Tja een beginzin heb ik niet echt, dus hier mijn creaties (voor meer afbeeldingen altijd mijn flickr account):
om te beginnen mijn entree voor de Lego Technic Challenges van april 2011: Het idee voor z'n mini car kreeg ik na het zien van dit soort kunstwerkjes: klik
_________________ Don't stop 'til you get enough.
Laatst bijgewerkt door dirk klijn op do apr 14, 2011 7:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Verder ben ik ook nog bezig met een Liebherr LTM 1150
deze moet uiteindelijk, bijna, geheel afstands bestuurbaar zijn. het jammere is dat ik onder al de kanalen al heb gebruikt en dus de stabilisatoren met de hand naar beneden moet laten gaan.
legolijntje
Berichttitel: Re: Dirk's Mocs
Geplaatst: do apr 14, 2011 16:25
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 9:55 Berichten: 900 Woonplaats: Houten
Thema: Technic
dirk klijn schreef:
Verder ben ik ook nog bezig met een Liebherr LTM 1150
deze moet uiteindelijk, bijna, geheel afstands bestuurbaar zijn. het jammere is dat ik onder al de kanalen al heb gebruikt en dus de stabilisatoren met de hand naar beneden moet laten gaan.
Kun je niet net zoals in de 8043 een "schakelaar" maken. Die Liebherr ziet er namelijk goed uit en het zou jammer als 1 functie niet gemotoriseerd is. Het is het proberen waard
Weet ik, het probleem is dat mijn budget beperkt is... (Ik weet het ze zijn niet zo duur maar dan doe ik er wel meteen een stuk of 10 en wat andere onderdelen, anders doe ik het er niet voor)
Maar ik denk dat ik er een schakelbak in moet kunnen krijgen, echter voor het mooie zit de v8 dan in de weg, maar ik zal er nog eens een keertje een paar uur voor gaan zitten.
Ziet er erg goed en stevig uit, 1 vraagje, hoe drijf ik die aan?
Maar het komt goed denk ik, ik heb nu de turntable gebruikt die Eric me heeft aangeraden
Erik Leppen schreef:
Zoiets kun je rond je draaiplateau heen bouwen. Bouw het in in tegeltjes en klaar. Merk wel op dat de diameter van de grijze wieltjes overeenkomt met 7,5 plaatjes hoogte, wat heel onpraktisch is. Mensen hebben vergelijbkare dingen gemaakt met ronde 2 x 2 stenen, wat overeen komt met 5 plaatjes hoogte.
Geregistreerd: za jan 24, 2009 19:54 Berichten: 1181 Woonplaats: Opmeer
Zo doe ik het ook al jaren. Op een wit A4 sticker vel als ik witte letters/vormen nodig heb en op een transparant vel als het een lichte achtergrond is met donkere letters/vormen.
Werkt tot nu toe naar volle tevredenheid.
_________________ "Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how." -Baz Luhrman-
Je moet ook goed opletten wat voor stikker je koopt, en wat voor printer jij van plan bent te gebruiken, als je je eigen stikkers wil maken . Glanzend papier kan niet in een inktjet maar wel in een laserprinter, grof/dof papier kan weer in beide.
@konajra, waar haal jij je stikkervellen eigenlijk vandaan? De mijne plakken een beetje te goed op lego .
@ mark1991t, Uit mijn hoofd was hij 1.25m @ legolijntje, Uiteraard, moet alleen nog even tijd vinden @ Jim, Het gaat erg langzaam maar ze krijgen hem omhoog.
Stuff
Geplaatst: ma mei 23, 2011 0:50
Geregistreerd: di jan 05, 2010 23:46 Berichten: 276 Woonplaats: Hoofddorp
Thema: technic
Ziet er goed uit!
Werken alle functies goed? Ik ben ook al een tijdje bezig met een mobiele kraan maar ik heb nog wel problemen om alles goed te laten werken...
Ik kijk uit naar het filmpje!!
_________________ Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks........
mcdenbesten
Geplaatst: ma mei 23, 2011 6:37
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 0:02 Berichten: 904 Woonplaats: Sliedrecht
Thema: Castle/Pirates
Ziet erg goed uit! Vooral de grote ervan is indrukwekkend!
_________________ Er is een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen. - Ecclesiastes MOCs
konajra
Geplaatst: ma mei 23, 2011 7:59
Geregistreerd: za jan 24, 2009 19:54 Berichten: 1181 Woonplaats: Opmeer
Hij ziet er goed uit, Dirk. Ben benieuwd naar het filmpje.
Enige wat ik jammer vind is dat ondanks dat de mast voor de helft is uirgeschoven je toch een ziet dat hij "knakt" daar waar het tweede en derde deel er uit komen. Zal wel te maken hebben met de studless beams. (EDIT : ik zie nu dat hij met gewone studded bricks is gemaakt.) Voor de rest wil ik erg graag alle functies eens werkend zien.
Ik haal mijn stickervellen (per stuk) bij de locale copyshop. volgens mij zijn de vellen van duitse makelij. Die grote pakken stickervellen a 25 stuks plakken inderdaad soms te goed.
_________________ "Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how." -Baz Luhrman-
Enorm, gigantisch, erg groot zijn wat woorden die in me op komen als ik dit zie
jovel
Geplaatst: ma mei 23, 2011 10:41
Geregistreerd: za jan 28, 2006 13:53 Berichten: 1492 Woonplaats: Leunen
Thema: Doe een gok ^
Dat is een imposant gevaarte! Maar ondanks zijn grote, vind ik dat je hem nog steeds netjes hebt afgewerkt.
Je hebt er flink wat motortjes ingepropt dus ik ga er maar vanuit dat alles is aangedreven. Ik ben benieuwd naar het filmpje in ieder geval.
_________________ Mijn camera vergroot 10x, maar de elfde keer deedt-ie het ook.
Barman
Geplaatst: ma mei 23, 2011 12:31
Geregistreerd: di maart 22, 2005 23:30 Berichten: 4655 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Ook hier wacht ik geduldig op een filmpje. Erg imposante MOC, die goed is afgewerkt voor een Technic model. Erg gaaf om te zien en knap dat je alles hebt kunnen aandrijven. Ondanks dat het een groot model is is de ruimte om de electronica in weg te werken erg beperkt. Goed werk
_________________ Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil! Flickr en Youtube
LegoRK
Geplaatst: ma mei 23, 2011 20:48
Geregistreerd: do nov 30, 2006 17:18 Berichten: 2463 Woonplaats: Hardenberg - the place to be ;)
Dat ziet er mooi uit. Ik ben benieuwd hoeveel kilo hij kan tillen. Daar ben ik altijd benieuwd naar bij modellen die op een echt 'werktuig' lijken of ze ook het zelfde kunnen als 'hun grote broer'.
Veel tillen kan hij helemaal uitgeschoven niet . De draaikarns is daar net een tikkeltje te zwak voor, Dan buigt hij helemaal door. Dat vind ik zelf eigenlijk het minst geslaagde deel van dit model.
EDIT. heb het even uitgerekend. Zijn max is 150 ton in het echt. Mijn model is ongeveer op een schaal 1:18 dus dat wordt ongeveer 8 ton (8000kg) dat mijn kraan zou moeten kunnen tillen .
WvdP
Geplaatst: di mei 24, 2011 8:30
Site Admin
Geregistreerd: wo dec 26, 2007 22:58 Berichten: 7596 Woonplaats: nabij Leiden
Thema: Creator+Modular
Dat klopt niet, want je model is 18^3 keer zo klein als het origineel (nl. lengte x breedte x hoogte). Als er inderdaad een lineair verband zou zijn tussen grootte en max. draagkracht, zou je op ca. 25,7 kilo uitkomen. Dat verband is alleen niet lineair, maar ik weet even niet meer hoe het nou wel precies zit...
_________________ If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through. (Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Het spijt me voor de slechte kwaliteit en kleine afmeting van het filmpje . Ik weet zelf eigenlijk niet of dat nou aan de computer of aan de camera ligt, al verdenk ik de camera ten zeerste.
mark1991t
Geplaatst: do mei 26, 2011 21:58
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 15:15 Berichten: 1342 Woonplaats: Ommen (Overijssel)
Thema: City/Modular
Dat ziet er echt ontzettend gaaf uit Leuk ook met die verschillende functies en mooi om hem nu eens werkend te zien..
De kwaliteit van het filmpje vind ik wel meevallen hoor
Bedankt, vanmiddag wil ik een promo filmpje maken voor flickr en die dan ook online zetten.
Barman
Geplaatst: vr mei 27, 2011 15:48
Geregistreerd: di maart 22, 2005 23:30 Berichten: 4655 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Ziet er goed uit. Jammer dat alles zo traag gaat, maar dat gaat nu eenmaal niet anders. Filmpje zelf is ook goed in elkaar gezet. Leuke camerahoeken zeker op het begin.
Voor volgende filmpje, moet je je camera settings even nagaan. Waarschijnlijk staat deze op lage kwaliteit. Dit kan ook komen als je het filmpje opslaat na bewerking. Een video-editor kan ook het materiaal comprimeren. Succes met je volgende filmpje. Even nog een tip. Mocht je met de editor kunnen versnellen, zou ik dat zeker doen en zet even in een hoek van het scherm dat het beeld een "x" keer versneld is 2X is al een stuk beter.
_________________ Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil! Flickr en Youtube
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], tijn en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum