Ik dacht: laat ik ook eens digitale lego installeren. Heb ik jaren geleden ook al gedaan, maar een nieuwe installatie leek me op z'n plaats. Maar ik vind het niet zo simpel als het zou moeten zijn
Ik begreep dat LDcad de 'beste' digitale editor is. Dus ik die geinstalleerd. Blijkt die ook weer de ldraw files nodig te hebben.
Dus weer een volledige Ldraw laatste versie geinstalleerd. Maar iets gaat er niet goed, want in LDcad staan er nu geen kleuren en onderdelen in de 'bin'.
Ik wil alles wat met digitale lego te maken heeft in 1 folder installeren. Wat is de beste opzet hier voor?
Er wordt gevraagd voor een locatie voor software en dan ook nog een andere locatie (voor wat de user maakt, denk ik).
De software default gaat naar 'program files' en de user dingen naar 'documents'. En het lijkt dat de hoofdfolder 'ldraw' moet heten, wat ik dan weer niet zo handig vind (ik heb liever 'digitale lego' of zo iets.
Omdat ik een volledige ldraw installatie heb gedaan, zie ik zowel LDcad, LeoCad als MLCad. Dat zijn de tekenprogramma's lijkt me. Ik zie ook LDFind, LDGlite, LDView, LICreator, lPub3D, LSculpt, LSynth en MPDCenter (allemaal in de LDraw folder). En dan is er ook nog POV-ray in een aparte folder.
Waar staat ergens wat de beste installatie methode is om dat alles te installeren en te gebruiken.
Wat is de beste editor (beter dan MLCad)?
edit: om de zoveel tijd wil ik weer eens digitaal lego'en en steeds raak ik in de problemen met de installatie. Want zelfs een update van alleen de ldraw onderdelen vind ik niet zo simpel. Vandaar dan maar weer een volledige installatie (die dus ook niet per se goed gaat

)