9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

Di Nov 10, 2015 11:52

Re: Layout van BillytheKid (12v)

door BillytheKid » Do Feb 11, 2016 17:45

Post vandaag langs geweest, kon een stukje verder bouwen.
Afbeelding
Het resultaat valt mij niet tegen. Het achterste tandwiel hoort een beetje achter de 2de achterste tandwiel te zitten en moet iets verzinnen met de kleur. Moet eerst 2x8 tan plaatjes hebben, eer ik weer verder kan :what: . Maar de tandwielen setup laat ik verder zo.

En eindelijk de aanghanger met Vespascooter ook klaar:
Afbeelding

Afbeelding

Heb bewust gekozen voor deze kleuren, omdat ikzelf ook een motortrailer wil en die zijn lastig te vinden. Laat staan in de kleur van je auto :raiseone: .

En ook begonnen met set 6383, nog niet compleet (dan komt wel een keer).
Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5007

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Do Feb 11, 2016 17:52

Die scooter ziet er goed uit :duim:
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Davekuhh

Rang

premium

premium
884

Zo Mrt 09, 2014 8:29

door Davekuhh » Do Feb 11, 2016 19:07

Die scooter ziet er inderdaad erg goed uit :duim:
Volg mij ook op: Flickr & Facebook
Gebruikers-avatar
User

funfair

174

Wo Okt 28, 2015 20:10

Elsloo

door funfair » Do Feb 11, 2016 19:11

Mooi gemaakt weer, zeker die scooter op de aanhanger!
Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
83

Wo Jan 01, 2014 22:33

Vlieland

door Vlie-Bricker » Ma Feb 15, 2016 13:44

Geweldig, BillytheKid, wat je van deze lay-out gemaakt hebt. Maar ik vraag me af hoe je het allemaal stofvrij kunt houden? Zie graag ook nog eens wat close-ups van het rollende materieel dat je op de baan hebt lopen.
Top!! :duim:
...ach...., spoelde er maar eens 'n Maersk-containertje uit Billund aan op ons mooie strand.....
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Di Aug 20, 2013 22:56

Eastermar

door Edwin Westerhof » Ma Feb 15, 2016 19:20

In het echt is het nog veeeeel mooier dan op de foto. Alleen dood eng om er tussen door te lopen.
"Imagination is more important than knowledge"
Albert Einstein
no avatar
User

Musicbuilder

852

Ma Aug 27, 2012 10:09

door Musicbuilder » Ma Feb 15, 2016 22:23

ja LOL dat lijkt mij nou ook, voor iemand die daar voor het eerst komt is het als een soort prima balarina er door heen sluipen terwijl billy het fuiitend doet :lol: (bij wijze van)
Mijn naam : Michiel; mijn 2 passies : Muziek (Jean Michel Jarre) & LEGO (Minifig Sets/1978-heden).
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Ma Feb 15, 2016 23:29

Valt wel mee hoor, als je weet waar je kunt staan :omg: . En je moet even om de hoogspanningskabels denken dat je hier niet met je voet achter blijft hangen, dat is mij 1x overkomen. Dat geeft ook een ravage :what: .

Daarom maar wat uitbreiden bij de bouwhoek, komt set 6383 ook mooi van pas.
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Di Feb 16, 2016 18:03

Nog niet helemaal af, maar heb setjes 1772 & 1773. Alleen het witte heb ik vervangen door geel, ben wel een beetje klaar met het verkleuren van wit :notimpressed: .
Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Za Feb 27, 2016 9:43

De bouw aan de Tiger 1 vordert ook gestaag en achteraf heel blij dat ik voor tan gekozen heb, hoewel het wel een dure kleur is :notimpressed: ....... Het hoeft ook niet in 1 week af. In het echt hadden ze ook tijd nodig om ze te bouwen :slygrin: .

Afbeelding
Hier kun je de zijkant zien. Hoewel ik het jammer vind dat het achterste tandwiel niet zit zoals het origineel hoort te zijn, vind ik het acceptabel. Alleen jammer dat deze niet in tan leverbaar is.

Afbeelding
Staat naast zijn opvolger de Tiger 2.

Afbeelding
Ik ga proberen een interieur in te bouwen, dat is een beetje puzzelen. Een V12nops erin zetten gaat niet lukken, dan moet de V6nops maar voorstellen als de V12 :lol: .
no avatar
User

felder

82

Ma Aug 31, 2015 9:09

door felder » Ma Feb 29, 2016 21:19

Ontzettend coole layout. Had ik ook maar zoveel plek :oops:
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Wo Mrt 02, 2016 13:04

Zo setjes 1772 & 1773 klaar en op weg naar het vliegveld en hopelijk verkleuringproof:
Afbeelding

Bouw aan kerkje blijft wat hangen, maar set 6383 schiet nu aardig op. Daarnaast zie je werklui werken aan setje 4541. Dat setje moet ik gewoon hebben :omg: . Ontbrekende onderdelen moeten nog besteld worden.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Ma Mrt 07, 2016 21:59

Ik heb besloten dat mijn kerkje rood wordt ipv wit. Wat er nu staat, sommige stenen beginnen al te verkleuren :( . Er wordt eerst wat rode stenen besteld, eer het witte afgebroken wordt. Ik ga 1 steensoort in donkerrood bestellen om toch wat kleurverschil in te krijgen. Het dak wordt zwart. Ik keus bewust voor deze kleuren, omdat deze makkelijk verkrijgbaar zijn. Wit en blauw verkleuren helaas en een gele kerk is ook niet echt..... :look: .....

Als jullie nog suggesties hebben, dan hoor ik het graag. Ik heb namelijk nog geen idee hoe ik het precies wil hebben. Ik heb slechts een paar eisen, het moet op 1 plaat van 32x32 passen, klein tuintje naast het gebouw en een toren met een zichtbare klok. Verder wat een klassiek uiterlijk maw herkenbaar als een kerk.
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Za Mrt 12, 2016 12:44

De Königstiger is klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Project tiger 1 vordert langzaam, alleen energie gaat nu hoofdzakelijk naar mijn kerkje.
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Wo Mrt 23, 2016 9:34

Ik stop met fora. Teveel jaloezie, haat en nijd onder elkaar zodra je elkaars passie gaat delen. Hier niet, maar op andere fora. Facebook stop ik met de tijd ook mee.

Graag mijn account verwijderen aub.
Gebruikers-avatar
User

funfair

174

Wo Okt 28, 2015 20:10

Elsloo

door funfair » Wo Mrt 23, 2016 9:45

Zonde dit te horen, ik bekeek je werk met veel plezier steeds hier!
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5007

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Wo Mrt 23, 2016 9:48

Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten. Maar ik vind het wel een beetje raar dat je ook een forum, waar je blijkbaar wel een goed gevoel van hebt, gaat verlaten. Maar goed, het delen van je hobby op een forum is natuurlijk maar een onderdeel van je hobby. Veel plezier met verder bouwen.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3832

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Zo Mrt 27, 2016 20:20

Zolang je maar blijft doen wat je leuk vindt.
Als je nog eens wat nieuws maakt en zin hebt om het hier te delen, gewoon doen :duim:
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Ma Jun 19, 2017 8:25

Stoppen met LEGO doe je nooit.

Na het jubileumset, wilde ik de cafe corner toch weer terug. Eentje kopen gaat financieel wat te ver. Dat wordt zelf bouwen. Na ook het filmpje gezien te hebben over hoe de modulaire gebouwen serie tot stand is gekomen, begon het idee ook te komen om de marketstreet in de originele kleuren te bouwen zoals de ontwerper het gebouwd heeft.
Pick-a-brick ook ontdekt, voordeel hiervan is de kwantiteit. Inmiddels 3 bestellingen gedaan en de nodige op bricklink om met beide projecten te starten.
Afbeelding
Bewust gekozen om gewoon de bouwtekening te volgen en het donkerblauw te vervangen door donkergroen en het lichtblauw door donkerrood. De lichtgrijze stenen zou eigenlijk bruin moeten zijn, maar vind het lichtgrijs ook niet verkeerd staan. Verf laat hier en daar wat los, dus komt de aannemer binnenkort langs voor renovatie :P . Er komt ook interieur in van lego-ideas, een bakkerij.

Afbeelding
Er komt nog een extra verdieping in, om het gebouw meer 'body' te geven. Ook dit wordt voorzien van interieur volgens Lego-ideas. Begane grond een cafe, 1ste etage soort receptie met zithoek, 2de (extra etage) 2 hotelkamers en bovenste etage ook 2 hotelkamers.
Alleen ontwerper heeft kleuren gebruikt van bepaalde onderdelen die niet leverbaar zijn. Dus sommige kleuren heb ik moeten veranderen.
En de ramen op 1ste en 2de etage komen gewoon ramen in met glaasjes zoals LEGO het eerste wilde. Dit ook omdat de panels in origineel erg prijzig zijn. Zo kun je het verschil mooi zien tussen origineel en mijn variant. Als je binnenkant bekijkt, dan is men hopelijk onder indruk.

Hieronder kun je zien dat wachten op alle onderdelen niet mijn sterkste kant is :omg: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Zo Jun 25, 2017 9:39

Als iemand suggesties cq opmerkingen heeft........ Ik sta open open hiervoor.
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Do Jul 27, 2017 7:31

Langzaamaan knutselen we verder, de marketstreet in de originele kleuren van ontwerper Eric Brok:
Afbeelding
Nog niet af en nog druk bezig met interieur.

De cafe corner schiet al aardig op:
Afbeelding

De begane grond:
Afbeelding

Afbeelding

De 1ste verdieping:
Afbeelding

De extra verdieping:
Afbeelding

De bovenste verdieping:
Afbeelding

Het is nog niet af, maar het schiet aardig. Het interieur heeft veel zeldzame cq niet bestaande onderdelen in die kleuren. Dus ja, dan naar alternatieven zoeken........

Volgende project staat ook in de startblokken:
Afbeelding

Het begin is er :) :
Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
1626

Wo Nov 25, 2015 21:17

Assen

door sanderkoenen » Do Jul 27, 2017 7:34

Een modular huis in aanbouw. :duim:
Leuk gedaan en erg dynamisch zo.
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
192

Wo Okt 19, 2016 12:13

Kampen

door SamtheChemist » Do Jul 27, 2017 8:23

Kan het kloppen dat ik je modular in aanbouw voorbij heb zien komen op ideas?? Ziet er in ieder geval erg gaaf uit!!
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Do Jul 27, 2017 11:15

Het is een ontwerp van Ryan Taggert en hij heeft het ook geplaatst op Lego ideas. Dit ontwerp heeft ook 10.000stemmen gekregen, maar Lego heeft besloten het niet in productie te nemen. Dit vind ik erg jammer, want de bouwplaats vertegenwoordigd wat Lego eigenlijk is, bouwen.
De bouwtekening is door iemand anders gemaakt en online gezet en voor mij het groene licht om deze set te gaan bouwen. Er komt wel een bordje bij: designed by Ryan Taggert als eerbetoon voor hem. Verder probeer ik de bouwtekening gewoon te volgen. Ik ben nu bezig de benodigde onderdelen te bestellen, maar de totaalprijs gaat aardig omhoog :look: ......
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
192

Kampen

door SamtheChemist » Do Jul 27, 2017 14:38

BillytheKid schreef:Het is een ontwerp van Ryan Taggert en hij heeft het ook geplaatst op Lego ideas. Dit ontwerp heeft ook 10.000stemmen gekregen, maar Lego heeft besloten het niet in productie te nemen. Dit vind ik erg jammer, want de bouwplaats vertegenwoordigd wat Lego eigenlijk is, bouwen.
De bouwtekening is door iemand anders gemaakt en online gezet en voor mij het groene licht om deze set te gaan bouwen. Er komt wel een bordje bij: designed by Ryan Taggert als eerbetoon voor hem. Verder probeer ik de bouwtekening gewoon te volgen. Ik ben nu bezig de benodigde onderdelen te bestellen, maar de totaalprijs gaat aardig omhoog :look: ......

Ahh okeej ja dan hebben we dezelfde bouwtekening :D ik was ook van plan om hem aan mijn layout toe te voegen dus ben benieuwd naar hoe die van jou eruit gaat zien. Dat van een bord bij de modular is trouwens ook een geel goed idee :duim:
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Za Aug 12, 2017 23:13

Ik heb set 60118 van 6nops naar 4nops eindelijk af. Ik zat nog te stoeien met de container, terwijl het eenvoudiger was dan ik dacht. Ik meende deze naar 5nops te maken, maar 90graden draaien was simpeler. Anders paste deze nog niet op de vorken v/d truck.
Afbeelding

En de bouwplaats vordert nu ook gestaag. Ik verbaas mij wel over de grootte van deze set :twitch: . Vooral die kraan is groot, maar erg mooi.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
192

Kampen

door SamtheChemist » Ma Aug 21, 2017 12:57

Ziet er erg gaaf uit! Cool hoe die construction site vorm begint te krijgen zeg. Ik vroeg me af waarom je specifiek een recycle truck wilde van 4 nops?? Past dat beter in je layout?
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

door BillytheKid » Di Aug 22, 2017 8:11

Afbeelding

Nu begin je een idee te krijgen hoe groot deze set eigenlijk is. De kraan is best groot. In het echt groeit de kraan ook met het gebouw mee met flatgebouwen tijdens de bouw.

De 4nops tik, komt omdat ik 12v treinen heb en de bijbehorende miniland zijn de voertuigen 4 nops breed. Sommige nieuwe sets vind ik erg leuk, maar ze zijn te breed. Dan maar aanpassen :lol: .
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
192

Kampen

door SamtheChemist » Wo Aug 23, 2017 7:43

Echt vet!! Enne dan kan ik me voorstellen dat 4 nops beter past!
Vorige