Power Miners, Atlantis, etc.
Gebruikers-avatar
User

SkullTwin

349

Do Jul 02, 2009 10:15

Zuid-Limburg

8057 - Atlantis - Wreck Raider

door SkullTwin » Za Nov 28, 2009 12:58

8057: Wreck Raider
Afbeelding

Een Wreck Raider, zo voelde ik mij vandaag wel toen ik de V&D aan het doorzoeken was naar Atlantis LEGO. In de normale schappen was niks te vinden, ook stond er geen mooi display zoals sommige hebben gespot. Nee, een medewerker wist mij te vertellen dat alles weer achter lag. Iets over "een actie na 6 december met een gratis twister spel ofzo" mompelde hij.

Door de winkel verspreid stonden er voor Sinterklaas wat speelgoeduitstallingen met een selectie van hun speelgoedaanbod. En warempel zag ik daar 2 Atlantis doosjes liggen. Hij was gewoon geprijsd dus heb er 1 meegenomen en afgerekend.

Thuisgekomen was ik wel in m'n nopjes, hoewel ik geen grote Atlantis aankopen wilde doen vond ik dit een uitstekende middenweg. 10 euro en je kreeg er 2 prachtige minifigs bij en een op zich alleraardigst voertuigje.

In het doosje tref je 2 zakjes aan, een grote en een kleine, in een van de zakjes zit nog een ander zakje met daarin het collectorsitem van Atlantis. Verder vanzelfsprekend een (opgevouwen) boekje en stickervel.
Afbeelding

Het boekje bevat enkele leuke afbeelding van deze nieuwe serie. Plus een overzicht van de sets met zo'n collectorsitem, alle onderdelen en een nieuwe Nielsen achterkant!

Na de zakjes opengemaakt te hebben en de inhoud op tafel gegooid te hebben vielen me enkele (voor mij) nieuwe onderdelen op. Naast die zaten er ook enkele écht nieuwe onderdelen tussen. Waaronder de 1x3 smooth plate en het nieuwe Atlantis duikpak + vizier.

Afbeelding

De figuren zijn werkelijk fenomenaal. Alleen daarom is dit setje al z'n geld waard. De Atlantis duiker heeft een prachtige print (die overigens grotendeels bedekt wordt door z'n duikuitrusting). Hij is vrijwel volledig bedrukt m.u.z. van z'n armen en achterkant van de benen. Hij is erg compleet dankzij z'n limegroene flippers en dat enorme backpack met technic pin gat en een groen vizier (dat niet open kan; en da's maar goed ook, een paar honderd meter onder water).

Afbeelding

De sharkman is ook erg prachtig, volgens mij is het hoofd hergebruikt van een Harry Potter set? Hoe dan ook is het weer een plaatje. Gemaakt van het zachte rubberachtige materiaal, voorzien van prachtige print op de kop en ook z'n torso heeft (enkel aan de voorzijde) een print. Het patroon loopt door naar z'n benen.

Afbeelding

De raider zelf is een leuk ontwerp, de vorm van de voorzijde is heel apart en past wel bij de andere duikboten die in deze serie gaan uitkomen. Het rood is erg mooi en past er erg goed bij. Er wordt wat limegroen gebruikt met 2 studs en bij de enter-haakachtige flick-fire raket. De stickers voegen wat toe door het rood wat te breken met witte strepen en een luchtbelpatroon uit een gat uit de voorzijde. De motoren zijn groot, maar staan wat dicht op de grijze vleugels.

Afbeelding

Het geheel is een leuke set van 10 euro waar je 2 prachtige minifigs voor terugkrijgt en wat kleine nieuwe onderdelen.

Een absolute 5 uit 5! :duim:

Afbeelding

Klik hier voor mijn Flicker-set voor de 8057.
Laatst gewijzigd door SkullTwin op Za Nov 28, 2009 13:11, in totaal 3 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6407

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

Re: 8057: Wreck Raider (Atlantis)

door workfromtheheart » Za Nov 28, 2009 13:04

Goede recensie en een leuk setje. Voor €10,- redelijk geprijsd lijkt me.
Mooie instapper voor het thema.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

SkullTwin

349

Zuid-Limburg

door SkullTwin » Za Nov 28, 2009 13:08

workfromtheheart schreef:Goede recensie en een leuk setje. Voor €10,- redelijk geprijsd lijkt me.
Mooie instapper voor het thema.

Dank dank :) De foto's staan er nu bij overigens, met een linkje naar meer foto's op m'n nieuwe Flickr account.
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2909

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Za Nov 28, 2009 15:40

waar worden de 1x3 tegels bevestigd?
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

SkullTwin

349

Zuid-Limburg

door SkullTwin » Za Nov 28, 2009 16:16

thomassio schreef:waar worden de 1x3 tegels bevestigd?

Ik heb even een aantekening gemaakt op deze foto waar die zit: http://www.flickr.com/photos/45125005@N08/4140707536/
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Di Dec 01, 2009 20:26

Erg leuk setje, en als je iets van Atlantis wil, maar niet de hele serie, dan is dit een prima keus. Je krijgt een paar prachtige figs, (dat rubberachtige past erg goed bij dat haaienhoofd), en een leuk vaartuigje, wat netjes in elkaar zit. Ook zonder stickers nog steeds goed te pruimen, de kleurencombi van rood, de 2 soorten grijs, en een accentje lime werkt goed. Ook wat mij betreft een aanrader! :duim:

P.S. het is extra jammer dat de doos zo groot is, want de boxart is ook zeer fraai, maar neemt nu wel veel ruimte in als je die zou willen bewaren.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig