Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

Wo Apr 23, 2014 10:28

[MOC] BTTF I-II-III DeLorean Timemachine

door b rick » Do Mei 19, 2016 14:03

Afbeelding

:gaap: ...zullen velen van jullie denken. Wéér een DeLorean Timemachine in minifig-scale...

En dat klopt ook wel. Inmiddels zijn er al heel veel van Lego gemoct. Deze van mij is al van 2 jaar geleden, maar ik heb em nog nergens gepost. Back to the Future is ook mijn favoriete trilogie dus de DeLorean moest en zou ik maken. De originele set vond ik spuuglelijk, maar had achteraf toch spijt dat ik em niet gekocht had... Al is het maar voor de unieke onderdelen en minifigs.

De uitdaging lag em in de manier van bouwen. Omdat er al zoveel van zijn is het moeilijk om een originele bouwwijze te voeren. Hopelijk is het gelukt en daarmee een relevante aanvulling geworden op de vloot die er al is.

Maar goed, ik had deze nog niet gepost... Ten eerste had ik de juiste minifigs niet, maar had er een stel gecustomized, en ten tweede was de eerste fotosessie mislukt. Daarna is de Lego een beetje op een zijspoor geraakt. Maar nu na mn afwezigheid in Legoland wordt het tijd om wat dingen in te halen. Inmiddels ben ik ook weer wat Lego rijker, en, op het allerlaatste moment bedacht ik me hoe ik beide deuren kon laten openen ipv eentje, zoals hij oorspronkelijk gebouwd was. Dit model is 7 studs breed, wat ik de ideale maat vind voor net genoeg details voor de meeste auto's in minifigschaal.

Het model is geinspireerd op alle drie de films. Dus, naast dat het een gewone timemachine is, vliegt hij ook (part II), en heeft hij de krat met apparatuur op de motorkap (part III). Oorspronkelijk zo gebouwd dat ik alle versies apart kon tentoonstellen, maar vond deze mix van alle drie de films leuker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding