9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Zo Okt 29, 2017 9:25

Mmmm, wat ik me afvraag. Ik rijdt met 9v motoren en merk dat de reed sensoren soms ook af gaan op de motor zelf, dus zonder magneet. Heb jij daar geen last van? Zou de magnetische spoel in de 9V motor zoveel sterker zijn dan in de RC motor?

De magneten die jij gebruikt hebben denk ik een houdkracht die 5 keer zo groot is als de magneten die ik gebruik. Dat gaat mij wel helpen om mee te testen. Ik zal eens een paar gelijkwaardige bestellen, thanks.
no avatar
User

Herwin

Rang

Nieuw

Nieuw
6

Wo Okt 11, 2017 16:47

door Herwin » Zo Okt 29, 2017 9:36

9V heb ik geen ervaring mee, wat je zou kunnen doen is de sterkere magneten gebruiken die ik gebruik en dan de sensoren iets lager in de rails plaatsen, misschien helpt dan?
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Zo Okt 29, 2017 9:37

Ja dat was ik al van plan, maar ik vroeg me meer af of jij geen last hebt dat de sensoren af gaan op jouw motoren
no avatar
User

Herwin

Rang

Nieuw

Nieuw
6

Wo Okt 11, 2017 16:47

door Herwin » Zo Okt 29, 2017 9:50

Mijn applicatie heeft daar geen last van. Ik werk op een andere manier.

De geometrie van de baan is vastgelegd in een database, waarbij elk blok (ik noem ze sectoren) weet welk volgend sector er is, en in het geval van een wissel, welke 2 volgende sectoren.

Bij het rijden zal de trein het volgende doen:
1) voor hij gaat rijden, kijkt hij welke volgende sector hij naartoe moet en of deze vrij is en of er een wissel verzet moet worden, alls alles vrij is voor de volgende sector, gaat hij rijden (als dat niet het geval is stopt hij tot er weer een volende sector vrij is)
2) tijdens het rijden controleert hij steeds of zijn volgende sector actief is, zo ja, start hij weer bij stap 1.

Hierdoor is het niet erg als een detectie meer dan eens plaatsvind op het zelfde blok.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Za Dec 02, 2017 11:00

Momenteel druk bezig met het dak van mijn melk carrousel. Zag er een beetje tegenop vanwege de hoeveelheid werk maar ik maak progressie..Afbeelding
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

martijnvdlinden

Rang

premium

premium
51

Zo Mei 14, 2017 9:54

Vleuten (utrecht)

door martijnvdlinden » Za Dec 02, 2017 11:58

Ziet er super uit hoor. Had ook al wat beelden gezien op Flickr, wordt een mooi element in je layout.
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
584

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Do Dec 07, 2017 13:05

Mooie techniek! :duim:
no avatar
User

Silvio

Rang

premium

premium
443

Vr Mrt 26, 2010 10:07

rotterdam

door Silvio » Do Dec 07, 2017 15:01

Ziet er erg goed uit.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Za Dec 09, 2017 10:59

Uiteindelijk heb ik alles uit elkaar gehaald. Ik kreeg de verschillende stukken niet mooi in elkaar, er ontstonden grote naden en ook de bevestiging was een drama. Dus opnieuw begonnen waarbij dit het eindresultaat is.
Ik moet zeggen dat ik er redelijk tevreden over ben, wellicht ga ik nog wat aanpassen maar dat zie ik dan nog wel. Eerst verder met de rest.
Afbeelding
Afbeelding
Finished the roof of my milking parlour. One part is open on purpose to be able to look inside. Next stop is to work with n a new shed. Happy with the progress although still a bit unsure if I am happy with the final result of the roof. #lego #farm #milki by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Za Dec 09, 2017 11:42

Dat dak ziet er erg goed uit :duim:
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Za Dec 09, 2017 11:46

Thanks. Ik ben ook blij met resultaat. Het is moeilijk om het resultaat te zien als je halverwege bent en ik was met name bezorgd hoe ik in het midden uit zou komen.
Het is wel een kostbaar dak overigens met alle plates die er onder zitten.
FaceBook
Instagram
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
660

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Za Dec 09, 2017 18:27

Dak ziet er idd erg mooi uit zo :duim:
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Za Jan 20, 2018 20:36

Inmiddels ben ik weer een stukje verder met de beginselen van een nieuwe layout. Bij de melkcarroussel hoort natuurlijk de rest van de boerderij, en deze gaat begrenst worden door een berg, rails en water.

