LOWLUG rijdt (weer) uit. (modulair treinsysteem)

9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.

Re: LOWLUG rijdt (weer) uit. (modulair treinsysteem)

Berichtdoor aawsum » di apr 15, 2014 20:48

Jorrith schreef:Uiteindelijk de hele handel 1 stud opgeschoven, omdat dit beter uitkwam, dus basicly bijna weer overnieuw begonnen. Magoed, het resultaat tot nu toe is naar wens.
:lol: Maak je borst maar nat, dit gaat je nog veel vaker gebeuren.
Jorrith schreef:De achterkant (de voorgevel) is nog een WIP... Helaas niet genoeg stenen om dat af te maken.
:look: wat herkenbaar.

Verder goed om progressie te zien!!! Iets dat ik me wel afvraag, is het wel handig om laad en losplekken aan het spoor te maken ... de intercity kan zo niet passeren nl 8-)

WvdP schreef:Zo te zien heb je nu rechte stukken rails tussen de wissels, klopt dat? Heb je nog overwogen om de afstand tussen de wissels iets minder te vergroten dmv flextrack, of ziet dat er niet uit?

Wat Mockingbird zegt, het is geen 9V. Het is inderdaad 1 stuk rechte rails nu ertussen. Ik ben nu met 1 wissel bezig en het ziet er opzich wel aardig uit op deze manier. Ik moet echter even stoppen, want ben door mijn 9V wissels heen. Eerst maar eens wat voorraad aanschaffen.
aawsum
premium
premium

Thema: 10 jaar Lowlug!

Berichtdoor WvdP » wo apr 16, 2014 8:23

Oh ja, even vergeten. Dat krijg je met die onmogelijke hoeveelheid verschillende soorten aandrijving :?
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
WvdP
Site Admin
Site Admin

Thema: Creator+Modular

Berichtdoor Jorrith » wo apr 16, 2014 18:30

aawsum schreef:
Jorrith schreef:Uiteindelijk de hele handel 1 stud opgeschoven, omdat dit beter uitkwam, dus basicly bijna weer overnieuw begonnen. Magoed, het resultaat tot nu toe is naar wens.
Jorrith schreef:De achterkant (de voorgevel) is nog een WIP... Helaas niet genoeg stenen om dat af te maken.

Verder goed om progressie te zien!!! Iets dat ik me wel afvraag, is het wel handig om laad en losplekken aan het spoor te maken ... de intercity kan zo niet passeren nl 8-)

Hoe breed is die intercity? 8 studs breed moet makkelijk kunnen passeren, 10 studs breed is een no-go iig.
Jorrith
premium
premium

Thema: City, Treinen

Berichtdoor aawsum » wo apr 16, 2014 20:01

:lol: Ik bedoelde dat het een circeltje is, als er dan een intercity rijd en tegelijkertijd iemand gaat staan laden en lossen, dan krijg je ....
aawsum
premium
premium

Berichtdoor Jorrith » do apr 17, 2014 16:40

Dan moeten ze maar een beetje opschieten met laden en lossen. :lol:
Jorrith
premium
premium

Berichtdoor aawsum » ma apr 21, 2014 20:11

Soms gebeuren er dingen die ik niet voor mogelijk had gehouden. Ik heb het nog even nagekeken, maar volgens mijn inventaris heb ik dus echt 1046 stuks van de reddish brown 1x1 tile.
Vanavond was ik nog even bezig met een poging om het rangeer terrein te maken (zie paar posts hierboven) en toen greep ik in een leeg vakje :what:
Dus toen ben ik maar even gestopt :( En dat terwijl ik net vrijdag bij een winkeltje (bedankt Moos voor het aanraden) de benodigde wissels heb aangeschaft om ermee verder te gaan :cry:

Wat is het trouwens stil in het topic, iedereen druk aan het bouwen?
aawsum
premium
premium

Berichtdoor fonz » ma apr 21, 2014 20:52

Ik wil binnenkort eigenlijk ook wel eens proberen om iets in elkaar te flansen, maar ik heb helemaal geen rechte 9 volt rails.....iemand suggesties? (Winkeltje?).
fonz
premium
premium

Thema: SteamCastlepunk

Berichtdoor aawsum » ma apr 21, 2014 21:09

Ik heb meerdere goede ervaringen, met name met iemand hier op het forum. Plaats daarvoor gewoon een gevraagd advertentie.
Ik heb je daarnaast nog een PB gestuurd over een bricklink winkel die ook erg goed is.
aawsum
premium
premium

Berichtdoor UrbanErwin » ma apr 21, 2014 22:22

Ik zit nog vol in het sorteerpoces, ik heb kort tijd gevonden voor het in elkaar flansen van een wagonnetje, maar ben nog noet echt begonnen aan een stuk layout. Waar ik tot nu toe foto's van heb gezien, zorgt er wel voor dat ik toch wel weer snel wil gaan bouwen.
Foto's: Flickr
UrbanErwin
premium
premium

Thema: Treinen

Berichtdoor Snoopy1975 » ma apr 21, 2014 22:34

Ik zit ff te wachten op het vakantie geld, tot die tijd ligt het hier even zo goed als stil :cry:
Snoopy1975
premium
premium

Berichtdoor Brickhead » di apr 22, 2014 13:26

Ik ben intussen aan het ontwerpen geslagen, met name voor rollend materieel. Als eerste een dieselloc. Ik ben geen kenner op het gebied maar ik kan me zo voorstellen dat een eloc problemen gaat geven bij een portaalkraan. Dat maakt voor officiele LEGO-sets niets uit maar dat wou ik zelf toch wel anders doen. :)
Veel materieel heeft lastige vormen, en het meeste moderne spul vind ik lelijk. De ACTS 6000 leek me wel een leuke locomotief. Natuurlijk moest ik de nodige concessies doen en is paars een lastige kleur. Nu bezig met een cursus maar ik hoop er in het weekend weer mee aan de slag te gaan.
De NS 2200 ziet er ook leuk uit, maar die wil ik in 7W bouwen en de railing aan de cabine gaat dan uitsteken. Bovendien, als ik dat ga vertalen naar rijtuigen en treinstellen (want die wil ik ook) heb ik behoorlijk wat vrije ruimte in de bochten nodig schat ik. Vlie-Bricker, ik ben benieuwd naar jouw 2200!
It's multifunctionomical.

Flickr
Brickhead

Thema: Res-Q

Berichtdoor Vlie-Bricker » di apr 22, 2014 14:09

Jorrith schreef:.......Wegens het gebrek aan groene plates besloten om er een fabriekje neer te zetten, met laad- en los perron. Maar wat voor fabriek het gaat worden ben ik niet helemaal uit. Ideën of tips welkom. :wink:

Hoi Jorrith, wat dacht je van een klein LOWLUG bierbrouwerijtje? Laden, lossen van brouw ingrediënten, vaatjes bier :P , containers en of biertanks :P :P etc.....

Ben benieuwd hoe je het idee verder gaat uitwerken los van de keus welk soort bedrijf het gaat worden. :duim:
...ach...., spoelde er maar eens 'n Maersk-containertje uit Billund aan op ons mooie strand.....
Vlie-Bricker
premium
premium

Thema: Treinen, MOC's

Berichtdoor Jorrith » di apr 22, 2014 16:24

Hmm.... Bier.... :D

Ik moet zeggen dat ik daar stiekem ook aan heb zitten denken, alleen hoe maak je een beetje leuk een koperen brouwketel van lego? Hmja, misschien kan ik daar wel wat moois op verzinnen.... De naam heb ik wel een leuke voor bedacht: Brickweiser :)

Maar aawsum heeft op zich ook een punt dat het perron niet direct aan het spoor moet zitten... Misschien toch maar een extra spoor met wat wissels maken... Qua diepte kan dat wel, alleen zit ik even met de breedte.... Dat wordt nog meer bricklink ordertjes.... :lol:
Jorrith
premium
premium

Berichtdoor aawsum » di apr 22, 2014 17:34

Over dat direct aan het spoor, de eerstvolgende keer dat de aansluit lijkt me dat geen enkel probleem. Dan valt er nog wat te verbeteren ;)

Alhoewel, het zou natuurlijk zonde zijn als een passagierstrein een wagon met bier overhoop rijdt.
aawsum
premium
premium

Berichtdoor Jorrith » di apr 22, 2014 17:52

Ik heb zonet even gekeken hoeveel lengte ik bij de module moet voegen voor een derde spoor met wissels... Aan beide kanten 2x 32 stud baseplates de breedte in.. :freaked:

Daar moet ik nog maar even goed over nadenken.... Dat gaat een duur geintje worden om zo ff te bouwen, maar als het een brouwerij wordt, moet er ook ruimte zijn voor graan en hop silo's....
Jorrith
premium
premium

Berichtdoor aawsum » di apr 22, 2014 18:32

Het valt misschien wel mee. Je kunt ook gebruiken maken van 1 van de wissels van 1 van je buren, bij mij is bijvoorbeeld een heel groot stuk 3 sporen, daar pas je makkelijk tussen. Zo hoef je alleen een derde spoor te leggen
aawsum
premium
premium

Berichtdoor legomannetje » di apr 22, 2014 20:40

Brickhead schreef:De ACTS 6000 leek me wel een leuke locomotief. Natuurlijk moest ik de nodige concessies doen en is paars een lastige kleur.

Dan bouw je 'm toch in de kleuren van Short Lines of Volker.
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
legomannetje

Berichtdoor Brickhead » di apr 22, 2014 21:25

Die van Volker vervoert denk ik alleen maar werktreinen, maar Shortlines is zeker interessant (ik wil hem voor containertreinen inzetten). Bedankt voor de tip! :duim:
It's multifunctionomical.

Flickr
Brickhead

Thema: Res-Q

Berichtdoor Jorrith » ma apr 28, 2014 18:01

aawsum schreef:

Je hebt gelijk.... De fabriek is inmiddels van de baseplate gerukt, en ik heb een opzetje gemaakt met een extra zijspoor op de baseplate waar de achterzijde van de fabriek op stond. 48x48 buildplates zijn best ideaal om een wissel en 2 naar 3 sporen op te zetten, dus yep... de hele handel gaat weer op de schop. :lol:

Iig, ik heb weer een paar bricklink ordertjes de deur uit gedaan, en de fabriek gaat denk ik ook op de schop gezien Vlie-Bricker wel een punt had om er een brouwerij van te maken. Alleen is het gebouwtje wat ik gemaakt had, daar te klein voor.

We rommelen rustig verder.... :fluiten:
Jorrith
premium
premium

Berichtdoor UrbanErwin » di apr 29, 2014 9:40

Hallo allen,

Ik was van plan om voor deze layout de onderstaande draaitafel te herbouwen zodat deze in de layout gaat passen, alleen heb ik de vraag hoeveel rails stukken lang deze moet worden (de huidige is 4 rails stukken lang). Ik ben namelijk zelf (nog) niet in het bezit van stoomlocomotieven. Het zou namelijk nogal knullig zijn als een stoomloc er net niet op zou passen. :banghead:

De draaitafel in kwestie:
Afbeelding
Lego Train Turntable: Main by UrbanErwin(EPJL), on Flickr
UrbanErwin
premium
premium

Berichtdoor UrbanErwin » di apr 29, 2014 13:33

Ik ben even wezen prutsen met BlueBrick, dit was het resultaat

Afbeelding
First raw sketch for LowLUG by UrbanErwin(EPJL), on Flickr

Download

Ik heb geen flauw idee of ik genoeg onderdelen heb om dit plaatje te realiseren. Wat ik een persoonlijke plus vindt van dit idee is dat hij in plaats van 2 drie mogelijke aansluitpunten heeft van andere modules. Er zijn dan dus meerdere mogelijkheden voor het rondrijden van de treinen.
UrbanErwin
premium
premium

Berichtdoor Snoopy1975 » di apr 29, 2014 13:51

Ik vindt het geen verkeerd idee.
Snoopy1975
premium
premium

Berichtdoor Bricknook » di apr 29, 2014 13:53

UrbanErwin schreef:Hallo allen,

Ik was van plan om voor deze layout de onderstaande draaitafel te herbouwen zodat deze in de layout gaat passen, alleen heb ik de vraag hoeveel rails stukken lang deze moet worden (de huidige is 4 rails stukken lang). Ik ben namelijk zelf (nog) niet in het bezit van stoomlocomotieven. Het zou namelijk nogal knullig zijn als een stoomloc er net niet op zou passen. :banghead:

De loc en tender (onaangepast) van de Emerald Night zijn bij elkaar 3-3,5 rails lang. Alleen de loc van de Emerlad Night is iets meer dan 2 rails lang. Dan zou 4 rails dus prima zijn. Ik weet alleen niet of Lego grotere stoomlocs heeft uitgebracht (Hogwarts Express of één van de oudere ontwerpen).
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Bricknook

Thema: Town & City

Berichtdoor UrbanErwin » di apr 29, 2014 14:03

Bricknook schreef:
UrbanErwin schreef:Hallo allen,

De loc en tender (onaangepast) van de Emerald Night zijn bij elkaar 3-3,5 rails lang. Alleen de loc van de Emerlad Night is iets meer dan 2 rails lang. Dan zou 4 rails dus prima zijn. Ik weet alleen niet of Lego grotere stoomlocs heeft uitgebracht (Hogwarts Express of één van de oudere ontwerpen).

Bedankt, dit wist ik namelijk niet (ik heb de Emerald Night zelf niet) dit geeft waarschijnlijk ook wel een goede indicatie van de grote van de gemiddelde MOC stoomloc.

Snoopy1975 schreef:Ik vindt het geen verkeerd idee.

Bedankt
UrbanErwin
premium
premium

Berichtdoor Jorrith » di apr 29, 2014 15:56

Ziet er goed uit! Als het middelste aansluit punt niet gebruikt gaat worden om de baan groter te maken, zou je daar de treinen van/op de baan kunnen zetten.

[edit] Ik zou vooraf wel even checken of het 9V gedeelte van je baan sectie geen kortsluiting maakt op deze manier.
Jorrith
premium
premium

Berichtdoor Jorrith » ma mei 05, 2014 17:57

Hmja, ik vond een apart spoor voor de brouwerij wel de beste optie, ook omdat je dan eventueel een trein even kan parkeren, dus alles is weer op de schop gegaan. Maar, na wat bricklink ordertjes ben ik nu zover:

Afbeelding

Dit zijn 2 grote bouwplaten van 48x48 studs met een 32x48 stud midden gedeelte (1x 32x32, en 2x 16x16) Ik wil er nog een 48x48 stud plate tussen zetten, zodat het perron ook een beetje lengte heeft, de totale lengte van deze complete module wordt dan wel 1.20 meter. (zo lang als mn keukentafel)

Afbeelding

Ik heb afgelopen zondagmorgen tijd gezien om eens een baantje te leggen met de module ertussen, en natuurlijk heb ik de camera wagon mee laten rijden. :) Maar ik heb helaas nog geen tijd gehad om een filmpje te monteren... :oops:
Jorrith
premium
premium

Berichtdoor aawsum » ma mei 05, 2014 19:38

Netjes. Dat herbouw heb ik ook veel last van :( Nu de brouwerij nog herbouwen ...
aawsum
premium
premium

Berichtdoor Jorrith » di mei 06, 2014 18:12

Een filmpje van treinen die over de module rijden: Klikkerdeklik
Jorrith
premium
premium

Berichtdoor MOCkingBird » di mei 06, 2014 18:16

Zo, dat is een flinke baan.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
MOCkingBird
premium
premium

Thema: Castle

Berichtdoor Raven » di mei 06, 2014 18:29

Nice, mocht ik dat maar van mijn vrouw:-)
You're never 2 old for LEGO!!!
Raven
premium
premium

Thema: Mudular Builds

Berichtdoor Jorrith » di mei 06, 2014 18:57

Nu ben ik single, dus hoef ik niet te overleggen, maar je kan zoiets ook even uitleggen als je vrouw/vriendin een dagje uit is zonder jou. Ik had deze baan op zondagmorgen uitgelegd, wat om lopen klooien/filmen, ow, is het al zo laat? :freaked:

Snel de zooi in de gang afbreken, nog even wat boodschapjes doen (kwam ik afgelopen zaterdag niet aan toe) en op weg een vriend helpen.... 9 uur 'savonds thuis, moest nog eten koken, en de resterende baan opruimen, maar gelukt. :lol:
Jorrith
premium
premium

Berichtdoor aawsum » di mei 06, 2014 19:48

Jorrith schreef:Een filmpje van treinen die over de module rijden: Klikkerdeklik

Het is een beetje een soort inside tour :lol: Wel leuk die camerawagen, kun je het beeld daarvan ook wat breder zetten zodat je wat meer van de layout ziet?
aawsum
premium
premium

Berichtdoor Jorrith » wo mei 07, 2014 16:55

Dat gaat helaas niet bij deze camera. De lens is niet vervangbaar..
Jorrith
premium
premium

Berichtdoor UrbanErwin » wo mei 07, 2014 19:57

@ Jorrith: dat ziet er al goed uit.

Ik ben zelf eindelijk klaar met sorteren en heb wat tijd gevonden om de eerste funderingen te leggen:

Afbeelding
First progress shots by UrbanErwin(EPJL), on Flickr
(sorry voor de slechte foto, ik had alleen een telefoon bij de hand :look: )
UrbanErwin
premium
premium

Berichtdoor Moos » wo mei 07, 2014 20:53

Al doende leert men (met dank aan Aawsum!) ook maar weer eens wat WIP foto's van het stukje layout dat ik aan het maken ben.
Portaalkraan (Barman versie) is klaar en draait, onwijs leuk om te bouwen! zit vernuftig in elkaar.
Ik ben nu bezig om de aankleding rondom het gebeuren af te maken en ideeën aan het verzamelen voor het 'Octan' gedeelte van m'n layout.
Moet ook nog even met de buren praten hoe de straatjes etc aan te sluiten op elkaar....
En niet te vergeten bricklink afstropen voor de benodigde blokjes.
AfbeeldingP5050005 by basbrick, on Flickr
AfbeeldingP5050010 by basbrick, on Flickr
AfbeeldingP5050004 by basbrick, on Flickr
in m'n nopjes met m'n blokjes :-)
Moos
premium
premium

Thema: trein, SW

Berichtdoor Snoopy1975 » do mei 08, 2014 4:20

Het begint er goed uit te zien, ik hoop maar dat we op de meeting genoeg plaats krijgen voor alle layouts :omg:
Snoopy1975
premium
premium

Berichtdoor Jorrith » do mei 08, 2014 16:05

Edwin, Moos, ook dat ziet er erg goed uit! Als ik dat zo zie, dan wordt mn brouwerij maar een klein deel van het geheel.. :oops:
Jorrith
premium
premium

Berichtdoor aawsum » do mei 08, 2014 17:17

UrbanErwin schreef:Afbeelding
First progress shots by UrbanErwin(EPJL), on Flickr

Zijn het nou mijn ogen of is dat een ingekorte wissel?
aawsum
premium
premium

Berichtdoor UrbanErwin » do mei 08, 2014 17:19

@ Moos: Ziet er al erg goed uit! Wat is de maat van de containers die die kraan accepteert?

@ Aawsum: Ja dat klopt
UrbanErwin
premium
premium

Berichtdoor Raised » do mei 08, 2014 22:40

UrbanErwin schreef:@ Aawsum: Ja dat klopt

Zelf gemodificeerd?
Raised

Thema: vlaky

VorigeVolgende

Keer terug naar Lego Treinen