Over alles wat maar in de minifig-schaal valt. Ridders, city-bewoners, starwars, space, harry potter, hier verzamelen

New Minifigure Books

no avatar
User

bartneck

7

Di Jul 26, 2011 6:30

New Minifigure Books

door bartneck » Vr Apr 13, 2012 11:13

I hope that this might be of interest to you. There are four new Minifigure catalogs out:

Most of them are already available at Amazon.com with a discount. It might still take some days until they are available at Amazon.co.uk or Amazon.de. I am sorry for this shameless promotion. :oops:
Gebruikers-avatar
User

crazytaxi

382

Wo Nov 23, 2011 14:17

Den Haag

Re: New Minifigure Books

door crazytaxi » Vr Apr 13, 2012 14:59

Ik heb voor het eerst van mijn leven een e-book gekocht (via lulu.com). De 2011 Lego minifigure catalogus. Maar heb er nu al spijt van. Je moet eerst:
- Abobe Digital Editions downloaden (geen probleem), daarna
- dit programma als administrator installeren (ook nog geen probleem),
- programma autoriseren met een Adobe ID (aanmaken op de adobe site),
- downloadlink bij lulu is dan een .acsm formaat bestandje, die je in ADE moet laden
- die zorgt er dan weer voor (na check of jij dat wel mag) het e-pub/pdf download
- nu kan je deze pas bekijken....

En precies na de een na laatste stap gaat het bij mij fout... krijg foutmelding: Fout bij opvragen van licentie Communicatieprobleem met server: E_ADEPT_IO

Natuurlijk bij Google al gekeken, en de oplossingen verwijzen naar een firewall instelling, ook al nagekeken/geregeld. Maar nada.

Morgen nog maar eens proberen en hoop dat ik niet mijn geld kwijt ben aan een onzichtbaar boek....

Ik begrijp dat de auteur zijn rechten wil behouden, maar dit is wel erg foutgevoelig, met al dit drm beveiligingen....
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26316

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Za Apr 14, 2012 17:59

@ melders, Bart is de auteur van dit boek.
Zie zijn posthistory.
Gebruikers-avatar
User

Joepie1958

94

Wo Jul 20, 2011 18:56

Nuth

door Joepie1958 » Za Apr 14, 2012 19:00

Ik ga even wachten of de App door Apple geaccepteerd wordt, dan komt ie in mijn ibook bieb en geen gez..k met moeilijke installaties :lol:
Lego, je bent er nooit te oud voor
Gebruikers-avatar
User

crazytaxi

382

Wo Nov 23, 2011 14:17

Den Haag

door crazytaxi » Zo Apr 15, 2012 22:59

Nog een keer een installatie (maar dan op mijn laptop) en nu gaan alle stappen wel goed. Moet nog testen of het op mijn andere computer nu ook lukt...

Wel enige kanttekening/kritiek, niet alle beschreven minifigure staat er met een foto in. Op het eind van het boek staan alle bijzondere minifiguurtjes (denk aan openingen van winkels) maar deze 41 stuks hebben geen foto. Dat is wel jammer. :(

For the author
I have some comment / criticism, not all the minifigure are there with a picture. At the end of the book are all special mini figurines (think of openings of stores), but this 41 figures has no photo. That's a pity. :(
no avatar
User

bartneck

7

Di Jul 26, 2011 6:30

door bartneck » Di Apr 17, 2012 21:01

Hello,

I am sorry that you experienced the problems with ADE. The market for eBooks is not particulary user friendly.

Yes, some photos are missing and I am continuesly improving on my database. For the 2010 book I already modified 35 minifigures (new photos, corrected photos, etc.). My main problem is to get a hold of them.

I am heavily depending on the LEGO community to allow me to take photographs of their collections. Having moved to New Zealand does not help with this ;-) Maybe somebody in the Lowlug could possibly allow me to photograph the missing Figures? I would pay for shipment and insurance.

Thank you
Christoph

p.s. i can read Dutch alright, but writing is a bit of a problem. I appreciate your effort!