Nieuws en speculaas over 2009

Star Wars 2009

Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4485

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

Star Wars 2009

door HJR-Holland » Di Mei 13, 2008 10:43

Op de Amerikaanse website van Toys R Us staat nu een shortlist waaruit gekozen kan worden voor de volgende 'TRU Exclusive' die in 2009 op de markt moet gaan verschijnen. De keuzes zijn :

1 - De arrestatie van Palpatine
2 - Slave 1 en de cloud city landingsplatform
3 - Mon Calamari Cruiser set.

Op deze link kun je je keuze kenbaar maken (door op het derde knopje beneden te drukken ;) ) en, schijnbaar, je keuze nog zo'n 10000x overdoen.

Ter info : dit betreft dus NIET de 10th anniversary set die volgend jaar uitkomt :)
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14431

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Di Mei 13, 2008 12:28

Dit was alleen al elders op dit forum gemeld, en als het voor 2009 is, kan het dan niet beter in het (nog aan te maken?) Sets 2009 forum? Just my 2 (euro)cents... :wink:
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25851

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Di Mei 13, 2008 12:35

Topic is gewoon in overleg aangemaakt, dus het blijft staan.
Svp alleen inhoudelijk reageren. :)
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14431

Emmeloord

door Rusty » Di Mei 13, 2008 13:57

Kan ik dan wel nog even melden dat elders op dit forum onder deze http://www.lowlug.nl/forum/viewtopic.php?t=5220 meer over dit onderwerp te vinden is? :wink:
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10571

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Ma Jul 21, 2008 11:38

Uit een ander topic:
dip schreef:- Star wars, verwacht in januari
Clone Trooper Battle Pack
Droid Battle Pack
TIE Fighter
TIE Bomber
Separatist AAT
Attack Shuttle

En verder nog 6 sets in augustus.

via BS van Jedi News
Gebruikers-avatar
User

starlegowars

636

Ma Mrt 17, 2008 13:12

delft

door starlegowars » Ma Jul 21, 2008 11:50

Ik ben benieuwd naar die attack shuttle. :?
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4485

Dordrecht

door HJR-Holland » Ma Jul 21, 2008 12:05

Bron = 0,0, ze hebben het alleen over 'geruchten' en dat soort lijstjes krijg ik ook zo vol als niet LEGO gerelateerde Star Wars website. Wat dat betreft zie ik als hetzelfde als paniekerig Wikipedia LEGO nieuws; onzin, inhoudsloos, doelloos, negeren :)
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14431

Emmeloord

door Rusty » Di Jul 22, 2008 11:04

Is het trouwens niet handiger om alles over 2009, dus ook het geruchten-topic, in een apart Sets 2009 kopje te stoppen? :idea:

Gebruikers-avatar
User

Duq

8480

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Di Jul 22, 2008 11:29

Rusty schreef:...als het voor 2009 is, kan het dan niet beter in het (nog aan te maken?) Sets 2009 forum?

Rusty schreef:Is het trouwens niet handiger om alles over 2009, dus ook het geruchten-topic, in een apart Sets 2009 kopje te stoppen?

Ja Rusty, we hebben je gehoord, en dat Sets 2009 forum komt er tzt ook echt wel.
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14431

Emmeloord

door Rusty » Di Jul 22, 2008 11:34

Duq schreef:
Rusty schreef:...als het voor 2009 is, kan het dan niet beter in het (nog aan te maken?) Sets 2009 forum?

Rusty schreef:Is het trouwens niet handiger om alles over 2009, dus ook het geruchten-topic, in een apart Sets 2009 kopje te stoppen?

Ja Rusty, we hebben je gehoord, en dat Sets 2009 forum komt er tzt ook echt wel.

Sorry, ik wist niet meer of ik dat nu in een posting had gezet of in een pb naar jou of stuifzand... :oops:

Gebruikers-avatar
User

Psychoboy

718

Za Jul 22, 2006 20:26

Heerhugowaard

door Psychoboy » Do Jul 24, 2008 22:17

Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5624

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Do Jul 24, 2008 22:23

Das nie heel groot...
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4485

Dordrecht

door HJR-Holland » Vr Jul 25, 2008 5:03

Da's een brickmaster setje; en die krijg je gratis als je lid bent van dat blad...
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

Mattn

93

Zo Mrt 23, 2008 9:04

België

door Mattn » Vr Jul 25, 2008 7:25

Gebruikers-avatar
User

Psychoboy

718

Heerhugowaard

door Psychoboy » Vr Jul 25, 2008 8:23

ja want volgens mij staat er toch echt sneak preview set 2009... aan de andere kant kan het ook een preview zijn voor brickmaster....
off topic: als je al lid bent van brickmaster krijg je dan elk nieuw setje ook thuis?
Gebruikers-avatar
User

Neverroads

Rang

premium

premium
897

Zo Feb 16, 2003 17:51

Zeist

door Neverroads » Vr Jul 25, 2008 8:47

Psychoboy schreef:ja want volgens mij staat er toch echt sneak preview set 2009... aan de andere kant kan het ook een preview zijn voor brickmaster....
off topic: als je al lid bent van brickmaster krijg je dan elk nieuw setje ook thuis?

Helaas, het US of A exclusief, dus je kunt geen lid worden.

Casper
"De minifig is de maat voor alle dingen."
-Bricktagoras-
Gebruikers-avatar
User

Psychoboy

718

Heerhugowaard

door Psychoboy » Vr Jul 25, 2008 9:18

het is niet eerlijk :cry:
Gebruikers-avatar
User

Bengh Zeran

Rang

premium

premium
1278

Za Nov 01, 2003 14:23

Etten-Leur (West-Brabant dus)

door Bengh Zeran » Ma Jul 28, 2008 13:01

Psychoboy schreef:het is niet eerlijk :cry:

Het leven ís niet eerlijk... wen er maar aan... :(

(Ach, er is nog altijd BrickLink e.d. Wie weet kun je daar nog een BrickMaster exclusive op de kop tikken... voor (te)veel geld... :lol: )
Vroeger bouwde ik MOCs... totdat ik hier geen tijd meer voor had... Toen bouwde ik maar de sets die ik kocht... totdat ik hier geen ruimte meer voor had... Nu 'n Lego-cave aan het bouwen opdat ik straks weer tijd en ruimte heb om te bouwen en te MOCcen!
Gebruikers-avatar
User

starlegowars

636

delft

door starlegowars » Wo Jul 30, 2008 13:55

WvdP schreef:Uit een ander topic:
dip schreef:- Star wars, verwacht in januari
Clone Trooper Battle Pack
Droid Battle Pack
TIE Fighter
TIE Bomber
Separatist AAT
Attack Shuttle

En verder nog 6 sets in augustus.

via BS van Jedi News

Als deze dingen uit komen worden ze denk ik van deze schepen/tanken gebaseert:

Separatist AAT:
AAT

Attack shuttle:
Attack shuttle

EDIT: Ik zie dat de linken niet doen wat ik wil. Dus als je ze wil zien moet je op gallery klikken en dan op vehicles dan staan ze in de eerste rij van boven naar beneden de tweede is de shuttle en de derde is de aat. :wink:
Gebruikers-avatar
User

Bengh Zeran

Rang

premium

premium
1278

Za Nov 01, 2003 14:23

Etten-Leur (West-Brabant dus)

door Bengh Zeran » Wo Jul 30, 2008 23:27

starlegowars schreef:Als deze dingen uit komen worden ze denk ik van deze schepen/tanken gebaseert:

Separatist AAT:
AAT

Attack shuttle:
Attack shuttle

EDIT: Ik zie dat de linken niet doen wat ik wil. Dus als je ze wil zien moet je op gallery klikken en dan op vehicles dan staan ze in de eerste rij van boven naar beneden de tweede is de shuttle en de derde is de aat. :wink:

Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben.
Die shuttle ziet er wel gaaf uit trouwens! :D

'k Ben wel bang, dat als het de Clone Wars-versie van de AAT wordt, dat ie wit met donkerblauw wordt.... de originele (Lego-)versie was tan (zandkleur) en dat vind ik persoonlijk toch mooier voor zo'n organisch gevormd apparaat.
Maar een nieuwe AAT is ook niet verkeerd! Ik wacht verder wel af wat waar zal blijken van de geruchten... :lurk:
Vroeger bouwde ik MOCs... totdat ik hier geen tijd meer voor had... Toen bouwde ik maar de sets die ik kocht... totdat ik hier geen ruimte meer voor had... Nu 'n Lego-cave aan het bouwen opdat ik straks weer tijd en ruimte heb om te bouwen en te MOCcen!
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4485

Dordrecht

door HJR-Holland » Wo Aug 20, 2008 8:52

Ik update even het lijstje van weleer met de afbeeldingen :D

Afbeelding
Clone Troopers/Clone Walker™ Battle Pack
Deze set zal waarschijnlijk twee 1e fase Clone Troopers bevatten, een ARC Trooper en een Clone Pilot. Het voertuig zou een kleine, tweebenige, open Walker moeten zijn.

Afbeelding
Assassin Droids™ Battle Pack
Deze set zou bestaan uit 5 zwarte IG Assassin droids en een Speeder.

Afbeelding
Vulture Bomber/Hyena Droid Bomber™
Dit is een grote Vulture Droid, maar met twee “hoofden”. Hij zou blauw met grijs moeten zijn, en komt met drie rode Battle Droids voorzien van... Jet packs.
Deze set stond eerst in het geruchtencircuit bekend als een TIE-Bomber, wat het dus duidelijk niet is.

Afbeelding
AAT/Separatist AAT™
Een blauw met grijze versie van de AAT, en komt met een Battle Droid, twee Super Battle Droids, een Clone Trooper en Yoda, voorzien van een nieuw hoofd (meer LEGO-esque, schijnbaar)

Afbeelding
Darth Vader Tie Fighter/Darth Vader's TIE Fighter™
Dit is een speciaal verpakte set in de 1999 look ivm het 10-jarig bestaan van Star Wars LEGO. Er komen zowel de 'oude' minifig logo alsook een speciale 10th anniversary logo op. De TIE Fighter wordt zwaart & grijs ipv zwart & blauw zoals bij de vorige TIEs. En natuurlijk wordt Vader meegelevert.

Afbeelding
Republic Attack Shuttle™
Schijnbaar het voertuig waarin Ashoka wordt afgeleverd bij Anakin & Obi-Wan. In de set zitten in ieder geval een Clone Pilot en Mace Windu, waarvan de laatste schijnbaar nogal grote ogen zou hebben. Logischerwijs zouden er nog méér minifigs in deze set moeten zitten.

Clone Turbo Tank
Dit is waarschijnlijk de MINI versie die LEGO met zijn Amerikaanse maandblad 'Brickmaster' uitgeeft.

Republic Attack Cruiser
Dit is zeker de MINI versie die LEGO met zijn Amerikaanse maandblad 'Brickmaster' uitgeeft.

De volgende sets staan in de Taiwanese bronlijst, maar verdere info ontbreekt. Logischerwijs ga ik ervan uit dat deze sets pas in de 2e helft van 2009 op de markt komen :

Y-wing
Afbeelding
(zelf denk ik dat dit de 'aangeklede' versie wordt van de Y-wing, waar enige tijd geleden schetsen van uitkwamen.

Endor Battle Playset
(uit episodeVI - die met die Ewoks en AT-ST's)

Army Building Set (Taun Taun Hoth Set/Corporate Alliance Droid)
(legers opbouwen met Tauntauns lijkt mij wat bizar, maar wie weet wat de Clone Wars tekenfilmserie ons brengt...)

Solar Sailor/Count Dooku's Solar Sailor™
Uit episode II. Kan de filmversie zijn, maar logischer zou een tekenfilmversie zijn. En net nu mijn eigen MOC versie bijna klaar is... )

Pirate Tank

Asoka's Starfighter™ & Droids™

Republic Star Destroyer

Separatists Shuttle

Star Wars™ unknown set

Starwars Co-promotion
Laatst gewijzigd door HJR-Holland op Wo Aug 20, 2008 21:45, in totaal 2 keer gewijzigd.
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

marakoeschtra

1528

Di Mrt 01, 2005 17:51

Wieringerwerf

door marakoeschtra » Wo Aug 20, 2008 17:07

Edit. Eerdere post over het hoofd gezien. :wink:
Laatst gewijzigd door marakoeschtra op Wo Aug 20, 2008 17:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
no avatar
User

LegoLion

1960

Di Okt 31, 2006 20:38

A´dam

door LegoLion » Wo Aug 20, 2008 17:09

Die stonden daarboven al hoor... :wink:
Gebruikers-avatar
User

JelmerVS

475

Do Aug 16, 2007 12:47

Almere

door JelmerVS » Wo Aug 20, 2008 20:25

republic attack shuttle, clone trooper battle pack, vulture bomber :D

coolness...
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14431

Emmeloord

door Rusty » Wo Aug 20, 2008 21:21

Rare Y-wing. Wel vreemd dat ze zo'n klassiek schip zo hebben aangepast. Hadden ze dan niet beter hem een andere naam kunnen geven, nu heb je de gewone Y-wing en de Clone wars versie...

Gebruikers-avatar
User

starlegowars

636

delft

door starlegowars » Wo Aug 20, 2008 21:28

ik vind de aat tegenvallen maar de rest is wel vet alleen moeten ze nog wat aan mace en yoda doen die moeten ook cartoon zijn.
Gebruikers-avatar
User

mahjqa

5511

Ma Feb 07, 2005 1:03

Utrecht

door mahjqa » Wo Aug 20, 2008 22:40

Rusty schreef:Rare Y-wing.

Wat HJR met 'aangekleed' bedoelt is dat de Y-wing die wij kennen (deze dus:)

Afbeelding

Een beetje een afbraak- en sloopversie is van een 'nieuwe' Y-wing. Vergelijk het met deze auto. Daar zijn ook bijna alle panelen en opsmuk van af. De Y-wing uit de originele triologie is hetzelfde; de rebellen vechten met aftandse schepen, en alle cosmetische zooi is weggelaten zodat de reparateurs overal goed bij kunnen.
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
Gebruikers-avatar
User

Duq

8480

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Wo Aug 20, 2008 22:43

En dat is nou precies wat ik zo leuk vind aan de oude films, dat niet alles strak en netjes en perfect is. Dat je in de Millenium Falcon af en toe op het dashboard moet slaan...
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14431

Emmeloord

door Rusty » Do Aug 21, 2008 6:12

starlegowars schreef:ik vind de aat tegenvallen maar de rest is wel vet alleen moeten ze nog wat aan mace en yoda doen die moeten ook cartoon zijn.

Liever niet. Nu kun je binnenkort misschien wat goedkoper aan een Mace Windu komen, want tot nu toe zat deze maar in 1 set, de Clone Turbo Tank.

Ik vind een "open" Y-wing met al die "greebles" ook veel interessanter. Dat is juist iets wat me zo beviel in de [set]7658[/set], daar zitten ook veel van die oppervlaktedetails in.

Ik snap de uitleg dat de Y-wing later wat is "uitgekleed", maar het is toch een icoon geworden van Star Wars als 1 van de schepen van de Rebels, en er nu een andere versie voor plakken lijkt een beetje op het herschrijven van de geschiedenis. Wel vreemd dat ze dit alleen met de Y-wing hebben gedaan, en dat de X-wing en de A-wing wel dicht zijn gebleven. Deze nieuwe bedachte Y-wing zal wel erg goed moeten zijn om interessant te worden denk ik.

Gebruikers-avatar
User

starlegowars

636

delft

door starlegowars » Do Aug 21, 2008 9:51

Maar als mace windu niet cartoon is dan past die niet bij obi en anikin want die zijn wel cartoon.
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4485

Dordrecht

door HJR-Holland » Do Aug 21, 2008 10:02

Rusty schreef:
starlegowars schreef:ik vind de aat tegenvallen maar de rest is wel vet alleen moeten ze nog wat aan mace en yoda doen die moeten ook cartoon zijn.

Liever niet. Nu kun je binnenkort misschien wat goedkoper aan een Mace Windu komen, want tot nu toe zat deze maar in 1 set, de Clone Turbo Tank.

Dit is niet de eindversie van Mace Windu, die net als Yoda een ander gezicht krijgt. De foto' zijn nog niet de eindversies, wat je ook kunt afleiden van het (node) missen van speciaal geprinte parts en/of stickers.

Rusty schreef:Ik vind een "open" Y-wing met al die "greebles" ook veel interessanter. Dat is juist iets wat me zo beviel in de [set]7658[/set], daar zitten ook veel van die oppervlaktedetails in.

Ik snap de uitleg dat de Y-wing later wat is "uitgekleed", maar het is toch een icoon geworden van Star Wars als 1 van de schepen van de Rebels, en er nu een andere versie voor plakken lijkt een beetje op het herschrijven van de geschiedenis. Wel vreemd dat ze dit alleen met de Y-wing hebben gedaan, en dat de X-wing en de A-wing wel dicht zijn gebleven. Deze nieuwe bedachte Y-wing zal wel erg goed moeten zijn om interessant te worden denk ik.

Tja, maar dan moet je ook een beetje gekend zijn met de geschiedenis van de Star Wars saga. De X-wing werd voorgesteld aan de Empire als tegenhanger van de TIE, maar vanwege de hoge kosten ging de Empire voor de TIE range. De rebellen hebben vervolgens de gehele voorraad X-Wings gestolen. Qua ontwerp is de X-wing zo'n 15 jaar jonger dan de Y-wing, die gelijktijdig uitkwam met de voorloper van de X-wing, de Z95. En het is algemeen bekend dat de Y-wing uit episode IV een gestripte versie van het origineel was.

De A-wing is een gloednieuw schip in Episode VI, uitgedokterd door de Mon Calamari, die pas na de Battle of Hoth bij de Rebellen kwamen...

