Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

swandutchman MOC's

Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
885

Do Feb 12, 2015 9:21

swandutchman MOC's

door swandutchman » Do Feb 12, 2015 9:49

Hallo,

Eindelijk ben ik er aan toe gekomen om me aan te melden op lowlug. Aangezien dit mijn eerste post is zal ik me even voorstellen: ik ben Koen en lego is mijn creatieve uitlaatklep. Het mooie aan lego vind ik dat je er werkelijk van alles mee kan bouwen. Sinds ik een paar jaar geleden ben begonnen met het maken van foto's zijn mijn creaties ook te zien op Flickr: https://www.flickr.com/photos/66389707@N08/

Hier dan een aantal van mijn creaties:

VOC-schip "De Ruyter"
Afbeelding
Leuk detail: Dit schip staat nu als album cover op de CD "One of Those Things" van een band uit New York genaamd Baked Goods.

Bandit's Secret Hide-Out
Afbeelding
Een oude set in een nieuw jasje.

Jedi Interceptor
Afbeelding
Een van mijn eerste bouwwerken die ik heb gefotografeerd. Daarna ben ik me ook gaan verdiepen in fotografie van lego.

Speculaashuisje
Afbeelding
Het was enorm leuk om dit kerstsetje te maken. Je kan deze set steunen op lego ideas https://ideas.lego.com/projects/87051. Alle hulp is welkom om het te promoten, dus als je het leuk vind voel je dan vrij om dit te delen met vrienden, familie en collega's.

Disneyland Station
Afbeelding

Kirby
Afbeelding
Mijn meest recente bouwwerk.

Ik ga eens verder rondneuzen op lowlug en hoop in de toekomst ook mee te doen aan activiteiten in Nederland met andere bouwers. Dus wie weet zien we elkaar dan.

Groeten,
Koen
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3058

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

Re: swandutchman MOC's

door Large » Do Feb 12, 2015 10:06

Welkom Koen :duim:

Prachtige binnenkomers hoor :duim:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Davekuhh

904

Zo Mrt 09, 2014 8:29

door Davekuhh » Do Feb 12, 2015 10:11

Welkom Koen.
Je bouwwerken zien er goed uit. Wat ik erg leuk vind is dat je bouwwerken heel verschillend zijn je bent dus van alle markten thuis. Hopelijk vind je hier op lowlug nog veel inspiratie om te bouwen en kunnen wij nog vaak genieten van nieuwe creaties van jou handen :D
Volg mij ook op: Flickr & Facebook
Gebruikers-avatar
User

Rijkjavik

2041

Zo Okt 28, 2007 8:34

Ede

door Rijkjavik » Do Feb 12, 2015 10:26

Welkom Koen. Erg mooie creaties. Mijn favoriet is het fregat! :duim:
It's multifunctionomical.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

Barman

6686

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Do Feb 12, 2015 10:27

Hoi Koen, welkom op Lowlug. Via Flickr volg ik je al een tijdje en je maakt schitterende dingen, die volgens mij zo goed als allemaal al zijn langsgekomen op TBB. Niet anders dan verdiend.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Do Feb 12, 2015 10:35

Welkom Koen, Erg mooie dingen maak je. En zo verschillend. Dat snoephuisje had ik al eens gezien, erg leuk :duim:
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Do Feb 12, 2015 12:36

Minischaal van het station is cool. Achterkant (of eigenlijk de voorkant) is ook echt helemaal afgewerkt wat het een mooi geheel maakt.
Dat rockpodium is ook gaaf trouwens (al zit er wel een klein foutje aan de rechterkant van het podium waar het roze licht doorloopt in het hoofd van de minifig).
no avatar
User

ggj

811

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Do Feb 12, 2015 19:23

Leuke MOC's! Ik vind vooral Kirby en de Jedi Interceptor mooi gedaan :duim: Kan die Jedi Interceptor nog losgekoppeld worden van de booster ring?
Gebruikers-avatar
User

Rebla

370

Vr Mei 30, 2014 14:38

Eelde - Snake City!

door Rebla » Do Feb 12, 2015 19:46

Welkom Koen en dat ziet er prima uit!
Gebruikers-avatar
User

fonz

Rang

premium

premium
977

Zo Jan 13, 2008 8:03

Brick-Enschot

door fonz » Do Feb 12, 2015 20:10

Mooi spul, en welkom!
no avatar
User

kapiteiniglo

835

Do Okt 17, 2013 6:33

terneuzen

door kapiteiniglo » Do Feb 12, 2015 20:54

Welkom, en hele leuke mocs
Erg varierend :duim:
Gebruikers-avatar
User

konajra

2066

Za Jan 24, 2009 18:54

Opmeer

door konajra » Do Feb 12, 2015 21:53

Mooie mocs,voor al je schip :D

daar heb je een paar zeer sfeervolle foto's van gemaakt :duim:
"Remember compliments you receive. Forget the insults.
If you succeed in doing this, tell me how." -Baz Luhrman-

Al mijn Mocs : Flickr
Mijn website: www.konajra.com
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8965

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Vr Feb 13, 2015 7:26

Net even jouw fotostream doorgeneusd (niet dat ik je nog niet kende, als religieus Brothers Brick-browser :) ).
Vooral Kirby, de chibi-versies van de Thunderbirds-, Harry Potter- en Mr. Bean-voertuigen en het Disneyland-station zijn mijn favorieten (is die laatste geïnspireerd door de film Saving Mr. Banks?)
Heel erg leuk gebruik gemaakt van de dienbladen als pupillen van Kirby's ogen. Creatief onderdeelgebruik. :duim:
Maar ook de remake van de 6761 is in alle opzichten een huge verbetering. :duim:
Kortom: Ik ben fan van jouw bouwwerken. :omg:
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
no avatar
User

Dimster

48

Do Apr 26, 2012 23:24

door Dimster » Vr Feb 13, 2015 9:05

Held!

Dat peperkoeken huisje staat in ieder geval op mijn verlanglijstje. Mn vriendin is ook van de lego en die set is echt perfect. Hoop dat hij er door komt..
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
885

door swandutchman » Vr Feb 13, 2015 16:51

Bedankt allemaal voor de reacties! Fijn dat jullie de bouwwerken leuk vinden :lol:

ggj schreef:Leuke MOC's! Ik vind vooral Kirby en de Jedi Interceptor mooi gedaan :duim: Kan die Jedi Interceptor nog losgekoppeld worden van de booster ring?

Jazeker, de jedi interceptor ligt zeg maar op het frame van de booster ring.

TAFOL schreef:Net even jouw fotostream doorgeneusd (niet dat ik je nog niet kende, als religieus Brothers Brick-browser :) ).
Vooral Kirby, de chibi-versies van de Thunderbirds-, Harry Potter- en Mr. Bean-voertuigen en het Disneyland-station zijn mijn favorieten (is die laatste geïnspireerd door de film Saving Mr. Banks?)
Heel erg leuk gebruik gemaakt van de dienbladen als pupillen van Kirby's ogen. Creatief onderdeelgebruik. :duim:
Maar ook de remake van de 6761 is in alle opzichten een huge verbetering. :duim:
Kortom: Ik ben fan van jouw bouwwerken. :omg:

De film Saving Mr. Banks ken ik tot nu toe niet... heb net even de trailer bekeken op youtube en deze film moet ik toch maar eens gaan bekijken. De bouw van het Disney station is eigenlijk begonnen met alleen het treintje. Toen het treintje klaar was vond ik het een beetje kaal eruit zien, dus moest er een station komen. Toen ben ik eens gaan kijken welke Disney stations er zoal zijn en mijn oog viel op die uit Californie en Hong Kong. Daar is het station op gebaseerd.

Momenteel ben ik een beetje aan het knutselen met fantasy/ kastelen thema. Een paar kleine dingen zijn nu in de maak en ik speel met het idee om iets groots te bouwen dat met de Efteling te maken heeft. Ik ben er alleen nog niet zo uit wat, misschien iets van het volk van Laaf of Droomvlucht. Dat lijkt me best wel leuk.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2468

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Vr Feb 13, 2015 21:10

Welkom op Lowlug en vindt je modellen en moc's vooral zeer verrassend en compleet verschillend van elkaar :duim: .
Voor mij springt er echt ééntje tussen uit en als mede scheepsbouwer kan ik je scheepje zeer waarderen.
Hopelijk post je nog vele nieuwe moc's hier en vooral veel bouwplezier :duim: :duim:
Gebruikers-avatar
User

Paashaas

647

Wo Apr 16, 2008 13:28

Roermond

door Paashaas » Vr Feb 13, 2015 21:49

welkom op het forum, errug mooie moc's heb je gebouwd :duim:
You can't make the scene....if you don't have the green....
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8965

Papendrecht

door TAFOL » Za Feb 14, 2015 2:23

swandutchman schreef:
TAFOL schreef:Vooral Kirby, de chibi-versies van de Thunderbirds-, Harry Potter- en Mr. Bean-voertuigen en het Disneyland-station zijn mijn favorieten (is die laatste geïnspireerd door de film Saving Mr. Banks?)

De film Saving Mr. Banks ken ik tot nu toe niet... heb net even de trailer bekeken op youtube en deze film moet ik toch maar eens gaan bekijken.

Bespeur ik hier een mede-Disneyfan? Heb de film toendertijd in de bioscoop bekeken en ik moet zeggen dat ik het wel een aanrader vind. Ben benieuwd wat jouw mening over deze film wordt.

swandutchman schreef:Momenteel ben ik een beetje aan het knutselen met fantasy/ kastelen thema. Een paar kleine dingen zijn nu in de maak en ik speel met het idee om iets groots te bouwen dat met de Efteling te maken heeft. Ik ben er alleen nog niet zo uit wat, misschien iets van het volk van Laaf of Droomvlucht. Dat lijkt me best wel leuk.

Toevallig ben ik ook van plan om een monorailbaan rond het Volk van Laaf te bouwen, inclusief draaiende molen en misschien nog wel meer bewegende dingen. Vorige maand heb ik al 4 bochten gekocht voor deze MOC, nu de rest nog. :)

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
885

door swandutchman » Vr Mrt 13, 2015 17:03

Mijn nieuwste bouwwerkje is weer af, een kikker deze keer.

Afbeelding

De kikker is gebaseerd op de roodoogmakikikker (wat een naam he :lol: ), maar heeft in het donker oplichtende ogen i.p.v. rode ogen. Het was een leuke uitdaging om dit beestje te bouwen.

Nu weer gauw verder bouwen aan de Efteling, waaronder het Volk van Laaf. Ik heb weer onderdelen ontvangen en kan verder.
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5648

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Vr Mrt 13, 2015 20:57

Mooi, heb je er ook een foto met een wat minder drukke achtergrond?
no avatar
User

TarikS

384

Di Mrt 11, 2014 11:23

door TarikS » Vr Mrt 13, 2015 21:04

Wat een indrukwekkende creaties! Ze hebben stuk voor stuk karakter, erg mooi! Voor mij springen Kirby en het Disneyland station eruit :D
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
885

door swandutchman » Za Mrt 14, 2015 11:35

dip schreef:Mooi, heb je er ook een foto met een wat minder drukke achtergrond?

Elke keer dat een creatie af is maak ik er een serie foto's van en daar kies ik dan degene uit die het beste is. In dit geval heb ik maar 1 foto geselecteerd, omdat maar 1 foto genoeg is om de kikker als geheel te laten zien. De achtergrond is best wel groot... expres eigenlijk... want ik wil een bepaalde sfeer neerzetten. Daarom is de originele afbeelding op mijn flickr-pagina ook heel groot, zodat de kikker op zich toch nog goed te bekijken is voor wie dat wilt. De photo-editing van deze foto was ook een test, ik ben wat aan het spelen met fotografie en fotobewerkingsprogramma gimp en heb weer wat nieuwe dingen geleerd.

TarikS schreef:Wat een indrukwekkende creaties! Ze hebben stuk voor stuk karakter, erg mooi! Voor mij springen Kirby en het Disneyland station eruit :D

Dankjewel!
Gebruikers-avatar
User

Nieks

95

Wo Aug 10, 2011 13:33

Breda

door Nieks » Ma Mrt 16, 2015 20:15

Erg mooie bouwwerken en vooral ook hele mooie foto's... ik ben fan! Oh ja, je Kirby bouwwerk is ook erg tof
Nieks zijn MOCkies op Flickr
Gebruikers-avatar
User

martijnnab

30

Zo Mrt 22, 2015 17:06

Drachten

door martijnnab » Vr Mrt 27, 2015 13:55

Mooi werk en idd ook mooie foto's. Ik ben zelf wel goed in bouwen, maar fotograferen is weer en hele ander talent... :P
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
885

door swandutchman » Ma Mrt 30, 2015 16:30

De eerste van mijn twee Efteling MOC's: de Piraña!
Het was leuk om dit in elkaar te zetten.

Afbeelding

Het "Volk van Laaf" gaat wat langer duren, maar goed, deze is dan ook wel wat groter en een heel stuk gecompliceerder. Het goede nieuws is, is dat het me is gelukt om alle curves van het Laaf-huisje juist te krijgen en deze is nu klaar. Nu alleen de omgeving nog en wat onderdelen bestellen. Waarschijnlijk komt er nog eerst een Nintendo MOC voor ik het Volk van Laaf klaar heb. Ik kon het niet laten om de techniek die ik heb geleerd tijdens het bouwen van Kirby nog een keer toe te passen :lol:
Gebruikers-avatar
User

Paashaas

647

Roermond

door Paashaas » Ma Mrt 30, 2015 20:09

Die piraña moc is erg leuk geworden !
Ga je de monorail rails van het land van Laaf ook 1 op 1 nabouwen, zodat de route hetzelfde is ??
Gebruikers-avatar
User

Barman

6686

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Ma Mrt 30, 2015 20:15

Erg leuk gemaakt en zeer herkenbaar.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

Zaael

53

Ma Feb 02, 2015 15:59

Den Bosch

door Zaael » Ma Mrt 30, 2015 21:57

Wauw, mooi gedaan!
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8965

Papendrecht

door TAFOL » Di Mrt 31, 2015 15:34

Toppie, vooral als je er het referentieplaatje naast houdt. :duim:
Vooral ook het gebruik van deze onderdelen voor de ogen vind ik echt geniaal. :omg:
Wel een vraagje: Hoe zit het bootje in elkaar aan de onderkant? Hoe deze vastzitten, snap ik nog wel een beetje. Maar hoe heb je dit onderdeel nou vast gezet? :?

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
885

door swandutchman » Di Mrt 31, 2015 20:54

Paashaas schreef:Die piraña moc is erg leuk geworden !
Ga je de monorail rails van het land van Laaf ook 1 op 1 nabouwen, zodat de route hetzelfde is ??

Bedankt! Van het Volk van Laaf bouw ik een stuk op minifiguur-schaal... de hele track met alle gebouwen zal dus niet te zien zijn. Ik weet nog niet hoe groot het precies gaat worden, maar vooralsnog denk ik aan 1 gebouw, toegangspoort met muur en de monorail met natuurlijk de groene omgeving met bezoekers (en Laafjes).

Barman schreef:Erg leuk gemaakt en zeer herkenbaar.
Zaael schreef:Wauw, mooi gedaan!

Dankjewel!

TAFOL schreef:Toppie, vooral als je er het referentieplaatje naast houdt. :duim:
Vooral ook het gebruik van deze onderdelen voor de ogen vind ik echt geniaal. :omg:
Wel een vraagje: Hoe zit het bootje in elkaar aan de onderkant? Hoe deze vastzitten, snap ik nog wel een beetje. Maar hoe heb je dit onderdeel nou vast gezet? :?

Bedankt! Het bootje is gebouwd op een ronde plaat van 6x6 nopjes http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=11213. Op elk van de 4 uiteinden van deze ronde plaat plaats je 4 van deze stenen http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=11211, met daarop 1 plaatje en dan 2 van die afgeronde steentjes. Dan blijft op de ronde plaat nog 4 nopjes aan de randen over. Daarop plaats je 4 van deze stenen in een hoek van 45 graden http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=87087 met daarop 2 plaatjes en dan 1 zo'n http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=30165
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
885

door swandutchman » Za Apr 04, 2015 10:55

Shy Guy is mijn favoriete vijand in de Mario games.

Afbeelding

Het moeilijkste van deze MOC is het masker. Op afbeeldingen op internet is het masker aan alle kanten (hoogte, breedte en diepte) in een curve. Samen met de ogen en het mondje is dat heel moeilijk te realiseren in lego in wat voor schaal dan ook (tenzij je heel groot bouwt natuurlijk). Ik heb een concessie gemaakt op de diepte van het masker om de andere zaken juist goed naar voren te brengen.
Gebruikers-avatar
User

legojeroen

Rang

Nieuw

Nieuw
441

Ma Feb 25, 2013 10:15

Alphen aan den Rijn

door legojeroen » Za Apr 04, 2015 12:46

Die is supergaaf! :omg: :duim:
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1623

Wo Aug 24, 2011 10:59

door LegoMathijs » Za Apr 04, 2015 17:04

Super gaaf! :omg:
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/" onclick="window.open(this.href);return false;
no avatar
User

kapiteiniglo

835

Do Okt 17, 2013 6:33

terneuzen

door kapiteiniglo » Za Apr 04, 2015 21:57

Heel gaaf!!! :P
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2275

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Apr 05, 2015 7:28

Met het gevaar in herhaling te vallen GAAF!!

Spoiler:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
885

door swandutchman » Di Mei 19, 2015 13:00

Nog bedankt voor de complimenten voor de ShyGuy :)

Inmiddels ben ik aardig op weg met het Volk van Laaf van de Efteling.

Afbeelding

Wat referentiemateriaal:
Afbeelding

In het echt zijn de gebouwtjes in de WIP foto wat breder... op de een of andere manier vertekent het een beetje met foto's nemen.
Zoals jullie kunnen zien is er nog genoeg te doen. Het Lonkhuys (linker gebouwtje) is al ver af, nog een paar details en nog wat klimop op de muren plaatsen. Het gebouw rechts (Slakkenhuys) is nog een hoop werk. De 2 gebouwen staan op 2 grote grijze baseplates. Alles wordt nog 1 brick verhoogd zodat ik bestrating en het landschap kan gaan maken. Mogelijk breid ik het nog uit met nog eens 2 baseplates erachter. Dan komt er nog een plein (met Laaf-orgel) en een 3e gebouw erbij.

Binnenkort komt weer een bricklink pakket binnen en kan ik weer verder. Maar eerst nog wat kleinere projecten afmaken.
no avatar
User

Dirk

412

Vr Jan 13, 2006 12:03

Antwerpen

door Dirk » Di Mei 19, 2015 13:33

Knap, echt knap!
Dat je de eerste bent die daaraan denkt! :duim:
Beter een blokje in de hand dan tien in de kast.
http://www.flickr.com/photos/89832736@N03/
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Di Mei 19, 2015 15:45

Dat huisje ziet er goed uit met die schuine voorgevels.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
no avatar
User

TarikS

384

Di Mrt 11, 2014 11:23

door TarikS » Di Mei 19, 2015 16:07

Prachtig! Het sprookjesachtige zit er al helemaal in :D
Gebruikers-avatar
User

Paashaas

647

Roermond

door Paashaas » Di Mei 19, 2015 17:21

super gaaf , nu al, kan alleen maar mooier worden :duim: :duim:
Volgende