alle thema's binnen ruimtevaart, van Classic Space tot Mars Mission.
Gebruikers-avatar
User

SkullTwin

349

Do Jul 02, 2009 10:15

Zuid-Limburg

[SP3] 5970 - Freeze Ray Frenzy (2009)

door SkullTwin » Wo Aug 05, 2009 17:56

5970: Freeze Ray Frenzy
Afbeelding
# Theme Space
# Subtheme Space Police 3
# Year released 2009
# Pieces 80
# Minifigs 2
# Adviesprijs € 9,99

Een wat duurde set dan de 5969, maar je krijgt naast eveneens 2 minifigs ditmaal wel twee voertuigen en een stoplicht met stopbord.

Kranxx, de alien minifig heeft een bijzonder hoofd. Gemaakt van het normale materiaal waar alle stenen van gemaakt zijn voelt het solide aan. Hij heeft een gat op de plek van z'n mond waardoor je dus de 'nek'-pin ziet zitten. Maar dit is verder niet storend. Hij heeft een dubbelzijdige print met een groot gang-logo op de rug. In deze set alwéér een andere police officer. Ditmaal mét luchttank en weer een ander hoofd. Zo krijg je echt een uitgebreid politiekorps met verschillende gezichten. Erg goed gedaan LEGO!

De voertuigen zijn aardig gelukt voor de beperkte hoeveelheid stenen en de prijs. De politie motor bestaat uit een motor body die je achterstevoren gebruikt. Dat is even vreemd tijdens het bouwen. Er worden veel kleine slopes gebruikt om het een aerodynamisch uiterlijk te geven.

Kranxx' 'hot-rod-bike' bestaat uit twee delen, een zwarte jet-engine van een vliegtuig met 2 kleine vleugels, en de grote motormodule met de nieuwe vlam en eveneens twee vleugels.

Er zijn geen geprinte parts in deze set, alles bestaat uit stickers die, afgezien van het kleine 1 stud controlepaneel van de hot-rod, eenvoudig aan te brengen zijn.

Score vind ik moeilijk, het ligt eraan wat je verwacht. Het is een relatief eenvoudige manier om je alien gang uit te breiden met een nieuw lid evenals je politie korps. Ook krijg je er weer 2 reserve cheese-slopes bij cadeau. De politie motor vind ik wat tegenvallen, maar de hot rod is zeker niet slecht. Daarom geef ik het toch 4/5.