Technic, Pneumatic, Robotics

Mijn motors doen het niet

no avatar
User

JonaLegoFreak

Rang

Nieuw

Nieuw
1

Za Dec 10, 2016 15:32

Mijn motors doen het niet

door JonaLegoFreak » Za Dec 10, 2016 15:36

Hallo,

Ik had al een L-motor en ik heb er net een bij gekocht. Ik wilde zo twee wielen gelijk laten lopen. Blijkt dat er 1 sneller is dan de ander!! :( Hoe kan dat en hoe kan ik dat oplossen?
Gebruikers-avatar
User

Duq

8481

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

Re: Mijn motors doen het niet

door Duq » Zo Dec 11, 2016 13:33

Dat kan, zoals in een ander draadje ook genoemd, omdat het kinderspeelgoed is...
Die motortjes zijn niet perfect, er zit geen toerenregeling in, dus er kan inderdaad een verschil in snelheid zitten tussen twee motoren.
Afhankelijk van wat je precies wil zijn er verschillende opties. Als je een auto wil bouwen met de kracht van 2 L motoren dan zou ik de twee motoren gewoon direct met tandwielen koppelen, en dan met een differentieel naar de wielen.
Als je iets als een Bobcat wil maken, waar je stuurt dmv een snelheidsverschil tussen links en rechts, dan moet je eens naar een 'adder-subtractor' kijken.
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5648

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

Re: Mijn motors doen het niet

door dip » Zo Dec 11, 2016 18:30

Je kan direct met tandwielen koppelen, netter is om ook hier een differentieel tussen te zetten. Zeker bij bouwsel waar precies sturen noodzaak is (mindstorm robots) is het verschil in draaisnelheid al tijden bekend.

Beste methode is al je motoren te testen en dan degene met (bijna) identieke draaisnelheid te combineren. Maar dan heb je wel meer dan 2 motoren nodig.