7641 City Corner

Gebruikers-avatar
User

Edgar

158

Zo Mei 10, 2009 18:20

Hardinxveld-Giessendam

7641 City Corner

door Edgar » Wo Jun 03, 2009 19:17

Vandaag bij Intertoys set 7641 city corner gekocht (was net binnen, moest nog in het schap geplaatst worden). Ik zat al een tijdje te wachten op de set en was benieuwd of hij al in de winkel verkrijgbaar was. De set bestaat uit een pizza-restaurant, een bushalte en een skateshop/fietsenmaker.

De set zit in een aardig grote doos, wat veel goeds voorspelde!
Afbeelding

De zakjes in de doos zijn netjes genummerd, zoals we inmiddels gewend zijn.
Afbeelding

Ik heb allereerst de bus en de bushalte in elkaar gezet:
Afbeelding

De bus is erg mooi en vooral groot. Niet te vergelijken met de bus uit set 379, die overigens ook zeker wel zijn charmes heeft. Het dak van de bus kan er makkelijk af, zodat je je minifigs er wat eenvoudiger in kan plaatsen.
Afbeelding

Daarna de skateshop in elkaar gezet, deze is erg eenvoudig en in een handomdraai opgebouwd
Afbeelding

Als laatste het pizzarestaurant opgebouwd, vooral de pizza-oven is leuk gevonden. Door middel van een soort hendel kun je de oven openen zodat je de pizza's erin en eruit kunt halen.
Afbeelding

Al met al een erg leuke set om te bouwen en zeker een aanwinst voor elke Legostad!

Ik heb hem voor €49,95 gekocht en gezien het aantal steentjes (483) had het van mij iets goedkoper gemogen. Ik hoop van harte dat Lego meer van dit soort citysets uit gaat brengen!

Edgar
Laatst gewijzigd door Edgar op Do Jun 04, 2009 11:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
no avatar
User

erikmes

46

Di Feb 13, 2007 13:49

Nijmegen

Re: 7641 City Corner

door erikmes » Do Jun 04, 2009 8:11

Ook ik heb gisteren de city corner gekocht.

Het was 's avonds weer even alsof je terug was in het begin van de jaren '90: huisjes bouwen voor in de stad! Een mooie set die goed bij de oudere city-sets past, alleen jammer dat de zijmuren van de huisjes uit één geheel bestaan. Wat mij betreft toch liever het ouderwetse "steentjes stapelen".

Er zit in lego-kindje bij, grappig!
Ook viel me op de fiets tegenwoordig wordt geleverd met losse wielen en dat jij iets minder stevig lijkt dan de "oude" fietsen.

Al met al vind ik het toch een geweldige set, er mogen er meer volgen!
Gebruikers-avatar
User

Bhofstede

69

Za Nov 15, 2008 9:09

Hardenberg

door Bhofstede » Vr Jun 05, 2009 10:15

Volgens mij doen ze die wielen er los bij, omdat er ook een fietsenwinkel bijzit en je zo al spelend een fiets in mekaar kan zetten :P .
Gebruikers-avatar
User

Night Creeper

Rang

premium

premium
1978

Vr Sep 14, 2007 20:36

Ochten

door Night Creeper » Vr Jun 05, 2009 10:30

Gisteren heb ik deze set in elkaar gezet met gekreukelde boekjes.
De doos is uiteraard weer veel te groot.
De bus blijft mijn favoriet.
De pizzeria lijkt veel op het huisje in de bouwplaatsset.
Samen met de fietsenwinkel zijn ze vanwege de grote stukken zo klaar.
Maar €42,49 is de set wel waard.

Vreemd was dat ik twee stickers overhield waarvan niet is aangegeven waar die horen.
Het gaat om twee ronde met een city skyline erop.
Laatst gewijzigd door Night Creeper op Vr Jun 05, 2009 11:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
BrickLink store: Brickwilbo
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

LEgON

653

Di Okt 19, 2004 20:43

Haaksbergen

door LEgON » Vr Jun 05, 2009 11:00

Night Creeper schreef:Vreemd was dat ik twee stickers overhield waarvan niet in is aangegeven waar die horen. Het gaat om twee ronde met een city skyline erop.

Zie bovenstaande foto's: op de skateboard.
Gebruikers-avatar
User

Night Creeper

Rang

premium

premium
1978

Vr Sep 14, 2007 20:36

Ochten

door Night Creeper » Vr Jun 05, 2009 11:12

Aah ok! :duim:
Op mijn vroegere skateboard zat het plaatje aan de onderkant, daar had ik wel gekeken.
BrickLink store: Brickwilbo
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10870

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Za Jun 20, 2009 13:17

De post betreffende het aanpassen van de bus hebben een eigen topic gekregen.
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3212

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Di Dec 01, 2009 19:51

Ik heb de straathoek gekregen op mijn verjaardag.
Een leuke set. Speelwaarde is erg hoog. Pluspunt vind ik de straatlantaarns.
Een paar verbeter/minpunten:
het meganisme van de oven werk niet (doordat er met een ronde pin is gewerkt ipv een kruispin(zo'n technic ding))
naar mijn idee is de bus iets te hoog, die witte rand had eraf gemogen, maar ja, zal wel niet kunnen door die enorm hoge deuren...
Wat ik raar vind is dat het pizzahuis in delen van elkaar af te halen is, terwijl dit totaal geen functie heeft, het is immer van de achterzijde bereikbaar en stel dat ik 'm wil verlagen past het dak niet op het onderste deel.
Verder vind ik 'al die kleuren' van het bushokje niet staan: blauw dak, een paal opgevuld met een oranje plate 1x1 transparant, een rood bankje...
in de shop valt het scatebord steeds om, dit heb ik opgelost door er een antenne achter te plaatsen.
Vooral hoe de set eruit ziet en de speelbaarheid zijn de grootste charmes van deze set, wat zeer positief is. Een zeer aangename en welkome afwisseling op de "standaard" city sets tot nu toe (lees: politie/brandweer/luchthaven)
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Di Dec 01, 2009 20:20

Wij hebben hem nu als kadootje voor onze dochter in de kast staan, voor als ze een tijd erg lief is geweest bijvoorbeeld. Het lijkt me, ook op basis van de recensie, een zeer leuke set.

Even wat anders, blijkbaar is er iets mis met de foto's uit de startpost, want er staat nu steeds: "deze foto bestaat niet of is reeds verwijderd"
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

pluisje

750

Ma Jun 28, 2004 11:34

zwijndrecht

door pluisje » Zo Dec 12, 2010 22:44

LegoRK schreef:het meganisme van de oven werk niet (doordat er met een ronde pin is gewerkt ipv een kruispin(zo'n technic ding))

Een zeer aangename en welkome afwisseling op de "standaard" city sets tot nu toe (lees: politie/brandweer/luchthaven)

van die oven heb ik ook 3 keer zitten kijken,
het glas klemt te veel om zo open te duwen..
vond dat wel een groffe fout..

de afwisseling is zeker welkom,
elke jaar zeg ik er express bij dat mijn verjaardag leuker is zonder brandweerwagen nummer 3454
op een dorp met 8 huisjes...
ik bedoel; mensen vinden het niet erg om je LEGO te geven voor de feestdagen
(is tenminste makkelijker te vinden dan iets orgineels zoals een deodorant)
maar geef ze dan wel iets wat toevoegt aan een verzameling;
brandweer en politie moet ook weer niet de boventoon gaan voeren.