Je MOC is klaar, maar het wil maar niet lukken om het mooi te presenteren?
Hier alles over tips en trucs voor het maken van foto's en filmpjes.
Gebruikers-avatar
User

Trijntje

Rang

premium

premium
1658

Vr Feb 11, 2011 12:43

Re: Welke fotocamera's gebruiken jullie?

door Trijntje » Ma Nov 14, 2011 12:46

@BramAkkermans:
hij is iets duurder, (+/- € 239,-) maar ik ben met mijn Nikon Coolpix P300 heel blij! (zie hierboven ergens)
Kan dus meerdere foto's per seconde schieten, heeft een Lithium batterij die bijna niet leeg te krijgen is, ik vind de macro stand super en maakt bij erg weinig licht nog steeds heel scherpe foto's zonder flits.
Die paar keer dat ik er Lego mee heb gefotografeerd stond ik versteld van het resultaat (de foto's zien er na het maken beter uit dan het beeld wat je ziet tijdens het maken) Voor een compactcamera vind ik hem geweldig.
Nogmaals iets duurder, maar die lithium batterij maakt wel veel goed. Mijn vorige camera werkte met gewone AA batterijen. Nou had ik daar wel oplaadbare voor maar als je na een tijd je camera pakt zijn die altijd leeg, dus voor spoedfotografie werden er dan toch weer gewone alkaline batterijen ingestopt - uiteindelijk ben je met een iets duurdere camera dan toch goedkoper uit. (denk ik)
Gebruikers-avatar
User

Duq

8476

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Ma Nov 14, 2011 23:10

BramAkkermans schreef:Vraagje : Mijn moeder wilt heel graag weer een fototoestel aanschaffen maar wilt graag dat als je een foto neemt dat je meteen weer een foto kan nemen, dus dat je er super veel achter elkaar kan maken. Kan dit niet met ieder fototoestel (dat dit dus een kwestie van instellen is) ? Of zijn er inderdaad veel die dit niet kunnen ?

Als iemand misschien een idee/tip heeft, hij moet niet té duur zijn (ik denk dat hij grofweg tussen de €100 en €200 moet zitten, of er zou echt een goede reden moeten zijn om hem te kopen). Verder moet hij dus veel foto's achter elkaar kunnen maken, digitaal zijn, en goede foto's maken.

*Het zou fijn zijn als ik er ook meteen goede foto's mee kan maken van mijn LEGO ! :lol:

Mijn Canon S95 (zie net boven jouw post) is duurder dan je budget (rond 285) maar is echt een geweldige camera. Hij neemt in de automatische stand hele mooie foto's zonder nadenken, of het nou diner bij kaarslicht is, zonsondergang of rennende kinderen. En wat dacht je van de zelfportret functie? Niet een timer waar je binnen de tijd op je plek moet zitten maar een camera die een foto neemt als er een nieuw gezicht in beeld komt. Of als je lacht naar de camera.
En als je na een tijdje wat meer zelf wil instellen kan dat ook. Hij doet ook HD video met stereo geluid.
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6188

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Ma Nov 14, 2011 23:30

Toen ik er van het weekend achterkwam dat mijn BenQ DC E1000 een dode batterij had, heb ik maar besloten om een nieuwe camera aan te schaffen. (Was er eigenlijk toch al nooit zo erg tevreden mee)

Ik heb de tip van Duq ter harte genomen en een S95 aangeschaft. Het kost wel even wat, maar de foto's mogen er zeker zijn. Ben nu nog druk aan het spelen met de instellingen, maar ik ben er nu al erg tevreden over. (En misschien lees ik zelfs morgen nog wel de gebruiksaanwijzingen :lol: )
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

vertmaori

Rang

premium

premium
856

Di Okt 30, 2007 15:05

Heveadorp (vlakbij Arnhem)

door vertmaori » Di Nov 15, 2011 7:29

Bram, hebben jullie wel eens gedacht aan het kopen van een gebruikte digitale spiegelreflex? Je kunt prima exemplaren kopen voor minder dan 200 euro. Dan heb je kwalitatief iets goeds in handen, de snelheid is onovertroffen (ook geen afdrukvertraging!). Keus genoeg op MP bij jullie in de buurt.
Another brick in the wall (Pink Floyd)
Gebruikers-avatar
User

Brick_in_the_Wall

35

Vr Nov 11, 2011 1:37

door Brick_in_the_Wall » Di Nov 15, 2011 19:32

Een Fuji Finepix A303 (uit 2003) maar dat is omdat ik die toevallig in huis heb. Het zou me wel spannend lijken om een camera te hebben die heel erg klein van formaat is en die ook heel dichtbij kan zoomen, en eventueel dat je niet het knopje hoeft in te drukken op de camera zelf (i.v.m. beweging) maar van een afstand of via een draadje. Binnenkort zal ik ook eens de moeite doen om te kijken wat er op dat gebied te krijgen is.
no avatar
User

dj_lifestyle

227

Ma Okt 10, 2005 19:40

Dordrecht

door dj_lifestyle » Di Nov 15, 2011 21:03

Ik gebruikte eerst een Casio Z11.
Afbeelding
Een mooie kleine compactcamera uit april 2007 met prima foto's totdat hij vorig jaar op de laatste dag op LW is gestolen.

Eind vorig jaar heb ik de Nikon L110 gekocht.
Afbeelding
Een tussenmaat tussen spiegelreflecs en compact. Een grote lens met 15x zoom. Maakte schitterend foto's en zeker ook in het donker nog hele heldere. Gebruikt alleen wel 4 AA batterijen tegenover accu in de Casio. het heeft zijn voor- en nadelen, Maar!!! Deze LW op de laatste dag liep er een klein kind tegenaan (hij stond op een statief na een reeks van foto's gemaakt te hebben) en hij viel om tegen het hekwerk aan. Resultaat: scherm beschadigt en behuizing verbogen en krom en error als je hem aanzette. Dus nu weer niks. Maar de bedoeling is om voor de Nikon L120 te gaan.
Afbeelding
Het vernieuwde en verbeterde model van de L110.
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5589

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Di Nov 15, 2011 21:13

dj_lifestyle schreef:...
Maar!!! Deze LW op de laatste dag liep er een klein kind tegenaan (hij stond op een statief na een reeks van foto's gemaakt te hebben) en hij viel om tegen het hekwerk aan. Resultaat: scherm beschadigt en behuizing verbogen en krom en error als je hem aanzette. Dus nu weer niks. ...

De wa-verzekering van het kind/ouders betaalt die nieuwe?
no avatar
User

dj_lifestyle

227

Dordrecht

door dj_lifestyle » Di Nov 15, 2011 22:41

Zoals het er nu naar uitziet wel :).
Het is even afwachten of reactie van hun verzekering !
Gebruikers-avatar
User

Duq

8476

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Di Nov 15, 2011 23:02

workfromtheheart schreef:Ik heb de tip van Duq ter harte genomen en een S95 aangeschaft. Het kost wel even wat, maar de foto's mogen er zeker zijn. Ben nu nog druk aan het spelen met de instellingen, maar ik ben er nu al erg tevreden over. (En misschien lees ik zelfs morgen nog wel de gebruiksaanwijzingen :lol: )

Da's leuk om te horen!

Brick_in_the_Wall schreef:...en eventueel dat je niet het knopje hoeft in te drukken op de camera zelf (i.v.m. beweging) maar van een afstand of via een draadje.

Een statief en een timer. Ik doe dat heel vaak. Camera op de Gorillapod, timer op 2 seconden. Je drukt op het knopje en laat de camera los en als de foto genomen wordt staat je camera netjes stil. Geeft absoluut scherpere fotoos. En zo'n timer hebben heel veel cameras tegenwoordig.
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3052

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Wo Nov 16, 2011 18:07

Canon powershot s2 is.
5.0 megapixels, 12x optische zoom, ook met ...euh... Hoe heet dat ook alweer?... Super-bloemetje. :wink: o ja, macro-functie heet dat dacht ik. :lol:
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
no avatar
User

dj_lifestyle

227

Dordrecht

door dj_lifestyle » Zo Dec 04, 2011 20:22

Ik heb vrijdag een nieuwe camera gekocht: de Nikon P500
De verzekering heeft afgelopen week uitgekeerd van me oude (en kapotte) camera en dus gelijk een nieuwe gehaald, Was eerst de bedoeling om de Nikon L120 te halen, maar na een beetje research op internet op deze uitgekomen.
Het verschil hierbij is o.a. de zoom,de handmatige instelfuncties, het losklapscherm en de aparte zoeker.
Ik ben er erg blij mee tot nu toe, maar we zien het de komende tijd wel :).

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5230

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Zo Dec 04, 2011 20:41

Mooie aankoop...kan ik hem vast reserveren om hem kapot te maken/mee te nemen of iets dergelijks op legoworld 2012 :slygrin:

Spoiler:
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
no avatar
User

Legomaster

2542

Wo Feb 05, 2003 17:36

Amsterdam Noord

door Legomaster » Zo Dec 04, 2011 20:55

canon 550 d
Voor fotos vind je op me website. :slygrin:
Let op mijn website is vernieuwd http://www.natuurfotograafmarcel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
no avatar
User

dj_lifestyle

227

Dordrecht

door dj_lifestyle » Zo Dec 04, 2011 21:01

BrickJohannes schreef:Mooie aankoop...kan ik hem vast reserveren om hem kapot te maken/mee te nemen of iets dergelijks op legoworld 2012 :slygrin:

Spoiler:

Uiteraard kan dat, maar dan gebeurd er hetzelfde met jou, dat is de enige optie die er is :P :P
Gebruikers-avatar
User

Sjeekie_Beekie

Rang

premium

premium
1089

Do Okt 28, 2004 14:08

Kaatsheuvel

door Sjeekie_Beekie » Zo Dec 04, 2011 21:59

@ Legomaster, ik zie nu pas dat je natuurfotograaf bent. Onze oudste [16, dit jaar eindexamen VMBO] wil ook natuurfotograaf worden. Vorig jaar heeft ze van de Sint een Nikon D90 gehad [dezelfde als die wij hebben] en sindsdien knipt ze er lekker op los :duim:.

Spoiler:
Weltrusten, tot morgen zonder zorgen!
Did you know?... On average, every person on earth has 62 LEGO bricks!
Gebruikers-avatar
User

Brick_in_the_Wall

35

Vr Nov 11, 2011 1:37

door Brick_in_the_Wall » Di Nov 13, 2012 19:31

Ik heb een vrij ouwe camera, met 5 megapixels van Fuji. En dat gorillapod statief. Die hele hoge resolutie daar lik ik mijn vingers wel een beetje bij af, als je gedeeltes van een plaatje kunt selecteren en het blijft voor het oog haarscherp! Als ik dat niet doe, en ik laat de foto de foto, en ik wil 'm niet enorm uitvergroten, dan voldoet 5 megapixels ook aan mijn verlangens. De scherpte van het beeld is sterk afhankelijk van hoe stil je camera staat en een statiefje doet dan al wonderen. Ik zou als ik van camera zou willen veranderen, er wel eentje willen met een behuizing die plat is aan de bovenkant, ik zet voor stop motion filmpjes heel vaak de camera vast aan de tafelrand met een lijmklem (krasje hier en daar op de behuizing is geen ramp haha).
Gebruikers-avatar
User

P@u!+ox

Rang

premium

premium
235

Ma Jul 04, 2011 22:25

Wageningen

door P@u!+ox » Di Nov 13, 2012 20:16

Nikon J1, een 10 megapixel systeemcamera met super snelle autofocus.
Ben er erg blij mee! :omg:
Volg de vorderingen van Het Land van Ooit van LEGO op Facebook!
Steun mijn 'Realistische bomen' op LEGO CUUSOO!
Gebruikers-avatar
User

WoutStopmotion

163

Di Jul 03, 2012 12:16

door WoutStopmotion » Di Dec 18, 2012 11:29

*ziet alle cameras*

*ziet eigen camera, een Nikon Coolpix L25*

Afbeelding

*huilt*
WoutStopmotion op YouTube! Klik hier!
Mijn collectie op Brickset! Klik hier!
no avatar
User

dj_lifestyle

227

Dordrecht

door dj_lifestyle » Di Dec 18, 2012 12:22

WoutStopmotion schreef:*ziet alle cameras*

*ziet eigen camera, een Nikon Coolpix L25*

Afbeelding

*huilt*

Nou je hebt iig een Nikon en ook nog een Coolpix. Kan je toch altijd vernoemen.

enne hij maakt toch foto's ? :duim:
Gebruikers-avatar
User

WoutStopmotion

163

Di Jul 03, 2012 12:16

door WoutStopmotion » Di Dec 18, 2012 14:09

- Geen afstandsbediening (wat vervelend is, beeld schud)
- Door scherp te zetten schud het beeld door zoom enz.

En nog wat andere dingen. Niet echt handig als je in een filmpje alles precies recht moet hebben, zonder geschud.
WoutStopmotion op YouTube! Klik hier!
Mijn collectie op Brickset! Klik hier!
Vorige