Voorlopig is het nog een hoop work in progress en is er nog een heleboel werk aan iets wat een heel ambitieus plan lijkt :freaked:

Een paar foto's.
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingThe #lego #mountain is getting shaped. Created some more space for some more objects of my #legofarm . Still a lot todo... #aawsummocslego #lowlug #legotrain #moc #wip by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2270

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Jan 21, 2018 8:49

Wall-e kijkt angstig. Maar ik vind het erg mooi, vooral lekker zo diorgaan!!
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
845

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Zo Jan 21, 2018 11:30

Het begin ziet er erg leuk uit !!
Een kleine opmerking, ik vind de bergwanden een beetje erg recht omhoog lopen, vooral het stuk op de voorgrond bij het water.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4088

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Zo Jan 21, 2018 12:08

Mooie opzet tot nu toe. :duim:
Wat Sparhawk zegt, misschien extra inverted slopes breekt het rechte stuk iets meer.
Veel 1x3 dakpannen in het groen (bekende onderdelen :P ).
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Zo Jan 21, 2018 12:36

Met inverted slopes wordt het nog stijler lijkt me ;-)
Laat ik zo zeggen dat het inderdaad een stijle klif is mdat ik nog wat andere dingen wil waar dat bij past.
Het is daarnaast best lastig om een berg in delen te maken, ik heb niet de ruimte om de baseplates voor de berg in 1keer uit te leggen.
Ja die 1x3 slopes dark green moeten toch een bestemming hebben. Ik zit ook al een tijdje te zoeken naar een gebouw waar veel reddish brown 1x2x2 bricks in kunnen .....
FaceBook
Instagram
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Di Jan 30, 2018 7:58

Ik ben ook begonnen aan wat nieuws.
Al erg lang op mijn verlanglijstje om een passagierstrein te maken en daar ben ik nu tussen het landscapen door aan begonnen. Ik laat nog even in het midden wat het precies is (al zullen er best kenners zijn die het zien) want dan heb ik wat meer mogelijkheden ;-)
Overigens is er al een versie 2 maar die is nog zonder foto.Afbeelding
FaceBook
Instagram
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3555

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Di Jan 30, 2018 19:30

Doet me denken aan een NS-sprinter van na het Plan-V/Plan-T-tijdperk, al ken ik de benamingen van die modellen niet.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Di Jan 30, 2018 20:10

Er moet nog veel gebeuren als dit opzetje eruit ziet als een tijdperk van 50 jaar terug :what:
FaceBook
Instagram
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3555

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Di Jan 30, 2018 21:10

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2764#Plan_V
De laatste treinen zijn pas enkele jaren uit dienst. Ik zei ook NA het Plan-v/Plan-T-tijdperk. :wink: Ik had ooit een van deze jongens abusievelijk (en volledig onwetend) een hondekop genoemd, die nog ouder zijn. ( viewtopic.php?f=3&t=3855&p=195097&hilit=hondekoppen#p195097 ) Daar werd ik vervolgens even op mijn nummer gezet door één van de treinkenners. :P
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Di Jan 30, 2018 22:18

Geen zorgen :)
Laten we het zo zeggen dat ik wat meer van het recente era ben. Maar goed, eerst maar eens verder bouwen voordat we verder gaan gokken.
Gebruikers-avatar
User

Duq

8481

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Wo Jan 31, 2018 1:20

Bricknook schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2764#Plan_V
De laatste treinen zijn pas enkele jaren uit dienst. Ik zei ook NA het Plan-v/Plan-T-tijdperk. :wink: Ik had ooit een van deze jongens abusievelijk (en volledig onwetend) een hondekop genoemd, die nog ouder zijn. ( viewtopic.php?f=3&t=3855&p=195097&hilit=hondekoppen#p195097 ) Daar werd ik vervolgens even op mijn nummer gezet door één van de treinkenners. :P

:fluiten:
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Zo Feb 11, 2018 20:10

Inmiddels weer een stukje verder.
AfbeeldingMore progress on my new #lego #NS #CAF #Sprinter This will be the total length of the front end. Have to make some adjustments because it can&#x27;t turn properly. #wip #moc #aawsummocslego #legotrain #train by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Ik heb net even getest en ik zal sowieso wat moeten doen aan de gele rand rond de bogey's. De trein kan geen draai maken op een keerlus dus daar moet helaas iets van af.
Heb daarnaast een paar bricklink orders nodig om oa wat blauwe jumpers aan te schaffen (daar zitten tijdelijk gele nl.
Daarnaast heb ik erg veel last van verkleuring van blauwe bricks, het is op de foto denk ik ook wel te zien, het is een soort groene waas die er overheen komt.
Nou goed, eerst de andere kant maar afmaken, dan de bovenzijde nog en aan de voorkant moet nog het een en ander. Dan ben ik wel weer een weekje verder :)
Gebruikers-avatar
User

Enrico7676

Rang

premium

premium
88

Zo Nov 19, 2017 20:16

door Enrico7676 » Ma Feb 12, 2018 16:22

aawsum schreef:Inmiddels weer een stukje verder.
AfbeeldingMore progress on my new #lego #NS #CAF #Sprinter This will be the total length of the front end. Have to make some adjustments because it can&#x27;t turn properly. #wip #moc #aawsummocslego #legotrain #train by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Ik heb net even getest en ik zal sowieso wat moeten doen aan de gele rand rond de bogey's. De trein kan geen draai maken op een keerlus dus daar moet helaas iets van af.
Heb daarnaast een paar bricklink orders nodig om oa wat blauwe jumpers aan te schaffen (daar zitten tijdelijk gele nl.
Daarnaast heb ik erg veel last van verkleuring van blauwe bricks, het is op de foto denk ik ook wel te zien, het is een soort groene waas die er overheen komt.
Nou goed, eerst de andere kant maar afmaken, dan de bovenzijde nog en aan de voorkant moet nog het een en ander. Dan ben ik wel weer een weekje verder :)

Heb zelf met mijn V60 rangeer lok gezien hoe snel maar ook hoe erg blauw kan verkleuren. Een tip, koop nooit used blauwe onderdelen!
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Ma Feb 12, 2018 17:28

Tsja, dit zijn gewoon mijn eigen blauwe onderdelen, ooit nieuw gekocht. Raar dat de ene steen wel verkleurd en de andere niet.
Gebruikers-avatar
User

Rijkjavik

2041

Zo Okt 28, 2007 8:34

Ede

door Rijkjavik » Di Feb 13, 2018 11:20

Ik moet zeggen dat de 6-wide treinen me toch wel motiveren om zelf wat actiever te worden, en dan ook in zes breed. Ik heb nog een voltooid digitaal ontwerp van de DR V60, en meerdere ontwerpen die ik nog moet voltooien.
Ik ben erg benieuwd naar hoe je Sprinter vordert. Stadler Flirt, of niet? Ze rijden inmiddels ook al door mijn dorp in dienst van Connexxion.
It's multifunctionomical.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1197

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Di Feb 13, 2018 11:28

Mooi om je vorderingen te zien. Is dit de Sprinter Nieuwe Generatie (die uit Spanje)?
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Di Feb 13, 2018 12:47

Ja dit is de CAF sprinter uit spanje. Rijdt in Tsjechie volgens mij op het testcircuit.
FaceBook
Instagram
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Zo Feb 25, 2018 20:18

Dus dit is voorlopig de versie waar ik een tijdje naar ga staren. Meestal ontstaan er dan nog wat verbeterideeen om het model nog mooier te maken.
Dit is in ieder geval de NS CAF sprinter nieuwe generatie. Rijdt momenteel nog testrondjes maar zal over niet al te lange tijd op het sporennet van NL rijden.
Meer foto's even klikken op de foto en voor filmpjes in mijn onderschrift op facebook of instagram kijken.
AfbeeldingNew version of the #caf#lego #ns #train by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
527

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woudenberg

door SamtheChemist » Di Feb 27, 2018 13:42

Die ziet er erg cool uit zeg! Mooi gedaan!
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Za Mrt 03, 2018 18:34

Dus tijdens het testen bleek het middendeel te lang te zijn om langs de wissels te komen, beetje balen maar toch maar ingekort. Gelijk maar wel een extra wagon ertussen gezet wat onderstaand resultaat oplevert.
Wil nog een paar decals maken met het ns logo maar verder is deze redelijk definitief zo.

Klikken voor meer foto's
AfbeeldingAnd that&#x27;s it for my #CAF #NS #Sprinter It contains out of 4 parts which gives it a nice length. Will have the add a few logos and make some small adjustments but furthermore ... I am done #lego #legotrain #Legotrain #aawsummocslego #moc #wip #Lowlug by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

284

Zo Nov 24, 2013 18:34

door Orange L. » Zo Mrt 04, 2018 13:28

Het is heel mooi en herkenbaar geworden!
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
660

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Ma Mrt 05, 2018 14:35

Ziet er goed uit, jammer dat de wagon wat korter moest, maar de 2de tussenwagon maakt het wel weer goed. Ik zag dat je 4 stroomafnemers op je model hebt zitten, terwijl de daadwerkelijke trein er maar 2 heeft. Of zie ik dat verkeerd?
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Ma Mrt 05, 2018 15:35

Mijn 9V spul is al best wel oud dus ik had meer stroomafnemers nodig :P

Nee maar serieus, er circuleren meerdere foto's en tekeningen dus het is me niet even duidelijk altijd. Die foto die jij plaatst daar zit bv ook een extra witte streep boven de eerste klas, die heb ik ook niet.

Daarnaast heb ik door de schaal wat deuren en ramen moeten weglaten, eigen interpretatie zeg maar.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Groene hart

door aawsum » Za Sep 08, 2018 9:40

Het is al weer een paar maandjes geleden dat dit topic actief is geweest zie ik :notimpressed:
Betekent niet dat ik stil heb gezeten. Belangrijkste is dat er een plan ligt voor een nieuwe layout waarin treinen natuurlijk de hoofdrol spelen om mee in te schrijven voor Legoworld, en dan wel LW2019. Het plan ligt er al een tijdje maar het werd al snel duidelijk dat de layout te groot werd om in 2018 al klaar te hebben. Erg jammer maar het geeft wel meer mogelijkheden voor volgend jaar :-)

De eerste bouwwerken zijn in de maak en via Flickr/Instagram/Facebook al een klein beetje te zien geweest. In dit topic wil ik toch ook wel af en toe een update geven waar ik mee bezig ben.

Eén van de gebouwen die op de layout komt te staan is een variatie op de oude melkfabriek in Hilversum, tegenwoordig in gebruik als woning en bedrijfsgebouw.
Klik voor de een impressie https://goo.gl/images/AEHNPK
Dit is wat er zover staat. Het meeste is af maar er mist natuurlijk nog wel wat detail en leven.
Afbeelding
by Aawsum MOCs Lego, on Flickr

Daar komt nog de oude schoorsteen bij;
Afbeelding
Als op het terrein ernaast een laad en losplek voor de melkwagens met silo's etc.
Afbeelding

Idee is om de wat modernere variant van het gebouw wel in zijn oude functie te gebruiken maar met een moderne losplek ernaast.
De melkfabriek heeft natuurlijk ook afnemers op de layout want er zal ook een stuk agrarisch zijn waar een melkstal en stal (waren te zien in Lelystad dit jaar) op zullen gaan komen.

Alles bij elkaar zal de layout een schaalvergroting ondergaan en zal er weinig op staan wat al eerder op Legoworld te zien was. Of het genoeg is voor toelating dat zien we dan wel, ik heb er in ieder geval genoeg plezier in om het te maken.

Ondertussen zit ook het arduino gebeuren niet stil. Ik ben nl op zoek naar een methode om onze treinen te herkennen waar ze ongeveer zijn op het spoor. Ik ben nu aan het testen met een zogenaamde RFID lezer (zelfde systeem als met een toegangspas) maar die blijkt nog niet heel stabiel. Maar we maken progressie :)
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3056

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Za Sep 08, 2018 11:01

Lekker bezig hoor!

Dat belooft een prachtige layout! :duim:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
845

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Za Sep 08, 2018 11:34

aawsum schreef:Alles bij elkaar zal de layout een schaalvergroting ondergaan en zal er weinig op staan wat al eerder op Legoworld te zien was. Of het genoeg is voor toelating dat zien we dan wel, ik heb er in ieder geval genoeg plezier in om het te maken.

Ik snap niet dat je twijfel hebt of dit genoeg is voor toelating op Legoworld 2019.. Dit ziet er gewoon erg goed uit !!! En als ik de plannen zo lees, wordt het een mooie layout.. Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen...
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
646

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Za Sep 08, 2018 12:12

Dat zijn nog behoorlijke plannen :) . Gelukkig heb je nog meer dan een jaar :lol:
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2561

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Za Sep 08, 2018 13:26

Dat ziet er al veelbelovend uit. Ik twijfel niet over toelating voor LW2019. De enige risicofactor ben je zelf: krijg je alles af? :D

Fijn dat er eens een wat andere architectuurstijl dan dat 17e en 19e eeuwse detailgefriemel wordt neergezet. Voor de afwisseling erg prettig. :P En het is ook een mooi beeld van een voorbije era, waaraan nog af te lezen is dat het toentertijd als hypermoderne vooruitgang gold.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
VorigeVolgende