Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

4953 - Fast Flyers (2006)

door Rusty » Ma Feb 04, 2008 9:42

Deze set is al weer een jaartje uit, maar omdat hij bij diverse winkels in de aanbieding is, leek me een recensie wel handig.

Het gaat om deze set:

Afbeelding

Aantal onderdelen: 312
Adviesprijs: 19.99 euro

De doos is, zoals bij Creator vaker het geval is, iets minder ruim bemeten dan bijv. sommige dozen met een licentie, zoals Star Wars. De onderdelen kunnen dan wat minder gaan zwerven door de doos, en dat kan weer tot gevolg hebben dat de bouwbeschrijving ongeschonden uit de doos komt, net als bij mijn exemplaar.

Je kan met deze set 3 modellen bouwen, een helicopter, een hoovercraft en een jachtvliegtuig, waarbij de moeilijkheidsgraad bij elk model iets hoger ligt. Zo is de set ook geschikt voor de jongere, of minder ervaren bouwers. Persoonlijk vind ik alleen de "jet" interessant genoeg om te bouwen, dus de verdere bespreking zal daarop gebaseerd zijn.

Deze "jet" heeft een paar leuke vindingen. Het landingsgestel kan in- en uitklappen (wel met elke poot apart), en de vleugels kunnen van uitgevouwen stand naar pijlstand versteld worden. De bediening van dit mechaniek, wat mooi in de romp is weggewerkt, geschied door een aan de achterkant uitstekend deel in- of uit te duwen. De staartvleugels kunnen ook omhoog en naar beneden kantelen, en zo als hoogteroer dienen, maar of dat ook de bedoeling van de ontwerper was, vraag ik me af.

Het resultaat is een vrolijk gekleurde "jet" die zo aan een luchtshow mee zou kunnen doen. Door deze kleurstelling krijg je met deze doos een flink aantal witte onderdelen, maar ook rood en blauw zijn redelijk vertegenwoordigd.

Conclusie, een leuk hoofdmodel, met een goede prijs-kwaliteit verhouding, maar verder meer geschikt als partspack, omdat de andere 2 modellen niet zo bijzonder zijn.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig