Gebruikers-avatar
User

Aku

91

Vr Dec 25, 2009 19:31

Zutphen

3933 - Friends - Olivia's Invention Workshop

door Aku » Do Jan 19, 2012 19:07

Mijn eerste review hier op Lowlug :feest: , en dan gelijk maar een setje van het nieuwe Friends thema. Er is op verscheidene lego fora veel commentaar maar ook lof geweest over dit vooral voor meisje's/vrouwen bedoelde thema. Een veel gehoorde klacht is dat het te voordehand liggend vrouwelijk is, hiermee bedoel ik de kleuren alsmede de friendsfigs (of hebben ze een andere specifieke naam). Ik persoonlijk vind het een hele welkome aanvulling, de kleuren, de friendsfigs, ik vind ze super.

Zoals ik heb begrepen zijn de friends 5 vriendinnetje's te weten Andrea, Mia, Stephanie, Emma en Olivia. Ze hebben alle 5 hun eigen basis setje en vandaag bespreek ik die van Olivia.

Boxshot:
Afbeelding

Achterkant boxshot:
Afbeelding

De set bevat 81 onderdelen en 1 friendsfig. De doos is zoals gewoonlijk te groot voor de inhoud maar het oog wil ook wat.

Afbeelding

Er zitten voor mij een aantal onderdelen in die ik vooral van kleur heel interessant vind. Zoals de roze lade's, het paarse gereedschap en de 2x6 plates in ik geloof aquamarijn. Leuk detail is het schoolbord, dit is geen sticker maar een geprint onderdeel :omg:, moeten ze vaker doen ipv. stickers.
Kijk zelf maar en geniet van de vrolijke roze,blauwe en paarse kleurtje's.

Afbeelding

Het bouwen was niet echt uitdagend en er worden geen aparte technieken gebruikt, ik was binnen het kwartier klaar.
En dan ziet het er als volgt uit:

Afbeelding

Het setje is eenmaal inelkaar gezet groter dan ik verwacht had. Je hebt 4 grotere losse elementen die je naar eigen inzicht kan schikken. Persoonlijk vind ik de microscoop, de bankschroef en het robotje leuk bedacht. De friendsfig is kleiner dan ik had verwacht ookal had ik vergelijkings foto's met minifigs gezien, ze zijn idd niet veel groter en daar ben ik wel blij om immers het moet niet te "bulky" worden zoals Belville wel is.

Concluderend kan ik de Friends setje's aan iedereen aanraden die van frisse kleurtje's houd voor zowel het moccen als het verzamelen, eindelijk een thema die naar mijn mening wel gaat aanslaan bij de meisje's/dames en stiekem ook wel een hoop jongens/heren zal aantrekken.

ps. Ik heb ook nog de set van Andrea en Emma die ik misschien later deze week ga reviewen.
Gebruikers-avatar
User

mcdenbesten

Rang

premium

premium
1115

Zo Feb 14, 2010 23:02

Sliedrecht

Re: Friends 3933 Olivia's Invention Workshop

door mcdenbesten » Do Jan 19, 2012 19:51

Leuke review. Voor de frisse kleurtjes zou ik hem niet anschaffen, maar dat krijtbord is denk ik toch wel de moeite waard!
Er is een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen. - Ecclesiastes
MOCs