Toy Story, PotC, Super Heroes, etc.
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1389

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

75932 [Jurassic World] Jurassic Park Velociraptor Attack

door Quarktaart » Vr Jan 04, 2019 14:00

Afbeelding
- Jurassic Park Velociraptor Chase (2018)
- Aantal parts: 360
- Vier minifigs en een Velociraptor
- S@H-prijs: €49.99

Hoewel er op de doos het logo van Jurassic World staat, meen ik toch scene’s uit Jurassic Park van lang geleden te herkennen. Dat draagt voor mij wel bij aan de neiging om een set aan te schaffen.

Waar de 75931 voor leeftijd 7-12 is, is de 79532 voor 6-12. Kennelijk is een Velociraptor minder eng dan een Dilophosaurus. In de doos zitten 3 genummerde zakjes, 1 zakje dino-onderdelen, 3 losse 1x16 dbg Technic Bricks, 2 instructieboekjes en een stickervel.

Met het eerste zakje maak je de technische ruimte met computers, alarmtelefoon en grote ramen. Ook maak je de Velociraptor.
Afbeelding
Gelukkig hoort er ook nog een onderkaak bij. De technische ruimte ziet er goed uit, er zit zelfs een paraplubak bij. Wat ik jammer vind, is dat de deur niet goed dicht gaat:
Afbeelding
De deur is 5 studs breed. De eerste vier worden normaal gebouwd, voor de 5e is er gekozen om te snotten met behulp van bricks met studs aan de zijkant. En dat sluit net niet. Daar hadden ze eigenlijk beter brackets van 1x1 en de inverted versie voor kunnen gebruiken. Dan had het beter gepast. Gelukkig krijgen we wel Newman als irritant poppetje op een computerscherm.
Afbeelding
Die computerschermen staan overigens op een bureau wat ik ergert netjes uit vind zien.

Het tweede zakje is voor het maken van de keuken. Hier is het roestvrijstalen uiterlijk uit de film goed herkenbaar. Ook maak je een keukenkastje, waar de kinderen zich in kunnen verstoppen voor de Velociraptor. En er is jello-pudding waarmee je de bekende scène op de lepel mee kan naspelen. Je maakt er ook nog een trap bij, die kennelijk ook in de film een rol speelde.

Het derde zakje brengt ons naar het lab. Daar is worden de embryo’s van de dino’s bewaard en gemanipuleerd. Vooral de embryostorage vond ik er goed uitzien en deed me denken aan de film.

De keuken en het lab kan je met de Technic Bricks aan de technische ruimte klikken om er een grote speelset van te maken.
Afbeelding
Dan kan je meteen gebruik maken van de speelfeature van het raam dat je eruit kan duwen als Velociraptor. Ook het raam in de deur waar de Velociraptor stiekem doorheen kan gluren en het slot op de deur van Technic asjes vind ik leuk gevonden.

Al met al wel een set die mij aanspreekt. Veel leuke details en herkenningspunten uit de film. De S@H prijs is niet eens zo heel ver van wat ik er voor over zou hebben. Kortom; hou je van dino’s dan is het zeker een leuke set. Zo niet, dan is ie nog steeds leuk, alleen iets minder :P Zo, nu tijd voor een kommetje soep:
Afbeelding
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr