Power Miners, Atlantis, etc.
Gebruikers-avatar
User

Elderon

404

Ma Aug 08, 2011 0:56

Review van Ninjago 70599 Cole's Dragon

door Elderon » Wo Feb 24, 2016 20:04

Toen ik hoorde dat de nieuwe Ninjago setjes in de Nederlandse winkels te vinden waren, ben ik meteen even gaan kijken. Van alle thema’s die dit jaar uitkomen spraken Ninjago en de Elves setjes mij het meeste aan namelijk. Voornamelijk Ninjago met de toffe steampunk-achtige voertuigen, brickbuilt draken en heuse steampunk-piraten. Ik snap meteen waarom TLG weet dat dit aan gaat slaan onder de jeugd, want de 10-jarige Elderon in me zag meteen epische luchtgevechten tussen draken en zeppelins.
Je kunt je dus wel voorstellen hoe telleurgesteld ik was toen ik er achter kwam dat de set die ik graag wilde kopen, de 70603 Raid Zeppelin, maar liefst €36,99 moest kosten! Dat is voor nog geen 300 onderdelen en 3 minifiguren haast een licentie-thema prijs. :notimpressed:
Dus die sloeg ik toch echt even over. Niet naar huis willen gaan met lege handen, koos ik 70599, Cole’s Dragon, uit. Ik vond hem niet heel speciaal, maar er zaten een paar leuke bruine onderdelen in, dus ik dacht dat het een leuke partspack zou zijn.
Maar toen ik hem toch in elkaar zetten (ik verveelde me en had hem toch bij de hand), was ik erg blij dat ik hem toch even heb opgebouwd.
Wat een leuke set is dit!

Afbeelding
Review of 70599 Cole's Dragon by Bram, on Flickr

De minifiguren zijn misschien niet heel speciaal, maar de nieuwe piratenzwaardjes zijn weer nieuwe wapens en mooi vormgegeven. De prints op de sky-pirate zijn ook erg leuk en gedetailleerd. Cole is voor mij verder niet heel speciaal, maar ik zie dat hij wel een nieuwe print heeft.

Afbeelding

Het nieuwe grote zwaard vind ik persoonlijk erg groot. Het witte onderdeel met schedel ziet er er mooi uit en zal vast ergens nuttig te gebruiken zijn, maar in combinatie met transclear zwaard en de bijlbladen wordt het nogal groot en lomp in de handjes van de minifiguurtjes. De geprinte 1x1 ronde tegel vind ik dan weer erg mooi.

Afbeelding

Door naar het draakje. Persoonlijk het leukste draakje dat ik ooit op deze schaal heb gebouwd. De twee jaar geleden uitgekomen ball-joints zijn er perfect in gebruikt en zorgen voor een groot aantal poseermogelijkheden. In de kop is erg leuk gebruik gemaakt van dit onderdeel:

Afbeelding

zo lijkt het haast of de bek op en dicht kan, al is dat helaas niet het geval.
De benen zitten erg simpel in elkaar, maar zijn toch ook erg wendbaar.
Hetzelfde kan gezegd worden van de vleugels; simpel maar erg wendbaar. Hierdoor is het draakje erg poseerbaar en voor kinderen daardoor ook speelbaar (niet alleen voor kinderen trouwens, ik moet toegeven dat ik er een aantal keren meer ‘geswooshed’ heb :D )

Afbeelding

Afbeelding

Kortom, voor de prijs van €10.99 een erg leuk setje met leuke onderdelen in fijne bruikbare kleuren, zoals:

Afbeelding

Vooral de 1x2 curved slopes zijn erg handig en zitten veel in de set. Ook de tegenhanger van de 1x2 plate met clip is in de kleur meer dan welkom in mijn collectie.
Dus ondanks dat de figuurtjes niet heel erg speciaal zijn, zou ik deze set vanwege het draakje en de vele leuke onderdelen zeer zeker aanraden :duim:

gegroet,

Elderon
Fairy tales do not tell children the dragons exist. Children know that dragons exist. Fairy tales tell children the dragons can be killed. ~G.K. Chesterton