Lego Battles (DS)

Gebruikers-avatar
User

Markassius

662

Za Jun 12, 2004 15:37

Deventer

Lego Battles (DS)

door Markassius » Za Jun 27, 2009 16:35

Voor een plaatje, zie hier.
Dit spel heb ik vandaag gekocht. Opgestart en nu ben ik verkocht!
Het doet mij heel erg aan Warcraft denken, de eerste versie.
Je begint als ridderkoning en moet via missies de skeleton-invasie tegenhouden. Door farms te bouwen kun je meer units bouwen, door torentjes te bouwen kun je je stadje verdedigen.
De koning kan een beetje toveren en heelt je eigen eenheden. Hij kan alleen zichzelf niet helen, hiervoor moet je hem terug naar je kasteel laten lopen.
De missies beginnen heel eenvoudig: zoek een gebouwtje van de tegenstander en sla deze aan stukjes. Naarmate de levels hoger worden, worden de missies uitgebreider. Zoek een geschikte plaats voor een brig, bouw deze, steek de rivier over en val de grote basis aan. Ook heb je vaak missies in twee delen: eerst moet je gedurende een bepaalde tijd een bibliotheek verdedigen, daarna moet je het level schoonvegen.

Tijdens het rondlopen (om de fog-of-war op te heffen) ontdek je af en toe ook blauwe 1x1 ronde plates. Deze kun je verzamelen om extra's mee te kopen in het hoofdmenu.

Een groot pluspunt is dat je het level verder kunt verkennen nadat je de missie hebt afgerond. Hierdoor is het mogelijk om extra blauwe rondjes te zoeken of om gewoon een hele berg bomen te kappen.

Voor de mensen die warcraft niet kennen: het eerste level is gelijk een leer-level; de basisprincipes worden uitgelegd en je krijgt alle kans om een en ander uit te proberen.

een aanrader! (en mijn vrouw heeft het nu ook gevonden. We moeten een tweede DS hebben)
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met spelen!