Dus, Rusty, minder spammen op het forum, en meer Star Wars lezen, me dunkt...
Laatst gewijzigd door HJR-Holland op Do Aug 21, 2008 10:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
my FLICKR account
no avatar
User

paul2000

186

Za Jan 19, 2008 13:15

Rotterdam

door paul2000 » Do Aug 21, 2008 10:06

Als ik het goed begrepen had hebben ze de Y-wing "gestript" omdat die te zwaar was voor zijn missies, hit and run zeg maar.

Goede update van je lijst HJR, met plezier doorgekeken en blij te zien dat er nog genoeg aan komt van de originele trilogie.
Gebruikers-avatar
User

starlegowars

636

delft

door starlegowars » Do Aug 21, 2008 10:08

Joehoe Hjr is ook zo'n grote starwars fan net als ik. Ik vind de y-wing wel vet zoals die uit komt hij ziet er wel gelikt uit.
Gebruikers-avatar
User

starlegowars

636

delft

door starlegowars » Do Aug 21, 2008 12:33

Hebben julie de linker clone bij deze set al gezien ik vind hem er vet uitzien :o ik hoop niet dat ze hier nog wat aan veranderen. Is dit een piloot of een ander soort clone want de clone piloot van de v-19 ziet er anders uit en deze heeft lijkt het of die zo'n echt goud kleurtje heeft en de andere piloot (v-19) heeft gewoon geel.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3366742
Laatst gewijzigd door starlegowars op Do Aug 21, 2008 22:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

JelmerVS

475

Almere

door JelmerVS » Do Aug 21, 2008 16:34

starlegowars schreef:Hebben julie de rechter clone bij deze set al gezien...

bedoel je niet de linker?

het lijkt inderdaad op een goud kleurtje en niet op geel.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14431

Emmeloord

door Rusty » Do Aug 21, 2008 16:54

@HJR: Ik vind Star Wars leuk maar om er een studie van te maken, nou nee. Voor mij is dit de eerste keer dat ik een dichte y-wing zie, dus voor mij komt ie wat uit de lucht gegrepen.

Meer ontopic: Zou het feit dat er nog geen plaatjes van die set zijn betekenen dat hij voor de 2e helft 2009 staat gepland?

Gebruikers-avatar
User

starlegowars

636

delft

door starlegowars » Do Aug 21, 2008 22:15

JelmerVS schreef:
starlegowars schreef:Hebben julie de rechter clone bij deze set al gezien...

bedoel je niet de linker?

het lijkt inderdaad op een goud kleurtje en niet op geel.

Srry foutje verbeterd.
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4485

Dordrecht

door HJR-Holland » Ma Aug 25, 2008 8:30

Gisteren naar de Clone Wars film geweest met Bengh, Endigo en Zoef, en wat blijkt? Er zijn best veel Clone Wars sets die niet in de film voorkomen! Observe:

Nee - 7669 Anakins Starfighter
Ja - 7673 Magna Guard Droid Fighter
Ja - 7674 V-19 Torrent Fighter
Ja - 7675 AT-TE Walker
Ja - 7676 Republic Gunship
Nee - 7678 Droid Gunship
Nee - 7679 Republic Fighter Tank
Ja - 7680 The Twilight
Nee - 7681 Separatist Spider Droid
Nee - 8016 Vulture Bomber/Hyena Droid Bomber™
Ja - 8018 AAT/Separatist AAT™
Ja - 8019 Republic Attack Shuttle™
Nee - Y-wing
Ja - Solar Sailor/Count Dooku's Solar Sailor™
Nee - Asoka's Starfighter™ & Droids™

Ik hoop dat de tekenfilm op tv snel een verklaring van dit alles geeft, want ik vind het best vreemd dat een set van begin 2008 (Anakin's Fighter) niet in de film voorkomt, terwijl er bepaalde voertuigen een rol krijgen die voor zowel 2008 als 2009 niet ingepland staan...

Ik raad de film voor volwassen niet-hardcore Star Wars fans trouwens af; huur maar een DVD van de vorige cartoonserie :)
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

JelmerVS

475

Almere

door JelmerVS » Ma Aug 25, 2008 16:48

Tenzij je het eerste stuk gemist heb, heb je de sepatarist spider droid ook gezien volgens mij.
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4485

Dordrecht

door HJR-Holland » Ma Aug 25, 2008 17:25

Nee, je vergist je met de kleine spider droid dan wel de Octopurra droid...
my FLICKR account
Volgende