Over alles wat maar in de minifig-schaal valt. Ridders, city-bewoners, starwars, space, harry potter, hier verzamelen

Minifigs verzamelen

Gebruikers-avatar
User

IkonHero

Rang

Nieuw

Nieuw
5

Zo Jan 13, 2019 15:09

Minifigs verzamelen

door IkonHero » Ma Okt 07, 2019 13:24

Hoi,

Ik vroeg me af of er al een thread is over het verzamelen van minifiguren. Kon het tot dusver niet vinden. Zijn er meerdere mensen hier die minifigs verzamelen? Ik bedoel dan niet alleen de collectable series. Ik ben er zelf nog niet zo lang mee bezig, maar vind het wel een interessant onderwerp.

Welke methode hanteren jullie om aan de poppetjes te komen? Ik heb zelf laatst een partij tweedehands jaren 90 lego gekocht via marktplaats en had er veel lol in om de poppetjes zoveel mogelijk in de originele staat in elkaar te zetten. Vervolgens dan in excel en op brickset bijhouden wat je al hebt.

Zelf vind ik gewone city poppetjes ook leuk om te verzamelen. Thema's als star wars en harry potter trekken mij minder. De wat simpelere mannetjes zijn vaak via grotere partijen makkelijker om tweedehands te kopen denk ik.

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. :)

Voor de geïnteresseerden is dit een interessant filmpje (meer dan 5000 minifigs):
https://www.youtube.com/watch?v=7pYHawgFf8c