Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

MOC's 2LegoOrNot2Lego

Gebruikers-avatar
User

2LegoOrNot2Lego

991

Do Jul 02, 2009 18:54

Mussel

MOC's 2LegoOrNot2Lego

door 2LegoOrNot2Lego » Wo Dec 23, 2009 6:54

Ik heb wat zitten dubben over nu wel of geen eigen topic te starten, temeer omdat ik niet heel actief ben op dit forum. Toch heb ik besloten een eigen topic te starten, modellen presenteren onder een ander topic heeft het toch in zich dat de ze ondersneeuwen.

Voor de genen die zich afvragen waarom ik dan niet zo actief ben op het forum: ...ik bouw liever... :D

Misschien overbodig maar toch...een aantal van mijn creaties tot nu toe even op een rij:

Afbeelding

Zoals bij een aantal ondertussen bekend vind ik techniek in een model minstens zo belangrijk als de looks. Na mijn beide US trucks met bijbehorende trailers wilde ik de lat voor mij zelf hoger leggen. Ik bouwde een truck chassis met 4 assen waarvan 3 stuurbaar, uiteraard weer in combinatie met mijn veersysteem. Hiervan staan foto's op BS en een filmpje op YouTube. Na dit project ben ik begonnen met het uitdokteren van een systeem om een as met mijn veersysteem optrekbaar te maken.

Beide missies waren geslaagd en ik wilde de gevonden oplossingen samenvoegen in één model. Voorlopig alleen als chassis met PF, moet uiteindelijk een compleet model worden.
Voor liefhebbers: op MOCpages geef ik uitgebreide tekst en uitleg bij het model (in het Engels). Verder staan er nog foto's op BS.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

To LEGO or not to LEGO... that is the question...

Ben je nieuwsgierig naar wat ik zoal bouw kijk dan:
...op mijn LowLug topic MOC's 2LegoOrNot2Lego...
...of in mijn Brickshelf folder...
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3465

Zo Jul 13, 2008 17:59

Breda

Re: MOC's 2LegoOrNot2Lego

door JunkstyleGio » Wo Dec 23, 2009 6:59

Je zou met zoveel technic in een model er bijna een "open"carroserie om heen bouwen!

Geweldig!
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14431

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Wo Dec 23, 2009 7:26

Erg mooi opgebouwd, veel functies, en het werkt allemaal "einwandfrei" zoals de Duitsers zeggen. Ik zou alleen even kijken naar de bevestiging van de pompje, dat zit wel erg losjes op die ene pin. :look:
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3795

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Wo Dec 23, 2009 7:42

Ik zou lekker blijven posten hier. Mooi zeg. Zo zie je nog eens wat er allemaal mogelijk is qua techniek.
Trailer ziet er ook gelikt uit, waarschijnlijk iets te groot voor mijn cityschaal, maar ach :wink:
Gebruikers-avatar
User

Bricksonwheels

1694

Zo Jan 06, 2008 9:19

Twente

door Bricksonwheels » Wo Dec 23, 2009 9:56

Erg mooi Ingmar!
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Zo Dec 30, 2007 18:25

Culemborg

door legOscar » Wo Dec 23, 2009 10:08

Vind het knap dat je zoveel techniek erin krijgt, en het werkt ook allemaal perfect! :duim:
Wat ga je van deze truck maken, een kipper?
Of wordt de boel dan te zwaar voor de kleine pompjes?
I Love it when a MOC comes together.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

harmjan

1115

Ma Mrt 26, 2007 10:14

Kollum, Friesland

door harmjan » Wo Dec 23, 2009 11:10

legOscar schreef:Vind het knap dat je zoveel techniek erin krijgt, en het werkt ook allemaal perfect!

Inderdaad, daar verbaasde ik mij ook over. Het frame is zelf 6 breed en de tussenruimte is dan 4 breed. Als je ziet hoeveel techniek en motoren er in zitten verbaas ik mij erover dat alles dan nog past! :D

Puik werk. Wat mij betreft mag je vaker op het forum posten want er valt nog veel van je te leren. :wink:
Playing with LEGO every day, keeps the docter away.

brickshelf
Gebruikers-avatar
User

marakoeschtra

1528

Di Mrt 01, 2005 17:51

Wieringerwerf

door marakoeschtra » Wo Dec 23, 2009 16:41

2LegoOrNot2Lego schreef:Ik heb wat zitten dubben over nu wel of geen eigen topic te starten, temeer omdat ik niet heel actief ben op dit forum.

