Gehoord van een nieuwe set? Scoop over een nieuwe serie?
Plaats al je nieuws hier.
no avatar
User

jelle_city

Rang

premium

premium
366

Ma Mrt 29, 2010 6:42

Urk

Re: Intertoys staat op omvallen

door jelle_city » Ma Feb 25, 2019 10:24

RetiredLegoSets schreef:
jelle_city schreef:Er komt in ieder geval geen uitverkoop. Alteri, het investeringsbedrijf achter Intertoys heeft een vies spelletje gespeeld. Bij de overname van intertoys van de Blokker holding hebben ze een regeltje toegevoegd aan de overeenkomst dat ze pandrechten hebben. Dat wil zeggen dat de inboedel en inventaris eigendom blijft van Alteri. Dus het faillissement is gewoon een verdienmodel voor Alteri

Zou je mij eens kunnen voorrekenen hoe jij denkt dat Alteri hieraan gaat verdienen?

https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/art ... llissement
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5651

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Ma Feb 25, 2019 10:47

uitleg 1 en uitleg 2

Ze hebben intertoys (zichzelf) een lening gegeven en zijn daardoor de eerste in de rij schuldeisers, en hebben dus recht op de voorraad en inboedel (als ik het goed lees).
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
913

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Ma Feb 25, 2019 11:39

Ik vraag me af of er op den duur echt geen uitverkoop gaat komen. Het kost namelijk ook een hoop geld om de voorraad en inboedel te houden! Als de winkels zoals Raven zegt na 6 weken sluiten en er is geen uitverkoop geweest dan moet het volgende gebeuren:
- uitruimen en transporteren van de voorraad en inboedel
- opslag van de voorraad en inboedel
- in kaart brengen wat er aan voorraad en inboedel is
- verkoop en distributie van de voorraad en inboedel aan opkopende partijen... en ook die zullen niet de volle mep hiervoor betalen
Hoe groter de voorraad en inboedel is bij het sluiten van de winkels des te hoger de kosten voor het bovenstaande.

Ik denk dat er met een gestage uitverkoop (waarbij de kortingen naarmate de 6 weken vorderen groter worden) het meeste geld binnengehaald kan worden.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6417

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Ma Feb 25, 2019 11:47

Ze willen natuurlijk een doorstart, waarbij de nieuwe partij de inboedel (en panden?) moet overkopen.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Jalkow

2263

Za Aug 18, 2007 10:31

Nijmegen

door Jalkow » Ma Feb 25, 2019 11:53

workfromtheheart schreef:Ze willen natuurlijk een doorstart, waarbij de nieuwe partij de inboedel (en panden?) moet overkopen.

En daarbij gaat Alteri misschien nog winst maken ook, begrijp ik.

Dank voor het delen van die links, Dip en Jelle_city, dat is het lezen waard. En vreemd dat je daar in andere media weinig over hoort. De NOS blijft vooral over die cadeaubonnen roepen.
Niet mokken, lekker moccen!
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4290

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Feb 25, 2019 17:35

Hier nog een nieuwsbron over cadeaubonnen. Lang niet alle cadeaubonnen zijn ingeleverd.
Ik begrijp niet waarom mensen die dingen altijd zo lang laten liggen.
no avatar
User

jelle_city

Rang

premium

premium
366

Urk

door jelle_city » Ma Feb 25, 2019 17:57

sanderkoenen schreef:Hier nog een nieuwsbron over cadeaubonnen. Lang niet alle cadeaubonnen zijn ingeleverd.

Misschien ergens in een lade gestopt en niet meer weten dat de kids nog bonnen hebben.
no avatar
User

jelle_city

Rang

premium

premium
366

Urk

door jelle_city » Ma Feb 25, 2019 18:00

Deze week wordt er bekend gemaakt door welke partij Intertoys wordt overgenomen en wat de gevolgen hebben voor de filialen.... Weet bijna 100% zeker dat er filialen zullen gaan sluiten.

Spoiler:
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5651

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Ma Feb 25, 2019 20:15

Was ook een beetje vd zotte de afgelopen tijd, er zitten 2 op minder dan 200 meter van elkaar. Aan de andere kant vh centrum okay. En dan was het niet eens een omgebouwde bart smit.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2969

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Ma Feb 25, 2019 20:57

sanderkoenen schreef:Hier nog een nieuwsbron over cadeaubonnen. Lang niet alle cadeaubonnen zijn ingeleverd.

