterdeep een echte favoriet. Daarnaast nog een hele berg spellen in de kast liggen die we minder vaak spelen, maar leuk zijn ter afwisseling.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik speel met mijn vrouw redelijk regelmatig Ticket to ride. Leuk spel en duurt niet mega lang.
In tegenstelling tot Carcassone met heel veel uitbreidingen, daar hebben we wel een middag en avond voor nodig, die spelen we dus haast niet meer helaas.
Samen met twee zwagers spelen we af en toe een spel. Meestal weer iets nieuws, voor mij dan, wel leuk om zo wat verschillende spellen te leren kennen. Ook een paar keer Pandemic gespeeld. Dat is nog wel een hele uitdaging om dat van het spel te winnen. Afgelopen weekend nog een vogel-spel gedaan, ik ben de naam ff kwijt. Dat was ook wel leuk. Een 'machine building game' als ik het goed heb.
Soms spelen we bij mijn ouders Stenen tijdperk, erg leuk voor de afwisseling.
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 692
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

LegoRK schreef: wo dec 15, 2021 9:24 pm Ik speel met mijn vrouw redelijk regelmatig Ticket to ride. Leuk spel en duurt niet mega lang.
In tegenstelling tot Carcassone met heel veel uitbreidingen, daar hebben we wel een middag en avond voor nodig, die spelen we dus haast niet meer helaas.

 
Wij spelen Carcassone met Kooplieden & Bouwmeesters en drie rivieren (ooit gratis gekregen bij het Spellenspektakel). Dan krijg je nog steeds een groot veld, maar meestal zijn we met 1 à 1,5 uur wel klaar.
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik heb ff opgezocht welke uitbreidingen wij hebben van Carcassone. We hebben sowieso een heel aantal kleine uitbreidingen. In elk geval 2 rivieren; Nieuwsberichten en de Vliegtuigen(nog niet gespeeld); Tovenaar en heks; de Goudmijnen . Daarnaast 'de Uitbreiding'; Bruggen, burchten en bazaars; Burgemeesters en abdijen; de Toren; de Draak, de fee en de jonkvrouw; de kloosters; Kooplieden en bouwmeesters; Schapen en heuvels. We hebben van internet een extra groot telbord geprint want met al die uitbreidingen (en ook dat je maar met z'n tweeen speelt) lopen de punten hard op. Daarnaast past alles ook nog maar net op de tafel.  :lol:
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1487
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Wij spelen eigenlijk nooit met alle uitbreidingen tegelijk, maar met een paar uitbreidingen met zijn tweeën lopen de punten al snel op. Daarom zitten er in de big box ook +50/+100 tegels, die hebben we vaak wel 2 pp nodig met het standaard scorebord.

Favoriete uitbreiding is kooplieden en bouwmeesters, geeft een goed tegenwicht aan de boeren.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2383
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Wij spelen ook veel varianten van Carcassone:
- Amazone (dan bouw je een jungle langs de Amazonerivier)
- Stille Zuidzee (een vreemde eend in de bijt, je krijgt pas aan het einde punten voor boten die je koopt met verzamelde grondstoffen)
- Safari (hoe meer verschillende dieren op een weg of in een "stad", hoe meer punten je krijgt, plus nog wat extra's)
- Berg en Dal (je krijgt punten voor verschillende gewassen die je opkweekt op akkers (vergelijkbaar met steden) maar ook als je met een meeple over de weg loopt, ook goed te doen voor jongere kinderen)
Gebruikersavatar
Rijkvv
Berichten: 26
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:28 am

LegoRK schreef: wo dec 15, 2021 9:24 pm Afgelopen weekend nog een vogel-spel gedaan, ik ben de naam ff kwijt. Dat was ook wel leuk. Een 'machine building game' als ik het goed heb.
Soms spelen we bij mijn ouders Stenen tijdperk, erg leuk voor de afwisseling.

 
Wingspan toevallig? Een beetje te leren voor iemand die van niet al te ingewikkelde spellen houdt? Ik begreep er niet zoveel van toen ik naar een recensie op Youtube keek. Volgens mij wordt dat een engine building game genoemd. Imperial Settlers is dat ook, en dat vond ik wat te ingewikkeld om te volgen, al schijnt Splendor óók in die categorie te vallen, en dat spel begrijp ik dan weer wel.
Stenen Tijdperk lijkt me ook leuk. Misschien wat om op mijn lijstje te zetten.

Van Carcassonne heb ik het basisspel (herziene versie, kwam met de uitbreidingen Rivier en Abt) en Carcassonne De Stad, die laatste heb ik nog niet vaak gespeeld. Er is ook een Bijbelse versie genaamd Ark of the Covenant, maar die is nooit in Nederland uitgebracht en dus nogal zeldzaam, net als de Bijbelse versie van Kolonisten van Catan (Settlers of Canaan). In ieder geval van die eerste zijn wel recensies te vinden op Youtube. Overigens hebben de ontwerpers van de originele spellen aan deze versies meegewerkt, dus de kritiek dat het een schaamteloos plagiaat zou zijn gaat niet op.

Machi Koro vind ik ook een aardig spel. Je begint met een paar bouwwerken, en die leveren munten op aan de hand van dobbelstenen. Vaak ook als iemand anders aan de beurt is. Met die munten kun je weer nieuwe bouwwerken kopen die weer munten op kunnen leveren. Wat wel jammer is, is dat bepaalde combinaties je een heel groot voordeel geven. Dan is de spanning er snel af. Ik begreep dat de makers dit (deels) hebben opgelost met de uitbreiding De Haven. Een andere optie is het zelfstandige spel Machi Koro Nacht. Inmiddels is Machi Koro 2 er ook, maar die is er (nog) niet in het Nederlands. Wel echt plastic geld in plaats van kartonnen fiches!

Tot slot een tip: bij 999 Games hebben ze tot aan kerst elke dag een andere dagaanbieding.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ja! @Rijkvv Dat was Wingspan inderdaad. Het is opzich niet heel moeilijk, alleen heb je wel ff tijd nodig voor de uitleg, maar dat is wel vaker zo bij een nieuw spel. :) Wel erg leuk om te spelen.
 
Gebruikersavatar
Rijkvv
Berichten: 26
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:28 am

Een paar dagen geleden Pandemic gespeeld. Dat is leuk! Al had ik dat al wel een beetje verwacht na Het Verboden Eiland. Het wordt misschien wel tijd om de spelregels nog eens door te spitten en/of de moeilijkheidsgraad te verhogen, bij beide spellen nog niet verloren en ik dacht dat het wel lastig zou zijn.

Iets wat ik wat vaker zou willen spelen is Memoir 44. Een spel waarbij je slagen uit WO2 naspeelt met miniatuur soldaatjes en tankjes. Heel toegankelijk, al heb ik mijn vriendin nog niet zover gekregen het ook te spelen. Het thema zal ook niet voor iedereen zijn, en bij "oorlogsspel" denken mensen al snel aan Risk, waar je wel even mee bezig bent (al valt dat nog wel mee vergeleken met bijvoorbeeld Axis & Allies). Heel veel uitbreidingen, met andere legers, kaarten en scenario's. Het kriebelt toch wat bij mij, want in het basisspel zit bijvoorbeeld een scenario voor Market-Garden, maar er zit geen Engels leger bij, en om daar Amerikaantjes voor te gebruiken klopt niet bij mij.  :lol:
Hetzelfde spelsysteem wordt in verschillende andere versies gebruikt, waardoor je iets vergelijkbaars in bijvoorbeeld sci-fi, fantasy of de oudheid kan spelen. Helaas vaak moeilijk te vinden, en de spellen van GMT hebben houten bestickerde blokjes. Ik vind minifiguren erg leuk bij bijvoorbeeld M44, al zie ik wel de voordelen van blokjes. Ik maak me alleen zorgen of dat die stickers wel blijven zitten.  :lookaround: Zoals gezegd moeilijk te vinden, al is de nieuwste, Commands & Colors Samurai Battles wel te verkrijgen. Wel prijzig, maar het kriebelt wel bij mij. En maar liefst 40 scenario's!

Wat Axis & Allies betreft kwijl ik al als ik al die miniaturen over de kaart verspreid zie. Jammer dat veel spellen niet iets meer een verdeling in de doos hebben. Niet alles op één hoop, zeker met zoveel verschillende figuren is dat niet handig. Volgens mij hebben alleen de Anniversary Edition en Europe/Pacific 1940 dat. De eerste is lastig te vinden en duur, de tweede zijn twee spellen, ook duur dus, en de samengestelde speelborden (als je het goed doet...) zorgen voor een enorme wereldkaart. Vast wel leuk (al even geleden dat ik A&A heb gespeeld), maar je moet er wel de ruimte voor hebben. En de tijd, want A&A duurt lang. Trek maar gerust een gehele avond voor uit, en dan ben je midden in de nacht waarschijnlijk nog niet klaar.

Spellen op Steam proberen is handig. Het kost je een paar euro, maar dat is nog altijd veel goedkoper dan een fysiek bordspel aanschaffen dat misschien tegenvalt. En bevalt het, dan houd je het spel op Steam gewoon voor die keren dat je niemand kan vinden om te spelen.
Dit heb ik momenteel met 1775: Revolution. Historisch, en tot nu toe lijkt het me toegankelijk. Verschillende soortgelijke spellen, maar helaas zie ik 1775 nergens meer te koop.
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 362
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Wij spelen hier Ticket to ride, Monopoly en samen met mijn schoonvader vind ik het leuk om zelf dobbelspelletjes uit te denken. Ik ben nu onderdelen aan het verzamelen om van het laatst bedachte spel een Legoversie te maken.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Wij hadden een langwerpig bord tijdens oud en nieuw.
Gebruikersavatar
Mociain
Premium
Berichten: 191
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:28 pm
Contacteer:

Ik heb wel wat spellen in huis, naast het bijna verplichte Monopoly haha
Dennis de Draak, Startego, Buurman&Buurman Memory, Jenga, Lord of the Rings bordspel, Rummikub, Kolonisten, Skye en nog wat meer, beetje lastig lezen nu.
En ja, sommige zijn kinderspellen, daar zijn mijn kinderen gek op :X
 
 
Heibi
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 03, 2022 11:28 am

Nog een bordspelfan hier. :)
Ik had er speciaal een kist voor gekocht maar ik heb nu al teveel spellen voor die kist. En ik heb elke week (online) bordspellenavond met vrienden (boardgamearena.com voor de geïnteresseerden).
Favorieten zijn Dixit, Dominion, Carcassonne, Boonanza, Saboteur, Solo, Take 5, Exploding kittens, Cubirds, Fluxx, KingDomino, Cards against humanity, 30 seconds... te veel. Inderdaad ook Wingspan, heel mooi spel. Ik weet niet of je die inmiddels al uitgeprobeerd hebt, maar de vrouw van mijn broer kan het ook en zij heeft een hekel aan spelletjes. :)
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 313
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Wij spelen hier ook veel bordspellen, maar het hangt er erg vanaf met wie, wat we spelen. Vaak wel onder het genot van een Borrel ;)

Kolonisten van Catan, Verschillende Escape Rooms, Saboteur (met uitbreiding), Wizard. En ik speel met mijn zoon de Pokemon TCG (Ik speelde vroeger zelf Magic The Gathering in een grijs verleden). Maar ook 30 seconds. We hebben een hele kast vol met spellen dus keus genoeg ;)
Een van mijn laatste favorieten is Hellapagos, erg leuk om met een groep te spelen, en makkelijk aan te leren.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Wij hebben saboteur ook, maar wij spelen het waarschijnlijk verkeerd. We komen nooit op de puntenaantallen in het boekje en lopen toch vaak vast. Wel jammer want het schijnt een leuk spel te zijn, maar wij vinden het nu vrij saai.
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 313
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Wij spelen het vaak met zijn zessen, het speelt lekkerder met een wat groter groepje. Daarnaast voegt de uitbreiding ook wel wat toe.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1642
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Leuk spel saboteur. Alleen de laatste avond dat ik het speelde was ik 3 keer op rij de saboteur (en wist ik goed toneel te spelen). Alleen daarna gingen ze er steeds maar vanuit dat ik de saboteur zou zijn en als je het niet bent dan is dat frustrerend  :lol:
 
 
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 313
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Dat is herkenbaar, na een paar potjes vertrouwd niemand elkaar meer, en dat maakt het ook wel lachen :)
Gebruikersavatar
The_Blue_Budgie
Premium
Berichten: 82
Lid geworden op: ma jun 28, 2021 2:21 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Wij doen de laatste tijd bordspel-escaperooms. Afgezien van de grove spel- en taalfouten die daarin zitten, is het een leuke gezinsactiviteit.

Ik houd eigenlijk alleen maar van collab spellen. (Verboden eiland, Legend of Andor, etc.)
Gebruikersavatar
MOCkingBird
Premium
Berichten: 89
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 6:47 pm
Locatie: Oss
Contacteer:

Met mijn zus nu 2 keer een escaperoom-puzzel editie gespeeld. Dit zijn spellen waarbij je een legpuzzel moet maken per te spelen ruimte. Ik vond ze beiden erg leuk om te doen. We zijn bij beide spellen zo'n 4 uur bezig geweest.
Jammer dat je het spel maar 1 keer kunt spelen. tenzij je erg vergeetachtig bent en alle oplossingen weer vergeet. Maar iemand anders kan het spel wel nog spelen.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1596
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Hoe simpel kan het zijn, maar we hebben ons onlangs een hele (lange) avond vermaakt met Uno!
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2383
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ook leuk, maar ik wil nooit meer dan drie potjes achter elkaar spelen. Met de jongste (5) speel ik het met de kaartjes open voor je op tafel. Dat geeft weer een heel andere tactiek (en die tactiek snapt hij inmiddels ook aardig)
Plaats reactie