Exclusives en sets die binnen het thema Factory/Specials vallen (o.a. Modular Buildings).
Gebruikers-avatar
User

rob

2127

Zo Feb 11, 2007 23:49

Velden

10230 mini modular buildings

door rob » Di Jan 03, 2012 22:20

Mmm, mijn eerste recentie.....

Toen ik de set voor het eerst zag in Skaerbaek werd hij gepresenteerd door Jamie, de designer ervan.
Het was in september 2011 en heel de zaal was onder de indruk, incl ik...

Ik heb hem 2 januari in Oberrhausen gekocht voor 69.99 en de set zal beschikbaar zijn als VIP only. Wat dat precies betekend is nog niet duidelijk maar de opzet is dat hij exclusief voor VIP kaart bezitters is en dat het 1 per houder zal zijn.
Persoonlijk denk ik dat dat niet strict zal worden opgevolgd door de LEGO shops :P

Over de set,

Mooie compacte doos met een opvallend detail, de set heeft geen naam!!!
Ik heb hem daarom maar "mini modular buildings" gedoopt :P

1356 onderdelen verdeeld over 5 genummerde zakjes en 2 bouwboekjes die los in de doos zaten :freaked:

De setjes zijn dus per zakje verpakt met in elk zakje 2 kleinere zakjes.
Wat opvalt en waar ik erg blij mee ben is de geprinte 1x6 tile met HOTEL erop. Deze is zo geprint alsof de letters uit plates bestaan. :duim:

Verder zitten er best veel oude parts in nieuwe kleuren in, oa de 32028 in ed. Brown, 3688 in DBG, 90195 in White, 6005 in yellow.
En de terugkeer van sommige zoals de 4490 in LBG en 3005 in trans clear..

Verder zit er de nieuwe tool 96874 in.

Zover de parts/zakjes etc.

Het bouwen,

De setjes zijn heel leuk om te bouwen, leuke technieken en part gebruik. Normaal ben ik niet zo'n set bouwer maar deze set hield mij van de eerste tot de laatste minuut bezig :D

Al met al een echte aanrader en vooral leuke set om te bouwen vooral als je ook de grote broertjes hebt gebouwd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik iig erg atent van de designer Jamie vond is dat de Market Street van Eric Brok ook een plaats in deze set heeft gekregen. Deze set heeft altijd de dubieuze eer gehad om niet "officieel" bij de modular serie te horen maar met dit gebaar heeft Jamie de set toch echt de eer gegeven die de set toebehoord :duim:
Ik zie het iig als een "tribute" naar Eric Brok :duim:

Verder hoop ik dat ze ook deze serie doorzetten met een mini van elk maxi modular house :P
Gebruikers-avatar
User

Jeroen_K

1153

Wo Dec 07, 2011 11:48

Helmond

Re: 10230 mini modular buildings

door Jeroen_K » Di Jan 03, 2012 22:25

Ziet er mooi uit hoor! Wat ik wel had gehoopt was dat ze per gebouwtje een klein doosje in de grote doos van deze set hadden gedaan. Dat had het wel echt helemaal af gemaakt, maar het blijft aan de andere kant ook maar gewoon verpakkingsmateriaal. Al met al denk ik wel dat deze set in huis zal worden gehaald! :duim:
Jeroen_K's foto's op Flickr.
Gebruikers-avatar
User

benlego

534

Ma Okt 29, 2007 13:49

Zoetermeer

Re: 10230 mini modular buildings

door benlego » Wo Jan 04, 2012 9:55

Mooie review!
Misschien een goede aanvulling:
instructie boek 1