Exclusives en sets die binnen het thema Factory/Specials vallen (o.a. Modular Buildings).
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1356

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

70841 [The Lego Movie 2] Benny’s Space Squad

door Quarktaart » Ma Feb 11, 2019 11:57

Afbeelding
- Benny’s Space Squad (2019)
- Aantal parts: 68
- 4 nostalgische space minifigs
- S@H-prijs: €9.99

Toen foto’s van deze set bekend werden, stond men al snel te springen. Een army builder set van Classic space. Deze recensie kan dan eigenlijk ook net zo goed in het Space recensie forum.

Er zitten twee kleine zakjes in het doosjes en 1 instructieboekje. Veel onderdelen zijn het niet en je bent binnen 5 minuten uitgebouwd. Maar dan heb je ook wel wat:
Afbeelding
4 mooie minifigs en een robot. De vriendjes van Benny hebben een Classic gezichtje, geen opdruk op de achterkant. En de robot doet me heel erg denken aan de robots van vrogûh.
Om de ruimte goed te ontdekken krijgen je minifigs de beschikking over twee voertuigen:
Afbeelding
Het ontwerp hiervan vind ik goed geslaagd. Met moderne onderdelen is een ouderwetse look-and-feel gelukt. Het ruimteschip lijkt erg op de 885. Het enige jammere vind ik dat de wielen van het autootje gewone wielen zijn. Het zou nog classicer zijn geweest als de auto van die grote ballon-wheel had gehad zoals in 6823. Hoewel ik ook wel weet dat ook vroeger veel Classic space autootjes normale wielen hadden.

De minifigs zijn cool, alleen mis ik net een kleurtje.
Afbeelding
Roze is een goede toevoeging aan de space missies, alleen was vroeger de rode altijd mijn favoriet.

Al met al een goed geslaagde look-back naar Classic Space. De voertuigen zijn lekker old skool en de minifigs zijn mooi. Zeker een set die je meerdere keren zou willen aanschaffen.
Ik heb de film nog niet gezien, maar hopelijk komt daar Classic Space veel in voor en komen er wellicht nog meer nieuwe sets in van Classic Space.

Afbeelding
Zeg, jij kwam pas een paar jaar later!
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2722

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: 70841 [The Lego Movie 2] Benny’s Space Squad

door Aangord » Ma Feb 11, 2019 13:13

Ja oh wat een heerlijk setje

10 euro aan Lego , 40 euro nostalgie :omg:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!