Nieuws en speculaas over 2009

City 2009

Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

Re: City 2009

door LegoHenkie » Zo Mei 31, 2009 15:29

KarlMarX schreef:Jullie zijn ook wel erg veeleisend.

Helemaal niet, misschien andere of eigen eisen.

KarlMarX schreef:Smaken kunnen verschillen uiteraard,

En hoe je met je hobby omgaat is voor iedereen ook verschillend.
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2731

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Zo Mei 31, 2009 17:16

Ik vind die pizeria een stuk mooier dan die lelijke bus.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8346

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Zo Mei 31, 2009 17:29

Ik vind die bus juist wel tof. Alhoewel, misschien kan ik zelf nog wel een mooiere maken...
Die nieuwe ramen die erin zitten vind ik in ieder geval wel mooi, die zal ik nog wel es op bricklink bestellen.
Gebruikers-avatar
User

KarlMarX

2683

Do Sep 07, 2006 14:02

Almere

door KarlMarX » Zo Mei 31, 2009 21:17

Het valt met gewoon op dat er nogal erg veel geklaagd wordt over nieuwe sets, altijd, ieder jaar.

Ik ben momenteel meer een verzamelaar en koop dus veel sets om het als set te gebruiken in mijn layout. Vaak met wat kleine aanpassingen, maar verder nog niet echt.

Ik vind het gewoon erg raar om over sets te gaan klagen als mensen ze toch niet als set gaan gebruiken.
De meesten hier zijn zware moccers en dan is het logisch dat kinderspeelsets (exclusives daar gelaten) niet aan hun hoge eisen kunnen voldoen, en toch lijkt iedereen iedere keer weer verbaast dat de sets niet aan hun hoge eisen als moccers en zeer kundige bouwers voldoen. Dat vind ik nogal frappant.

Mijn dochter van 3 jaar en 8 maanden vind het helemaal geweldig om met mijn layout te spelen. Helaas is ze net iets breder dan een autootje en ben ik altijd aan het einde dus een tijdje bezig om alle bomen etc weer overeind te zetten, maar het plezier dat zij heeft om er samen mee te spelen maakt alles goed. :love:
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2731

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Zo Mei 31, 2009 23:09

nou mooi gezegd.
dan kan het nu weer ontopic.
(ik lijk nu net een moderator haha)
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10514

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Zo Mei 31, 2009 23:47

Mmm, laat dat modereren inderdaad maar aan de moderators over :notimpressed: bovendien ging het nog steeds over de City 2009 sets, dus ik zie je punt niet zo...
Wat betreft die camper: wat zielig dat het echtpaar gescheiden moet slapen! ;-) Het openklappen vind ook ik tegenvallen, waarom niet gewoon een simpel systeem zoals in de good old 6694? Dit is wel een gemiste kans, jammer.
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8346

Soesterberg

door eti » Zo Mei 31, 2009 23:59

Er wordt ook veel gejuicht over nieuwe sets volgens mij... hoewel, binnen de City-lijn misschien wat minder dan bij sommige andere thema's. Inderdaad begrijpelijk omdat City eigenlijk helemaal niet op AFOLs gericht is, en sommige andere thema's (deels) wel.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14431

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Ma Jun 01, 2009 8:32

Ik vind het prima dat Lego nu eens meer dan brandweer-ziekenhuis-politie uitbrengt. Hier en daar zit er natuurlijk wel een verbeterpuntje in, maar ik denk dat dit ook komt omdat we de laatste tijd erg verwend zijn met fantastische sets. Een 10194 oogt nu eenmaal een stuk mooier dan een goederentreinset en zo zijn er wel meer dingen op te noemen. De camper staat bij mij al thuis, als kadootje voor in de toekomst. Ik vind hem dan ook best leuk, maar ben ook niet zo gecharmeerd van het openklappen. Al moet je toegeven dat het interieur daardoor erg goed toegankelijk wordt, dus vanuit het oogpunt van speelbaarheid is het best een goed idee geweest. En bedenk ook dat smaken verschillen wat de 1 een topset vindt, zal de ander misschien weinig doen, en dan zie je al snel alleen maar de minpuntjes van een set.

Wat mij betreft, hoe meer verschillende soorten city sets, hoe beter!
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2429

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Ma Jun 01, 2009 23:53

KarlMarX schreef:Ik snap sowieso niet waarom mensen sets kopen als het alleen om de onderdelen gaat. :?

Dat snap ik wel, want dat doe ikzelf ook. Ten eerste omdat het koopproces simpeler is dan losse bricks bestellen. Ten tweede is een set een meer of minder geslaagde combinatie van onderdelen. Een leuke set is vaak ook een geslaagde combi van bruikbare, gewilde en nieuwe onderdelen (of iig in kleuren die je nog niet zoveel had). Ten derde is de wow-factor vaak een inspirator om weer eens wat nieuws te bouwen. Zoals een bus.

WvdP schreef:Wat betreft die camper: wat zielig dat het echtpaar gescheiden moet slapen!
Een camper van 8 studs of breder krijgt geheid problemen in de smalle Lego-straatjes. Afgezien van het eh, vette uiterlijk. :wink:
:offtopicsmile:
Heb een keer een blikje geworpen in het boven/slaapcompartiment van de Toyotacamper van m'n schoonouders. Ik kreeg meteen claustrofobie. We hebben 'm een keer meegehad naar een festival, maar toen toch maar in een tentje ernaast geslapen.
:ontopic:
2e Wet van Hofstadter: het is altijd ingewikkelder dan je denkt, ook al hou je rekening met de 2e Wet van Hofstadter.
Mocs & koffiemocs.
Gebruikers-avatar
User

Teup

1397

Zo Mei 02, 2004 14:59

Leusden

door Teup » Ma Jun 01, 2009 23:57

koffiemoc schreef:
KarlMarX schreef:Ik snap sowieso niet waarom mensen sets kopen als het alleen om de onderdelen gaat. :?

Dat snap ik wel, want dat doe ikzelf ook. Ten eerste omdat het koopproces simpeler is dan losse bricks bestellen. Ten tweede is een set een meer of minder geslaagde combinatie van onderdelen. Een leuke set is vaak ook een geslaagde combi van bruikbare, gewilde en nieuwe onderdelen (of iig in kleuren die je nog niet zoveel had). Ten derde is de wow-factor vaak een inspirator om weer eens wat nieuws te bouwen. Zoals een bus.

Maar vooral ook dat het véél goedkoper is. Ik bouw reusachtige MOCs en ik koop sets aan de lopende band. Als ik ze moest bouwen uit los bestelde onderdelen zou ik het met een full time baan nog niet eens redden :lol: Ik hou alle sets die gaan uitkomen nauwlettend in de gaten, terwijl het me echt helemaal niets kan schelen hoe ze eruit zien, ik heb de nieuwe Star Wars sets al besteld en ik ga ze niet eens bouwen :)
Whatever you do, don't.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2429

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Di Jun 02, 2009 0:56

Reusachtig, zeg dat wel! Vooral dat Rijksplaza staat me goed bij. Maar hoe krijg je dat voor mekaar op basis van sets? En dan Starwars sets, ik dacht dat die per onderdeel nou juist extra duur waren?
2e Wet van Hofstadter: het is altijd ingewikkelder dan je denkt, ook al hou je rekening met de 2e Wet van Hofstadter.
Mocs & koffiemocs.
Gebruikers-avatar
User

Teup

1397

Zo Mei 02, 2004 14:59

Leusden

door Teup » Di Jun 02, 2009 20:30

koffiemoc schreef:Reusachtig, zeg dat wel! Vooral dat Rijksplaza staat me goed bij. Maar hoe krijg je dat voor mekaar op basis van sets? En dan Starwars sets, ik dacht dat die per onderdeel nou juist extra duur waren?

Naja, ik heb een Bricklink winkeltje, komt neer op set kopen, helft zelf houden, andere helft voor de prijs van de set verkopen, en je hebt gratis lego :) Star Wars sets zullen vast duurder zijn per steentje, dat weet ik eigenlijk niet, maar het enige wat van belang is is dat ze minstens 2x zoveel opbrengen als ze kosten :D
Whatever you do, don't.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Di Jun 16, 2009 11:54

De handleidingen van de nieuwe city sets zijn ook te downloaden.
Gebruikers-avatar
User

gregory

1633

Zo Okt 28, 2007 8:34

ieper-belgie

door gregory » Wo Jun 17, 2009 12:29

Kan je ook zeggen waar??
Ik vind het niet.
Gedachten zijn als wijnen.
Sommige moet je onmiddellijk consumeren.Andere verbeteren met liggen.
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4482

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Wo Jun 17, 2009 13:07

Teup schreef:Naja, ik heb een Bricklink winkeltje, komt neer op set kopen, helft zelf houden, andere helft voor de prijs van de set verkopen, en je hebt gratis lego :) Star Wars sets zullen vast duurder zijn per steentje, dat weet ik eigenlijk niet, maar het enige wat van belang is is dat ze minstens 2x zoveel opbrengen als ze kosten :D

Dat zit 'm meer in de minifigs dan in de onderdelen in de specifieke sets hoor; die verschillen niet wezenlijk...
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8386

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Wo Jun 17, 2009 14:08

Gebruikers-avatar
User

benlego

534

Ma Okt 29, 2007 13:49

Zoetermeer

door benlego » Wo Jul 01, 2009 15:09

De wind turbine is nu te krijgen... best duur €60,-
Afbeelding
http://shop.lego.com/Product/?p=7747
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Wo Jul 01, 2009 15:17

benlego schreef:De wind turbine is nu te krijgen... best duur €60,-

En de handleidingen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3052

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Wo Jul 01, 2009 15:45

Ik zie wel een voordeel: de deurtjes zijn terug! Maar ja, met zo'n lang raam heb je er niet zoveel aan (bij de volgauto vooral) Verder lijkt me de ophanging van de trailer niet heel erg sterk... maar dat zou uit een recentie moeten blijken denk ik.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8346

Soesterberg

door eti » Wo Jul 01, 2009 15:53

Tjongejonge, ze maken er meteen al een 'hard to find' van (heel raar - als het van henzelf is, zouden ze er zelf iets aan kunnen doen als iets hard to find is... niet echt een aanbeveling zou ik zeggen), en wat een lullig setje voor je geld als je dat met de Vestas vergelijkt zeg.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8386

Papendrecht

door TAFOL » Zo Aug 30, 2009 12:50

Laatst gewijzigd door stuifzand op Ma Aug 31, 2009 11:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: Afbeeldingen zijn te zien achter de Bron-link
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14431

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Zo Aug 30, 2009 13:09

Hey, Indy's schoudertas in een niet-Indy set.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5230

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Zo Aug 30, 2009 14:43

Rusty schreef:Hey, Indy's schoudertas in een niet-Indy set.

maar wel zeker leuke toepassing zo lijkt net mooie postbode
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6188

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Zo Aug 30, 2009 14:46

BrickJohannes schreef:zo lijkt net mooie postbode

Sterker nog, het ís een postbode :wink:

Voor de mensen die niet bang zijn om alvast te zien wat er allemaal inzit zeg ik: "linkje"
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3459

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Zo Aug 30, 2009 15:54

Rusty schreef:Hey, Indy's schoudertas in een niet-Indy set.

Hebben we dit al niet eerder gezien in de 10197? Toegegeven, die had een andere kleur, maar toch. Maar van mij mogen ze. Dit is erg fijn voor de mensen die absoluut niet in Indiana Jones geïnteresseerd zijn, maar wel in zijn schoudertas.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5589

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Zo Aug 30, 2009 21:03

Willen mensen even niet de kalender verklappen?

Sommige mensen willen gewoon de vreugde van elke dag een verrassing hebben.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8386

Papendrecht

door TAFOL » Zo Aug 30, 2009 21:32

dip schreef:Willen mensen even niet de kalender verklappen?

Sommige mensen willen gewoon de vreugde van elke dag een verrassing hebben.

Vraag je daar nu pas om, nadat het nieuws over deze set al hier staat? :notimpressed:

Bovendien, als ik het nieuws niet had geplaatst, dan had iemand anders het vast wel gedaan. Als je niet gespoild (= verrast) wilt worden, kijk dan niet op deze pagina. :wink:

Of stuur een berichtje naar stuifzand (of iemand anders) dat je niet gespoild wilt worden, maar toch wilt weten waar de discussie in het 'City 2009'-topic over gaat. Dan weet je wel de details, maar je hoeft zelf niet naar het geplaatste nieuws te kijken. :wink:
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10514

nabij Leiden

door WvdP » Zo Aug 30, 2009 21:48

TAFOL schreef:Of stuur een berichtje naar stuifzand (of iemand anders) dat je niet gespoild wilt worden, maar toch wilt weten waar de discussie in het 'City 2009'-topic over gaat. Dan weet je wel de details, maar je hoeft zelf niet naar het geplaatste nieuws te kijken. :wink:

Doe maar iemand anders, Stuifzand zit hier niet op te wachten. :notimpressed:
Als je trouwens écht verrast wilt worden door Lego-sets, moet je denk ik uberhaupt niet bij Nieuws en Recensies kijken denk ik :lol:
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8386

Papendrecht

door TAFOL » Zo Aug 30, 2009 21:52

WvdP schreef:
TAFOL schreef:Of stuur een berichtje naar stuifzand (of iemand anders) dat je niet gespoild wilt worden, maar toch wilt weten waar de discussie in het 'City 2009'-topic over gaat. Dan weet je wel de details, maar je hoeft zelf niet naar het geplaatste nieuws te kijken. :wink:

Doe maar iemand anders, Stuifzand zit hier niet op te wachten. :notimpressed:

Het was maar een suggestie. :wink:
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5589

Groningen

door dip » Ma Aug 31, 2009 9:15

Ik wil graag weten wat voor sets er uit komen. En dus zien wat er op de doos staat. Echter op de dozen van de kalenders staat niet veel van wat er in zit. Het hele idee van adventkalenders is dat het een verrassing is die erin zit. Ik denk dat ik niet de enige ben die met veel plezier elke dag een verrassing wil.

(Ik dacht dat voorgaande jaren gewoon een linkje werd geplaatst ipv het plaatje zelf, maar ik kan het nu even niet vinden).
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25701

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Ma Aug 31, 2009 11:35

Is het een aardig compromis om de afbeeldingen niet direct, maar achter een link, te plaatsen, maar de set wel te kunnen bespreken?
Het is wat vreemd als een set niet besproken mag worden, terwijl dit over nieuwe sets gaat die in 2009 uit komen toch? :look:

Voor de zekerheid heb ik de afbeeldingen maar weggehaald uit de post van Tafol :)
Achter de schermen hebben we er even overleg over
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8386

Papendrecht

door TAFOL » Ma Aug 31, 2009 12:30

stuifzand schreef:Is het een aardig compromis om de afbeeldingen niet direct, maar achter een link, te plaatsen, maar de set wel te kunnen bespreken?

Ik denk dat het niet veel zal uithalen. Iemand die alles als gelezen markeert, leest de discussie misschien niet en kan dus alsnog de foto's plaatsen. Foto's vallen veel meer op op een pagina en dus wordt daar niet zomaar overheen gelezen (en zelfs dan nog wordt hetzelfde nieuws in sommige gevallen voor de 2de keer gepost).

dip schreef:(Ik dacht dat voorgaande jaren gewoon een linkje werd geplaatst ipv het plaatje zelf, maar ik kan het nu even niet vinden).

Bedoel je hier? Hoe kon je daar nou overheen lezen? :raiseone:

stuifzand schreef:Het is wat vreemd als een set niet besproken mag worden, terwijl dit over nieuwe sets gaat die in 2009 uit komen toch? :look:

Inderdaad. Het gaat hier nu eenmaal over nieuwe City-sets in 2009, en daar past de Advent Calendar ook bij. Ik ga geen rekening houden met mensen die spoilervrij willen blijven, want daar is dit topic niet voor. Als je niet voor verrassingen wilt komen te staan, lees dan vooral geen nieuws-topics.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25701

Meijel

door stuifzand » Ma Aug 31, 2009 13:12

Of andersom, als je verrassingen wilt, kom dan wel naar het nieuwstopic :D
Maar, zo werkt het natuurlijk niet helemaal. :raiseone:

Het vriendelijke verzoek is nu om i.p.v. de afbeeldingen zelf, de links naar de afbeeldingen/pagina's met de inhoud van de adventkalender te plaatsen.
Iedereen die het wil zien klikt een keer extra, dat doen we vaak genoeg toch?
Verder zijn we bezig met een oplossing hiervoor, we zijn op zoek naar een goede spoilertag-mod zodat je dat soort dingen tussen spoilertags kan zetten.
Suggesties via pb daarvoor welkom :)

Dus, voorlopig even de inhoud van de adventkalendersets via een link melden.
Thanks!
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8346

Soesterberg

door eti » Ma Aug 31, 2009 17:02

Lijkt me een mooie suggestie, even klikken is de moeite niet... normaal gesproken, zoals bij MOCs, zie ik liever meteen plaatjes, maar als er mensen zijn die 't nog niet willen zien, is dit net zo makkelijk natuurlijk.

Ik denk wel dat je het als AFOL moeilijk krijgt als je de adventkalender nog niet wilt zien van tevoren. De plaatjes duiken op een gegeven moment overal op, zeker als er zoals vorig jaar bij Castle een enorme hype rondom ontstaat (vooal aan gene zijde der oceaan, dan)
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5589

Groningen

door dip » Ma Aug 31, 2009 18:25

TAFOL schreef:Bedoel je hier? Hoe kon je daar nou overheen lezen? :raiseone:

Ik had gezocht op setnummer en advent geloof ik. Toen kwam hij niet boven drijven.

@ stuifzand: bedankt voor de ondernomen actie.
Gebruikers-avatar
User

Rick

2000

Ma Apr 14, 2003 7:33

door Rick » Ma Aug 31, 2009 18:28

Ik heb even snel de inviduele setjes in de Bricklink inventory bekeken en geconcludeerd dat het de moeite waard is om aan te schaffen. Ik ben echter hard aan het proberen om alles weer te vergeten en dat lukt wonderbaarlijk wel... ik kan je naast de minifigs (die ook op de voorkant van de kalender staan) al niet meer precies zeggen wat er in zit.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25701

Meijel

door stuifzand » Ma Aug 31, 2009 18:32

dip schreef:@ stuifzand: bedankt voor de ondernomen actie.

Met dank aan KarlMarx, die het belang van de verrassing benadrukte ;)
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8386

Papendrecht

door TAFOL » Wo Sep 02, 2009 21:00

Nieuwe promo-setjes:

30000 Doctors Car
Afbeelding

30001 Firemans Car
Afbeelding

30002 Police Boat
Afbeelding

30003 Steam Roller
Afbeelding

Bron
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10514

nabij Leiden

door WvdP » Wo Sep 02, 2009 21:36

Die eerste drie modellen vind ik drie keer niets, maar die Steamroller ziet er nog wel grappig uit. Zeker alleen in de VS verkrijgbaar?
no avatar
User

Legobrick

829

Do Dec 13, 2007 17:50

door Legobrick » Do Sep 03, 2009 23:33

Eerste twee zeggen me niets. De eerste deed me denken aan dat bekende maanautootje... De tweede heeft iets van die autootjes waarmee kinderen aan de kust rondrijden.

De andere twee mogen mijn kant uitkomen. :-)
VorigeVolgende