Nou ik had die bonnen altijd binnen een week omgezet in Lego :fluiten: :D
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Twan

34

Zo Sep 02, 2018 19:21

Zwolle/Enschede

door Twan » Di Feb 26, 2019 2:43

dip schreef:uitleg 1 en uitleg 2

Ze hebben intertoys (zichzelf) een lening gegeven en zijn daardoor de eerste in de rij schuldeisers, en hebben dus recht op de voorraad en inboedel (als ik het goed lees).

Dat is apart, dat is volgens mij ongeveer dezelfde constructie als de eigenaren van Toys 'R Us hadden, toen deze keten failliet ging in Amerika. Ze hadden toen volgens mij Toys 'R Us gekocht met een lening, die Toys 'R Us zelf moest aflossen...
no avatar
User

Pimmie

74

Zo Mrt 11, 2012 10:02

door Pimmie » Di Feb 26, 2019 12:03

wij hebben thuis nog vvv bonnen liggen. Maar wij kopen bijna nooit bij bedrijven die aangesloten zijn bij het vvv bonnen systeem. En vervolgens ga je het vergeten.
Gebruikers-avatar
User

RetiredLegoSets

96

Zo Feb 07, 2016 23:28

door RetiredLegoSets » Do Feb 28, 2019 23:47

swandutchman schreef:Ik vraag me af of er op den duur echt geen uitverkoop gaat komen. Het kost namelijk ook een hoop geld om de voorraad en inboedel te houden! Als de winkels zoals Raven zegt na 6 weken sluiten en er is geen uitverkoop geweest dan moet het volgende gebeuren:
- uitruimen en transporteren van de voorraad en inboedel
- opslag van de voorraad en inboedel
- in kaart brengen wat er aan voorraad en inboedel is
- verkoop en distributie van de voorraad en inboedel aan opkopende partijen... en ook die zullen niet de volle mep hiervoor betalen
Hoe groter de voorraad en inboedel is bij het sluiten van de winkels des te hoger de kosten voor het bovenstaande.

Ik denk dat er met een gestage uitverkoop (waarbij de kortingen naarmate de 6 weken vorderen groter worden) het meeste geld binnengehaald kan worden.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Ik denk dat we de “winst” van Alteri naar het land der fabelen kunnen verwijzen.
Gebruikers-avatar
User

Rijkjavik

2041

Zo Okt 28, 2007 8:34

Ede

door Rijkjavik » Vr Mrt 08, 2019 11:13

It's multifunctionomical.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

mtvgn

107

Wo Sep 11, 2013 13:47

Utrecht

door mtvgn » Vr Mrt 08, 2019 14:32

Inmiddels is bekend welke filialen morgen aan de opheffingsuitverkoop beginnen, dit bestand is te vinden via intertoys.nl:
https://my6.digitalexperience.ibm.com/7 ... erkoop.pdf
Gebruikers-avatar
User

RetiredLegoSets

96

door RetiredLegoSets » Vr Mrt 08, 2019 15:45

Ik verwacht dat de uitverkoop vooral de traaglopende of hoogvolume plasticmeuk betreft. Wat LEGO betreft verwacht ik niet veel, premium-merken dumpen gaat immers ten koste van de verkoop in filialen die openblijven.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4290

Hoorn

door sanderkoenen » Do Mrt 14, 2019 13:37

Ik heb begrepen dat er nog meer filialen gaan sluiten.
Dit heeft te maken met de verhuurders, die niet in zee willen gaan met de nieuwe partij.
Dat las ik net.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26257

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Do Mrt 14, 2019 15:32

En de winkels die gaan sluiten houden tot half mei opheffingsuitverkoop.
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3577

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Za Sep 07, 2019 10:12

Oke, dan. Dit is wat er de afgelopen 2 jaar bij benadering is gebeurd:
-Blokker Holding verkoopt Intertoys aan Alteri;
-Intertoys gaat failliet;
-Het Portugese Green Swan koopt het failliete Intertoys om er een doorstart mee te maken;
-Omdat Green Swan niet met alle filialen van Intertoys verder gaat, houdt een aantal filialen een opheffingsuitverkoop;
-En nu neemt de Blokker Holding Intertoys weer terug van Green Swan :what: :
https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/art ... portugezen
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10905

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Za Sep 07, 2019 10:31

Wel met het verschil dat Blokker inmiddels van een andere eigenaar is.
Dus: Blokker verkoopt Intertoys, Blokker krijgt nieuwe eigenaar, nieuwe eigenaar koopt ook Intertoys, Blokker en Intertoys dus weer onder eenzelfde (maar nieuwe) eigenaar.
Wat mij verbaast: die combinatie was enkele jaren geleden niet heel succesvol, waarom zou dat nu anders zijn? Ik ben dus wel benieuwd naar de plannen van de nieuwe eigenaar.
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

RetiredLegoSets

96

door RetiredLegoSets » Za Sep 07, 2019 15:09

Ik ben vooral benieuwd naar het overnamebedrag én of dit gevolgen heeft voor de strategie van TLG betreffende de flagshipstores in Nederland.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4290

Hoorn

door sanderkoenen » Za Sep 07, 2019 16:58

Ik denk dat de gevolgen voor TLG klein zullen zijn, omdat de aantal winkels gehalveerd is. De Lego Stores passen er prima tussen. De prijzen bij de Lego Stores zullen ook iets ‘beter’ zijn dan de prijzen van Intertoys.
Gebruikers-avatar
User

Mausje123

Rang

premium

premium
234

Di Sep 01, 2015 14:24

Weert

door Mausje123 » Zo Sep 08, 2019 15:00

WvdP schreef:Wat mij verbaast: die combinatie was enkele jaren geleden niet heel succesvol, waarom zou dat nu anders zijn? Ik ben dus wel benieuwd naar de plannen van de nieuwe eigenaar.

Intertoys heeft jaren zeer goed zelfstandig gedraaid onder de Blokker Holding. Echter Bart Smit, wat ook onderdeel van de holding was had het veel zwaarder. Dit heeft er mede voor gezorgd dat het na het samengaan op de resultaten gedrukt heeft.

Inmiddels heeft Green Swan daarnaast nog de grote oud ToysXL zaken verkocht aan Toychamp die ook nog eens behoorlijk voet aan de grond zet.

Als laatste heb je dan nog een groep franchisers die de wisseling naar Top1Toys (heeft ge)maakt.

Betreffende de plannen van TLG. Denk niet dat we hier bang voor hoeven zijn. De druk die Intertoys (samen met Blokker Holding) jaren heeft kunnen uitoefenen als DE afnemer van LEGO is veruit verminderd.
no avatar
User

Bassez

99

Wo Sep 15, 2004 18:46

Den Haag

door Bassez » Ma Sep 09, 2019 6:35

Wat mij verbaast is, waarom heeft de Portugese investeerder al zo snel weer afstand gedaan van Intertoys.
Ik kende de investeerder niet, maar de berichten waren toch redelijk positief.

Verder ben ik wel benieuwd hoe een speelgoed winkel anno nu vorm krijgt. Is het gewoon een winkel met allerlei speelgoed of komt er ook een stukje "beleving" bij.
To Lego or not to Lego
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3084

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Ma Sep 09, 2019 6:50

Wat verdieping in het AD:
LINK

De Legostores worden ook genoemd als niet zijnde een bedreiging maar juist een aanvulling.
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
no avatar
User

jelle_city

Rang

premium

premium
366

Urk

door jelle_city » Ma Sep 09, 2019 15:36

Bassez schreef:Wat mij verbaast is, waarom heeft de Portugese investeerder al zo snel weer afstand gedaan van Intertoys.
Ik kende de investeerder niet, maar de berichten waren toch redelijk positief.

Verder ben ik wel benieuwd hoe een speelgoed winkel anno nu vorm krijgt. Is het gewoon een winkel met allerlei speelgoed of komt er ook een stukje "beleving" bij.

De Portugese investeerder had onvoldoende geld om de winkels te voorzien van voorraad. Met andere woorden: problemen met inkoop. En Green Swan had geen ervaring in retail. Intertoys was de eerste retailer in de portefeuille.

Ik denk ook dat het bij gewone speelgoedwinkel blijft. "Beleving" gaat toch weer ten koste van m2 vloeroppervlak waar ook producten kunnen staan.
Vorige