Nergens voor nodig lijkt me. :wink: Je MOCs zijn zowel technisch als esthetisch van een zeer hoog niveau, en zeker een eigen topic waard! :duim:
Gebruikers-avatar
User

TJoling

Rang

premium

premium
3004

Zo Aug 06, 2006 13:37

winterswijk

door TJoling » Wo Dec 23, 2009 21:57

top! echt knap!

wat ik me nou afvraag, stel je trekt de 2e as op terwijl de wielen recht staan(vooruit dus) en je laat het dan weer zakken op het moment dat de 1e as op de volledige uitslag links(of rechts) staat, past dat dan, en zo ja, kun je er dan ook nog fatsoenlijk mee rijden, of staat dan 1 van de assen dan in de volledige uitslag? voor de rest echt een pracht werkje :duim:
nu nog een mooie TGX cabine erop en een leuke dieplader erachter, dan dwing je echt respect af!

Spoiler:
The highway to succes is always under construction
Gebruikers-avatar
User

mennolego

884

Zo Sep 17, 2006 7:48

berkel en rodenrijs

door mennolego » Do Dec 24, 2009 8:29

is een adembenemend model en een erg boeiend filmpje. mooi bedacht en strak uitgewerkt.
ik vind met name het ontkoppelen van de aandrijving en besturing erg geniaal gevonden, en de vering van de achterassen ook als de twee assen opgetrokken zijn blijft de vering werken. en dat alles in een zeer beperkte ruimte weggewerkt.
TOP :duim:
het begon met de hunebed bouwers.....stapelen van stenen. dat doen we nu nog steeds.
Gebruikers-avatar
User

2LegoOrNot2Lego

991

Mussel

door 2LegoOrNot2Lego » Do Dec 24, 2009 11:22

Bedankt voor de complimenten, leuk te zien dat jullie ook zo enthausiast zijn...en ook bedankt voor de aanmoedigingen te blijven posten...zal ik dan ook zeker doen... :P

@JunkstyleGio: Leuk dat je dat opmerkt, dat is ook mede de reden geweest nu al foto's en een filmpje te maken, nu alles nog zo goed zichtbaar is.

@Rusty: Dat klopt van die bevestiging, was eigenlijk een tijdelijke oplossing en ben het vervolgens vergeten te verbeteren...ik neem het zeker mee...

Het is zeker goed puzzelen geweest om alle techniek in de beperkte ruimte te krijgen. De aandrijving opzicht past, cylinder voor het optrekken past ook, maar zo komt er steeds meer bij...dat was ook echt een uitdaging en daarom nog leuker dat het gelukt is.
Dat het me gelukt is komt voornamelijk doordat het een ontwikkeling is geweest, ben daarom ook heel lang aan het bouwen geweest...maar ja dat is juist leuk... :omg:

Over de opbouw kan ik nog niet zoveel zeggen eigenlijk...heb wel veel ideeën, maar nog niet echt een keuze gemaakt. Reken er ook maar niet op dat dit volgende week gepost wordt... :P

Gebruikers-avatar
User

2LegoOrNot2Lego

991

Mussel

door 2LegoOrNot2Lego » Do Dec 24, 2009 11:32

jojotje schreef:wat ik me nou afvraag, stel je trekt de 2e as op terwijl de wielen recht staan(vooruit dus) en je laat het dan weer zakken op het moment dat de 1e as op de volledige uitslag links(of rechts) staat, past dat dan, en zo ja, kun je er dan ook nog fatsoenlijk mee rijden, of staat dan 1 van de assen dan in de volledige uitslag?

Goeie vraag, in deze situatie zal de 2de as pas weer mee gaan sturen als de eerste as over het neutraal punt heen gaat. Die worm gear ontkoppeld de sturing en gaat terug door een Rubber Belt. Technic Axles kunnen alleen aan elkaar gekoppeld worden, in dit geval door de worm gear, als ze in lijn met elkaar staan (de kruisvorm moet overeenkomen). Zodra de vooras neutraal komt "schiet" de worm gear weer op z'n plek en zal de 2de as weer mee gaan sturen.
Een leuke bijkomstigheid hiervan is dat het dus nooit fout kan gaan, maar deze oplossing is dus eigenlijk per ongeluk ontstaan...een logisch gevolg die goed uitpakt... :D
Overigens kies ik er als "bestuurder" voor de as op te trekken en weer te laten zakken in neutraalstand. :wink:

Gebruikers-avatar
User

TJoling

Rang

premium

premium
3004

Zo Aug 06, 2006 13:37

winterswijk

door TJoling » Do Dec 24, 2009 13:55

link

eigenlijk zou je een sisu cabine erop moeten zetten bedacht ik me net. dit zijn volgens mij namelijk de enige vrachtwagens waarvan een aangedreven as gelift kan worden :duim:
The highway to succes is always under construction
Gebruikers-avatar
User

legotrucks

4352

Zo Okt 19, 2003 21:18

Verweggisstan

door legotrucks » Do Dec 24, 2009 23:05

Die vierasser vind ik interessant om te zien en dan zeker de manier waarop de liftassen worden uitgeschakeld. De aangedreven liftas heeft het idee van een Robson Drive maar dan anders. Ik vermoed een systeem dat ze ook bij Sisu gebruiken bij meerassige chassis. Maar aangezien Sisu in Nederland niet te koop is heb ik zo'n model nog nooit gezien. Ook het blokkeren van de stuurinrichting van de voorloopas is goed bedacht. Ook stuurt hij zo te zien erg direct zonder speling. Maar hoe zit het nu met de belasting van het chassis?

Ik ga er van uit dat je ook op de NHMW-beurs weer present bent :)
Mijn website: www.dennisbosman.nl
Volg mij ook op Facebook!
Gebruikers-avatar
User

2LegoOrNot2Lego

991

Mussel

door 2LegoOrNot2Lego » Di Dec 29, 2009 13:29

Wat mede de inspiratie was voor deze asconfiguratie is een DAF X95 met afzetsysteem hier in het dorp waar ik woon. Deze truck heeft dezelfde assen en liftassen als ik in mijn model heb. Door de robuuste uitstraling van deze truck ging ik er vanuit dat beide assen aangedreven zouden zijn...dit heb ik alleen verder dus niet gecheckt eigenlijk... :look:

Is het gek dat ik het vreemd vind dat er geen andere tucks liftbare aangedreven assen hebben? Wat ik van een Amerikaan, waar ik mee email, heb begrepen is dat de aandrijving op de eerste aangedreven as permanent is en dat de tweede bijgezet kan worden. Dan is het toch niet zo moeilijk deze ook nog eens liftend te maken?
Ben benieuwd naar wat jullie reacties zijn, want ik moet iets belangrijks over het hoofd zien waardoor alleen Sisu liftbare aangedreven assen heeft... :P

Nogmaals hartelijk dank voor de reacties... :)

@legotrucks: het is zeker de bedoeling daar bij aanwezig te zijn...

Gebruikers-avatar
User

Paashaas

Rang

premium

premium
646

Wo Apr 16, 2008 13:28

Roermond

door Paashaas » Wo Dec 30, 2009 20:16

Toch maar een eigen topicje geopend ? Goed bezig Ingmar !
Kunnen we je tenminste in de gaten houden :lol:
Dankzij het filmpje zijn we al een heel stuk wijzer hier !

Erg mooie moc's , keep up the good work :duim:
You can't make the scene....if you don't have the green....
Gebruikers-avatar
User

legotrucks

4352

Verweggisstan

door legotrucks » Wo Dec 30, 2009 21:34

2LegoOrNot2Lego schreef:Is het gek dat ik het vreemd vind dat er geen andere tucks liftbare aangedreven assen hebben?

Die zijn er wel, maar dat zijn allemaal ombouwen tot Robson Drives door Terberg Techniek. De reden dat Sisu dit in het standaard programma heeft zitten is dat de grootste afzetmarkt het thuisland zelf is en daar ook veelal op onverharde wegen wordt gereden. Doordat het er ook vaker sneeuwt heb je meer tractie nodig. Door je achterste as op te trekken heb je meer druk op je aangedreven as. Leeg rijden ze natuurlijk altijd zo. Maar door je sleepas ook aangedreven te maken heb je beladen altijd twee aangedreven assen en dus meer tractie. Scania en Volvo kennen dit systeem niet terwijl ze toch hofleverancier zijn in Zweden en Noorwegen.

Als je in Nederland goed let op oudere containerwagens (met afzetbakken) zie je er vaak een Robson Drive tussen zitten.
Gebruikers-avatar
User

glasbak

319

Zo Nov 04, 2007 20:44

Amstelveen

door glasbak » Do Dec 31, 2009 18:14

Ingmar geweldige film en natuurlijk ook het model, had al in Zaandam gezien dat jij lekker bezig bent.
Dit is precies wat voor mij aantrekkelijk is, veel techniek en niet zozeer de looks.
Ik hoop dat we meer te zien krijgen.

Als compromis voor de Robson drive is er nu de stuurbare aangedreven as met dubbel lucht.
met het grootste gemak breng je je Lego bij glasbak!
Gebruikers-avatar
User

2LegoOrNot2Lego

991

Mussel

door 2LegoOrNot2Lego » Vr Jan 01, 2010 7:41

Nogmaals een hartelijk dank voor de complimenten...geweldig...

@legotrucks: grappig, ik ben (nog) niet zo heel erg thuis in de vrachtwagen techniek, maar zo leer ik snel weer wat bij dus... :D
...ik vroeg me altijd al af waar dat "kleine wiel" tussen de twee achterassen voor diende, nou dat blijkt dus de Robson drive te zijn...bedant voor je interactie...!!!

legotrucks schreef:Maar hoe zit het nu met de belasting van het chassis?

Ik heb dit nog niet echt onderzocht, maar wat blijkt is dat de meeste belasting toch op de vooras komt, cabine, meeste van de techiek en de batterij box. Ook heb ik nog wat speling doordat ik de gebruikte elastiekjes op as 3 nog kan verzwaren waardoor ik meer lift krijg...

glasbak schreef:Als compromis voor de Robson drive is er nu de stuurbare aangedreven as met dubbel lucht.

Begrijp ik het goed: ook een kleinere draaicirkel (nu dan zelfs permanent) net als bij een optrekbare as en minder (banden) slijtage op beide achterassen...? Zo'n as is waarschijnlijk niet optrekbaar...? Het voordeel van de Robson drive is wel dat de kosten lager liggen begrijp ik uit het verhaal van Terberg...

Het ziet er overigens naar uit dat ik m'n eigen koers ga varen. Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn mijn Lego truck modellen niet zozeer één op één kopieën van de werkelijkheid. Wat ik nu gebouwd heb vind ik zo interessant dat het gewoon in een model komt. Mijn insteek is nu eenmaal: ik laat mij inspireren door de werkelijkheid en maak daar een "verhaal" van met Lego. Hierdoor worden mijn hersens echt aan het werk gezet en dat vind ik nu juist leuk, ik ben van het zoeken naar oplossingen, mezelf voor een uidaging zetten zeg maar...ieder z'n ding toch... :lol:

Gebruikers-avatar
User

legotrucks

4352

Verweggisstan

door legotrucks » Za Jan 02, 2010 11:18

2LegoOrNot2Lego schreef:maar...ieder z'n ding toch... :lol:

De uitspraak van 2009 inderdaad :wink:

Zo'n Robson Drive wordt achteraf ingebouwd. Wat Sisu doet is af fabriek.

Het is inderdaad mooi dat ieder z'n eigen insteek heeft. Maar zo word je ook wel weer geinspireerd. De laatste tijd heb ik toch weer leuke dingen gezien. In m'n huidige MOC in aanbouw heb ik ook een liftas maar die heb ik echt gebouwd zoals die ook op een echte Volvo zit. Niet stevig, maar wel realistisch. M'n model wordt er toch te zwaar voor en ik heb straks toch permanent een trailer op de schotel liggen. Dan hoef ik dat ook niet te demonstreren.

