Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

VFracingteam MOC's

Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2124

Za Jan 21, 2012 16:54

Re: VFracingteam MOC's

door Edwin Korstanje » Vr Feb 24, 2017 19:55

fonz schreef:Mooi gedaan weer! :duim: Kun je onderhand al een echte kopen?

Dank je fonz en ben goed op weg voor de echte.
Van de 55 meter die dit schip is heb ik al een groot deel voor gespaard en hoef nu nog maar voor 54,90 meter te gaan :lol: :lol:
no avatar
User

Meesterelio

Rang

Nieuw

Nieuw
47

Za Dec 07, 2013 16:41

door Meesterelio » Za Feb 25, 2017 15:30

Hoihoi,

Een prachtige boot!
Als je al 10 cm van de boot hebt, dan gaat 't rap. Uiteraard hangt het er wel vanaf welk gedeelte je al kunt kopen...

Groet,
Elio
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2124

door Edwin Korstanje » Ma Feb 27, 2017 18:30

Meesterelio schreef:Als je al 10 cm van de boot hebt, dan gaat 't rap. Uiteraard hangt het er wel vanaf welk gedeelte je al kunt kopen...
Groet,
Elio

Bedankt Meesterelio,

Het reken sommetje voor een echte is heel makkelijk en begint op een miljoen per meter en met 55 meter kun je de aanschaf prijs makkelijk berekenen, maar dan komt daar nog eens voor het voormaat van dit schip het onderhoud, personeel, liggeld en brandstof nog bij en deze rekening gaat al snel naar de 10 miljoen per jaar.
Ik hou het liever bij het bouwen van de modellen en dat leverd gelukkig nog wat op :lol: .
Wel is mijn scheepje nu echt klaar op uit te varen naar de eigenaar en zit nu opgesloten en al in de transport kist.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5156

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Wo Mrt 01, 2017 9:11

Gaat dat goed, verzenden op zo'n manier? Hoeft maar iets te schuiven en alles ligt in puin.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2124

door Edwin Korstanje » Zo Mrt 12, 2017 15:36

dip schreef:Gaat dat goed, verzenden op zo'n manier? Hoeft maar iets te schuiven en alles ligt in puin.

Ja hoor Dip, gewoon met de brievenbus post. :lol:
Wordt persoonlijk door mij afgeleverd en staat helemaal klem in de kist, moet hem alleen niet ondersteboven vervoeren. :wink:
Gebruikers-avatar
User

Paashaas

Rang

premium

premium
642

Wo Apr 16, 2008 13:28

Roermond

door Paashaas » Zo Mrt 19, 2017 21:58

jammer dat de laatste foto's niet (meer) werken, ik was wel nieuwschierig naar je laatste project
You can't make the scene....if you don't have the green....
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2124

door Edwin Korstanje » Do Mei 11, 2017 18:59

Had afgelopen maand weer eens een leuk projectje gedaan en is compleet iets anders wat jullie van mij gewent zijn en was voor mij ook compleet iets nieuws en moest ook nog in een record tijd gemaakt worden. De laatste dag van maart kwam de vraag of ik hun promotie film kon namaken voor hun aandeelhouders vergadering in een congres centrum.
Kijk eerst het filmpje voordat je de rest van het project begrijpt.

https://www.youtube.com/watch?v=kAtVQo3zl04

De opdracht was om deze 9 displays te verkleinen naar twee 148x48 studds displays, omdat ze daar twee showkasten voor hadden en dat alles op 2 mei klaar moest zijn.
Het idee achter de promotiefilm en de display zijn dat alle modellen van hun bedrijf in hun bedrijfskleuren zijn en dat waarvoor ze werken in wit moesten gemaakt worden.
Ik vond een eer en een uitdaging om dit binnen een maand te doen en ze waren zeer blij met het resultaat.
Er zijn ongeveer 25000 stenen in het project verwerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier staan de displays opgesteld op de locatie van het congres centrum tijdens de opbouw dag op 1 mei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

1003

Wo Nov 25, 2015 21:17

Assen

door sanderkoenen » Do Mei 11, 2017 20:02

Interessant filmpje en een bijzonder project. :duim:
Deze bouwwerken zijn inderdaad heel anders dan we van jou gewend zijn.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
1961

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Do Mei 11, 2017 21:30

Naast het merkwaardige minecraft-gevoel dat ik er bij krijg vind ik de bouwwerken erg gaaf. Zeker iets heel anders ....
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2124

door Edwin Korstanje » Do Mei 11, 2017 22:01

legopapa schreef:Naast het merkwaardige minecraft-gevoel dat ik er bij krijg vind ik de bouwwerken erg gaaf. Zeker iets heel anders ....

Het minecraft gevoel kreeg ik zelf ook toen ik het filmpje te zien kreeg van de directie en hun team op een zeer groot scherm en dat ze in de vergaderruimte ook diversen 3 meter grote posters van het project hadden liggen en dacht gelijk hoe in Gods naam moet ik negen displays afkrijgen in één maand. gelukkig konden we snel een tussen oplossing vinden, omdat ze al twee show kasten over hadden waarin de displays konden staan. Het moeilijkste was nog omdat in het filmpje alle modellen in de displays al een andere schaal hebben het toch nog één geheel te laten vormen en ook nog diepte te geven in een ondiepe kast.
Gelukkig had ik alles net op tijd af en binnen budget, maar was niet gezond en zeer stressvol om te doen, gelukkig ben ik afgelopen week heerlijk de tank weer wezen opladen op een welverdiende vakantie.
Gebruikers-avatar
User

fonz

Rang

premium

premium
838

Zo Jan 13, 2008 8:03

Brick-Enschot

door fonz » Vr Mei 12, 2017 7:09

Mooi gedaan weer :duim: je hebt het er maar druk mee....
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2124

door Edwin Korstanje » Ma Mei 15, 2017 20:58

fonz schreef:Mooi gedaan weer :duim: je hebt het er maar druk mee....

Dank je fonz en mag zeker niet klagen en de volgende 7 projecten staan al weer in de planning, waarvan drie grote custom sets tussen de 650 en 1800 parts elk en ook 4 eenmalige grote modellen. :feest:
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2124

door Edwin Korstanje » Di Mei 16, 2017 22:10

Afgelopen weekend lagen er een aantal kopieën van het International sleepvaart magazine LEKKO in de bus met een leuk en net opgeschreven interview dat ik met ze had vorige maand. omdat ik gelukkig al vaker in bladen heb gestaan, krijg ik er wel steeds meer ervaring in, maar het blijft altijd een raadsel op de werkelijke uitkomst. Er zijn altijd wel kleine puntjes die ze anders opschrijven dan je heb gezegd, maar valt deze keer gelukkig wel mee.
Het is altijd goed om gratis publiciteit te krijgen en zeker met een internationale lezers van dit blad in mijn klantenkring.
Blijf me steeds verbazen wat mijn Lego hobby en nu ook echt werk me heeft gebracht en als je me zes jaar geleden had gezegd dat ik mijn centjes kon verdienen met bouwen van Lego modellen had ik mezelf hard uitgelachen. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of voor groter op: https://www.flickr.com/photos/vfracingt ... 0847111183
no avatar
User

KlaasK

184

Za Feb 14, 2015 11:38

Bodegraven

door KlaasK » Do Mei 18, 2017 17:38

Leuk! Kun je weer trots op zijn.
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2124

door Edwin Korstanje » Do Mei 18, 2017 22:21

KlaasK schreef:Leuk! Kun je weer trots op zijn.

Dank je KlaasK en ben inderdaad trots op wat ik in een hele korte tijd bereikt heb wat 5 jaar geleden begon als hobby en nu bijna vol professioneel ben met het maken van modellen en sets voor de maritieme wereld en mijn klanten komen echt overal vandaan, van Chili, Mexico, Brazilië, Canada, Monaco, UK, Duitsland, België en natuurlijk veel uit ons eigen landje.
Wat blijft dat ik zoveel meer eer van mijn werk krijg met het maken van Lego modellen dan met mijn andere bedrijf en werk met het leveren en vervangen van autoruiten.
Gebruikers-avatar
User

Ludo Visser

273

Za Okt 01, 2005 17:21

Den Haag

door Ludo Visser » Wo Jun 07, 2017 21:02

Leuk artikel! :) Best gedetailleerd ook.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2124

door Edwin Korstanje » Do Jun 08, 2017 20:23

Ludo Visser schreef:Leuk artikel! :) Best gedetailleerd ook.

Dank je Ludo Visser :duim: en omdat er drie pagina's gevuld mochten worden, kon het ook iets meer diepte krijgen met het interview en wat geschiedenis over het product Lego en dat het niet alleen maar kinder speelgoed is .
Vorige