9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.

Motoriseren tram 8404

no avatar
User

Fotoboyke1

Rang

Nieuw

Nieuw
3

Za Okt 27, 2018 20:40

Motoriseren tram 8404

door Fotoboyke1 » Za Okt 27, 2018 20:51

Hallo,
Ik wil de tram 8404 motoriseren maar weet niet goed hoe hier aan te beginnen,welke stukken ik nodig heb
Is er iemand die mij stap per stap eventueel aan de hand van fotos kan uitleggen hoe ik de middelste wagon langer kan maken en hoe ik de motor moet bevestigen
Hartelijk dank
Luc
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9131

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

Re: Motoriseren tram 8404

door TAFOL » Za Okt 27, 2018 21:23

Wat heb je al geprobeerd? Heb je daar eventueel foto's van?
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
690

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Za Okt 27, 2018 22:20

Had ik al eens gezien en snel terug gevonden met Google

Als je de oranje van 60079 bedoeld, die staat hier, reed ook rond op LW in de City layout.

Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4080

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Zo Okt 28, 2018 7:22

Het hangt er ook een beetje vanaf met wat voor spullen je wil motoriseren. Ik heb dit zelf ooit eens met powerfunctions gedaan. Heb nog wat foto's op mijn flickr pagina.
https://flic.kr/s/aHsjtfBjYC
Met extra breedte van het middenstuk past er precies een batterijbox en ontvanger in.

Welkom trouwens op het forum, misschien leuk om je even voor te stellen (daar hebben we een topic voor, even zoeken en je hebt em :) ) , altijd leuk om te zien wat iemand beweegt om dit soort vragen te stellen ;-)
no avatar
User

Fotoboyke1

Rang

Nieuw

Nieuw
3

door Fotoboyke1 » Zo Okt 28, 2018 8:13

TAFOL schreef:Wat heb je al geprobeerd? Heb je daar eventueel foto's van?

Neen geen fotos,had iets op you tube gezien,maar krijg het niet in orde,weet niet goed hoe ik de motor kan vastzetten,vandaar mijn vraag of iemand een stappenplan heeft,gr luc
no avatar
User

Fotoboyke1

Rang

Nieuw

Nieuw
3

door Fotoboyke1 » Zo Okt 28, 2018 8:18

aawsum schreef:Het hangt er ook een beetje vanaf met wat voor spullen je wil motoriseren. Ik heb dit zelf ooit eens met powerfunctions gedaan. Heb nog wat foto's op mijn flickr pagina.
https://flic.kr/s/aHsjtfBjYC
Met extra breedte van het middenstuk past er precies een batterijbox en ontvanger in.

Ja ik heb de fotos gezien,mooi gedaan maar ik ben nog niet zolang bezig met lego,doe dit vooral voor mijn kleinzoon.DIe extra breedte hoe krijg je die,neem je de originele bouwtekening en verander je daar enkele zaken in of bouw je dit stuk volledig opnieuw,gr luc en bedankt(een stappenplan zou me wel op weg helpen of fotos)

Welkom trouwens op het forum, misschien leuk om je even voor te stellen (daar hebben we een topic voor, even zoeken en je hebt em :) ) , altijd leuk om te zien wat iemand beweegt om dit soort vragen te stellen ;-)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4080

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Zo Okt 28, 2018 9:47

Een stappenplan heb ik niet, ik kijk gewoon goed hoe iets in elkaar zit en probeer het dan aan te passen. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn modificatie van erg lang geleden is en dat ik de tram niet meer heb dus kan je zo niet helpen.
Nogmaals, ik weet niet met welke spullen je dit wil maken dus het is wat lastig antwoorden.

Ik zou de motor als basis nemen en daar het middenstuk op zetten, volgens mij is het ook zo dat de motor ietwat verzonken in de tram moet liggen anders dan klopt de hoogte tov de andere 2 treinstellen niet meer.
Gewoon even wat proberen en post zeker een foto van een tussenresultaat, dan is het ook makkelijker wat advies te geven.