alle thema's binnen ruimtevaart, van Classic Space tot Mars Mission.
Gebruikers-avatar
User

SkullTwin

349

Do Jul 02, 2009 10:15

Zuid-Limburg

[SP3] 5972 - Space Truck Getaway (2009)

door SkullTwin » Za Jul 04, 2009 10:15

5972: Space Truck Getaway
Thema: Space Police 3
Uitgebracht: 2009
Onderdelen: 282
Minifigs: 2
Prijs: € 29,99 (S@H)

Afbeelding

Omdat augustus mij te lang duurde en ik erg uitkeek naar deze en Hyperspeed pursuit heb ik ze maar bij LEGO besteld, en gelijk een leuke gouden sleutelhanger erbij gekregen.

Gisteren kwam het pakket dan samen met 5973: Hyperspeed Pursuit binnen en deze heb ik vanmorgen als eerste gebouwd.

De eerste indruk
De doos is echt enorm, heel erg diep. De reden waarom ontgaat mij, er zitten geen grote onderdelen in die die ruimte nodig hebben en om het aantal stenen (282) is het ook niet gedaan. Hooguit om de doos zelf al een soort container gevoel te geven. De doos gaat open aan de zijkant en er zitten vervolgens 4 zakken in genummerd van 1 t/m 3. Er zijn 2 zakken met nr. 2. Daarnaast vinden we de instructies (1 boek) en een stickervel.

De bouw
Wanneer je zak 1 deponeert op de tafel (om de voorzijde van de truck en de basis voor de containers maakt) dan lijkt het ineens heel weinig. Ik dacht echt eerst dat LEGO een fout had gemaakt en dat er te weinig onderdelen in zaten. Maar tijdens de bouw bleek het toch te kloppen. En ondanks dat het erg weinig onderdelen waren krijgt het model al snel vorm.

Er zijn veel stickers gebruikt maar ze laten zich gemakkelijk op de stenen kleven. Er zijn stickers voor de motorkap, het dak, de voorruit, de vleugels, de zijkanten van de containerhelften en voor het 'geheime' laserkanon. De stickers zijn erg gedetailleerd en bevat een leuke verwijzing naar Blacktron.

De twee zakken met nr. 2 laten je de 2 containerhelften en het laserkanon bouwen. En de laatste zak bevat de onderdelen voor de 4 motoren die erg veel leuke details bevatten. Waaronder een verrekijker en de grilled slopes.

De instructies bevatten trouwens een fout, ze melden je zak 1 te openen voor de 2e fase van de bouw. Maar die zak heb je net opgebruikt. Oeps! Verder zijn de instructies helder, geschikt voor een jong publiek waarin soms extra tussen stappen worden gebruikt. De kleuren zijn duidelijk, maar er zijn dan ook geen verschillende grijstinten die de steen keuze zouden kunnen verwarren.

Conclusie
Wanneer voltooid ziet het model er erg solide uit. Maar als je hem oppakt merk je toch dat dat niet echt zo is. De container klapt makkelijk open. De container die sowieso erg open is. Dus ik denk dat ik die nog enigszins zal modificeren met versteviging van de bovenzijde en wat plates aan de onderzijde om hem wat dichter te maken. Maar ondanks dat is het een leuk model met veel details in zowel stickers als onderdelen.

Waardering: :D :D :D :D :) (4/5)