Voor mij zijn de looks erg belangrijk en ik ga er steeds verder mee. M.n. met 'SNOT' kun je veel bereiken en zo ben ik uren met een motorkap bezig geweest voor het uiterlijk en een LEGO-waardige oplossing. Maar techniek is ook boeiend; i.p.v. in het model zelf bouw ik in alle dingen er omheen de techniek; het wordt een bandlosser en dan bouw ik er allemaal opvoerbanden bij om de wagen te kunnen laden. Hij lost zich vervolgens zelf en dan is het cirkeltje rond. Zowel de looks als de techniek vind ik leuk om te bouwen maar het een gaat ten koste van het ander ...
Gebruikers-avatar
User

2LegoOrNot2Lego

991

Mussel

door 2LegoOrNot2Lego » Za Jan 02, 2010 16:38

legotrucks schreef:"De uitspraak van 2009 inderdaad :wink: "

Is dat zo ja... :fluiten: ...wist ik eigenlijk niet...
Misschien overbodig, maar even voor de duidelijkheid, ik bedoel er mee te zeggen dat ik denk dat het goed is ieders bouwwerk te respecteren. Hier en daar lees ik wel eens iets over een MOC van dees of genen waarvan ik denk...moet dat nu zo...snap ie... :wink:

Leuk te lezen over de liftas op je Volvo...niet stevig, maar wel realistisch. Ik zou er dus echt voor gaan dat het wel stevig is en dan maar minder realistisch...dus met wat jij schrijft: "Zowel de looks als de techniek vind ik leuk om te bouwen maar het een gaat ten koste van het ander ..." ben ik het meer dan 100% eens...

Ik ben erg benieuwd naar je huidige MOC...de motorkap (in 'SNOT', het bandlossysteem en de opvoerbanden... Begrijp ik het goed dat deze MOC o.a. gericht is op het demonsteren. Een soort lus van laden en lossen dat je aan kan zetten en het gaat maar door ?

In Zaandam moet je voor mij die liftas (mocht het model klaar zijn) wel degelijk een keer demonstreren hoor... :omg:

Zelf ben ik momenteel naast de opbouw voor bovenstaande 4 asser bezig met een dieplader. Hierin heb ik ook weer een aantal consessies moeten doen ten aanzien van de looks. Ik voer deze uit met een afneembare zwanenhals en dat allemaal weer op afstand bestuurd net als mijn andere modellen. Deze gaat zowiezo mee naar Zaandam, maar blijft misschien achter de schermen.

Gebruikers-avatar
User

legotrucks

4352

Verweggisstan

door legotrucks » Za Jan 02, 2010 18:05

2LegoOrNot2Lego schreef:In Zaandam moet je voor mij die liftas (mocht het model klaar zijn) wel degelijk een keer demonstreren hoor... :omg:

Ik zal m'n best doen :)

viewtopic.php?p=186056#p186056
Gebruikers-avatar
User

Jurgenkrooshoop

293

Ma Mrt 01, 2010 17:53

door Jurgenkrooshoop » Vr Apr 23, 2010 23:08

Al een tijdje geleden op youtube gevonden, en al je modellen zijn practig, echt kunst-stukken. En voornamelijk van het feit dat er veel functies in zitten en het allemaal doen is echt indrukwekkend en inspirerend. Ik ben een fan :omg: En zeer benieud naar je volgende creatie(s).
Zonder zelf kleiner te worden, kan men anderen groter doen worden (Chinese wijsheid)
Mijn LEGO-Website Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

2LegoOrNot2Lego

991

Mussel

door 2LegoOrNot2Lego » Wo Mei 05, 2010 5:55

Om met mijn CAT 318C model (ga ik nog laten zien) demonstraties te kunnen draaien wilde ik graag een log trailer maken. Uiteraard moest deze weer passen op mijn truck modellen. Op zich is dit model niet zo heel erg bijzonder, toch vind ik het leuk deze met jullie te delen.
.
Voor liefhebbers: op MOCpages geef ik uitgebreide tekst en uitleg bij het model (in het Engels).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikers-avatar
User

chris van den Berg

1603

Zo Sep 17, 2006 13:59

Elst(Utr)

door chris van den Berg » Wo Mei 05, 2010 7:31

Mooi trailertje.
Vooral met die lading "zware"boomstammen ziet
het er goed uit.
If it was meant to be Fast
it wouldn't be Brick shaped.
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Zo Dec 30, 2007 18:25

Culemborg

door legOscar » Wo Mei 05, 2010 7:58

Het is weer erg mooi werk! :duim:
I Love it when a MOC comes together.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

Bricksonwheels

1694

Twente

door Bricksonwheels » Wo Mei 05, 2010 9:23

Super Ingmar! Deze trailer staat super bij de trekker. Erg goed gelukt. Ik zit zelf ook al een tijdje te denken aan verlichting. Welke onderdelen gebruik je daarvoor?
Gebruikers-avatar
User

2LegoOrNot2Lego

991

Mussel

door 2LegoOrNot2Lego » Do Mei 06, 2010 10:15

Bedankt voor de reacties...het is niet iets heel bijzonders, maar past idd goed bij de trekker en ik kan er leuk mee demonstreren... :-)

Bricksonwheels schreef:Super Ingmar! Deze trailer staat super bij de trekker. Erg goed gelukt. Ik zit zelf ook al een tijdje te denken aan verlichting. Welke onderdelen gebruik je daarvoor?

Wat betreft de verlichting werk ik met de PF Light Units van Lego zelf. Zeker niet ideaal, maar op dit moment doe ik het ermee... In jou geval Dennis zou je er heel mooi de "running lights" mee kunnen maken. In "mijn" schaal werkt dat zeker niet... Zelf denk ik er wel eens over om van b.v. Tamiya zo'n licht set te kopen voor de truck modellen daarvan, maar dat zijn volgens mij behoorlijke investeringen...

Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Do Mei 06, 2010 12:01

Die trailer ziet er weer erg strak uit Ingmar, functioneel én mooi afgewerkt, zoals we van jou gewend zijn :duim:
Gebruikers-avatar
User

Barman

6684

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Do Mei 06, 2010 15:33

Leuke functie om te vertellen is dat de bumper zijn gekoppeld aan een LA. Bij een lege trailer is deze ingetrokken en bij een volle trailer (als er boomstammen uitsteken) kunnen de bumper met achterlichten worden uitgeschoven.

De vrachtwagen is niet echt in actie te zien, maar wordt wel geladen.
Hier de film van onze graafmachines. Aan het eind van het filmpje wordt de boomstam trailer geladen en gelost.

Ja sorry, ik doe aan zelfpromotie. levert weer 3 eurocentjes op :lol:
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

Jurgenkrooshoop

293

door Jurgenkrooshoop » Do Mei 06, 2010 15:53

Net als alle andere modellen van Ingmar is deze weer gewoonweg prachtig !!! En het feit dat ze er goed uitzien, maar ook nog veel slimme werkende functies hebben, maken ze echt bijzonder.
Hulde !!
Zonder zelf kleiner te worden, kan men anderen groter doen worden (Chinese wijsheid)
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2701

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Do Mei 06, 2010 19:25

ik vind al die bouwwerken ook erg mooi, maar wat is de naam van die mooie muziek?
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Barman

6684

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Do Mei 06, 2010 20:37

De Bolero uitgevoerd door Ravel
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

Jurgenkrooshoop

293

door Jurgenkrooshoop » Do Mei 06, 2010 20:53

En voor degenen die het nog niet wisten: zelf Jennifer Clark noemt Ingmar's bouwwerk "ïmpressive" in het interview dat Sariel haar onlangs heeft afgenomen. (overigens zeker de moeite waard om het interview eens helemaal te lezen).
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14431

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Do Mei 06, 2010 22:22

Barman schreef:De Bolero uitgevoerd door Ravel

Leeft die beste man nog? Of heeft hij dit stuk alleen gecomponeerd, maar spelen anderen het?
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

2LegoOrNot2Lego

991

Mussel

door 2LegoOrNot2Lego » Vr Mei 07, 2010 6:08

Leuk om jullie reacties te lezen, allemaal super bedankt...!!! :duim: :omg: :duim:

Wat betreft het filmen, ik heb helaas geen camera en op dit moment ook niet de middelen om er iets aan te doen. Graag had ik het één en ander met een leuk YT filmpje toegelicht...maar ja...

Dat filmpje van Barman geeft een globale indruk van de trailer...de kraan die je ziet komt ook nog een keer als officieel model bij mijn collectie op het forum, BS en MOCpages...

Nogmaals hartelijk dank allemaal...

Gebruikers-avatar
User

2LegoOrNot2Lego

991

Mussel

door 2LegoOrNot2Lego » Di Aug 24, 2010 21:18

Het heeft even geduurd, ik heb weer een creatie klaar...of eigenlijk beter gezegd twee creaties.
Deze keer gaat het om een “heavy duty truck” in Amerikaanse stijl, trekt mij persoonlijk toch het meest... :raiseone:
Bij deze truck heb ik een dieplader gebouwd ook in Amerikaanse stijl, dat past tenslotte het best bij deze truck en ook goed bij mijn andere trucks.

Van het begin af aan had ik mij zelf als doel gesteld een hele andere truck te maken dan zijn twee voorgangers. Zelf vind ik dat ik deze doelstelling gehaald heb en ben bijzonder tevreden over het resultaat... 8-)
Één van de grote verschillen naast de vormgeving en het niet gebruiken van chroom zijn de twee XL motoren die zorgen voor meer kracht en ze zijn niet weggewerkt maar juist als tanks aan de buitenzijde gemonteerd. Verder heeft de truck als “feature”:
– optrekbare voorloop as, kleine IR gestuurde compressor aan boord
– IR gestuurde aandrijving en sturing
– verschuifbare schotel, dit gaat gewoon met de hand
– lier voor de zogenaamde “winch on” functie
– volledige starre as vering op alle 4 de assen
– vier PF light units

Zo'n lier wordt bij dit soort trucks gebruikt om de lading van en op de trailer te krijgen, dit zie je veel bij de zogenaamde oil field trucks. Tevens heeft de lier als functie om een daarvoor geschikte trailer van de schotel op de grond te laten zakken zodat de trailer makkelijk geladen en gelost kan worden. Daarna wordt de de trailer weer domweg opgehesen en teruggetrokken op de schotel. In het filmpje geef ik hier een demo van, in de nabije toekomst meer over dit principe als de voor deze functie gebouwde trailer helemaal klaar is.

Kijk lekker rond ook in mijn BS folder waar meer foto's staan en op mijn MOCpages voor meer tekst en uitleg...

Afbeelding

Ik heb al eens eerder een poging gedaan een dieplader te bouwen, maar die kreeg ik niet sterk genoeg...dat was best balen... :( De oplossing bleek eenvoudig, chassis balken die boven het dek uitsteken, hierdoor krijgt het dek zoveel sterkte dat een lading als de bijna 2kg wegende CAT 318C vervoerd kan worden. Een leuk feit is dat bij de foto's en filmpjes geen gebruik is gemaakt van extra ondersteuning, de trailer draagt de kraan echt helemaal zelf...
Ook hierover meer info op BS en op MOCpages.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikers-avatar
User

legorigs

1738

Zo Okt 10, 2004 21:01

Oostzaan

door legorigs » Di Aug 24, 2010 22:31

Het is een genot om naar te kijken, bravo. Ik moet zeggen dat het weer een geslaagd model is geworden. Ik kan niet wachten dit eens van dichtbij te aanschouwen.
Big rigs the American way.
Gebruikers-avatar
User

Dryw Filtiarn

2368

Ma Nov 07, 2005 0:30

Haaksbergen

door Dryw Filtiarn » Di Aug 24, 2010 23:03

Zeer geslaagd model wederom. Ik hoop dat je hem meeneemt naar Zwolle in oktober?
Een dag niet met steentjes gespeeld is een dag niet geleefd.
Mijn stenenwinkeltje: Dryw's Brickstore
Gebruikers-avatar
User

Bricksonwheels

1694

Twente

door Bricksonwheels » Wo Aug 25, 2010 6:57

Super Ingmar, zoals al vermeldt op MOCpages. Fantastische details en functionaliteit. Grappig dat er best wel veel truckbouwers hier op Lowlug zijn, maar dat er toch totaal verschillende stijlen gehanteerd worden. Heel mooi gedaan, ik hoop hem eens in het echt te zien.
Volgende