There is no Dana only ZUUUUL! (Ghostbusters)

Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

There is no Dana only ZUUUUL! (Ghostbusters)

Berichtdoor b rick » ma apr 28, 2014 22:44

Afbeelding

Geinspireerd door de ghostbusters mocs die vreemd genoeg maar erg mondjesmaat verschijnen voelde ik me geroepen om de ontbrekende Gatekeeper van Gozer te maken. Zuul, de hellehond. Vrij vertaald. Ik zag meteen dat de basis van de Chima Legend Beasts daar uitermate geschikt voor waren. In verhouding met de minifig is ie wat groot, maar dat vond ik in dit geval niet erg. De mimiek van gezicht en lichaam was voor mij het allerbelangrijkst. IK had em snel in elkaar dus er is vast nog veel ruimte voor verbetering. Zijn lichaam zou wat meer, eh... body kunnen gebruiken, achteraf gezien. Maar dat, wanneer ik zin heb natuurlijk. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit: Van de Ecto 1 wil ik eerst nieuwe foto's gaan maken voordat ik em hier ga posten.
b rick

Re: There is no Dana only ZUUUUL! (Ghostbusters)

Berichtdoor Tazmanaindevil » di apr 29, 2014 6:34

Gaaf man, ziet er echt heel stoer uit, kan niet wachten tot je de rest ook plaatst!!! :duim:
Tazmanaindevil

Thema: city

Berichtdoor b rick » di apr 29, 2014 19:10

Tazmanaindevil schreef:Gaaf man, ziet er echt heel stoer uit, kan niet wachten tot je de rest ook plaatst!!! :duim:

Thanks!
All in due time :) ik wil ze ook graag posten, maar dan moet ik wel goede foto's hebben.
b rick

Berichtdoor Barman » wo apr 30, 2014 11:55

Echt heel netjes gelukt. Dieren maken die kunnen bewegen uit Lego blijft toch een wikken en wegen wat je wilt, detail en accuraatheid of bewegelijk. Ondanks dat de body wat aan de ille kant is, mag je zeer te vreden zijn met het resultaat. De nieuwe kogelgewrichten zijn hierbij zeker een uitkomst.
Je kunt proberen om de body naar 5 of 6 studs te verbreden en kijken of dat het effect geeft dat beter in verhouding komt.
De kop is goed gelukt en zeer herkenbaar, dat is vaak het lastigste.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Barman
premium
premium

Thema: Technic

Berichtdoor b rick » wo apr 30, 2014 18:30

Dank je wel Barman!
Lego blijft een product van consessies maken. Maar stiekem is dat juist de charme ervan. Dit modelletje is op een middagje geboren uit impulsiviteit. Ineens viel het me op dat ik dit karakter nog niet was tegengekomen ondanks de schijnbare populariteit van de Ecto 1 die op het punt staat om uit te komen... Zeker met Lego's fantastische modellen uit de chima serie. Het lichaam is zo klein omdat ik ben uitgegaan van welliswaar iets grotere, maar toch sterk overeenkomende opbouw als zo'n chima diertje. De werkelijke uitdaging lag op dat moment zoals je zegt bij de kop, maar ging me toch vrij makkelijk af. Zo makkelijk dat ik me wijsmaakte dat dit de enige manier was om die kop te bouwen... Maar enkele dagen geleden poste Brent Waller een WIP van zijn zuul. Heeft dezelfde uitstraling als die van mij, en heeft dezelfde grootte, maar hij heeft totaal andere blokjes gebruikt. Erg leuk om te zien. Iel lichaampje inderdaad. Verbreding zal ik vast nog een keer gaan proberen als ik weer tijd heb, maar ik weet dat het lastig zal zijn met de 'posabillity'...
b rick

Berichtdoor Tijger-San » wo apr 30, 2014 19:01

Leuke creatie! Herkenbaar. :) Je hebt goed gebruik gemaakt van de nieuwe onderdelen. Zoals Barman al aangaf vind ik ook dat het lijf iets groter mag.
Ook voor een automatiseerder, gaat niets vanzelf.
Mocs op Flickr en Brickshelf
Tijger-San
premium
premium

Thema: Modular, Castle

Berichtdoor b rick » do mei 01, 2014 0:27

Thanks tijger-san
De credits voor de nieuwe onderdel gaan natuurlijk naar lego zelf. Daar zit nauwelijks creativitei van mij zelf in, anders dan dat ik ze gewoon gebruikt heb. :wink:
Het te kleine lichaam was ik me meteen van bewust, zoals ik in mn eerste post zei. Eigenlijk zouden we moeten zeggen dat de kop te groot is, want de intentie was om em in minifig schaal te bouwen...
b rick

Berichtdoor Automaton » do mei 01, 2014 22:46

Ziet er erg leuk uit.
Inderdaad het lichaam mag iets meer muscle hebben zeg maar.
Ik zou de poten ook zo maken dat hij niet op z'n nagels staat?

Wat betreft de schaal. Als je het wezen in de films ziet is het niet veel groter dan een Deense dog. Breder, meer massief, dat wel. Daarmee in vergelijking is deze uitvoering groter dan een koe. Dus ik denk dat je daar niet van uit moet gaan aangezien het daadwerkelijk in verhouding brengen van de hond met een minifig niet te doen is als je hem er goed uit wilt laten zien.
Automaton

Thema: Space!

Berichtdoor b rick » zo mei 04, 2014 16:10

Dank je Automaton.
Nee, de schaal komt niet overeen met de minifigs. Maar dat vind ik verre van erg. Het gaat mij om de impact en of er een mooi beeld staat als ik het een en ander combineer. De minifig erbij staat gewoon leuk, en als je neit beter zou weten klopt het met de film. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ik me nu pas realiseer dat het eigenlijk niet eens zo'n groot monster was. In mn herinnering was het zo groot als een olifant! Bij wijze van spreken... ;)

De nagels vind ik prima zo. De voet raakt de grond en de tenen staan level. Nagels van klauwen horen uit te steken. Kijk maar naar papegaaienpootjes... ;)
b rick

Berichtdoor pj_bosman » wo mei 07, 2014 16:43

Deze is erg leuk ook! Die ogen en oren zijn slim gedaan!
pj_bosman
premium
premium

Berichtdoor b rick » do mei 08, 2014 10:29

Dank je!
De 'oren' blijken hoorns te zijn :wink: maar ik snap de vergissing. Het beest heeft namelijk twee paar hoorns, en als ik het ene paar wit maak en het andere platte paar 'huidskleur' zouden het inderdaad oren kunnen zijn :)

De manier waarop ik de ogen heb gedaan komt natuurlijk niet van mezelf. Heb het al vaker gezien, en het leek mij perfect passen bij dit beest. Hoewel ik inmiddels een wip zuul van iemand anders heb gezien die rode ronde studs (transparant?) wat ook erg goed werkt, en dat gaf de kop ver natuurlijk een iets mooiere afwerking dan die van mij.
b rick

Keer terug naar Bouwwerken en MOC's