9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.
Gebruikers-avatar
User

raised

Rang

premium

premium
693

Ma Jul 04, 2005 20:43

Mestreech

Re: Raised en z'n WIPjes

door raised » Ma Mrt 18, 2019 12:29

Rijkjavik schreef:Heel subtiel, dat oplopende dak. Mooi dat je dat erin bouwt.

Dit zal sTraxx mooi staan voor een stel ICR Prio rijtuigen (maar alsjeblieft niet in zo'n sandwich configuratie met een loc aan beide zijden, net alsof ze een opdrukloc nodig hebben :wink: ).

Thanks! HST Prio vind ik echt een ramp, vooral die kleurstelling... (hoewel ik heb gehoor dat al die Lego Friends kleurtjes erg goedkoop zijn op BL). Ik denk eerder dat het met deze loc een stammetje Belgische of Oostenrijkse rijtuigen gaat worden, die ook nog een tijdje in de Benelux gereden hebben. Of een niet-bestaande combinatie, dat kan altijd ook nog in het ergste geval... Op de middenlange termijn wil ik ook nog wel een NS Direct versie maken, maar omdat ik meer rood dan geel&blauw heb qua kleuren om mee te knutselen staat dat even 'on hold' totdat ik in ieder geval deze versie af heb ;)
Gebruikers-avatar
User

raised

Rang

premium

premium
693

Mestreech

door raised » Di Mei 14, 2019 13:26

Afbeelding
Almost there by raised, on Flickr

Het einde is in zicht! Alleen nog een kleine Bricklink bestelling en wat greebles voor de wielstellen en onder het frame (de pantograven heb ik gisterenavond al ontworpen, maar die zitten nog niet op deze foto) en dan is-ie eindelijk klaar. Gelukkig ben ik niet al in november 2014 begonnen met deze loc...

Afbeelding
Love for finger hinges by raised, on Flickr

Hier trouwens nog een close-up van de pantograven. Ze worden nog iets anders, want het sleepstuk is opgehangen aan een driehoek en niet aan een enkele balk zoals hier, maar dit wordt wel het algemene model.
no avatar
User

Jaap_A

Rang

Nieuw

Nieuw
24

Vr Mei 03, 2019 15:20

door Jaap_A » Di Mei 14, 2019 21:00

Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat. Gaat er ook wat achter hangen of is het vooral een op zichzelf staand "showmodel"?
Waar ik wel benieuwd naar ben: hoe stevig / playable zijn zulke modellen? Gaat het voor 95% om waarheidsgetrouw bouwen en vormt zorgeloos rondjes rijden de laatste 5 procent of is ook dat erg belangrijk?
Gebruikers-avatar
User

raised

Rang

premium

premium
693

Mestreech

door raised » Ma Mei 20, 2019 16:29

Da's een goeie vraag. In bijna al mijn modellen (op m'n E2B na, maar die moet er uiteindelijk ook aan geloven) zitten motoren en IR/Bluetooth receivers zodat ze ook daadwerkelijk kunnen rijden. Echter, tot een paar jaar terug was dat meer een 'moetje' dan dat het echt werkte; omdat ik zelf bijna nooit op evenementen stond en thuis ook geen ruimte had, reden mijn locs bijna nooit en stonden ze voornamelijk mooi te wezen en stof te happen.

Nu ik wat vaker op events sta (lees: Legoworld) is dit wel veranderd bij mij. In eerste instantie bouw ik nog steeds 95% voor de looks en 5% voor de functionaliteit, maar aangezien ik al mijn locs wel 7 dagen wil laten rijden, ben ik over het algemeen genoodzaakt om net voor (of tijdens...) Legoworld flink bakzeil te halen en alles zo aan te passen dat het 7 dagen zonder al te grote storingen kan rijden. Dat wil niet zeggen dat ik mijn locs opeens extreem stevig bouw, maar wel dat ik er steeds meer rekening mee hou dat onderdelen er niet zomaar vanaf vallen. De 6400 bijvoorbeeld is 80% looks en 20% betrouwbaarheid, en dat zelfde geldt nu eigenlijk ook al voor de Traxx.

Datzelfde geldt eigenlijk ook voor alles wat achter mijn locs hangt: Hoewel ik heilig geloof dat wagons de loc maken, kwam het vroeger nooit voor dat die locs die wagons ook echt trokken, het was meer bedoeld voor het totaalplaatje. Ook dat is niet meer vol te houden tijdens Legoworld, dus ook daar heb ik wel wat design afwegingen in moeten maken.

Anyways; looks is leidend, maar zorgeloos rondjes rijden is wel een must voor mij.
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
725

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Di Mei 21, 2019 7:27

Interessante toevoeging is de vraag die ook ooit van Mahjqa kreeg, of ik voor de looks bouw of voor de functionaliteit. Nadeel is dat bij treinmodelbouw de functionaliteit de vorm is en omgekeerd.

Raised schreef:(of tijdens...)

De 6400 reed de laatste dag heel erg mooi hoor :lol:
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

raised

Rang

premium

premium
693

Mestreech

door raised » Di Jun 18, 2019 12:28

Bijna klaar! Eindelijk. Alleen nog decals en wat kleine technische dingetjes. Officieel zit er nog steeds geen PFx Brick in, want die ligt nog in een doosje te wachten in Canada, maar ik was toch al niet van plan om een filmpje te maken, dus dat zit wel snor. In ieder geval, de volgende fotosessie zal z'n eigen topic ontvangen.

Afbeelding
Bricks & Beer by raised, on Flickr

In de tussentijd ook nog een kleine rage uitgevonden, "Bricks and Beer". Uiteraard staat het iedereen vrij om hier ook een onderdeel van uit te maken!
Vorige