9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.

9v rails nog gewild?

Gebruikers-avatar
User

Neanderthaler

493

Za Okt 18, 2008 20:29

Montfoort

9v rails nog gewild?

door Neanderthaler » Ma Aug 05, 2019 13:07

Heb uit aangekochte partij nog een doos 9v rails liggen met motortje (helaas is dat bovenpinnetje afgebroken) en trafo. Ik dacht eraan om van marktplaats een vrachtlocomotiefopbouw (ik zie ze regelmatig op MP voor 30-40 euro soms zelfs inclusief motor) te kopen om die er op te plaatsen zodat het zoontje van mijn vriendin er mee aan de slag kan, maar ik herinnerde mij de problemen die ik ooit had met de techniek van de 9v serie en dan is overschakelen naar een van de modernere afstandbestuurbare systemen met de plastic rails gewoon praktischer.

Ik heb geen verstand van populariteit en gangbare prijzen van de 9v rails (en toebehoren) danwel die van de modernere series. Wat is jullie ervaring? Is het een haalbaar idee de 9v spullen te ruilen tegen moderner spul, of eerst de 9v te verkopen en met de opbrengst nieuw spul aan te schaffen of kan ik het best gewoon de 9v rails blijven gebruiken en er een afstandbestuurbaar treintje op te laten rijden? is het afgebroken bovenpinnetje van de 9v motor trouwens makkelijk te verhelpen?
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1198

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

Re: 9v rails nog gewild?

door alois » Ma Aug 05, 2019 13:25

Bij rails is het belangrijk om onderscheid te maken tussen krom en de rest (recht, wissels, kruising). Krom is wat de gek ervoor geeft, recht wil nog wel 2 euro per stuk of meer opbrengen. Als de collectie dus niet alleen uit bochten bestaat zou je er nog best een leuke prijs voor kunnen krijgen. Helemaal mooi is het als het een partij dark bluish grey rechten betreft, i.p.v. dark grey, die zijn nog wat gewilder.