no avatar
User

pieter peeters

970

Zo Nov 19, 2006 23:41

5767 - Cool Cruiser (2011)

door pieter peeters » Di Nov 22, 2011 18:47

De 3e set van Creator uit de reeks 2e helft 2011 die ik kocht.

Deze kon ik recent voor € 27,19 via bol.de oppakken, ( € 44,99 is Shop@home-prijs voor Nederland, Duitsland € 39,99 )

Afbeelding

Een doos die gelijke omvang heeft dan bv die van de Winter Exclusives.

Afbeelding

Afbeelding

3 bouwboeken voor de 3 modellen van deze set.

Afbeelding

621 stukjes aldus bricklink, veel in geel. ( in Duitsland heet de Set "Gelber Cabrio" )

Maar ook best wel wat zwart, en 2 grijstinten. Leuk dat bij de transparante onderdelen er ook weer 2 zogenaamde "headlights" zitten. Dit is de eerste niet-exclusive set met die onderdelen in die kleur.

Afbeelding

Afbeelding

Zowel van voren en van achteren is de wagen mooi "afgerond" en heeft diverse kleine details. De deuren die bv een beetje schuin in het model liggen.

De opbouw gaat in 76 stappen over 84 bladzijdes, dus per stap met weinig onderdelen. Na het opbouwen van de Cabrio heb je nog flink wat onderdelen over, die er dus speciaal bij zitten om gebruikt te worden in 1 van de 2 (of beide) andere modellen.

Leuk dat cabrio een werkend stuur heeft, wel jammer is het dat door het midden van de wagen de aandrijfas van deze besturing loopt, deels is het uit het zicht gemaakt met 2 schuin aflopende onderdelen, maar het ziet er wat apart uit.

De deuren kunnen open, en ook de motorkap. De stoelen zijn zoals het bij 2+2 auto's in het echt ook is... kleiner op de 2e rij... "show" stoelen? of beter met max 2 personen gaan "cruisen" ?

De daaicirkel van dit autotje is wel wat groot en bij mij lopen de voorwielen met het rubber tegen wat onderdelen aan en dus niet echt soepel, tevens zitten de beide achterwielen samen vast op 1 as, dus in een bocht "wringt" het.

Afbeelding

Qua omvang laat hij zich best vergelijken met de Offroader uit 2010.

Echter qua (be)speelbaarheid wint die offroader het met gemak van deze gele Cabrio.

Voor wie is dit model geschikt? In mijn optiek dus wat minder voor kinderen het model is te weinig uitdagend om mee te spelen. Als LEGO-set is het voor kinderen dan wel weer intressant vanwege de onderdelen die erin zitten, veel stenensoorten met nopjes ook aan de zijkant. Voor verzamelaars past deze wel mooi naast bv de offroader en de witte wagen van wat jaren terug ( die wel een andere schaal had ), echter dan wel het liefste niet te duur aanschaffen.