7239 Brandweerwagen

Gebruikers-avatar
User

fenrir

130

Ma Apr 18, 2011 10:36

7239 Brandweerwagen

door fenrir » Zo Jan 22, 2012 9:04

7239 Brandweerwagen

Afbeelding

De Review:
Deze brandweerwagen zit in een te grote doos. Opgebouwd past hij er ongeveer 3x in. Het is een al wat oudere set en Lego is druk bezig om het formaat van de dozen wat te verkleinen. De set is verpakt in 3 genummerde zakjes en bevat een stickervel voor de brandweerlogo's. Er zijn 2 instructieboekjes, waarmee met het ene boekje de truck kan worden gemaakt en met het andere de aanhangwagen met boot. Er zijn twee minifiguren met beide dezelfde print op de torso. De ene brandweerman heeft een witte helm en de ander een zilveren. In het instructieboekje staat niet bovenaan op de pagina aangegeven welke blokjes in desbetreffende stap gebruikt worden. Je moet dus opletten dat je niets vergeet. Ik hou daar wel van.

Wat mij opviel tijdens het bouwen van deze set is het gebruik van grote blokken. De onderkant van de truck bijvoorbeeld is 1 geheel. Verder staat er een klein foutje in de bouwbeschrijving. Het blokje waaraan de aanhangwagen vastgemaakt kan worden komt niet overeen met wat in de bouwbeschrijving staat.

De set zelf vind ik geweldig. In mijn ogen heeft deze brandweerwagen alles wat een brandweerwagen nodig heeft. De wagen heeft een ladder welke alle kanten op kan. Als je de ladder tussen de alarmlichten plaatst en de uitschuifbare poten omhoog doet kan deze echter geen kant op. Door dit slimme ontwerp heb je tijdens het rijden geen ladder die uitzwenkt. De set heeft veel accessoires zoals een walkie talkie, bijl, brandblussers, een kist met masker en zuurstofflessen en natuurlijk een brandweerslang. De aanhangwagen met boot zorgt ervoor dat ook een operatie op het water geen probleem is. Vergeleken met de brandweerwagens uit de jaren 90 die 4 studs breed waren vind ik deze set met 6 studs beter. De proporties zijn beter waardoor naar mijn mening de set wat realistischer oogt. Het enige minpuntje van deze set vind ik dat de twee brandweermannen niet samen in de cabine kunnen zitten. Nu moet er 1 of op de ladder of in de boot.
Ik verwacht dat de speelbaarheid goed is. Zelfs iemand zoals ik die eigenlijk alleen maar een set opbouwd en deze bekijkt in de vitrinekast kan het niet laten af en toe de ladder uit te schuiven en rond te draaien.

Conclusie:
Deze set bevat een brandweerwagen die in mijn ogen helemaal compleet is. Wat speelbaarheid betreft zit het met deze set wel goed. Er zijn veel accessoires en een beweegbare, uitschuifbare ladder is natuurlijk geweldig. Ondanks dat mijn Lego verzameling uit kastelen en een middeleeuws dorp bestaat ben ik blij dat ik deze City set gekocht heb. Er staat nu een rode brandweerwagen tussen de kastelen. De 24.99 euro die je in veel winkels moet betalen vind ik wat aan de hoge kant. Als je deze set voor rond de 20 euro kan kopen zou ik hem zeker niet laten liggen.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

Re: 7239 Brandweerwagen

door Rusty » Zo Jan 22, 2012 16:48

Ik was verrast dat er nog geen review van deze "moderne klassieker" was. Blijkbaar hadden we nog geen recensie-gedeelte toen deze set voor het eerst uitkwam.

Ik kan me goed vinden in je conclusies, het is een zeer complete set, die leuk in elkaar zit. Wat betreft de prijs, ik zie hem meestal voor 20 euro staan, en hij is een paar keer in de aanbieding geweest voor 15 euro. In beide gevallen een goede koop.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig