Power Miners, Atlantis, etc.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8966

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

8957 - Power Miners - Mining Machine

door TAFOL » Za Dec 06, 2008 14:38

Gegevens
Set: 8957
Thema: Power Miners
Jaar van uitgave: 2008 (officieel 2009)
Aantal onderdelen: 66 (volgens de onderdelenlijst in het boekje)
Minifigs: 2 (inclusief het monstertje)
Prijs: € 7,95

De doos + inhoud
De doos was goed gevuld, en niet al te groot.
Afbeelding

Het bouwboekje kwam in goede staat uit de doos, wat weer een meevallertje was. Want als ik anderen mag geloven, komt het bouwboekje niet altijd glad uit de doos. De onderdelen zaten goed verpakt, kleine en grote onderdelen apart. Het monstertje zat ook los verpakt. Stickervelletje zat er ook ongekreukeld in, dus dat was ook een pluspuntje.
Afbeelding

De minifigs
Wat me direct opviel, is dat het hoofdje van de minifig 2 gezichten heeft, 1 aan de voor- en 1 aan de achterkant (zie ook de foto's hieronder). Het torsootje is ook aan 2 kanten bedrukt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Op naar het monstertje. Ik was eigenlijk verbaasd over het feit dat het monstertje zo klein was. Hij komt net boven de schouders van een minifig uit. :eek:
Voor de rest is het wel een grappige minifig, met genoeg ruimte om er een kristal of, voor de grap, dynamiet in te doen. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Het hoofdmodel
Het hoofdmodel zit redelijk goed in elkaar en er zitten goede, bruikbare onderdelen in. Zo zitten er bijvoorbeeld veel Lime bricks en plates in, wat weer een goede aanvulling voor je Lime-verzameling kan zijn. Er zitten ook veel nieuwe onderdelen in, zoals de Plate 1x2 with Clip Horizontal en de Brick 1x1 with Clip Horizontal, maar ook de cabine en het dynamiet zijn nieuwe onderdelen. Het is een leuke, kleine robot, die zeker niet in je (robot)verzameling mag ontbreken.
AfbeeldingAfbeelding

Conclusie
Ik vind de speelbaarheid van de set maar matig, daarmee zeggende dat je het model in een bepaalde stand kunt zetten, en het daarmee dan gedaan is. :(
Wat betreft de nieuwe onderdelen: De Plate 1x2 with Horizontal Clip vind ik een leuke toevoeging aan het onderdelenassortiment van LEGO. Nu kun je tenminste de clip stevig vastklikken, in plaats van dat je de clip per ongeluk schuin plaatst, waardoor bijvoorbeeld dit onderdeel niet goed past. De Brick 1x1 with Clip Horizontal vind ik eigenlijk maar een overbodig, maar wel leuk onderdeel. Overbodig, omdat je er net zo goed 2x een Plate 1x1 onder en boven kunt doen. Leuk, omdat je nu minder onderdelen hoeft te gebruiken, wat weer in de kosten scheelt. De cabine vind ik niet zo'n bruikbaar onderdeel, vooral ook omdat er niet zoveel plaatsen zijn waar je clips aan kunt bevestigen. Zo kun je alleen maar aan de onderkant clips bevestigen, en voor de rest heb je alleen maar de noppen op de bovenkant, waar je nog iets op kunt vastklikken. Niet zo'n succes van LEGO, als je het mij vraagt. De dynamietstaven vind ik dan wel weer een leuk onderdeel, al is het wel een beetje te groot voor een minifig, hoewel het toch de hoogte van een rechtopstaande 1x2 plate heeft (exclusief het lontje). Al in al is het een leuk setje, die zijn geld zeker waard is (zeker als je Lime onderdelen verzamelt). :P

* Ik wist niet precies waar ik deze recensie moest plaatsen, dus daarom deed ik hem maar hier.
** Alle foto's zijn klikbaar.
*** Zie deze Brickshelfmap voor nog meer foto's.