7041 Battle Wheel

Gebruikers-avatar
User

Markassius

662

Za Jun 12, 2004 15:37

Deventer

7041 Battle Wheel

door Markassius » Za Apr 05, 2008 13:06

Dit is mijn eerste review, dus niet al te streng zijn :D

Vandaag de [set]7041[/set] Battle Wheel gekocht en gebouwd.
Het eerste wat mij opviel was de enorme hoeveelheid zwarte 2x6 plates. dat was een hele berg. Gelukkig heb je die niet gelijk in het begin nodig, want mijn dochtertje was er driftig mee aan het bouwen.

De zakjes zijn niet genummerd, dus lekker alle zakjes openen en omkeren. Net als vroeger.

Als eerste de figuurtjes in elkaar zetten. Twee orcs krijgen geen wapens. Een ridder krijgt een hengel met grote haak. Ik heb ervoor gekozen om de ridder met twee gezichten angstig te laten kijken :D

Nu komt het stekelige muurtje van de ridders. Niets bijzonders; 6 speren die via klick-hinges schuin omhoog staan en een katapult met een bal die ik al uit Bionicle ken. Ik weet niet of het nieuw is, maar de mand van de katapult heeft geen gladde zijkanten aan de buitenkant, maar een patroontje van vierkantjes in relief.

Dan het hoofdmodel: de Battle Wheel. Als eerste bouw je de centrale stam, met de troon/zetel/pilotenstoel. De contructie is lekker stevig. Voor extra speelbaarheid is gezorgd door een pijl-afschietmechanisme dat onder de centrale as is bevestigd. Deze vuur je af door in het achterste stuk van de stam te knijpen.

Dan de grote verrassing: de wielen bouwen. Nu heb je de berg 2x6 plates nodig (discussie met mijn dochter, maar ik heb gewonnen..) en wat blijkt? Ze zijn niet zwart, maar donker bruin! ik kende deze kleur nog niet. Het is bijna zwart, maar net niet.
Het bouwen van de wielen is trouwens wel saai. Veel klick-hinges en plates. Omdat gelukkig aan het begin al staat aangegeven dat je het bouwen van een wiel twee keer moet doen (ze zijn dus identiek), heb ik ze tegelijk gebouwd. (Dit in tegenstelling tot de [set]10030[/set], waar de zijkanten met de greebles ook twee keer gebouwd moesten worden, maar dit werd pas aan het eind verteld :x ). De wielen zijn best wel stevig en passen goed op de romp.

Helaas geen achterwieltjes, de steun sleept gewoon over de grond. Maar daar verzin ik wel iets op.

Al met al is het een mooi model, ziet er lekker orcish uit. Op een gladde ondergrond (keukentafel) draaien de wielen niet zo makkelijk, maar op vloerbedekking draaien ze zeer gemakkelijk.

En de ridder met die hengel en haak? Die kan de Battle Wheel vangen en vervolgens beklimmen.

Voor 35 euro vind ik dit een aanrader. Drie orcs (1 baas en 2 grunts) en 3 ridders. Veel onderdelen om zelf orc-contraptions te maken. Het model is stevig en ziet er groot genoeg uit om zelfs het kasteel te kunnen aanvallen.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met spelen!
no avatar
User

LegoLion

1960

Di Okt 31, 2006 20:38

A´dam

door LegoLion » Za Apr 05, 2008 13:10

Goede eerste revieuw! :D Nog wat foto's er bij plaatsen en hij is helemaal af ;)
Gebruikers-avatar
User

bmarreel

1105

Do Dec 27, 2007 20:37

West-Vlaanderen, België

Re: 7041 Battle Wheel

door bmarreel » Za Apr 05, 2008 19:56

Markassius schreef:Ik weet niet of het nieuw is, maar de mand van de katapult heeft geen gladde zijkanten aan de buitenkant, maar een patroontje van vierkantjes in relief.

Ik weet niet zeker wat je bedoeld maar volgens ik bestaat dat al lang.
L€60 ©@$tL€ F0r L!f€
-Ik ben terug!-
Gebruikers-avatar
User

Markassius

662

Za Jun 12, 2004 15:37

Deventer

Re: 7041 Battle Wheel

door Markassius » Za Apr 05, 2008 20:51

bmarreel schreef:
Markassius schreef:Ik weet niet of het nieuw is, maar de mand van de katapult heeft geen gladde zijkanten aan de buitenkant, maar een patroontje van vierkantjes in relief.

Ik weet niet zeker wat je bedoeld maar volgens ik bestaat dat al lang.

En toen begon ik mijn verzameling eens te doorzoeken. In mijn herinneringen waren de zijkantjes altijd glad, maar ik zie nu dat ik beide soorten al had. Dus toch niet nieuw. :oops:

@Legolion: Helaas heeft mijn camera wat kuren en wil hij de foto's niet loslaten. Morgen nog maar eens proberen.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met spelen!
Gebruikers-avatar
User

bmarreel

1105

Do Dec 27, 2007 20:37

West-Vlaanderen, België

7041 Troll battle wheel

door bmarreel » Za Dec 13, 2008 14:02

De foto's die ik gebruik zijn van de gebruiker nori-gallery: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=319694

Afbeelding
Troll battle wheel.

Om te beginnen, is deze zet opzich niet al te realistisch. Een voertuig op 2 wielen die wordt voortbewogen door 2 orks bovenop het wiel. Als ze vooruit lopen zou het eigenlijk naar achteren moeten rollen. En probeer dan maar te balanceren...

De figs
Afbeelding
3 crownies, 3 orks waaronder 1 'commandant' met een skeleton (???)(*) harnas :slygrin: . Er is slechts een zwaard voor de commandant, de andere 2 moeten zich redden zonder of met de speer waaraan ze zich moeten vasthouden tijdens het lopen. Een klein minpuntje is wel dat het harnas van de commandant-ork ervoor zorgt dat zijn helm er niet 100% goed op staat.

(*)= Volgens het verhaal op de lego site zouden de orks ingeroepen zijn om de skeletten te vervangen, de tovenaar was niet tevreden.

De crownies hebben een speer, een met een schild en zwaard, een ander met een zwaard en een 'slinger' om op het battle wheel te raken. Leuk detail: 2 crownies hebben de torso van de de impulse ridder! :feest:
En eentje heeft een dubbelgeprint hoofdje net als in de 7037 en 7094:
Afbeelding

De barricade
Afbeelding
Er valt eigenlijk weinig over te zeggen. Als de ridders denken de trollen te kunnen stoppen, dan zijn ze wel een beetje gek hoor, het katapult, met maar 1 projectiel op een barricade die vlug zou doorzakken moesten ze erover rijden :look: ...

De Battle wheel
Op veel foto's staat er een deel niet op, dat is het handvat met het mechanisme om het kanon af te schieten.
Afbeelding
De commandant zit bovenin het gevaarte, om alles goed te zien en met een kruisboog te schieten...
Afbeelding
De wielen zijn het vervelendste te bouwen, voor de twee wielen moet je 24x een stukje maken en voor nog 8 andere waarin de spaken vastzitten... Dat is erg saai :freaked: ...

Conclusie
Een set, die voor €29.99 goed betaalbaar is, 6 minifigs die het wel waard zijn.
Als je een Castle fan bent, en/of veel bruin nodig hebt, is dit zeker een aanrader! Voordat hij uitverkocht is. (het is namelijk een Limited, denk daar maar van wat je wil...)
L€60 ©@$tL€ F0r L!f€
-Ik ben terug!-