Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

631

Ma Feb 11, 2013 14:41

Kamerik

Re: Jebbo32 nieuwe project.

door jebbo32 » Di Mrt 29, 2016 11:48

Afbeelding
red ridinghood 9 by Jebbo32, on Flickr

Afbeelding
red ridinghood 8 by Jebbo32, on Flickr

Afbeelding
red ridinghood 4 by Jebbo32, on Flickr

Afbeelding
red ridinghood 1 by Jebbo32, on Flickr

Zo en nu is dan eindelijk ook mijn Roodkapje klaar. De wolf was nog een lastige jongen om te maken zoals ik hem wilde. Ik wilde de wolf niet te groot, maar ook zeker niet te klein. Ik ben zelf erg blij met het resultaat en vind het heerlijk om sprookjes te kunnen vertalen naar Lego stenen in mijn eigen fantasie. Iedereen zou het weer anders maken en dat geeft dit thema nou juist zo'n vrijheid.

Ik zal t.z.t. H&G gaan afbreken om deze in een nieuw jasje te kunnen steken. Ik wil graag al mijn sprookjes afrasteren met CMF plates en niet alleen maar rond hoor. H&G is ook echt aan vernieuwing toe en zal een complete metamorfose ondergaan.

Ook ga ik in de nabije toekomst eens een mooie camera aanschaffen en misschien eens een cursus fotografie doen. Het is toch immers gaaf om een beetje een leuke portfolio te hebben met mooie foto's van je bouwwerken. Tot ziens weer allen en bouwse weer! :duim:
Laatst gewijzigd door workfromtheheart op Di Mrt 29, 2016 13:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: IMG-tags gefixed.
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

631

Kamerik

door jebbo32 » Di Mrt 29, 2016 11:51

:( Waarom kan ik nou mijn foto's niet direct zien. Het ging zo goed. Wie kan mij vertellen wat ik ineens fout doe....
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5648

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Di Mrt 29, 2016 12:20

hij zit tussen dubble {img} tags als je de code van flickr copiert hoef je er geen img tags extra bij te zetten, die zitten er al in
(en doe een enter tussen het plaatje en de beschijving, anders staat die op de zelfde regel)

Code: Alles selecteren
[img][img]https://farm2.staticflickr.com/1600/25508461823_0b6d47ee22_z.jpg[/img]red ridinghood 9 by Jebbo32, on Flickr[/img]

heb je en je moet

[img]https://farm2.staticflickr.com/1600/25508461823_0b6d47ee22_z.jpg[/img]

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

Tazmanaindevil

217

Wo Feb 05, 2014 7:21

Vollenhove

door Tazmanaindevil » Di Mrt 29, 2016 13:52

WOW Jebbo,

wat ziet het er allemaal weer gaaf uit!! vooral de wolf, wat een mooi en awesome Moc. ook het huis wat een boel detail!!!

Tazz
In an ordinary place, I found the one brick to make my MOC extraordinary
Gebruikers-avatar
User

legojeroen

Rang

Nieuw

Nieuw
441

Ma Feb 25, 2013 10:15

Alphen aan den Rijn

door legojeroen » Di Mrt 29, 2016 13:52

Gaaf! :duim:
Zelf loop ik al een tijd met het idee om een sprookjesbos te maken met allerlei verschillende sprookjes.
Ga je nog meer sprookjes maken?
Gebruikers-avatar
User

jaapxaap

290

Ma Mrt 17, 2014 16:05

Zeist

door jaapxaap » Di Mrt 29, 2016 16:37

:duim: Ik vind hem echt geweldig gaaf geworden! Zo'n ronde base moet ik ook eens proberen... 8-)

Vooral die laatste foto vind ik erg gaaf! Straalt zoveel sfeer uit :duim: :omg:
"Parents... teach your kids to collect Lego... and there's no way they'll have money for drugs."

Mijn Flickr pagina: https://www.flickr.com/photos/98322162@N04/
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5252

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Di Mrt 29, 2016 16:59

Heerlijk bouwwerk, vol leven, mooi groenwerk! :duim:
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4099

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Di Mrt 29, 2016 18:12

Ziet er goed uit man, dat handje van de wolf op het dak maakt de pose helemaal compleet :duim:
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

631

Kamerik

door jebbo32 » Di Mrt 29, 2016 19:00

@WFTH bedankt voor het omzetten van de url naar foto's. :duim:
@Dip ook jij bedankt voor de tip, nu zal ik het niet meer fout doen. :lol:

En iedereen weer enorm bedankt voor de ontzettend toffe reacties. Na de build voor de expo in Vianen heb ik deze mooi af kunnen maken. Ik ben zelf ook tevreden en heb ook enorm veel zin in de volgende. :duim:

@legojeroen ja ik ga zeker nog meer van deze builds maken. Ik zal eerst mijn Hans & Grietje sprookje afbreken zodat ik deze kan modificeren naar een andere uitvoering. Daarna wil ik inderdaad nog meerdere sprookjes gaan uitbeelden in de vorm van Lego.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4173

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Mrt 30, 2016 7:12

Dat ziet er goed uit Jebbo. :duim:
De wolf ziet er monsterlijk uit.

Een vraagje:
Ik kan niet goed zien welke onderdelen je gebruikt heb voor de achterpoten.
Ik zie een piratenpistool (denk ik) en het rechthoekige onderdeel wat in een hoek loopt.
Wat voor onderdeel is dat?
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

631

Kamerik

door jebbo32 » Wo Mrt 30, 2016 8:58

@sanderkoenen de achterpoten zijn gemaakt van voornamelijk droid hands en riggid hose of te wel flex tube. Hieronder zal ik ff een lijstje plaatsen met de parts van de achterpoten.

Afbeelding 2x

Afbeelding 2x

Afbeelding uiteraard versneden op maat.

Afbeelding 2x

Afbeelding 1x

Afbeelding 2x

Afbeelding

Dit zijn de gebruikte parts voor 1 achterpoot in de juiste kleur uiteraard. :duim:
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4173

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Mrt 30, 2016 9:41

Nu zie ik het ja. :)
Ik herkende het "dikke" deel van het eerste onderdeel van jouw lijstje even niet.
Nu snap ik het.
Bedankt Jebbo! :duim:
Gebruikers-avatar
User

Barman

6686

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Wo Mrt 30, 2016 9:57

Zoals al eerder gezegd bij de WIPs van dit bouwwerk is dit weer erg gaaf om te zien. Het huisje is geweldig en de sfeer wordt goed neergezet voor Roodkapje.
Nu ga ik toch iets zeggen dat jij nog niet van me hebt gehoord... Neutraal commentaar :look: Het gaat om de wolf. In mijn ogen past deze totaal niet in het plaatje. Wegens de open structuur heeft dit meer een Bionicle achtig gevoel en daarom past deze niet echt in het plaatje qua bouwstijl. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het erg knap dat je het voor elkaar hebt gekregen, dat doe ik je niet na, maar een brickbuild versie was in mijn ogen beter geweest. Zoiets als dit bijvoorbeeld

Afbeelding
Little Red Riding Hood - 03 by Tyler, on Flickr

Dit is mijn mening en als jij zeer tevreden bent over het resultaat dan is dat top, daar gaat het om. Je bouwt voor jezelf en als andere dat ook geweldig vinden is dat alleen maar mooi meegenomen :)
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

631

Kamerik

door jebbo32 » Wo Mrt 30, 2016 10:41

@sanderkoenen graag gedaan. :duim:

@Barman ik kan heel goed meekomen met jou mening, ik heb zelf uiteraard ook deze wolf aandachtig bekeken en nog vele andere voorbeelden. Hier en daar heb ik ook zeker een techniekje geleend, maar wilde absoluut geen 1 op 1 kopie van een ander. De wolf uit jou voorbeeld is een hele mooie maar wel een hele grote. Als ik hem in dit geval uit bricks zou maken wordt het meer een soort creep ipv een wolf. Om het nog enig sinds eigen te maken ben ik zelf gaan nadenken over technieken voor armen, benen en romp. Je hebt zeker een punt omtrent de Bionicle achtige wolf die het nu is, misschien ga ik hem nog even aanpassen en in ieder geval iets meer opvullen.
In ieder geval is mijn wolf gelukkig niet super groot en dat was echt een mega puzzel qua part gebruik. Verder ben ik blij met jou mening, dat zet mij weer aan om toch nog te kijken voor een verbeterende versie. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Schreeuwwitje

27

Wo Mrt 16, 2016 11:22

Eperheide

door Schreeuwwitje » Wo Mrt 30, 2016 12:00

Die wolf is echt fantastich!
Gebruikers-avatar
User

Barman

6686

Wijk bij Duurstede

door Barman » Wo Mrt 30, 2016 14:48

Goed te lezen dat je het positief oppakt.
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1200

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Wo Mrt 30, 2016 18:45

Vandaag was ik in Vianen en zag ik je postkantoor... om een of andere reden was hij me hier op het forum ontgaan, maar wat een fantastisch bouwwerk is dat! Eigenlijk wel leuk om het eerst in het echt te zien en dan pas op het forum. Wat ik alleen niet snap, is dat een man in het museum mij vertelde dat er 23.000 stenen in zouden zijn verwerkt. Nou zag ik wel een hele hoop losse 1x1 round pates, maar 23.000? Dat is toch wel heel erg veel voor een in wezen modulair gebouw.... Zelf vergeet ik trouwens altijd te tellen :)
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
898

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Wo Mrt 30, 2016 21:24

Ik vind het erg mooi geworden. Alle elementen van het verhaal zie ik terug en je hebt een mooie sfeer neergezet. Dit kan zo het sprookjesbos in :wink:
Gebruikers-avatar
User

wilbert306

419

Zo Feb 08, 2009 12:30

Urk

door wilbert306 » Do Mrt 31, 2016 4:03

weer een knap staaltje vakmanschap, elke keer is het weer genieten van de details :omg:
waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

631

Kamerik

door jebbo32 » Do Mrt 31, 2016 10:29

@allois Ik begrijp jou verbaasde blik ook en ik heb een goed beeld van jou gezicht toen je dat hoorde. Omdat ik nog nooit zoiets als dit gemaakt had ben ik ook volkomen verkeerd begonnen. Toen de Modulairs uitkwamen ben ik die gaan kopen omdat er relatief veel onderdelen in zaten voor weinig geld ( lees de normale prijs uiteraard ). Ooit 1 gebouwd, maar de rest uit gesorteerd en gebruikt voor mijn mocs. Dus qua techniek die ze hierbij gebruiken niks van mee gekregen. Ik ben met dit gebouw dus binnen in helemaal verkeerd begonnen. In het gebouw lopen Technic onderdelen vol met die pinnetjes. Er zitten wel ruim 1000 van die pinnetjes in om de gevel sterk te houden. Daarnaast heb ik inderdaad ontzettend veel 1x1 dark red en 1x2 dark red plates gebruikt, ik had er ruim 1000 van ieder liggen en nu zijn ze zo goed als op. Zo gaat het dus erg snel. Maar ik ben heel bescheiden geweest hoor en heb een schatting door gegeven van tussen de 20.000 en 25.000 parts met de mededeling dat het er ook minder kunnen zijn. Ik ben qua bouwen van Modulairs ook maar echt een beginneling en er is ongetwijfeld wel een manier om de gevels een stuk steviger te krijgen met veel minder parts. In mijn sprookjes zitten ook veel minder parts en bij roodkapje kom ik amper aan de 5000 terwijl het daar juist lijkt dat er meer in zitten. Tellen doe ik ook niet meer inderdaad, maar ik weet ongeveer hoeveel ik van elk steentje heb en als er dan niks meer in ligt wordt ik altijd een beetje angstig. Die stoep die ik gemaakt heb is gesnot van brickbricks, ik heb er ruim 500 van liggen in die kleur, maar het bakje is nu gevuld met nog geen 50 stuks. De rest is dus stoep voor bij het postkantoor. Wist echt niet dat het zo snel zou gaan qua parts. :lol:

Kortom ik ga bij jou maar eens in de leer, want vond het bouwen van het postkantoor wel enorm leuk om te doen. :duim:

@Barman ik ben al meteen aan het puzzelen om de wolf meer brickbuild te krijgen. Vind het fijn dat je jou mening uit en het geeft mij mooi de kans om er nog eens goed naar te kijken. :duim:

Wederom allen weer bedankt voor jullie mooie reacties. :duim:
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1200

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Do Mrt 31, 2016 12:27

"beginneling" :lol: :lol:
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

buildingmaster

214

Do Aug 01, 2013 9:44

Twente

door buildingmaster » Zo Apr 03, 2016 9:00

Weer een paar mooie MOC's. Vooral het postkantoor in Vianen vindt ik erg goed gelukt! :duim:
je moet bouwen met de blokjes die je hebt... gekocht.
Voor meer foto's kun je terecht op mijn Brickshelf en/of Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

jeroend

Rang

premium

premium
1101

Ma Sep 10, 2007 6:48

Zierikzee, Zeeland

door jeroend » Di Apr 05, 2016 5:52

Wow Jebbo, echt een schitterende MOC :drool:
Vind het echt een schitterend geheel, heel veel details maar ook weer geen over kill :duim: :duim:
Gebruikers-avatar
User

Tijger-San

Rang

premium

premium
745

Ma Jul 10, 2006 22:31

Nabij Utrecht

door Tijger-San » Di Apr 05, 2016 19:12

Erg tof Jebbo! Helemaal in jouw stijl. De aankleding is erg tof! :duim:
Ook voor een automatiseerder, gaat niets vanzelf.
Mocs op Flickr en Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

631

Kamerik

door jebbo32 » Wo Mei 25, 2016 10:27

Hoi iedereen, weer een poosje geleden dat ik hier wat gepost heb. Privé situatie heeft een beetje te lijden gehad en dan richt je de tijd even ergens anders op. Uiteraard ben ik wel blijven bouwen alhoewel eerder afbreken. Ik heb na het postkantoor wat in Vianen staat niks meer gebouwd en alleen maar dingen afgebroken. H&G is uit elkaar en zal in ere herstelt worden in een nieuw jasje. Ook mijn Wright Flyer is kadook en stond meer stof te happen dan nuttig te zijn.

Door alle worstelingen heen zeker aan bouwen gedacht, maar wilde in de eerste instantie iets kleins maken. ...... en juist toen kwamen de Disney CMF's om de hoek kijken. Wat een geweldige serie is dat zeg en ik wist meteen dat ik daar iets mee moest gaan doen. Wel dat heb ik gedaan en na enige aanpassing van de gebruikte figs naar mijn smaak is het moc-je klaar. Ik heb Donald en Katrien in het park gemaakt, na een kort ritje met de 313 zijn ze aangekomen in het park. Daar vinden ze een prachtig plekje onder een bloesemboom voor een picknick.

Ook me volgende minimoc-je wordt iets uit deze CMF serie en zal iets worden met Mickey en Minnie.
Hierbij de foto's van Donald en katrien.

AfbeeldingDonald and Daisy 1 by Jebbo32, on Flickr

AfbeeldingDonald and Daisy 2 by Jebbo32, on Flickr

AfbeeldingDonald and Daisy 3 by Jebbo32, on Flickr

AfbeeldingDonald and Daisy 4 by Jebbo32, on Flickr

AfbeeldingDonald and Daisy 5 by Jebbo32, on Flickr

AfbeeldingDonald and Daisy 6 by Jebbo32, on Flickr

AfbeeldingDonald and Daisy 7 by Jebbo32, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

legojeroen

Rang

Nieuw

Nieuw
441

Ma Feb 25, 2013 10:15

Alphen aan den Rijn

door legojeroen » Wo Mei 25, 2016 10:34

Leuke moc!
Ik vind het vooral leuk dat je donald flippers hebt gegeven, erg creatief :duim:

De boom ziet er ook erg gaaf uit met al die bloemen :D
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

Wo Apr 23, 2014 10:28

door b rick » Wo Mei 25, 2016 17:52

Ja gaaf! Inderdaad geweldig met die zwemvliezen bij donald. Nooit aan gedacht dat dat er zo goed uit zou zien. Sterker nog... Nooit aan gedacht. :) Heel mooi totaalplaatje.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4173

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Mei 25, 2016 22:14

Dat is weer een gelikt bouwwerk, Jebbo. :duim:
De beentjes van de figuren zijn heel leuk gedaan.
De vegetatie ziet er goed uit en de boom is echt leuk gedaan. :)
Misschien leen/steel ik dit ideetje een keer, het ziet er echt leuk uit.
De 313 is herkenbaar en goed gelukt. :duim:

Ze lachen allebei in deze scene. Donald Duck had dus geen pech met zijn auto. :P
Gebruikers-avatar
User

Mausje123

Rang

premium

premium
234

Di Sep 01, 2015 14:24

Weert

door Mausje123 » Wo Mei 25, 2016 22:25

Erg mooi gemaakt. Vind vooral de boom er echt uit springen. Krijg haast digitale hooikoorts zo goed gelukt. Ook de 313 staat er goed bij.
Mooi gemaakt!!
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8995

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Wo Mei 25, 2016 23:06

Heel erg vette MOC! :duim:
Vooral de boom is opvallend. Is het misschien een idee om daar een tutorial over te maken? Lijkt me i.i.g. wel interessant om te lezen.
Verder vind ik ook het klinkerpadje van baksteen-steentjes goed gelukt. Kwijlwaardig gewoon! :duim:
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Barman

6686

Wijk bij Duurstede

door Barman » Do Mei 26, 2016 7:54

"Het leven is een wervelstorm... hier in ... Duck-stad!"

Weer lekker bezig geweest kerel! Leuke scene en ja wat moet ik nog zeggen dat nog niet is gezegd? Het is gewoon een leuke scene en het afwijken van de standaard minifig opbouw werkt prima. De auto is goed gelukt om alle rondingen van het origineel toch in een LEGO vorm te krijgen. De aankleding van de rand past ook goed, maar maakt het wel het geheel erg donker.
Wordt de volgende scene met Mickey en Mini?
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

Davekuhh

904

Zo Mrt 09, 2014 8:29

door Davekuhh » Do Mei 26, 2016 8:35

Ziet er weer schitterend uit!! Ik sta er toch elke keer weer van te kijken wat voor een details en bouwtechnieken je laat zien op zo een klein oppervlak :duim:
Volg mij ook op: Flickr & Facebook
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

631

Kamerik

door jebbo32 » Do Mei 26, 2016 10:36

Heren enorm bedankt voor jullie mooie en lovende worden. Ik vind de Disney collectebles erg leuk maar soms wat simpel, vandaar de aanpassing op Donalds zwemvliezen en Katrien haar schoenen.
@Tafol wil je dat ik een tutorial maak over het geheel of alleen over de boom. Zal eens kijken of mij dat lukt eerst eens alles op papier zetten. :lol:
@Barman je hebt zeker een punt dat de afwerking donker is. Ik heb het eerst nog geprobeerd met wat vrolijkere kleuren, maar dat trok meteen ontzettend de aandacht. Hierdoor werd het totaal plaatje eigenlijk een beetje te niet gedaan, vandaar maar mijn keuze op de Dark red ronde tegeltjes ( en daar had ik er nog genoeg van liggen :omg: ).

En nu op naar de volgende creatie.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8995

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Do Mei 26, 2016 19:49

jebbo32 schreef:@Tafol wil je dat ik een tutorial maak over het geheel of alleen over de boom. Zal eens kijken of mij dat lukt eerst eens alles op papier zetten. :lol:

Het liefst over het geheel. Maar als je dat te veel werk lijkt, dan graag over de boom. :)
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

jeroend

Rang

premium

premium
1101

Ma Sep 10, 2007 6:48

Zierikzee, Zeeland

door jeroend » Vr Jun 03, 2016 9:43

Is weer bijzonder fraai geworden Jebbo!
Donald zijn auto is goed gelukt zeg en leuk dat je hun benen/ poten/ zwemvliezen realistischer hebt gemaakt :duim:

Persoonlijk snap ik je beredenatie wel van de donkere kleuren, geeft toch een rust zodat we de details beter kunnen zien.

Ik ben benieuwd naar je volgende bouwwerk!
Gebruikers-avatar
User

fonz

Rang

premium

premium
979

Zo Jan 13, 2008 8:03

Brick-Enschot

door fonz » Za Jun 04, 2016 17:04

Ziet er zoals gewoonlijk weer prachtig uit :duim:
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

631

Kamerik

door jebbo32 » Di Okt 25, 2016 13:47

Pfffff.........Pffffff......zo even wat stof afblazen. Damm.. wat is het een tijd geleden dat ik hier iets poste. Na mijn Donald en Katrien moc-je is er eigenlijk niet veel meer gebeurt rondom Lego. Ik had graag willen deelnemen aan LW, maar had echter niks om te exposeren en ik wil altijd wel graag vernieuwend zijn. Daarom heb ik uiteindelijk besloten om nog 1x een mega layout van 8 baseplates 48x48 te gaan bouwen in een soort Wild Western thema, maar wel zonder geweld. Ik ga hier gebruik maken van de figuren van Fabuland en ieder figuurtje wordt weer gelinkt het setje waar ze ooit bij zaten. Ik ben begonnen met een bakkerijtje in modulair style en de achterkant opengereten, verder nog zoekende naar het juiste totaal plaatje, dus bij dit bakkertje zullen er vast nog dingen veranderen. Verder wil ik deze layout gaan belichten zowel in lantaarns als in de huisjes en ik zou graag in leer willen bij de jongens met verstand van PF. De bedoeling is dat er zekers een stukje beweging mag zijn. Hierbij vast een klein voorproefje op dit grote project in wording.

AfbeeldingFab 1 by Jebbo32, on Flickr

Afbeeldingfab 3 by Jebbo32, on Flickr

Afbeeldingfab 4 by Jebbo32, on Flickr

Afbeeldingfab 5 by Jebbo32, on Flickr

Afbeeldingfab 6 by Jebbo32, on Flickr

Verder wil ik jullie eens meenemen naar een andere tak in mijn hobby. Sommige weten dat ik vintage sets spaar in nog gesloten uitvoering. Ik spaar alleen sets vanaf '80 tot '90 en soms 1 uit '91, een vrij lastige extra hobby waar zeker ook een prijskaartje aan hangt. Op dit moment ligt deze hobby ook even op een laag pitje, maar omdat ik al een jaar of wat spaar wil ik jullie toch eea laten zien. Ik heb op dit moment 14 keurig in sublieme staat verkerende vintage sets en allen nog gesloten en zelfs sommige met het originele cellofaan. Ik hoor vaak dat het een onnozele tak van sparen is omdat Lego gemaakt is om mee te bouwen, misschien is dat waar. Ik zelf vind het zo af en toe een verheerlijking om even terug te gaan naar mijn jeugd als ik de doosjes zie staan. Nog mooier is als je er 1 pakt en even rammelt...... dat klinkt zo gaaf :P
Hierbij de foto's.

Afbeeldingvintage 1 by Jebbo32, on Flickr

Afbeeldingvintage 2 by Jebbo32, on Flickr

Afbeeldingvintage 3 by Jebbo32, on Flickr

Afbeeldingvintage 4 by Jebbo32, on Flickr

Afbeeldingvintage 5 by Jebbo32, on Flickr

Zo dat was het weer even voor nu. Ik hou jullie zeker op de hoogte qua voortgang met mijn bouwwerk en hoor graag wat reactie betreffende uitleg met PF en beweging in een moc.

Groetjes Jebbo,
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
474

Za Feb 14, 2015 11:38

Tholen

door KlaasK » Di Okt 25, 2016 15:21

Gaaf!

Het gebruik van de deur in de toonbank: :) :D
En nog veel meer leuke details. :duim:
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8557

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Di Okt 25, 2016 15:33

Dat bakkertje is fantastisch. Zeker die croissant als uithangbord.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5526

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Di Okt 25, 2016 16:49

De bakkerij is leuk. Vooral de details aan de binnenkant (die witte croissants die bruin worden, en de hoop deeg :duim: ). Ook de manier van openwerken van het gebouw vind ik goed gelukt. De grote croissant aan de buitenkant is ook goed gelukt.
Verder heeft het gebouw voor mij nog niet een 'western' gevoel. Maar dat komt waarschijnlijk wel als er nog meer van de layout te zien zal zijn.

Oh, en niks mis met verzamelen. Leuk dat je zulke oudere sets nog zo mooi in verpakking kunt vinden.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
VorigeVolgende