9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Di Aug 20, 2013 22:56

Eastermar

Re: Mijn 12 volt treinbaan

door Edwin Westerhof » Di Jun 17, 2014 13:29

Vandaag mijn eerste bricklink order ontvangen. En nu is mijn straatverlichting echt af.

Afbeelding

Afbeelding

Voor wat betreft de tip van FvdDungen, als je mijn flatgebouw bedoeld ben ik het helemaal met je eens, maar deze is nog niet klaar, komt nog gedeeltelijk wat inrichting in en zal dan ook een aantal raampjes blinderen.

En toen ik toch aan het bestellen was ook meteen wat rode sjaaltjes erbij gedaan voor mijn machinisten en stokers.

Afbeelding
"Imagination is more important than knowledge"
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Ma Aug 04, 2014 21:20

Het wordt weer hoog tijd nieuwe foto's te maken. Ik heb de nieuwe LEGO Creator Bike Shop & Cafe, deze heb ik op de berg geplaatst i.p.v. het kasteel. gelukkig kon ik de straatverlichting vergenoeg verplaatsen, zodat ook hier verlichting is. Ik zou bijna zeggen helaas weer werk gevonden, waardoor ik weinig tijd heb om te bouwen en foto's op het forum te spammen. Hoop dan ook z.s.m. de verschillende opleiding klaar te hebben, zodat ik weer verder kan bouwen.
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2270

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Ma Aug 04, 2014 21:46

Je hebt werk, vandaag de dag niet vanzelfsprekend. En geld=lego :duim:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Jorrith

116

Za Feb 01, 2014 9:18

Leeuwarden

door Jorrith » Wo Aug 06, 2014 17:53

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En idd, geld = moarrr lego! Of op termijn wat ruimer wonen, zodat je een eigen lego kamer hebt? :)
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Di Aug 12, 2014 21:25

Bedankt voor jullie reactie's
Ik ben erg blij weer aan het werk te zijn, alleen moet je Rutte niet altijd geloven, aangezien het werk momenteel niet voor het oprapen ligt heb je niet echt veel keus en verdien ik hier minder dan dat ik aan WW had. Nu werk ik liever voor mijn geld, dan dat ik ik zo krijg. Maar daar zijn weer andere forums voor. Hier bespreken we de dingen die echt wat uitmaken in je leven LEGO.

Ik ben dolgelukkig gemaakt door Treintje, zij had nog een 12 volt motortje en ik een 4,5 voltje en we hebben deze geruild. Nu heb ik 2 stopplaatsen in mijn baan, bij mijn station zit een stopplek waarbij ik zelf kan bepalen wanneer de trein wegrijdt en in de berg heb ik een schaduw station waar 1 trein stilstaat, deze rijdt weg zodra er een trein de berg inrijdt welke vervolgens weer in de berg blijft wachten totdat er weer een trein aankomt. Dit hield in dat er standaard 2 treinen rondreden en alleen als ik het wou de derde trein vanaf het station wegging. Dus ik kon zonder al teveel moeite met mijn 4 treinen rijden. Echter nu heb ik er 5 met als gevolg te druk op de baan en de trein op mijn station krijgt eigenlijk geen ruimte meer om te vertrekken. Hier heb ik het volgende op bedacht, een 2e stopplek in de berg. Dit is alleen wel de meest ongelukkige plaats voor mij om met de layout bezig te zijn, omdat de gehele layout hiervoor ligt en ik niet goed tussen de radiator en het raam in pas.

Afbeelding

Ik moet dus een aantal gebouwen inclusief bedrading voor de verlichting verwijderen en een stuk van de berg ophalen, wil ik de nieuwe bedrading gaan aanleggen om mijn schaduwstation in 2 trappen te gaan maken. Ik heb zelfs staan twijfelen om mijn nieuwe baan aan te nemen, zodat ik tijd had om eerst mijn layout aan te passen :freaked: . Ik heb deze verbouwing toch maar uitgesteld en de 5e trein eerst maar op het rangeer terrein geplaatst. Gelukkig heb ik nog wel wat tijd gevonden om mijn nieuwste aanwinst te plaatsten en heb hier net wat foto's van gemaakt en die wou ik toch even met jullie delen.

Afbeelding

Afbeelding

De opbouw is zoals de bouwbeschrijving, ik ga dit later waarschijnlijk nog wel veranderen, maar voor nu ben ik er erg blij mee.
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Di Nov 25, 2014 20:41

Dit weekend maar weer eens vrij gemaakt om met mijn Lego bezig te zijn. De treinen een grondige onderhoudsbeurt gegeven en ze rijden nu gelukkig weer rond. Door mijn nieuwe baan en studie had ik de laatste tijd veel te weinig tijd om met mijn Lego te spelen.
Ik heb van mijn vriendin weer een aantal leuke sets gekregen en heb hier dan ook weer wat foto's van gemaakt om met jullie te delen,

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het er zelf erg gezellig uitzien, alleen branden de lampjes nog wat te vel, binnenkort even een weerstandje erbij plaatsen.
gelukkig weer nieuwe voorraad kerstverlichting aangeschaft, zodat ik de blauw witte leds kan gaan vervangen voor warm witte.
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2887

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Wo Nov 26, 2014 0:53

Dat ziet er leuk uit! zeer sfeervol.
Ik krijg steeds meer zin om zelf ook verlichting te maken.
Kan je ook een extra foto maken van de witte oldtimer?
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Wo Nov 26, 2014 19:36

Afbeelding
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Zo Nov 30, 2014 14:23

Ik heb de bus van de 60026 een beetje verbouwd met dit als resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet de ondergrond nog wel afmaken, zodat dit een straat wordt er komt nog een grote boom tussen de flat en de bus.
De rest van de set gaat weer uit elkaar voor onderdelen, de gebouwen passen niet echt in de sfeer van mijn stadje.
Ook dit was weer een leuke set om te bouwen en tot mijn verassing zat er een leuke motor in de winkel, welke ik meteen in mijn stad heb gezet, ik heb niet zoveel met die crossmotors. De verlichting van mijn kermis aangepast, met behulp van een weerstand de verlicht wat minder sterk gemaakt, zodat je er weer naar kan kijken zonder verblind te worden.

Afbeelding
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Zo Jan 11, 2015 14:26

Gelukkig werd mijn bestelling op donderdag ochtend bezorgt, zo kon ik mooi tijdens mijn vrije dagen aan het bouwen. Jammer genoeg minder tijd kunnen besteden dan ik wou. Had de verlichting willen ombouwen, maar misschien lukt dat vandaag nog.

Afbeelding

Nog wat gaatjes opvullen in de berg, stukje weg en een bushalte. En dan het flatgebouw veranderen. Dan is de achterkant van mijn berg eindelijk af. Daarna heeft het ziekenhuis nog een behoorlijke verbouwing nodig, ook deze vind ik niet passen bij de rest.

Afbeelding
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
660

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Zo Jan 11, 2015 14:30

Dit begint er steeds beter en beter uit te zien :duim:
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2270

Zaandam

door Raven » Zo Jan 11, 2015 21:38

begint er inderdaad steeds mooier en voller uit te zien. Wel een vraagje..... is er een specifieke reden dat je het POOL bord van de 10246 op een andere plek heeft gezet dan hij hoort. Ik zie geen aanleiding in de locatie waar je hem hebt geplaatst..... :look:
Gebruikers-avatar
User

Davekuhh

904

Zo Mrt 09, 2014 8:29

door Davekuhh » Zo Jan 11, 2015 23:46

Ziet er al leuk uit. En met de plannen dierenopvangcentrum hebt weet ik wel zeker dat nog veel mooier wordt. Ga zo door :duim:
Volg mij ook op: Flickr & Facebook
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Vr Jan 30, 2015 18:59

Na een bezoekje bij BrickJohannes moest ik nodig weer wat verbouwen, ik heb bij hem weer wat oude bodemplaten weten te bemachtigen met als gevolg dat ik de rechter helft van mijn berg moest slopen :lol: . Nu weer opbouwen de mijn staat al weer en het straatje achterop. Ook had hij nog een beertje waar ik een leuk idee voor had, mijn vriendin gevraagd een boom te maken en ben weer erg blij met het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

@Raven, ik moet altijd iets veranderen aan een gebouw, de reden om hem op de hoek te plaatsen is dat hij dan beter zichtbaar is voor de mensen die met de bus komen :P

@Davekuhh De plannen voor een dierenopvang ken ik niet, was eerst wel van plan een boerderij/manege te bouwen, maar dit had als gevolg dat mijn dochter er mee wou spelen en regelmatig op het spoor zat, dit plan dus maar vergeten en Lego friends voor haar gekocht.
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Vr Jan 30, 2015 19:06

Leuke scene met die boom :duim:
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Zo Feb 08, 2015 22:29

Donderdag bij de tandarts geweest :gaap: met als gevolg, een paar dagen niet kunnen werken. Deze tijd echter wel nuttig weten te besteden, eerst een plan ontwikkeld op basis van de green grocer, vind dit een geweldige set, maar zal hem denk ik nooit kopen. Vandaag de onderste etage gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

En dit is het doel:

Afbeelding

Ik ben benieuwd hoever ik kom met mijn blokjes.
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Wo Feb 11, 2015 22:40

Weer even aan het bouwen geweest en ben er nu wel achter dat hij geen 3 etages krijgt, wordt veel te hoog, maar een 2e wil ik er nog wel bij. Tot zover een opbouw gemaakt uit eigen voorraad, binnenkort maar eens zien wat het me gaat kosten om de stenen te vervangen in de goede kleur.

Afbeelding

Afbeelding
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Za Feb 14, 2015 16:56

Even een paar foto's met daglicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Denk dat ik nu wel redelijk uit de kleurstelling ben, zandkleur gaat eruit, meeste ga ik vervangen door wit. En dan eens kijken hoever ik kan komen met een 2e etage, zonder blokken te bestellen. Daarna maar eens een bestellijst maken, zodat ik de laatste onderdelen ook in de juiste kleur kan bijbestellen.

Wil je teveel foto's zien kijk dan eens op mijn flickr https://www.flickr.com/photos/114571117@N08/
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2270

Zaandam

door Raven » Za Feb 14, 2015 18:58

Raven schreef:begint er inderdaad steeds mooier en voller uit te zien. Wel een vraagje..... is er een specifieke reden dat je het POOL bord van de 10246 op een andere plek heeft gezet dan hij hoort. Ik zie geen aanleiding in de locatie waar je hem hebt geplaatst..... :look:

Waarschijnlijk heb je mijn kleine vraagje over het hoofd gezien.....
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Za Feb 14, 2015 19:33

@Raven, ik moet altijd iets veranderen aan een gebouw, de reden om hem op de hoek te plaatsen is dat hij dan beter zichtbaar is voor de mensen die met de bus komen :P
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2270

Zaandam

door Raven » Za Feb 14, 2015 19:37

:oops: lezen is ook een vak, my bad :oops:
no avatar
User

Mister-T-Head

13

Vr Mrt 06, 2015 10:06

door Mister-T-Head » Vr Mrt 06, 2015 21:12

Mooie plaatjes van de treinen en de verlichting. Ik heb ook nog ergens mijn 12V rails liggen. Helaas werkt het niet meer :(
Gebruikers-avatar
User

Corniel

14

Vr Dec 27, 2013 16:19

Leiden

door Corniel » Do Mrt 26, 2015 17:13

Drie woorden: Ge-Wel-Dig!

Wellicht is het aardig om een update-plaatje te posten van je layout met hoe deze nu is ingevuld, en welke 'gaten' je nog wilt opvullen?

Verder denk ik dat je ziekenhuis t.o.v. de andere gebouwen wellicht iets te 'blokkerig' is.

Bergen zijn mooi, die brug boven je radiator, had je daar nog mooie plannen mee?
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Do Mrt 26, 2015 19:50

Bedank voor jullie reacties, ben momenteel bezig de verlichting te vervangen, maar door tijdgebrek (werk) gaat het minder snel dan ik zou willen, eigenlijk schiet het helemaal niet op, heb al wel dingen gesloopt om de verlichting aan te kunnen leggen, hierdoor kan ik al meer dan een maand niet meer spelen met mijn treinen :freaked: Hierdoor is het maken van nieuwe foto's niet echt zinvol, omdat het meer een bouwplaats lijkt dan een layout.

@Corniel: ben het met je eens, het ziekenhuis wil ik dan ook geheel vernieuwen, maar eerst het verlichtingsproject af zien te krijgen.
Boven de radiator heb ik geen brug, dit wordt me wat te hoog, ben nu al genoeg ruimte kwijt aan de oprit. De brug die er wel is heb ik voorlopig geen plannen mee.

@Mister-T-Head: 12 volt stuk heb ik nog niet mee gemaakt, het is bijna altijd eenvoudig weer te repareren, vaak is het alleen maar vuil wat zorgt dat het niet meer werkt.
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Ma Mei 25, 2015 21:35

Eindelijk weer eens tijd gehad om mijn layout te onderhouden, de treinen rijden weer. Ik had zoveel overhoop liggen dat de treinen niet konden rijden. Ik ben 2 dagen aan het schoonmaken geweest, er lag echt een hoop stof. Daarna heb ik wat extra details aangebracht en het licht aangesloten in het warenhuis.

Oud

Afbeelding

Nieuw

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de slechte kwaliteit.
Afbeelding

Eindelijk de bloemetjes geplaatst

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit heb ik voor mijn dochter gemaakt, haar favoriete hobby.

Afbeelding

voor teveel foto's
https://www.flickr.com/photos/114571117@N08/
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Za Jun 20, 2015 10:23

Met dank aan BrickJohannes heb ik weer wat bloemetjes om mijn layout wat vrolijker te maken. Denk alleen dat ik wat teveel heb gehaald :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben blij dat ik eindelijk wat aan het parkje heb kunnen doen, ook het verhoogde spoor eindelijk aan de binnenkant afgewerkt. Het is nog niet helemaal zoals ik wil, maar het begin is er.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor teveel foto's Edwin Westerhof op Flickr
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Zo Jul 05, 2015 15:52

Weer even een update.

Afbeelding

Of deze kleur, ben er nog niet uit.

Afbeelding

Goederen een beetje leuker gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn nieuwe aanwinst heb ik dit van gemaakt, is nog niet af.

Afbeelding

Heb wat tegels verwisseld, waardoor ik dit eindelijk af kon maken.
Afbeelding
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

Di Nov 10, 2015 11:52

door BillytheKid » Do Nov 12, 2015 22:51

Ik werd nieuwsgierig naar wat jij zoal had. Ik heb vol bewondering gekeken naar je foto's en je hebt in je eigen style iets moois gemaakt. Je treinbaan is zodanig dat een trein infeite de gehele baan rijdt. Leuk gedaan achter de verwarming, moest wel even goed kijken en lezen wat er precies gaande was.

Qua bouwstyle mag je graag zelf bouwen zie ik. Leuk om te zien en leuke bouwwerken. De verlichting is leuk, alleen lego zelf aanpassen is niet mijn idee. Hoewel ik je argumenten wel snap om het toch te doen.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Vr Nov 13, 2015 14:13

De modificatie aan de Lego is minimaal, alleen de onderste 1x1 blokjes voorzien van een gaatje in de stud en het onderste blokje een sleuf aan de zijkant voor de doorvoer van de bedrading, Dit vond ik wel een acceptabele modificatie. Verder ben ik ook niet zo voor Lego te veranderen. Ben nu bezig aan de linker kant ook een tunneluitgang te maken, hierdoor kan ik de ruimte van het schaduw station straks verdubbelen, waardoor ik er 2 treinen kwijt kan, hierdoor krijg ik weer wat rust op het spoor waardoor ik de wissels beter kan gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding

Het enige nadeel van dit project is dat ik bijna nergens meer kan zitten, denk er dan ook over de gebouwen te verwijderen. Deze moet ik toch nog aanpassen met led verlichting i.p.v. de fietslampjes.
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Wo Dec 02, 2015 22:28

Vandaag maar eens een begin gemaakt. De meeste gebouwen verwijderd, verlichting gaat vervangen worden en ik wil de berg opnieuw opbouwen. En de bodem helemaal opnieuw leggen. Ik heb een partij Duplo gehad, hiermee kan ik mooi de onderbouw van mijn berg mee maken. De bedrading wil ik volledig opnieuw gaan maken, hiervoor moet de berg eerst weg, omdat het meeste werk achter de berg zit en ik hier bijna niet bij kan.

Afbeelding

Mooie gelegenheid om meteen het ziekenhuis eens aan te pakken.

Afbeelding
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

Di Nov 10, 2015 11:52

door BillytheKid » Vr Dec 04, 2015 7:36

Ik ben benieuwd naar het resultaat en vorderingen.
no avatar
User

RV44

521

Za Apr 24, 2010 11:04

tropen

door RV44 » Za Dec 05, 2015 21:17

ik krijg nog steeds een glimlach op mijn gezicht als ik die 'old school' blauwe rails zie. Erg veel goeie herinneringen aan!
ik hoop dat we binnenkort de vorderingen te zien krijgen!
"If at first you don't succeed, use a bigger hammer."
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Za Dec 05, 2015 22:12

Hierbij de voortgang, alles is weg, nog 3 emmers Lego sorteren en dan weer beginnen met bouwen. :D

AfbeeldingFILE0985 by Edwin Westerhof, on Flickr

AfbeeldingFILE0986 by Edwin Westerhof, on Flickr

En zal voortaan weer een statief gebruiken.
Albert Einstein
no avatar
User

kapiteiniglo

835

Do Okt 17, 2013 6:33

terneuzen

door kapiteiniglo » Zo Dec 06, 2015 0:54

Kan je ook eens de vloerbedekking onder je lego stofzuigen :lol:
no avatar
User

RV44

521

Za Apr 24, 2010 11:04

tropen

door RV44 » Wo Dec 09, 2015 14:59

Ik dacht: die gaat een paar dingetjes veranderen.... :what:
"If at first you don't succeed, use a bigger hammer."
Gebruikers-avatar
User

deziekedichter

69

Di Aug 26, 2014 8:48

Noord-Holland

door deziekedichter » Wo Dec 09, 2015 15:11

hahaha inderdaad, ik zat ook al te wachten op een wat geüpdatete versie.
Benieuwd naar het volledig nieuwe ontwerp!
En inderdaad, die blauwe rails, krijg ook ik nog steeds kippenvel van.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Wo Dec 09, 2015 17:24

Ja soms moet je wat drastische maatregelen nemen. om alles weer leuk en schoon te krijgen. De baan blijft hetzelfde, de treinen kunnen gelukkig al weer rijden. Ik heb de bedrading allemaal vervangen, zodat de stroomtoevoer op meerdere plaatsen zit, waardoor ik veel minder last heb van vermogensverlies, ook heb ik het schaduw station achter de berg verdubbeld er staan nu 2 treinen stil, hierdoor krijg ik weer wat rust op het spoor en kan ik de wissels ook eens gebruiken en kan ik mijn vijfde trein ook gaan gebruiken. Verder heb ik een leuke partij Duplo bemachtigd, hiermee kan ik mooi de onderbouw van de berg mee opbouwen en heb ik dus weer meer Lego over voor de rest. Ik ga nu eerst de ondergrond opbouwen en daarna als de bakken weer wat leger zijn ga ik alle gebouwen en waarschijnlijk ook de treinen slopen. En begin dan weer lekker opnieuw te bouwen. Ik wil een andere onderbouw proberen voor mijn locomotieven. Ik wil de gebouwen zo maken dat ik ze met elkaar kan uitwisselen en niet meer zoals nu alles een vaste plek geven. Vanavond ga ik de hoofdkabel aanleggen voor de straatverlichting en gebouwen en hoop een begin te kunnen maken met de berg, ben benieuwd hoe dit gaat met de Duplo. :D
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Di Dec 29, 2015 18:05

Na veel sorteerwerk heb ik eindelijk weer een begin kunnen maken met de opbouw, het wordt toch weer dezelfde baan, de ruimte geeft me beperkingen met wat voor baan ik neer kan leggen, dus heb ik maar weer gekozen voor 1 lange lus i.p.v. 2 kleine rondjes.

Afbeelding

Inmiddels ligt de baan weer en rijden de treinen. Ik heb het schaduw station achter de radiator verdubbeld, zodat er nu 2 treinen in de wacht staan, als je op onderstaande foto klikt kun je een filmpje hiervan zien. Alleen weet ik nog niet zeker of ik de plaats van het infrarood poortje op deze plek houdt, zit nu in de beurt van het kroonsteentje links onder in het beeld, als over het middelste spoor een trein rijdt vertrekken de andere 2.

Afbeelding

Mijn Duplo project is redelijk geslaagd, ik heb er een bergwand mee kunnen maken welke bijna niet zichtbaar is door de gebouwen welke er straks weer voor komen te staan, maar ben er blij mee, want deze muur was rood, gezien ik altijd een tekort hebt aan de juiste kleuren blokjes.

Afbeelding

En voor teveel foto's Edwin Westerhof, op Flickr
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Ma Jan 25, 2016 19:36

Eindelijk weer eens tijd om jullie op de hoogte te houden van mijn vorderingen. Helaas ben ik teveel tijd kwijt aan een oude computergame. Maar heb tussendoor toch een nieuwe locomotief weten te maken.

Afbeelding

Eerst met 3 grote wielen, maar had toen bedacht dat ik ook een trein wilde bouwen met 4 grote wielen.
Met dit als resultaat.

Afbeelding

Zoals gewoonlijk is ook deze loc gewoon een verzinsel van mij.
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Eastermar

door Edwin Westerhof » Za Jan 30, 2016 11:54

Doordat ik nu een set grote wielen overheb, kon ik een begin maken met deze trein.

Afbeelding

Vandaag de eerste test run gehad op mijn baan en kwam er al snel achter dat ik hem te breed en te hoog had gemaakt, na het eerste rondje was ik de opbouw al kwijt en wat details aan de zijkant. Opbouw 1 plate verlaagd, 2 trapleuning verwijderd achterste draaipunt verplaats en nu pas hij goed over mijn baan. Eigenlijk moet ik nodig met de layout zelf bezig, zodat ik minder sorteerbakken nodig ben en het weer in de slaapkamer past, alle Lego staat sinds begin december in de woonkamer en weet niet hoelang ik daar nog mee wegkom :oops:

Afbeelding
Albert Einstein
VorigeVolgende