Interessante bouwtechniek ontwikkeld of gespot? Deel hem hier!

Powered Up vragen

Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8433

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

Powered Up vragen

door eti » Ma Nov 19, 2018 23:05

Ik heb zojuist de 76112 Batmobile gekocht. Zodat ik een Powered Up hub heb, en zodat ik een bestuurbare auto heb. Het malle geval zelf (dat ook Batman-fans niet echt lijken te begrijpen) doet me niet zoveel, ik maak er wel een leuke draak van of zoiets. Maar ik loop tegen een aantal gekke dingen aan.

Ik heb geen apparaat met Bluetooth 4.1 ter beschikking, dus heb ik via Bricklink de nieuwe trein-afstandsbediening gekocht (en meteen ook maar een treinmotortje, nou we toch bezig zijn). En nu wordt het gek.

- De afstandsbediening heeft geen reverse-knopje. Mijn batmobile kan alleen maar vooruit rijden door links naar voren en rechts naar achter in te drukken. Dat is een doffe ellende. Dat moet toch anders kunnen?

- Er zijn geen verschillende snelheden. Ik naam aan dat de afstandsbediening pakweg 7 snelheden zou kennen, hij is tenslotte van een trein. Maar nee, hij kan maar op één snelheid. Gaan de treinen nu altijd uit de bocht vliegen? Hoe vertraag ik hem?

- Je kan hem niet laten lopen. Het is geen echte trein-afstandsbediening die je aan kunt laten staan. Je moet hem ingedrukt houden. Wat valt daaraan te doen?

Ik begrijp dat Lego natuurlijk eigenlijk wil dat je een app gebruikt. Maar ik heb een aantal redenen om dat niet te willen. Ten eerste: We hebben in huis een hele serie mobieltjes, en op geen van alle zit Bluetooth 4.1.

- Ten tweede: Hier lees ik op internet veel klachten over. Een afstandsbestuurbare auto bedien je met fysieke knoppen, niet met een touchscreen. Je moet namelijk naar de auto kijken, niet naar je vingers.

- Ten derde: Ik wil hem naar evenementen kunnen meenemen. Ik druk bezoekertjes wel een afstandsbediening in handen, maar niet mijn smartphone.

Heb ik eigenlijk gewoon een kat in de zak gekocht, of zijn er manieren om deze problemen op te lossen?
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8433

Soesterberg

Re: Powered Up vragen

door eti » Ma Nov 19, 2018 23:49

Ik heb overigens wel een apparaat met Bluetooth 4.1 in huis : de laptop van mijn dochter. Maar daar zit Windows op. Ik neem aan dat ik daar dus ook niets aan heb, omdat die app niet op Windows draait?
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8433

Soesterberg

door eti » Di Nov 20, 2018 0:03

Ik heb bij afols of FB al een aantal antwoorden gekregen.

- Reverse is mogelijk. De knoppen op de afstandsbediening zijn draaibaar!
- Als je hem aan de trein koppelt ipv aan de batmanmotortjes, dan blijft hij wel rijden . Ik weet alleen nog niet of de snelheid regelbaar is, want ik heb de treinmotor nog niet binnen.

De informatie vanuit lego is overigens zeer summier. De handleiding van de set geeft niet aan welke app je nodig hebt , dus ik had eerst de verkeerde RC Batmobile App (niet-Lego). Als je de goede vindt, zegt Google Play 'compatible with all your devices' terwijl dit niet zo is. De informatie binnen de app is alleen in onbegrijpelijke pictogrammetjes.
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1178

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Di Nov 20, 2018 0:20

Mooi dat jij zo’n afstandsbediening hebt gekocht. Zelf heb ik wel een hub en wat Boost motors, maar geen afstandsbediening en was wel benieuwd naar de samenwerking van die dingen. Dus veel van jouw vragen waren bij mij nog in theoretische fase. Ik hoor graag van je verdere ervaringen.

eti schreef:- Er zijn geen verschillende snelheden. Ik naam aan dat de afstandsbediening pakweg 7 snelheden zou kennen, hij is tenslotte van een trein. Maar nee, hij kan maar op één snelheid. Gaan de treinen nu altijd uit de bocht vliegen? Hoe vertraag ik hem?

Volgens mij reageert de hub anders al naar gelang welke motor je er op aan sluit. En dan werken de knoppen op de afstandsbediening ook anders.
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr