Interessante bouwtechniek ontwikkeld of gespot? Deel hem hier!

Handjes in rigid hose krijgen

Gebruikers-avatar
User

superkees

Rang

premium

premium
519

Wo Mei 25, 2011 13:42

Zierikzee

Handjes in rigid hose krijgen

door superkees » Do Dec 04, 2014 15:03

Ik wil zo een pantagraph maken:

Afbeelding

Nu heb ik rigid hoses besteld en handjes, maar ik krijg die handjes er niet in. Iemand een suggestie?
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2766

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

Re: Handjes in rigid hose krijgen

door thomassio » Do Dec 04, 2014 15:59

Hard drukken.
Het duurt even en het is niet prettig voor je vingers.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5342

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Do Dec 04, 2014 16:09

Kun je die rigid hose niet even wat verwarmen in warm/heet water. Misschien dat het plastic dan wat soepeler wordt (en niet permanent vervormd :look: )
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5236

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Do Dec 04, 2014 16:26

Stukje rigid hose nemen, daar handje op vastzetten met het hand gedeelte, dan het stukje rigid hose wat je er op wilt hebben lekker hard er op duwen, werkt voor mij nog altijd het beste en snelste.
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
Gebruikers-avatar
User

superkees

Rang

premium

premium
519

Wo Mei 25, 2011 13:42

Zierikzee

door superkees » Do Dec 04, 2014 16:36

Gelukt middels de methode van BrickJohannes. Bedankt allen.
no avatar
User

JDL1967

44

Do Apr 28, 2016 13:13

Echt

door JDL1967 » Do Apr 28, 2016 18:16

Boor een gaatje ter grootte van de diameter van het staafje in een oude gewone schroevendraaier. Nu heb je een handig stukje gereedschap. Handig voor de handjes te plaatsen. Als je pleister over de schroevendraaier plakt van de steel over de kop naar de andere kant, en dan de zijkanten wegsnijd, dan kun je de schroevendraaier ook gebruiken om stenen op moeilijk bereikbare plaatsen aan te drukken.

succes :duim:
Lego technic, modelbouw, moc en mod
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5627

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Do Apr 28, 2016 19:48

:what:

Sorry, maar dit is niet heel verhelderend.
Gebruikers-avatar
User

iook

Rang

premium

premium
703

Vr Jan 09, 2009 18:06

uithuizen (gn)

door iook » Za Apr 30, 2016 8:07

Volgens mij bedoelt hij dit: boor een gat met een diameter van de hose in het handvat van een schroevendraaier. Je plaatst de hose hier dan in en dan kun je het handje er in drukken. Je kunt dit alleen maar doen bij korte stukjes en je moet ook weer niet te diep boren want als je dan een kortere hose hebt verdwijnt hij in het handvat. Het tweede deel wordt volgens mij als volgt bedoelt: plak over een platte, dus geen kruiskop, een pleister en snij dan langs het metaal het overtollige pleister materiaal weg. Je hebt dan een aandruk stokje voor op de moeilijk bereikbare plekken zonder dat je het lego bekrast.

Correct me if I'm wrong, JDL1967
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
2903

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Za Apr 30, 2016 12:57

Bovendien is dit topic twee jaar oud... Ik denk dat er al wel een oplossing gevonden is... :notimpressed:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
no avatar
User

JDL1967

44

Echt

door JDL1967 » Za Apr 30, 2016 16:34

Ja misschien niet echt duidelijk. Wat ik bedoel is dit,

In de kop van de schroevendraaier ( platte kop) boor je een gaatje welke de diameter heeft van de steel van het handje. Het handje welke je op de rigged hose wilt plaatsen, doe je met het steeltje in het geboorde gaatje. Je legt de rigged hose op de tafel en klikt deze nu op de hose. Schroevendraaier er af en klaar. En om beschadiging te voorkomen gaf ik aan om er een pleister overheen te plakken. Zo kun je je moeilijk vast te klikken stenen of elementen vast maken. En ondanks de ouderdom van dit topic, vond ik het wel zo netjes om mijn eerdere plaatsing duidelijker uit te leggen. En wie weet zoals gezegd is er al een oplossing. Misschien een idee voor een nieuw topic. Zelf gereedschap/hulpstukken maken bij het bouwen/maken van moc's mod's?
no avatar
User

JDL1967

44

Echt

door JDL1967 » Za Apr 30, 2016 16:36

JDL1967 schreef:Ja misschien niet echt duidelijk. Wat ik bedoel is dit,

In de kop van de schroevendraaier ( platte kop) boor je een gaatje welke de diameter heeft van de steel van het handje. Het handje welke je op de rigged hose wilt plaatsen, doe je met het steeltje in het geboorde gaatje. Je legt de rigged hose op de tafel en klikt deze nu op de hose. Schroevendraaier er af en klaar. En om beschadiging te voorkomen gaf ik aan om er een pleister overheen te plakken. Zo kun je je moeilijk vast te klikken stenen of elementen vast maken. En ondanks de ouderdom van dit topic, vond ik het wel zo netjes om mijn eerdere plaatsing duidelijker uit te leggen. En wie weet zoals gezegd is er al een oplossing. Misschien een idee voor een nieuw topic. Zelf gereedschap/hulpstukken maken bij het bouwen/maken van moc's mod's?

Misschien kan Large even aangeven in welk forum z'on topic het beste tot zijn recht zou kunnen komen? Ik ben eigenlijk best benieuwd wat voor verschillende creative oplossingen andere leden van Lowlug hebben. :duim: :duim: