9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.

NS Hispeed Traxx in 1:45

Gebruikers-avatar
User

raised

Rang

premium

premium
687

Ma Jul 04, 2005 20:43

Mestreech

NS Hispeed Traxx in 1:45

door raised » Do Jun 27, 2019 11:22

Het heeft een tijdje (kuch bijna 5 jaar kuch) geduurd maar het is me eindelijk gelukt, mijn Traxx F140 MS2 van NS Hispeed in 'Fyra' kleuren is af!

Afbeelding
NS Hispeed Fyra Traxx F140 MS2 - 3/4th view by raised, on Flickr

In mijn WIP topic hebben jullie mijn 'gevecht' met deze loc mogen meemaken, voor mij was het ook elke keer weer genieten. Dankzij de AFOL community, zowel hier op het forum (credits naar de Lowlug 8-widers!) als daarbuiten (oa. BigDaedy, _Beck, dutchtrains, Dennis aka TECHNO en anderen) kreeg ik toch elke keer weer dat steuntje in de rug om verder te gaan. I'm glad they did!

Afbeelding
NS Hispeed Fyra Traxx F140 MS2 - Sideview by raised, on Flickr

Stickers komen van de Dymo MobileLabeler waar ik eerder wel eens over heb gesproken hier op het forum. Prima ding als je je stickers niet extern wil laten drukken, maar werkt eigenlijk alleen als je monochrome graphics hebt. Aandrijving is met 2 L-motoren die 1:2 zijn gegeared voor wat extra snelheid, een PFx Brick voor de aansturing, en een XL Speaker van FX Bricks voor geluidjes. Oh, en als het nodig is (zoals as. zaterdag, omdat ik aan het wachten ben op een tweede PFx Brick) kan er ook een IR receiver ingebouwd worden.

Afbeelding
NS Hispeed Fyra Traxx F140 MS2 - 3/4th front view by raised, on Flickr

Het hele album, inclusief WIPjes en mislukte versies, is hier te zien trouwens.

Van het geheel heb ik ook een klein blogpostje gemaakt op Brick Model Railroader, dat is zelfs een dubbelreveal geworden omdat BigDaedy precies op hetzelfde moment zijn versie bleek af te hebben. Leuk om te zien hoe gelijk maar toch verschillend beide ontwerpen zijn geworden!
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
859

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

Re: NS Hispeed Traxx in 1:45

door sparhawk » Do Jun 27, 2019 18:08

Hij ziet er erg mooi uit... Ook de gelijkenis met de echte trein is goed gelukt....
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
702

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Do Jun 27, 2019 20:31

Woo-hoo, en dat is slechts een fractie van de tijd ten opzichten van je 1700. Ik kan niet wachten om alle details in het echt te bewonderen.
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
536

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woudenberg