Gebruikers-avatar
User

marakoeschtra

1528

Di Mrt 01, 2005 17:51

Wieringerwerf

7670 Hailfire Droid & Spider Droid

door marakoeschtra » Do Jan 10, 2008 16:34

Set 7670 - Hailfire Droid & Spider Droid - 230 onderdelen, 4 minifigs - uitgebracht in 2008.

Deze set kocht ik vandaag bij Toys 'r Us; een medewerker was zo vriendelijk om 'm alvast voor me uit het magazijn te halen. :)
Normaal gesproken heb ik niet zo veel met Star Wars - sets, maar deze stond al vanaf het moment dat de eerste foto's bekend waren op mijn verlanglijstje (vooral vanwege de bruine kettingschakels :D )

1.Verpakking:

Zoals bij wel meer sets het geval is, is de doos nogal oversized; als je 'm vast hebt voel je dat de inhoud naar eén hoek schuift.
De twee transparante 10 x 10 schotels zitten los in de doos, en zijn zo erg gevoelig voor krassen...niet zo heel slim wat mij betreft.
Verder geen bijzonderheden wat de verpakking betreft: drie zakjes met onderdelen en een bouwbeschrijving. Geen stickers.

Afbeelding Afbeelding

2.De minifigs:

De set komt met 3 Battle Droids, waarvan één met een gele torso. Ik neem aan dat die een hogere rang heeft dan de twee andere, die helemaal tan zijn. Alle drie hebben ze een aangepaste rechterarm om hun blasters fatsoenlijk vast te kunnen houden.
Ook zit er nog een Super Battle Droid bij de set, in dezelfde uitvoering als bij het Droids Battle Pack van vorig jaar.

Afbeelding

3.De Hailfire Droid:

Dit is het hoofdmodel van deze set, en neemt ook veruit de meeste onderdelen in beslag. Het voeruig zit leuk in elkaar; de wielen en de twee armen met raketten zijn kantelbaar, en er kan bovendien mee gereden worden (alleen op een ruwe ondergrond). De ketting draait dan om de schotels heen.
Voor de raketten wordt een nieuw soort onderdeel gebruikt; een halve Technic pin met een 2 Lang staafje eraan vast. Het valt op dat de pin een stuk minder klemt dan de gewone halve Technic pin, waardoor je de raketten met een welgemikte tik van je vinger uit de houder kunt schieten.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

4.De Spider Droid:

Ook dit is een leuk geconstrueerd model. De vier poten zijn door de twee scharnierpunten in allerlei standen te zetten, en ook het kanon voorop is beweegbaar. Het ronde kogelgewricht-onderdeel bovenop heeft alleen een cosmetische functie.

Afbeelding Afbeelding

5.Extra onderdelen:

Dit is wat je over houdt als je de set gebouwd hebt. De wapens horen bij de Battle Droids:

Afbeelding

6.Conclusie:

De prijs van deze set is €24,95. Dat is in verhouding tot het aantal onderdelen best duur, maar het zijn over het algemeen wél erg mooie en bruikbare parts. Daarnaast vind ik beide modellen erg geslaagd.

De foto's die ik heb gebruikt komen van de review op eurobricks door xwingyoda. Ze zijn ook te zien in deze map op Brickshelf.
Laatst gewijzigd door marakoeschtra op Vr Jan 11, 2008 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Do Jan 10, 2008 16:48

Mooie bespreking. Ik had deze set al besteld, en ben nu nog ongeduldiger. Apart onderdeel trouwens, die nieuwe Technic pin.

Ik ben het met je eens dat de set wat aan de dure kant is, zeker als je bedenkt dat hij in de VS maar 20 dollar kost...
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

legoknight

366

Za Sep 29, 2007 12:12

achlum

door legoknight » Do Jan 10, 2008 16:49

ik was al van plan hem te kopen maar nu weet ik het zeker bedankt voor de review :wink:

groet legoknight
ridders en kastelen zullen je nooit vervelen

mijn brickshelf :
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/galle ... osterhaven
Gebruikers-avatar
User

JelmerVS

475

Do Aug 16, 2007 12:47

Almere

door JelmerVS » Do Jan 10, 2008 16:52

Weet iemand hier toevallig of deze set bij alle toys r us te koop is of alleen bij sommige?
Gebruikers-avatar
User

marakoeschtra

1528

Wieringerwerf

door marakoeschtra » Do Jan 10, 2008 16:58

JelmerVS schreef:Weet iemand hier toevallig of deze set bij alle toys r us te koop is of alleen bij sommige?

Bij Toys 'r Us kun je er wel vanuit gaan dat het assortiment landelijk hetzelfde is...bovendien bepaalt Lego zelf wat er in de TRU-winkels ligt. :)
Gebruikers-avatar
User

eldert

1796

Ma Mrt 22, 2004 19:52

Eindhoven

door eldert » Vr Jan 11, 2008 13:33

Bedankt voor de review!
Nu heb ik- net als Rusty- nog meer om naar uit te kijken.
Ik was ook voor de bruine links gevallen, dus ik ben benieuwd wat er nog allemaal mee te maken valt.
Chuck Norris shot the sheriff, but he round house kicked the deputy.

Brickshelf
Flickr
no avatar
User

dannyvandersluijs

281

Zo Dec 30, 2007 23:30

Vianen

door dannyvandersluijs » Vr Jan 11, 2008 14:50

eldert schreef:Bedankt voor de review!
Nu heb ik- net als Rusty- nog meer om naar uit te kijken.
Ik was ook voor de bruine links gevallen, dus ik ben benieuwd wat er nog allemaal mee te maken valt.

Zijn toch dezelfde schakels welke in technic sets ook worden gebruikt ?

@TS: Zouden die doorzichte schalen ook gebruikt kunnen worden om een vliegtuigje op een plateau te zetten ? En het waren er 4 ? Ik kan geen duidelijk plaatje vinden van de schotels op inet, en peeron heeft nog geen inventory.
no avatar
User

Menno Gorter

1541

Do Dec 30, 2004 2:24

door Menno Gorter » Vr Jan 11, 2008 15:00

Er zitten twee van die doorzichtige schalen in.

P.s. marakoeschtra: de URL van het middelste Haildroid plaatje klopt niet....

Afbeelding :wink:
Laatst gewijzigd door Menno Gorter op Vr Jan 11, 2008 15:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

marakoeschtra

1528

Wieringerwerf

door marakoeschtra » Vr Jan 11, 2008 15:01

Inventory op Bricklink

@ Menno: bedankt ! :)
no avatar
User

lowierob

2

Di Okt 02, 2007 18:30

door lowierob » Vr Jan 11, 2008 17:04

deze heb ik besteld
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Wo Jan 16, 2008 22:56

Ik heb 'm net opgebouwd, en ik ben toch wel een beetje teleurgesteld hoor... ik vind de set fors aan de prijs voor hetgeen te bieden heeft, en hetzelfde bekruipt mij nu, als met die kleie rotsetjes van een paar jaar geleden met twéé minifigs, die 10€ per stuk waren...

De droids zien er wel goed uit trouwens, vooral de Hail fire droid is proportioneel niet verkeerd (in de film is de body net zo hoog als een battledroid, de wielen hadden nog wél wat groter gemogen) en die wielconstructie is best inventief te noemen.

De battledroids vind ik een tegenvaller; ik had 1000x liever de 7163 Super Battle Droid gehad (dus in donkerblauw ipv grijs) en de gewone battledroids hadden uiteraard zandrood moeten zijn ipv voor de tigste keer tan; dit is set van een scene uit episode II, had LEGO dat even vergeten? Dat had écht beter gekunt...

Al met al krijgt deze set van mij een zesje...
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

KarlMarX

2683

Do Sep 07, 2006 14:02

Almere

door KarlMarX » Do Jan 17, 2008 16:21

Ik heb deze ook gisteren ontvangen. Nog niet opgebouwd. Maar volgens mij is het een leuke set voor 19,95. :D
Ik ben blij met wat meer grondvoertuigen voor SW. Dat is toch makkelijker om een leuke setting te maken dan met alleen ruimteschepen.
Bovendien past deze set goed bij de MTT en als tegenwicht voor de AT-AP en de AT-TE die nog uit gaat komen.
Gebruikers-avatar
User

Duq

8481

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Do Jan 17, 2008 16:31

KarlMarX schreef:Ik heb deze ook gisteren ontvangen. Nog niet opgebouwd. Maar volgens mij is het een leuke set voor 19,95. :D
Ik ben blij met wat meer grondvoertuigen voor SW. Dat is toch makkelijker om een leuke setting te maken dan met alleen ruimteschepen.
Bovendien past deze set goed bij de MTT en als tegenwicht voor de AT-AP en de AT-TE die nog uit gaat komen.

Leuk dat je de set hebt gekocht en ons dat wil laten weten, maar daar hebben we het 'Buit van vandaag' topic voor.
Recensies zijn voor inhoudelijk commentaar. Als je de set gebouwd hebt en je hebt nog iets toe te voegen aan wat er hierboven is geschreven dan kan je dat hier dus wel posten.

Duq
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Do Jan 17, 2008 16:33

KarlMarX schreef:Ik heb deze ook gisteren ontvangen. Nog niet opgebouwd. Maar volgens mij is het een leuke set voor 19,95. :D

Voor die prijs is het inderdaad een stuk leukere set, maar in de winkel, waar ik hem ook niet heb gekocht, moet je er 25 euro voor neerleggen. Dan is de prijs/kwaliteit-verhouding wat minder
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Gebruikers-avatar
User

Duq

8481

Dublin

door Duq » Do Jan 17, 2008 16:34

Rusty schreef:Voor die prijs is het inderdaad een stuk leukere set, maar in de winkel, waar ik hem ook niet heb gekocht, moet je er 25 euro voor neerleggen. Dan is de prijs/kwaliteit-verhouding wat minder

Ik zou mijn post hierboven kunnen herhalen...

Duq
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Do Jan 17, 2008 16:46

Duq schreef:
Rusty schreef:Voor die prijs is het inderdaad een stuk leukere set, maar in de winkel, waar ik hem ook niet heb gekocht, moet je er 25 euro voor neerleggen. Dan is de prijs/kwaliteit-verhouding wat minder

Ik zou mijn post hierboven kunnen herhalen...

Duq

Het ging me er niet om te melden dat ik de set heb gekocht en wat ik ervoor heb betaald maar dat van deze set de verhouding tussen prijs en wat ervoor wordt geboden naar mijn mening wat matigjes is. Nu is dat met Star Wars wel vaker zo, maar een adviesprijs van 20 euro was meer in verhouding geweest. Dat gaat toch over deze set en is dan toch ontopic? :?
Laatst gewijzigd door Rusty op Do Jan 17, 2008 18:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
User

KarlMarX

2683

Do Sep 07, 2006 14:02

Almere

door KarlMarX » Do Jan 17, 2008 18:42

Duq schreef:

Leuk dat je de set hebt gekocht en ons dat wil laten weten, maar daar hebben we het 'Buit van vandaag' topic voor.
Recensies zijn voor inhoudelijk commentaar. Als je de set gebouwd hebt en je hebt nog iets toe te voegen aan wat er hierboven is geschreven dan kan je dat hier dus wel posten.

Duq

Volgens mij zei ik wel iets meer dan alleen dat ik het gekocht had. De reviewer stelt dat 25 euro aan de dure kant is. De 20 euro die ik er voor betaald heb is volgens mij wel een goede prijs voor deze set. Verder zei ik ook waarom het een leuke toevoeging aan het SW spectrum is.
Gebruikers-avatar
User

Duq

8481

Dublin

door Duq » Do Jan 17, 2008 19:20

Sorry als mijn opmerkingen wat streng overkomen maar we zijn net met de recensies begonnen en ik wil duidelijk hebben wat de bedoeling is. En dat is duidelijk niet eindeloze lijsten met wie wat betaald heeft en of dat wel of niet de moeite was.
@KarlMarx: Er stond inderdaad meer in je post dan alleen een prijs, maar als je de set al hebt gekocht, waarom dan niet even wachten tot je de kans hebt gehad hem te bouwen en dan een wat completer verhaal posten?

Duq
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Zo Jan 20, 2008 18:50

Omdat er nogal wat discussie is over de prijs-kwaliteitverhouding van deze set, heb ik de inhoud voor de lol eens gewogen. Wat blijkt? Je krijgt voor de 25 euro adviesprijs ongeveer 100 (!) gram Lego. De kartonnen doos weegt bijna net zoveel. Dus voor een kilo zou je bij deze verhouding 250 euro betalen...

Edit: Was het iemand trouwens opgevallen dat er 2 versies zijn van de bruine kettingschakels? Ik had er een aantal die een langer breed gedeelte hadden, dus het deel waar de andere schakel in klikt. De schakel zelf is natuurlijk wel net zo lang, maar het ziet er een beetje vreemd uit. Blijkbaar hebben ze die mal ook aangepast om op materiaal te besparen. Ik zal wel een foto op Brickshelf zetten om het meer duidelijk te maken.