9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.

Bauspielbahn-treffen

Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2571

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

Bauspielbahn-treffen

door koffiemoc » Di Okt 01, 2019 15:20

Ik sprak afgelopen weekend in Skaerbaek ene Ken uit Leipzig. Hij vertelde een enthousiast verhaal over een spoorbaan-evenement en vroeg of er misschien sommigen van Lowlug geïnteresseerd zouden zijn. Ik beloofde hem iets te posten op ons forum.

Doel van de bijeenkomst was vooral om te spelen en te experimenteren met een grotere spoorbaan. En kennismaken met andere spoorfanaten natuurlijk. Dat er ook publiek komt kijken is bijzaak. De locatie was een remisegebouw, en de baan had 200 strekkende meter rails.

Afbeelding
(klikken = naar het verslag op 1000steine.de; zelf even google translate activeren als je geen Duits leest)

Uiteraard heb ik wat doorgevraagd over diverse standaards. M.b.t. MILS modules kreeg ik niet echt duidelijkheid, de foto's in het verslag wijzen er niet op. Het hoofdspoor is 9V, de zijsporen plastic track. Van 6-wide versus 8-wide zei Ken dat dat "een ingewikkelde discussie" was. :D

Enfin, de volgende editie is 13-16 augustus 2020, in Schkeuditz, bij Leipzig, Duitsland.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1202

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

Re: Bauspielbahn-treffen

door alois » Zo Okt 06, 2019 9:55

Dat is misschien toch wel leuk om met een paar mensen een stuk baan ertussen te leggen. Of het MILS is of niet maakt niet zoveel uit, je kunt wel een overgangetje bouwen; belangrijker is of 8-brede treinen op het hele parcours passen.
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
697

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Zo Okt 06, 2019 10:13

Ik had een tijd geleden de lay-out gezien op het web. Jammer dat ik zelf eigenlijk actief aan het wegsturen ben van 9V.

En zoals Alois zegt past mijn 8 brede trein er wel langs.
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

Duq

8485

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Ma Okt 07, 2019 22:17

Voor dit soort dingen is het dus waardeloos om in Ierland te wonen....
Met de auto is dat 2 1/2 uur rijden naar Cork, dan de nachtboot naar Roscoff (€500 retour buiten het seizoen) en dan is het nog maar 15 uur rijden naar Leipzig...
Andere optie is boot naar Wales, rijden naar Hull, nachtboot naar Rotterdam. Dat is 24 uur en kost in Augustus €500 enkele reis...
Het lijkt me leuk om mee te doen maar....
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8578

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Ma Okt 07, 2019 23:37

Vliegen dan misschien?
Gebruikers-avatar
User

Duq

8485

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Ma Okt 07, 2019 23:55

Vliegen is sneller en goedkoper, maar er past veel minder in mijn koffer dan achterin de V70...
There is no cloud. It's just someone else's computer.