Over alles wat maar in de minifig-schaal valt. Ridders, city-bewoners, starwars, space, harry potter, hier verzamelen
no avatar
User

MB6400

5

Ma Dec 20, 2010 8:24

Schaal Star Wars UCS vs gewone serie

door MB6400 » Wo Dec 22, 2010 13:17

Ik vroeg me af welk model, een UCS model of hetzelfde model in de "gewone" serie beter past op de Minifig schaal ? Over het algemeen lijken de UCS modellen tenslotte een stuk groter.

Alvast bedankt voor de hulp.

PS bij gebrek aan een betere plek: zijn de technisch lego modellen zoals de rode 4 assige vrachtwagen en bv de bulldozer in de 1:13 schaal welke veel door truckbouwers wordt gehanteert ?
Gebruikers-avatar
User

Barman

6686

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

Re: Schaal Star Wars UCS vs gewone serie

door Barman » Wo Dec 22, 2010 17:05

Een aantal UCS sets zijn beter op minifigschaal dan de speelset ervan. Voornamelijk de millenium Falcon en de nieuwe Imperial Shuttle zijn hier goede voorbeelden van Hier zitten manelijk Minifig bij. De rest van de UCS zijn weer groter of zelfs te klein om voor Minifigschaal door te gaan.

De Technic vrachtwagen waar jij het over hebt de 8258 is schaal 1:16 of 1:17, is maar net hoe je rekent. De Bulldozer 8275 is moeilijk aan een schaal te hangen. Deze zal denk ik ergens rond de 1:20 zitten.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
no avatar
User

MB6400

5

Ma Dec 20, 2010 8:24

door MB6400 » Wo Dec 22, 2010 21:43

Bedankt voor de info.
Enig idee of de bv de X-wing, Y-wing en de diverse Tie fighter/bomber modellen in minifig schala zijn ?
De X en Y hebben tenslotte wel een R2D2 ?!

Ik vraag me dit namelijk af en of het de moeite waard is deze modellen op te sporen.
no avatar
User

Eek

38

Do Okt 28, 2010 21:13

door Eek » Wo Dec 22, 2010 21:47

Wat mij is opgevallen aan de ucs x-wing is dat deze op zo'n schaal is dat er precies een technic figuur in past. naast de r2d2 die erbij zit die dan weer niet geheel op schaal is met een technic figuur omdat de r2 dan te klein is.
Gebruikers-avatar
User

Barman

6686

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Do Dec 23, 2010 10:12

Klopt, de Y-wing heeft een stoel die net iets groter is dan die van een minifig, maar er past geen technicfig in. Deze zit er dus weer net tussen. R2D2 komt hier dan wel goed uit voor de schaal. Bij de Tie Fighters is het percies hetzelfde verhaal. Deze zitten net tussen deze 2 schalen.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube