Over alles wat maar in de minifig-schaal valt. Ridders, city-bewoners, starwars, space, harry potter, hier verzamelen
no avatar
User

loekie

2

Do Mrt 22, 2007 0:35

Re: Station maken, tips gezocht

door loekie » Zo Okt 17, 2010 11:12

Hier nog een voorbeeld van een station (groningen)
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=328980
no avatar
User

GrafityMaster

44

Za Okt 16, 2010 15:25

door GrafityMaster » Zo Okt 17, 2010 11:20

he het is de bedoeling dat ik oeven om ooit een plek in LW te krijgen
ik oeven dus om ooit net zo goed te worden als de besten... :D :D
Een dag niet gebouwd.
Is een dag niet genoten.
Gebruikers-avatar
User

Duq

8486

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Zo Okt 17, 2010 11:43

aawsum schreef:het is denk ik wel een heel goed en eenvoudig voorbeeld om te beginnen als station met een enkelspoor. En volgens mij is dat ook hoe Duq het heeft bedoeld.

Psies.
Night Creeper schreef:Aawsum: ik ontken niet dat het geen echt station is, maar ben alleen benieuwd waarom iemand in Ierland aan station Rhenen denkt. ;)

Ik ken Rhenen totaal niet, maar ik zag de foto op de pagina van Nico Spilt waar ik naar linkte.
Overigens, ik woon nu in Ierland maar ik heb ook een dikke 30 jaar in Nederland gewoond ;-)
There is no cloud. It's just someone else's computer.
no avatar
User

GrafityMaster

44

door GrafityMaster » Zo Okt 17, 2010 12:15

hier mijn TRAM station in actie:
Afbeeldingmet wat bouwers...

is hij zo goed?
graag reacties!
Een dag niet gebouwd.
Is een dag niet genoten.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Zo Okt 17, 2010 21:08

GrafityMaster schreef:heb een nieuw gebouw toegevoegt:
Afbeelding

ik ben erg tevreden over het resultaat
vooral omdat dit mijn eerste mooie station is

sorry als julie vinden dat ik teveel vraag om bevesteging

DIT is namelijk de eerste keer dat ik lego bouw om ooit eens in LW te staan

dus daaro al die vragen....

dus weer die vraag: vinden julie het wat???

Ik neem aan dat het gebouwtje een wachtruimte is? In dat geval, lijkt vrij goed. Op veel NS stations die je ook diverse kleuren door elkaar in de hokjes etc. Nog iets meer leven erin, dus wat verschillende figs hier en daar, reizigers, een bagagekar of zo, een straatveger.

De trams zijn nog wat vierkant en ogen eenvoudig. Voor een eerste poging niet verkeerd, maar probeer daar wat meer detail in te leggen. Ze vallen nu wat uit de toon bij het station.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
no avatar
User

Cera Cera

198

Zo Aug 08, 2010 8:23

door Cera Cera » Ma Okt 18, 2010 17:11

Het station (wachtruimte) zelf is heel leuk, maar er zit wel wat weinig leven en aankleding in en rond. Misschien kan je nog een winkeltje maken, of een paar boompjes erbij. Het wordt vast een heel mooi station! :)

(oh ja, even een vraagje: waarom heb je het trappetje naar het perron, dat te zien is bij de eerste foto's, weg gedaan? Of is het gewoon even onzichtbaar door de tram? )
no avatar
User

Cera Cera

198

Zo Aug 08, 2010 8:23

door Cera Cera » Ma Okt 18, 2010 17:20

GrafityMaster schreef:oke bedankt mijn treinen laat ik zo ben bezig met mijn stations want ik weet niet hoe ik bankjes en lampen moet maken

Misschien is dit wat voor jou? :wink:
Afbeelding
no avatar
User

GrafityMaster

44

door GrafityMaster » Ma Okt 18, 2010 17:52

bedankt allemaal
Een dag niet gebouwd.
Is een dag niet genoten.
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Vr Okt 24, 2003 9:08

Highland

door legomannetje » Di Okt 19, 2010 19:18

Grunneger schreef:Pas de grootte van je station/perron aan aan de lengte van je treinen. Ik vind het geen gezicht als een trein stopt bij een station en dat er dan nog twee drie wagons niet voor een perron staan.
Maar da's mijn mening ;)

Tenzij je een van de nieuwe Ierse stations gaat nabouwen waar de meeste daar stoppende treinen zo'n 4 a 5 rijtuigen langer zijn dan het perron. Ik weet niet meer welk station het was, maar ik denk dat het op de lijn van Dublin naar Westport was.

Verder, een modern station is vaak niet meer dan een kaal perron met eventueel nog een tochtig wachthokje zonder deuren. Vroeger hadden stationnetjes (niet te verwarren met nog kleinere haltes en stopplaatsen) nog de nodige faciliteiten, zoals verwarmde wachtruimte, loketten, goederenafgifte, handbediende wissel-, sein-, en overwegbediening, en woonde de stationschef in het station. Toiletten zaten vaak in een apart hokje naast het stationsgebouw. Verder kunnen er de nodige voorzieningen als kiosk, snackbar, ah to-go, kapper, boekwinkel, e.d. op of bij het station zitten.

Vergeet niet de kleinere details zoals een bord met de naam van het station en een bord waarop de reizigers kunnen zien hoe laat de treinen en/of bussen vertrekken, prullebakjes, een bordje met het spoornummer (ook al is er maar één spoor), luidsprekers voor de omroep, een klok, lantaarns, een kaartautomaat, een stempelpaal, ov-chip in-/uitcheckpaaljtes, een alarmoproeppaal, en natuurlijk reizigers.
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
Vorige